شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

درگيري شديد اطراف پارلمان يونان

چهارشنبه ۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 173705
همزمان با آغاز اعتصاب‌هاي گسترده دوروزه در سراسر يونان پليس يونان اطراف پارلمان اين كشور مستقر شده و با جمعيت معترض به سياست‌هاي رياضت اقتصادي به‎شدت درگير شد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگليسي اينديپندنت، اعتصاب‌هاي گسترده ۴۸ساعته در يونان از ديروز آغاز شد و همزمان با آن هزاران نفر از مردم معترض به سياست‌هاي رياضت اقتصادي در خيابان‌هاي آتن پايتخت يونان عليه اين سياست‌ها شعار سر دادند.

اما اطراف پارلمان يونان كه قرار است امروز چهارشنبه نمايندگان پارلمان به برنامه رياضت اقتصادي دولت راي بدهند، جمعيت معترض بيشتري جمع شده بود و به دليل دخالت پليس ضدشورش درگيري شديدي رخ داد.

بر اساس گزارش اينديپندنت، انتظار مي‌رود درگيري ميان مردم و سران سياسي امروز از سر گرفته شود، تقابلي كه نگراني‌هاي بحران بانكداري و منطقه يورو را افزايش داده و برخي از تحليلگران آن را معادل "دومين بحران وام " ارزيابي كرده‌اند.

يكي از خبرنگاران بي‎بي‎سي كه در محل درگيري ها حضور داشت مي گويد كه ماموران پليس خود را از ميدان آتن كنار كشيدند و گروهي از معترضان براي مدتي كنترل اين محوطه را به دست گرفتند و يكي از خودروهاي حامل تجهيزات تلفني را به آتش كشيدند.
اتحاديه هاي كارگري در اين كشور از برنامه رياضت اقتصادي دولت كه به مردم با حداقل درآمد هم ماليات هايي را تحميل مي كند، خشمگين هستند.

برنامه جديد رياضت اقتصادي دولت در حالي ارائه شده كه اين كشور در ماههاي گذشته با كاهش هزينه ها و افزايش بيكاري به ميزان ۱۶ درصد مواجه بوده است.

قرار است ظرف روزهاي چهارشنبه و پنج‌شنبه ( ۲۹ و ۳۰ ژوئن) پارلمان اين كشور به برنامه رياضت اقتصادي جديد دولت و همچنين اجراي اين قوانين به طور جداگانه راي بدهد.

اين اقدامات در حالي صورت مي گيرد كه پارلمان يونان به دولت جديد اين كشور راي اعتماد داده است.

روز گذشته (دوشنبه ۲۸ ژوئن) جورج پاپاندرئو، نخست وزير يونان گفت كه برنامه رياضت اقتصادي ۲۸ ميليارد يورويي او مي‌تواند به اقتصاد اين كشور جان تازه اي بدهد.

در صورتي كه دولت بتواند تأييد پارلمان را براي اجراي برنامه رياضت اقتصادي جديد در اين كشور به دست آورد، اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول وام هايي به ارزش ۱۲ ميليارد يورو در اختيار اين كشور قرار مي دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *