دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۸
با هدف مقابله با تحریم کنندگان تهیه شد؛

طرح 100 نماینده مجلس برای بستن تنگه هرمز

دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب: 231666
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تدوین طرحی دو فوریتی برای مسدود کردن تنگه هرمز در پاسخ به تحریم های غرب خبر داد.
طرح 100 نماینده مجلس برای بستن تنگه هرمز
به گزارش جهان به نقل از مهر، بک عضو کمیسیون امنیت ملی اعلام کرد طرحی درکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تهیه شده که بر جلوگیری از تردد نفتکش‌هایی که به کشورهای تحریم‌کننده ایران، نفت حمل می‌کنند، از تنگه هرمز تأکید دارد.
 
نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح در پاسخ به تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است.
 
وی با بیان اینکه طرح مسدود کردن تنگه هرمز دارای یک ماده واحده است، تأکید کرد: مطابق این ماده واحده دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است تا بر اساس حق حاکمیت خود از عبور نفتکش‌هایی که به کشورهای تحریم‌کننده ایران، نفت حمل می‌کنند، جلوگیری کند.
 
آقامحمدی تصریح کرد: این طرح دارای قید ۲ فوریت بوده و تا پایان روزیکشنبه (۱۱ تیر) به امضای ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس رسید.
 
وی هدف از تهیه این طرح را پاسخ به تحریم های ظالمانه نفتی غرب علیه ایران خواند و گفت: وقتی آنها ناجوانمردانه و با رفتار ظالمانه دست به تحریم نفتی علیه ایران می‌زنند، اعمال حق حاکمیت در آب‌های داخلی و ساحلی ایران، حداقل اقدام است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: این طرح به زودی به صحن علنی مجلس می آید.

حقوق بین الملل چه می گوید؟

به گزارش جهان، در «ماده 14» از كنوانسيون بين المللي 1958 ژنو آمده است «كشتي هاي تمامي كشورها اعم از كشورهاي ساحلي يا غير آن مي توانند از حق عبور و مرور بي ضرر برخوردار باشند» و در بند 4 از همان كنوانسيون تصريح شده «عبور و مرور كشتي ها تا جايي بي ضرر تلقي مي شود كه به آرامش، نظم يا امنيت كشور ساحلي آسيب نرساند» و در بند يك از ماده 16 آمده است «كشور ساحلي مي تواند اقدامات لازم را براي جلوگيري از عبور و مروري كه بي ضرر تشخيص نمي دهد، به عمل آورد» و ... 
 
تحریم کنندگان ایران تاکنون گوش خود را بر روی سخنان صادقانه و احترام آمیز جمهوری اسلامی بسته اند اما بی شک ملت ایران با استفاده از این حق مسلم خود می تواند به غرب صهیونی بفهماند زورگویی و رویکرد قلدرمابانه نتایج تلخی برای آنان و حتی کل جهان به دنبال خواهد داشت. 
 
بر این اساس و با توجه به قدرت نظامی جمهوری اسلامی برای تسلط کامل و کنترل تنگه استراتژیک هرمز به نظر می رسد که بستن این تنگه به روی نفکتش هایی که به مقصد اروپای بحران زده و آمریکا در حرکتند، بهترین و منطقی ترین پاسخ به رویکرد خصمانه آنان است؛ رویکردی که با وجود مدارای طولانی مدت ایران هرگز اصلاح نشده است.
 
از این رو اکنون نگاه های نگران بخش عظیمی از صنعت دنیا به دست ایران است که آیا تنگه هرمز را بر اروپا و آمریکا تنگ خواهد کرد؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهترین تصمیم در مقابل اجنبی همینه. دم نماینده های فهیم ملت گرم
Iran, Islamic Republic of
نیاز به بستن نیست ، کافیست چند ماه به طور کامل فروش نفت توسط ایران متوقف شود ، متوجه می شوید که چگونه وارد مذاکره شوند و به غلط کردن میافتند .
Iran, Islamic Republic of
حقوق بین الملل کشکه مگه حق ما استفاده از انرزی هسته ای نیست طبق همین حقوق بین اللمل
پس چرا نمیذارن؟ زور بهترین چیزه. تنگه رو باید بست و بگیم زورمون می رسه
مرگ بر امریکا و اسرائیل
باید بسته بشه و ما جوانان بوشهری تا آخرین قطره خون خود مثل شهدای 8سال دفاع مقدس از آن حفاظت خواهیم کرد.
درود بر نمایندگان که زود تر از دولت وارد عمل شدند
Iran, Islamic Republic of
همه ملت گوش به فرمان امام خامنه ای ایستاده ایم.مامولایمان علی زمان راتنهانمی گذاریم غرب بی خدا اگرنمیداندکافیست تاریخ بیست سال گذشته ما در دفاع از دین وناموس ورهبرمان را مطالعه ای داشته باشد تاغافلگیربیت المقدس ها وفتح المبین ها وهویزه هاو چه بسا اسیرفرزندان همت وباکری وخرازی هانشود.یاحق
Iran, Islamic Republic of
چرا فقط صد نماینده ؟!!
خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست...ما براي انتقام از آمريكا و اسرائيل ظالم لحظه شماري مي كنيم...
Iran, Islamic Republic of
بابا عجله كنيد تا الان چرا اينكارو نكرديد حتما اينكارو بكنيد خيلي زود