چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

پدروسا قهرمان آخرين گرندپري سال شد

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 74730
هفدهمين و آخرين مرحله از مسابقات موتورسواري قهرماني جهان در كلاس موتو جي‌پي با قهرماني موتورسوار اسپانيايي تيم هوندا به پايان رسيد.
به گزارش  فارس در اين رقابت دني پدروسا اسپانيايي از تيم هوندا توانست با كسب زمان 46 دقيقه و 47 ثانيه و 553 هزارم ثانيه سريع‌تر از ساير موتوسواران از خط پايان بگذرد و عنوان قهرماني آخرين گرندپري سال را بدست آورد. 

دومين قهرماني موتورسوار اسپانيايي در شرايطي بدست آمد كه پيش از اين رقابت در جدول موتورسواران در مكان چهارم قرار داشت و با فتح مسابقات والنسيا در مجموع 17 مرحله توانست عنوان سومين موتورسوار كلاس موتو جي‌پي جهان را به خود اختصاص دهد.
پدروسا پيش از اين توانسته بود در اين فصل، در گرندپري آمريكا نيز عنوان قهرماني مسابقات را كسب كند.
والنتينو روسي ايتاليايي از تيم ياماها كه توانسته است عنوان قهرماني زود هنگام اين فصل از مسابقات را بدست آورد با كسب زمان 46 دقيقه و 50 ثانيه و 183 هزارم ثانيه در جايگاه دوم قرار گرفت و هم تيمي او خورخه لورنزو اسپانيايي با ثبت زمان 46 دقيقه و 50 ثانيه و 466 هزارم ثانيه در رده سوم قرار گرفت.
در ادامه اين رقابت كيسي استونر استراليايي كه موفق شده بود با قرار گرفتن در جايگاه اول دور تعيين خط پيشتاز مسابقات اصلي باشد نتوانست از خط پايان عبور كند و در نهايت بدون كسب امتياز در اين مرحله از رقابت، عنوان چهارمي برترين موتورسوارن اين فصل را بدست آورد.
در مجموع 17 مرحله برگزار شده از مسابقات موتو جي‌پي، والنتينو روسي با قهرماني در 6 گرندپري اسپانيا، كاتالونيا، آلمان، سن‌مارينو، هلند و چك بيشترين عنوان قهرماني فصل را بدست آورد. پس از او خورخه لورنزو با قهرماني در گرندپري‌هاي ژاپن، فرانسه، ايندياناپليس و پرتغال 4عنوان قهرماني را كسب كرد. كيسي استونر از تيم دوكاتي نيز مانند لورنزو 4 عنوان قهرماني را بدست آورد مالزي، استراليا، قطر، ايتاليا مراحلي بودند كه توانست پيشتاز موتورسواران قرار گيرد.
دني پدروسا ديگر موتورسوار اسپانيايي از تيم هوندا توانست در 2 گرندپري آمريكا و والنسيا قهرمان شود و گرندپري بريتانيا تنها مرحله‌اي بود كه آندره دوويزيوسو ايتاليايي فاتح آن لقب گرفت.

*موتورسواران برتر موتو جي‌پي جهان در پايان مسابقات فصل 2009 به شرح زير است:
1-والنتينو روسي، ايتاليا، تيم ياماها، 306 امتياز (قهرمان)
2-خورخه لورنزو، اسپانيا، تيم ياماها، 261 امتياز
3-دني پدروسا، اسپانيا، تيم هوندا، 234 امتياز
4-كيسي استونر، استراليا، تيم دوكاتي، 220 امتياز
5-كولين ادواردز، آمريكا، تيم ياماها، 161 امتياز
6-آندره دوويزيوسو، ايتاليا، تيم هوندا، 160 امتياز
7-توني الياس، اسپانيا، تيم هوندا، 115 امتياز
8-آلكس دي‌انگلس، سن مارينو، تيم هوندا، 111 امتياز
9-لوئيس كاپيروسي، ايتاليا، تيم سوزوكي، 110 امتياز
10-ماركو ملاندري، ايتاليا، تيم كاوازاكي، 108 امتياز

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *