سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

عاقبت کسی که دربرابر ولايت دم از منيت بزند

دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب: 180347
به گزارش  فارس، داود احمدي نژاد كه در نشست شوراي مركزي گروه ۷۲ ايران اسلامي (تشكل روحاني - دانشگاهي حاميان دولت اسلامي) سخن مي گفت، اظهار داشت: راز اينكه خداوند متعال از انسان به عنوان "اشرف مخلوقات " ياد كرده، برخورداري از قدرت تعقل و تفكر است.

وي افزود: اگر آناتومي بدن انسان و حيوانات را مطالعه كنيم، مي بينيم قابليت هاي جسماني خيلي از حيوانات، به مراتب بالاتر از بسياري از قابليت هاي جسماني انسان است اما با اين وجود خداوند مقام خلافت خود را به انسان عطا كرد.

احمدي نژاد به ذكر نمونه اي در اين خصوص پرداخت و ادامه داد: مثلا خفاش بدون برخورداري از چشم در غار زندگي مي كند و فقط هم شب ها از لانه خود خارج مي شود و با استفاده از رادار قدرتمندي كه دارد، ده ها كيلومتر دورتر از خانه اش دنبال طعمه مي رود.

دبير كميته دائمي پدافند غير عامل، رسيدن انسان به مقام خليفة اللهي بين همه مخلوقات خدا و اينكه انسان بالاتر از فرشتگان مي نشيند را به خاطر داشتن امتيازاتي دانست كه بايد آنها را به عنوان عوامل رشد انساني را به دقت بررسي كنيم.

داود احمدي نژاد افزود: مثلا پسر نوح در زندگي مادي خود، پسر نوح است ولي در زندگي معنوي اش پسر نوح نيست يا برعكس مانند ملكه روم كه در زندگي مادي اش دختر قيصر [پادشاه] روم و در زندگي مادي خود، منجي بشريت است.

وي با تاكيد بر اينكه در جمهوري اسلامي هم چنين نمونه هايي وجود دارد، اضافه كرد: حضرت امام با وجود عشق و علاقه اي كه به فرزند عزيزش آقا مصطفي داشت، به خاطر انقلاب فرزند او [حسين خميني] را طرد كرد و يا آيت الله گيلاني كه از نظر معنوي به مرحله اي از رشد رسيده بود كه در مقام قاضي القضات نظام اسلامي از پسر خود به خاطر انقلاب گذشت و او را [به دليل ارتباط با منافقين و فعاليت عليه نظام اسلامي] اعدام كرد.

دبير كميته دائمي پدافند غير عامل در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: همه انبياء الهي و اولياءالله دنبال ايجاد امت واحدة بودند و در اين راه متحمل سختي ها و مشقت هاي فراواني شدند تا اين امت واحدة تشكيل و امت الگو و شاهد شود.

احمدي نژاد افزود: انقلاب اسلامي تجلي زحمات انبياء و اولياء و در واقع حاصل مجاهدت آن بزرگواران بود و عظمت ملت ايران هم ناشي از قرار گرفتن اين ملت در مقام امت واحدة اسلامي الگوست.

وي ادامه داد: اكنون هم هر جاي دنيا مثل مصر، ليبي و بحرين انقلاب اسلامي رخ دهد، مي گويند اين انقلاب برگرفته از انقلاب ايران است و در واقع انقلاب ۵۷ ملت مسلمان ايران در حال خروج از فاز منطقه اي و جهاني شدن است.

بازرس ويژه سابق رئيس جمهور گفت: قبل از انقلاب اسلامي به اين مرز و بوم تاخت و تاز زيادي شد ولي عكس العمل حاكمان ما دست بوسي و امتيازدهي بيشتر بود كه عقد قراردادهاي ننگين گلستان و تركمنچاي نمونه هايي از اين امتيازات بود.

احمدي نژاد افزود: انقلاب اسلامي اين معادله را بر هم زد و حالا سردمداران غرب فهميده اند كه اين انقلاب همانطور كه حضرت امام فرمودند بايد صادر شود، توسعه يافته و آنها از همين مي ترسند.

وي تصريح كرد: رژيم صهيونيستي را يك تئوريسين يهودي روسي به نام "تئودور هرتزل " تاسيس كرد و سازمان ملل اين رژيم را به رسميت شناخت و آمريكا، انگليس و روسيه هم آن را پذيرفتند و حتي در لواي شعار "از نيل تا فرات " براي آن تا پشت مرزهاي ما مرز تعيين كردند. "ديكتارتورهاي شرق و غرب اول دنبال آن بودند كه مردم خودشان اين غده سرطاني را بپذيرند و بعد به ساير ملت ها تحميل كنند اما به بركت انقلاب اسلامي امروز حتي مردم خودشان هم چنين رژيمي را به رسميت نمي شناسند ".

احمدي نژاد اضافه كرد: آمريكايي ها براي مقابله با انقلاب اسلامي ترفندهاي مختلفي به كار گرفتند كه نمونه آن واقعه ۱۱ سپتامبر بود كه حتي به شهروندان خودشان رحم نكردند تا به خيالشان براي حضور نظامي اشان در منطقه و پشت مرزهاي ايران دليل تراشي كنند.

دبير كميته دائمي پدافند غير عامل در بخش ديگري از سخنان خود،بيان داشت: راز عزتمندي و پيروزي ملت ايران با وجود تنوع عقايد و سلايق واختلافات قوميتي و مذهبي كه در كشورمان وجود دارد "نعمت ولايت " بود كه از ما يك پيكر واحد ساخت.

وي افزود: ولايت نقش اساسي در رسيدن ما به آرمان ها دارد و تدبير زيباي ولي بود كه انقلاب اسلامي به ثمر نشست و در طول ۳۲ سال حيات طيبه نظام اسلامي توانستيم در برابر نظام سلطه كه مجبور شده بود شعاع وجودي ما را كنترل كند، بايستيم.

احمدي نژاد ادامه داد: در جريان ۸ سال دفاع مقدس همه دشمنان انقلاب وارد عمل شدند تا به انقلاب تك بزنند و صدام در واقع ويترين ابرقدرت ها بود اما ولايت بود كه با اتكا به خداوند و با پاتك سياسي و نظامي دشمن را در هم شكست. "در بحث جنگ نرم هم سلمان رشدي مرتد [با انتشار آيات شيطاني] مثلا مي خواست به اسلام تك بزند اما از حضرت امام (ره) پاتك خورد و چنان گرفتار خشم انقلابي مسلمانان شده كه از هستي و نيستي ساقط شده است ".

برادر رئيس جمهور گفت: در زمان رهبري حضرت آيت الله خامنه اي هم ما با هجمه هاي زيادي از سوي دشمنان در داخل و خارج مواجه شديم و در فتنه ۸۸ ديديم عناصر واداده و مهره هاي اجانب به دنبال تك زدن به نظام بودند اما ملتي كه پروانه وار دور شمع وجودي ولايت بود، به آنها پاتك سياسي زد.

داود احمدي نژاد افزود: اگر امروز به عزت و بزرگي رسيده ايم به خاطر نعمت ولايت بوده و احدي نبايد در برابر ولايت منيت داشته باشد؛ نقش ولايت در دشمن شكني آنقدر بارز است كه شعار اصلي جريان فتنه، اظهار دشمني با اصل ولايت بود.

وي با بيان اينكه دشمن در فتنه پس از انتخابات دهم سه هدف را پيگيري مي كرد، متذكر شد: جريان فتنه مي خواست به مردم دنيا بگويد شما كه متاثر از انقلاب اسلامي و مردم ايران هستيد، اينها خودشان چالش دارند. "دوم اينكه سردمداران فتنه مي‌خواستند نهالي كه در منطقه كاشته شده، نابود كنند و هدف سوم آنها نيز، مشغول سازي توده ها به خودشان بود تا آنها فتنه اي بزرگ‌تر به وجود آورند و نيروهايشان را براي اين كار سازماندهي كنند ".

دبير كميته دائمي پدافند غير عامل گفت: ايستادگي در برابر طاغوت، حكم خداست و وقتي انسان مطيع فرمان خدا شد، خداوند هم دست او را مي گيرد و ابزار پيروزي را در اختيارش قرار مي دهد.احمدي نژاد افزود: در دوران انقلاب و جنگ تحميلي شاهد بوديم كه مردم ما و نيروهاي بسيجي كه از متن مردم برخاستند، بدون اينكه آموزش خاصي ديده باشند در برابر نيروهاي آموزش ديده و تا بن دندان مسلح فرعون و صدام ايستادگي كردند.

وي اضافه كرد: وقتي دشمن در جنگ شكست خورد با چهره فريبنده نفاق وارد عمل شد و نفاق هم علاوه بر ظاهر فريبنده، داراي گستره زيادي است كه بايد هم عوامل نفاق و هم شگردهاي جريان نفاق را شناخت و به درستي تبيين كرد. "در جريان فتنه ۸۸ ديديم در ميان كساني كه عليه نظام صف آرايي كردند، زنان چادري و مرداني با ظاهر مذهبي بودند و حتي در بين آنها روحاني هم بود كه اين نشان از ظاهر فريبنده و ترفندهاي جريان نفاق دارد ".

مسئول سابق بازرسي ويژه نهاد رياست جمهوري در بخش پاياني سخنانش در جمع شوراي مركزي تشكل روحاني - دانشگاهي حاميان دولت اسلامي اظهار داشت: محور حياتي امت اسلام "ولايت " است و ما به آنچه پيامبران و اولياءالله دنبال آن بودند، يعني ايجاد امت اسلامي واحدة حول محور ولايت رسيده ايم كه بايد پاسدار آن باشيم.

داود احمدي نژاد افزود: شيطان نمي تواند دو گروه، يكي انسان هاي متواضع و يكي اهل قناعت را فريب بدهد و لذا در انقلاب اسلامي هم غير از كساني كه منيت داشتند و اهل تواضع نبودند و آنها كه سهم خواهي مي كردند، كسي از عرصه حذف نشد.

وي خاطرنشان كرد: چند چيز عقل انسان را ذايل مي كند كه يكي از خطرناك ترين آنها، حب دنيا و كبر و عجب (خودپسندي) است كه اتفاقا مستقيما انسان را در معرض آسيب قرار مي دهد. "هر كس كه در راه اسلام و انقلاب ازخودگذشتگي نكرد و در برابر ولايت عرض اندام كرد، مرد ره و از ما نيست و عاقبت به خير نخواهد شد؛ مثل كسي كه علم حجاب او شد و در برابر ولايت دم از منيت زد و جهنمي شد ".

دبير كميته دائمي پدافند غير عامل گفت: بايد جايگاه و نقش ولايت در سكانداري انقلاب و نظام را به خوبي براي جوانان تبيين كنيم و خودمان هم عامل به فرمان ولايت باشيم و از منيت پرهيز كنيم والا از زيان كاران خواهيم بود.

داود احمدي نژاد در پايان خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي بسيار ريشه دار تر از آنست كه با حرف هاي پوچ و تحركات كور و ايذايي دشمن بلرزد اما اگر اندكي غفلت كنيم، دشمن از كوچك ترين غفلت ما براي آسيب رساندن به نظام سوءاستفاده مي كند.

پيش از سخنراني برادر رئيس جمهور، اكبر ايرانپور دبير كل گروه ۷۲ ايران اسلامي با ارائه گزارشي به تشريح مواضع و فعاليت هاي اين تشكل روحاني - دانشگاهي حامي دولت اسلامي پرداخت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *