دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۴

هشدار ناطق‌نوري درباره زدوبندها

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 239064
حجت‌الاسلام و المسلمين ناطق نوري با اشاره به اهميت عدالت تاكيد كرد: آنچه كه مردم را استوار، مقاوم و وفادار نسبت به آرمان‌ها و انقلاب اسلامي مي‌كند، اقامه عدل است.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري كه در مراسم شب احيا در حرم مطهر علي بن‌ موسي‌الرضا (ع) سخن مي‌گفت، با اشاره به اهميت عدل و اقامه عدالت در مديريت يك جامعه، به تاكيدات حضرت علي (ع) در ارتباط با مساله عدالت اشاره كرد و افزود: وقتي مردم ببينند قانون نسبت به همه يكسان است و آنچه كه در جامعه حاكم است، قانون است استواري‌شان بر آرمان‌ها و انقلاب افزون‌تر مي‌شود . زد و بندها،‌ فاميل بازي، همشهري‌گري، رفاقت‌بازي و مسائل اين‌چنيني باعث مي‌شود كه مردم دلزده شوند.
 
وي با بيان اين‌كه ملت ما در طول اين 33 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي و حتي دوران مبارزات، نشان دادند كه ملتي مقاوم، وفادار و غيرتمند هستند، ادامه داد: جوانان ما نشان دادند كه دفاع از انقلاب، دين و اسلام و دفاع از اين سرزمين اسلامي براي آنها يك اصل است.
 
ناطق نوري خاطرنشان كرد:در جريان جنگ، هشت سال تمام دنيا عليه ما قيام كرد. اين‌كه مي‌گويم تمام دنيا، يك شعار نيست، بلكه شرق و غرب و بسياري از كشورهاي منطقه عليه انقلاب اسلامي و ملت ايران دست به دست هم دادند و در برابر ملت ايران ايستادند، ولي اين ملت ايستاد و مقاومت كرد و اين ايستادگي و مقاومت فقط به هشت سال جنگ محدود نمي‌شود. قبل از جنگ نيز مردم با گروهك‌ها و منافقين مبارزه كردند و كشور را حفظ كردند و نگذاشتند يك وجب از خاك كشور به دست دشمنان بيفتد و در اين مدت امام (ره) حتي يك گله به عنوان فرمانده كل قوا نكردند.
 
رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري افزود: در زمان پيروزي انقلاب اسلامي و هنگام ورود امام (ره) شاهد حضور باشكوه مردم در صحنه بوديم و در روزي كه امام رحلت كردند و امام (ره) را تشييع مي‌كردند. ديديم كه چگونه مردم وفادار و غيور ما در اين صحنه حضور پيدا كردند.
 
ناطق‌نوري با تاكيد بر اين‌كه ما بايد قدر مردم را بدانيم و نگذاريم كه اين استواري، استقامت و وفاداري آنها متزلزل شود، تصريح كرد: آنچه كه نمي‌گذارد، اين تزلزل ايجاد شود و مردم را نگه مي‌دارد، اقامه عدل است. وقتي مردم ببينند همه در برابر قانون يكسان هستند و قانون در دستگاه‌ها، ادارات، مراكز تصميم‌گيري و در قوا اجرا مي‌شود، دلگرمي‌شان بيشتر مي‌شود.
 
وي گفت: زيبايي واليان و حاكمان در اجراي عدالت است و اين موضوع آنها را زيبا جلوه مي‌دهد و مردم به آنها علاقه‌مند مي‌شوند.
 
رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري ادامه داد:‌من طي ساليان خدمتگزاري به اين اصل رسيده‌ام و به اين باور دارم كه مردم ما هيچ توقعي از مسئولان ندارند؛ جز اين‌كه به آنها احترام گذاشته شود و در برابر قانون و عدالت همه يكسان باشند و شخصيت آنها تحقير نشود، به آنها بها داده شود و وقتي وارد يك اداره مي‌شوند مورد احترام قرار بگيرند و با همه يك جور برخورد شود.
 
ناطق‌نوري گفت: بسياري از مواقع ديده‌ايم كه مردم گفته‌اند كه كارم در فلان اداره درست نشد، ولي حداقل من را تحويل گرفتند و اين يك مساله مهم است.
 
وي با بيان اين‌كه عدالت داراي اقسامي است و همه بايد آن را رعايت كنيم، به موضوع عدالت اجتماعي، عدالت اقتصادي و عدالت سياسي اشاره كرد و با تعريف عدالت اجتماعي، اظهار داشت: اگر زندگي غارنشيني بود و يا زندگي در جنگل، اين عدالت مطرح نبود، اما ما در اجتماع و كنار هم زندگي مي‌‌كنيم و ما بايد حريم همديگر را مراعات كنيم، حقوق يكديگر را رعايت كنيم و از آنچه كه خداوند خلق كرده و آفريده همه انسان‌ها بايد از آن بهره‌مند شوند و نبايد كاري كنيم كه جمعي از بهره‌مند بودن محروم شوند.
 
رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري در ادامه سخنان خود با ذكر مثال‌هايي گفت: ما مسلمان هستيم، شيعه هستيم و پيرو حضرت علي (ع) و اهميت اين موضوع بسيار مهم است. ما بايد حقوق افراد جامعه و عدالت اجتماعي را رعايت كنيم.
 
ناطق‌نوري در توضيح يكي از مثال‌هاي خود در ارتباط با عدالت اجتماعي، گفت: بعضا مي‌بينيم كه مردم براي تفريح به پارك، جنگل و يا كنار رودخانه و يا كوه مي‌روند و متاسفانه بعضا مي‌ديده مي‌شود، برخي افراد بدون ملاحظه ظروف يكبار مصرف غذاي خود در اطراف طبيعت پراكنده مي‌كنند و توجهي نمي‌كنند كه ساليان زيادي طول مي‌كشد كه اينها جذب طبيعت شوند. آلوده كردن محيط زيست و محيط زندگي يك نمونه از عدم رعايت عدالت اجتماعي است.
 
وي با بيان اين‌كه شهرهاي مسلمان‌نشين و شيعه‌نشين بايد تميز و نظيف باشد، افزود: ما بايد محيط زيست را حفظ كنيم، به نحوي كه غربي‌ها از ما ياد بگيرند، نه اين‌كه ما برويم ببينيم آنها چگونه طبيعت خود را حفظ مي‌كنند.
 
رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري در ادامه به اهميت رعايت حقوق مردم اشاره و تصريح كرد: ‌حتي در امر ساختن خانه نيز بايد عدالت اجتماعي رعايت شود. من اين اشكال را به مسئولان وارد مي‌دانم كه هر كسي هر كجا پول بيشتري براي تراكم مي‌دهد بعضا اجازه مي‌‌دهيم كه در هر كوچه و پس كوچه خانه و يا برج بسازد، بدون اين‌كه به مساله رفت و آمدها و مسائل مرتبط به آن توجه كند. بايد مهندسي شهر و شهرسازي روي حساب باشد، حتي در مورد برج ساختن نيز اين برج ساختن بايد در يك جاي معين صورت بگيرد، شايد عده‌‌اي نمي‌خواهند اينگونه زندگي كنند.
 
ناطق‌نوري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به اهميت عدالت اخلاقي اشاره كرد و گفت: كينه داشتن، بخل، حسادت و كبر با عدالت نمي‌سازد.
 
وي با اشاره به تاكيدات اسلام، پيامبر (ص) و حضرت علي (ع) به اهميت عدالت، در سخنان پاياني خود گفت: به عنوان پيروان حضرت علي(ع) بايد به اهميت عدالت توجه ويژه‌اي داشته باشيم.
 
در مراسم سخنراني حجت‌الاسلام و المسلمين ناطق‌نوري، آيت‌الله واعظ طبسي عضو مجلس خبرگان و نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي حضور داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من مشهدي‌ام. سالها بود كه آقاي ناطق در مراسم شبهاي قدر حرم حاضر نمي‌شد. دو سه سال اخير هم ايشان عموماً سخنراني نمي‌كرد. چطور شده كه به يك بار ايشان چند روز پيش مصاحبه مي‌كند و حالا هم سخنراني در حرم امام رضا (ع). ظاهراً انتخابات سال بعد رياست جمهوري باعث شده ايشان از قهر سياسي خارج شود.
جناب اقاى ناطق نورى با سخنرانى شب قدرشان كه هيچ ارتباطى به اين شب عزيزنداشت باعث ناراحتى زائرين ومجاورين حرم ملكوتى حضرت رضا.ع. شدند.ايشان احتمالا سخنرانى شب قدر را با متينگ سياسى اشتباه گرفتند، كاش ايشان كه رابطه نزديك لااقل فيزيكى با اقا دارند توصيه هاى ايشان را درباره عدم ايجاد چالش فكرى براى مردم جدى ميگرفتند،تسويه حساب سياسى شما با برخى افراد ارتباطى به مردم ندارد، مردم به مراسم شب قدر امدند تا پلى از امام محبوبشان به خداوند متعال بزنند وچه راحت وبى باكانه شما با سخنان سياسى و خارج از عرف خود دل مردم مومن را به درد اورديد!!!واقعا شما همان اقاى ناطق همراه امام دربهشت زهرا .س. هستيد!؟ 
شاهد شب 23 حرم:
اهم بیانات ناطق نوری:
1 - اینکه ایشان یار امام بودند و بیان سوابق شان
2 - اجرا نشدن عدالت بعد از رحلت امام خمینی (ره) !!!
3 - تسویه حساب با احمدی نژاد روی منبر حرم امام رضا (ع)
4 - ایجاد فضای تنش در میان زائرین
5 - در طول منبر سیاسی حتی یک بار هم نام مقام معظم رهبری برده نشد.
نکته: اعتراض جمعی در صحن جلوی تریبون به هیچ وجه به صحبت های دور روز قبل ایشان بر نمی گشت. سخنان تحریک آمیز ناطق نوری باعث این بحث شد.
Iran, Islamic Republic of
به دوستان توصيه ميكنم مطلب حسين قدياني در مورد سخنراني اخير ناطق نوري رو تو سايت ايشون (قطعه 26) رو بخونند