دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

كتاب كار جايگزين دفتر مشق اول دبستاني‌ها

جمعه ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 179646
معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي با اشاره به توليد يك‌هزار و ۱۵۰ عنوان كتاب درسي براي دانش‌آموزان در سال تحصيلي جديد، گفت: از امسال «كتاب كار فارسي» به جاي فارسي «بنويسيم»، جايگزين دفتر مشق اول دبستاني‌ها مي‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمين محي‌الدين بهرام محمديان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تعداد كتاب‌هاي درسي دانش‌آموزان در سال تحصيلي ۹۱ ـ ۹۰ اظهار داشت: امسال نيز مانند سال گذشته يك‌هزار و ۱۵۰ عنوان كتاب درسي در مقاطع مختلف تحصيلي ميان دانش‌آموزان توزيع مي‌شود و فقط عناوين تعدادي از كتاب‌ها تغيير يافته است.

وي با بيان اينكه تعداد كتاب‌هاي جديدالتأليف متعاقباً اعلام مي‌شود، ادامه داد: مهمترين تغيير در حوزه كتاب‌هاي درسي امسال دانش‌آموزان، تغيير كتب پايه اول ابتدايي است كه بر اين اساس، «علوم» و «رياضي» تغيير اساسي يافته‌اند و «قرآن» و «فارسي» نيز بهسازي و غني‌سازي شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمديان افزود: كتاب فارسي «بخوانيم» به «آموزش فارسي» و كتاب فارسي «بخوانيم» به «كتاب كار فارسي» تبديل شده است؛ در واقع كتاب كار جايگزين دفتر مشق براي تمرين مهارت‌هاي نوشتن خواهد بود.

* نمايش ۲۰۰ دقيقه فيلم آموزشي علوم "اجباري " نيست

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي با اشاره به توليد ۲۰۰ دقيقه فيلم آموزشي از درس «علوم» اول دبستان در سال تحصيلي جديد، گفت: اين فيلم در دبستان‌ها توزيع مي‌شود تا هر مدرسه‌اي كه امكانات لازم را داشت، آن را براي دانش‌آموزان نمايش دهد، بنابراين ارائه اين فيلم اجباري نيست و جنبه تكميلي دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *