چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۴۶
روز قدس سینمای ایران

چرا باید « شکارچی شنبه » را دید؟

يکشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 193929
چرا باید « شکارچی شنبه » را دید؟
آخرین ساخته در حال نمایش پرویز شیخ طادی با به کارگیری مناسب زبان سینما و نگاهی جهان شمول و کاربردی، لابی های صهیوینست ها را در می نوردد و پشت پرده تلاش ها صهیوینستها را برملا می کند.

به گزارش جهان، پرویز شیخ طادی با استفاده از زبان سینما، که نمادپردازی بصری در بطن روایت داستانی، از مهمترین مولفه های آن است، موفق می شود ماهیت مبتنی بر زر و زور سردمداران صهیونیسم را افشا کند.

در واقع پرویز شیخ طادی، برخلاف روند غالب در سینمای ایران، با طراحی و انتخاب دقیق جزیی ترین عناصر مورد نیاز برای بیان داستان مورد نظرش و چیدمان دقیق این اجزاء درکنار هم، روایتگر موضوعی شده که تحت لوای آدم های فیلم دیده می شود.

او در این اثر سینمایی با انتخاب دو نسل مختلف ( پیرمرد و پسربچه)، از صهیوینست ها، که علی القاعده متعلق به گذشته و آینده هستند، ضمن تبیین چیستی و اهداف غیر انسانی این عده، از رفتارهای غیرانسانی و نابودگری که با هدف تکثیر خود مرتکب می شوند، پرده بر می دارد.

شیخ طادی با انتخاب پیرمردی صهیونیست( با بازی تحسین برانگیز علی نصیریان) وایجاد موقعیت های فردی، خانوادگی و اجتماعی و با افشاگری در مورد این نوع شخصیت ها، تفکری که چنین محصولات خطرناکی دارد، به مخاطبان معرفی کرده و به چالش می کشد و رسوا می کند.

تاثیر آموزه های پیرمرد بر پسربچه نیز به وضوح حاکی از آن است که این نوع آدم نماها نه تنها بر اعمال و مقاصد شوم خود اصرار دارند، بلکه با تربیت نسل های آینده ساز ( که پسر بچه نمادی از این افراد است)، برآنند که بر دامنه ی این طرز تلقی ضد بشری بیفزایند تا عقده های سرخورده و نابهنجارشان را از این طریق گسترش دهند.

این رویکرد، اگرچه توسط یک فیلمساز مسلمان به قالب فیلم درآمده و بر پرده ی سینماها نمایش داده می شود، اما به نحوی هوشمندانه و دقیق نشان داده می شود که به مثابه ی زنگ خطری برای همه ی جوامع انسانی است.

درواقع این فیلمسازایرانی با تهیه و تولید اثری سینمایی، و مبتنی بر توانایی حرفه ای و قابل رقابت با آثاری از این دست، معضلی جهانی را به تصویر کشیده و در حقیقت به خوبی ماهیت صهییونیست ها را برملا کرده و به تمام جهانیان این اخطار را می دهد که مراقب نسج تفکرات ویرانگر امثال شخصیت پیرمرد « شکارچی شنبه» باشند.

دیدن فیلم سینمایی « شکارچی شنبه » و آگاهی از آنچه شیخ طادی با زبان سینما اعلام کرده، وقتی ضروری تر به نظر می رسد که در نظر داشته باشیم در نقطه مقابل این طرز فکر و شیوه ی بیان آن، که برآمده از آموزه های اسلام و انقلاب اسلامی و پیشرفت های هنری سینماگران کشورمان است، فیلمسازان مزدور صهیونیست های تشکیل دهنده ی مافیای قدرت و ثروت در ینگه دنیا، دهها فیلم از جمله « فهرست شیندلر» ا کارگردانی استیون اسپیلبرگ، را ساخته اند و با کمال وقاحت و با بسیار وسیع از رنگ و لعاب عوامل و عناصر سینمایی، واقعیت های محرز تاریخی را به نفع صهیوینست ها تحریف کرده وبا استفاده از امکانات بسیار گسترده نرم افزاری و سخت افزاری سینمای آمریکا، به مظلوم نمایی متوسل شده اند تا موقعیت متزلزلی که صهیونیست ها در دنیا دارند تثبیت کنند و بر غصب بیت المقدس و سه دهه ظلم و جنایت در حق مردم مسلمان فلسطین پرده بپوشانند.

نکته دیگر اینکه مافیای یاد شده با انواع و اقسام ترفندها و برنامه ریزی های تبلیغاتی، زمینه دیده شدن فیلمهای سفارشی اش را فراهم می کند؛ از جمله اینکه با هوچیگری فیلم اسپیلبرگ را در مراسم اسکار در بوق و کرنا قرار می دهند و به این نحو در سایر کشورها نیز برای این اثر کاملا کذب مخاطب به وجود می اورند، همچنین اخیرا بعد از گذشت سالها از تولیدآن، برای یادآوری مجدد این فیلم، توسط یکی از نشریات مطرح در امریکا به عنوان بهترین فیلم ۲۵ سال اخیر انتخابش کردند و دوباره هوچیگری های تبالیغاتی و ....

در مقابل این حجم ثقیل تبلیغات و هوچیگری دشمنان بیت المقدس و فلسطین هم، حداقل کاری که باید کرد دیدن این فیلم و توصیه ی دیدن آن به همه ی کسانی است که اهل فهم و آگاهی هستند.
"شکارچی شنبه" در حوزه‌اي وارد شده است كه به فرمايش مقام معظم رهبري، استكبار جهاني اجازه‌ی ورود رسانه و هنر تصوير را به آن نداده است.

فیلم «شکارچی شنبه» از لحاظ موضوع، فیلمی متمایز از آثار مشابهی است که به نقد صهیونیسم و افراطیگری یهودی می پردازند که البته رسیدن به لایه های پنهان این موضوع، به گفته شیخ طادی محصول گفت وگوی او با بسیاری از یهودیان بی طرف و بررسی متون و اندیشه های اسرائیلی است.

این فيلم براي اولين بار در دنيا حرف های جدید و متفاوت از صهیونیست می‌زند و به همین دلیل است که هيچ جشنواره‌اي حاضر نشده اين فيلم را بپذيرد. و در همین حال ویزای یکی از بازیگران جوان این فیلم که بورسیه تحصیلی برای یکی از کشورهای غربی گرفته بود، صادر نشده است و عوامل ساخت این فیلم درایران از سوی رسانه های صهیونیستی تهدید شده اند.

دیدن این فیلم حتما توصیه می شود. ببنید و به دوستانتان هم توصیه کنید.
گفتنی است سینماهای آزادی. ماندانا. المپیک. شاهد. حافظ. میلاد. جی. آسمان آبی و فرهنگسرای نور اکران «شکارچی شنبه» را به نمایش درآورده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
من این فیلم را رفتم تو سینما دیدم.الحق فیلم خوبی است.نباید اجازه دهیم که تهیه کنندگان و سازندگان و بازیگران این فیلم ها از ساخت چنین فیلم هائی پشیمان شوند.
United States
نمردیم و دیدیم که از سینمای در خواب هپروت ما یه فیلم دیگه در سطح عالی دراومد ...
خدا عزت بده به استاد نصیریان که قدم در این راه سخت گذاشت همینطور سایر عوامل فیلم که از جون و دل مایه گذاشتن
United States
بابا ما سه شنبه پیش رفتیم سینماهای میدون انقلاب و سینما سیپیده ولی از شانس بد همه با هم تعطیل کرده بودن
ساعت تازه 9.30 بود و ماهم به هوای سانس آخر رفتیم ولی حالمون گرفته شد
United States
ما هنوز اونطور که باید از قدرت رسانه ایمون استفاده نمی کنیم که مشکلمون دو تاست:
1- بعضا هنرمندان متعهد به این امور کم اند
2- اگر هنرمندان متعهد هم پیدا بشن غالبا متخصص این امور کم اند
امروز غرب بیشتر استیلای خودشو مدیون رسانه است و این نقطه ایه که ما مدام ازش ضربه می خوریم
United States
برای نمایاندن نفوذ اختاپوس صهیونیسم بر رسانه ها و هالیوود نام برخی از مهم ترین کارگردانان وتولیدکنندگان قدیم و جدید یهودی-صهیونیستی را می آوریم تا بیشتر با آنان آشنا شوید:

استیون اسپیلبرگ
رومن پولانسکی
استنلی کوبریک
تیم برتن
وودی آلن
مل بروکس
جک وارنر
الیور استیون
لئوناردو گلدبرگ
چارلی چاپلین
جفری کاتزنبرگ
مارکوس لوی
لی وازرمن
بل نیومن
جری لوئیس و...
United States
در کارنامه سینمایی استیون اسپیلبرگ دو فیلم "فهرست شیندلر" (1993 )و "نجات سرباز وظیفه رایان" ( 1998 ) نسبت به دیگر آثار او برجستگی قابل توجهی دارد .تاریخ سازی برای حقانیت صهیونیست ها و شجره سازی صهیون در این دو فیلم بیش از بقیه آثار این فیلمساز به چشم می آید . زیرا در این دوفیلم موضوع جنگ جهانی دوم ، نازی ها و یهو دیان هستند . این کارگردان صهیونیست آمریکایی که از سال 1971 با فیلم "دوئل" کار در سینما را شروع کرده است حتی در آخرین اثر خود "ترمینال" (2004 ) مسیر دائمی تبلیغ صهیون را نادیده نگرفته است .

این روندی است که در فیلم های دیگر او " ایندیانا جونز و معبد مرگ "(1984)، "صندوقچه گمشده "(1981) ،" برخورد نزدیک از نوع سوم" (1977) ،" ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی" (1989) آشکارا دنبال شده است .
United States
دوستان برای آشنایی بیشتر با روند کارکردن صهیونیسم و رسانه های دنیا پیشنهاد می کنم به نشونی زیر سری بزنن
http://cinemazion.blogfa.com/8410.aspx
United States
اینو هم اضافه کنید که پس از ساخت و نمایش فیلم فهرست شیندلر٬ در بیشتر نقاط عالم صهیونیست ها به حمایت از کار گردان آن برخاستند برای نمونه بانک معروف صهیونیستی "چیس منهاتان" ۳میلیارد دلار برای حمایت از شرکت اسپیلبرگ اختصاص داد٬بزرگترین مرکز یهودیان در آمریکا نیز "AIPAC"به رسم سپاس از این کارگزار خوب در اوایل سال ۱۹۹۵م. بیانیه ای صادر واز تمام شرکت های بزرگ یهودی خواست که اسپیلبرگ را مورد حمایت مادی ومعنوی قرار دهند تا وی بتواند رسالت هنری خود را در خدمت به اهداف صهیونیستی ادامه بدهد.
United States
رومن پولانسکی یکی از آن دسته کارگردانانی بود که در سال ۲۰۰۰ فیلم سینمایی پیانیست را به نفع صهیون ها آفرید. ایشون هم یهودی زاده است که در سال ۱۹۷۷ در کالیفرنیا به جرم ارتباط جنسی بادختری سیزده‌ساله دستگیر شد. وی مدت ۴۲ روز تحت درمان روانکاو بود. قاضی وی را به طور مشروط آزاد کرد ولی پولانسکی از امریکا فرار کرد
United States
برخلاف فیلم "فهرست شیندلر" که در آن یهودیان طعمه زدوبندهای انگلیسی - آلمان هستند فیلم "نجات سرباز رایان " اثر هیمن کارگردان فیلم دفاعیه مشترک آمریکا - صهیونیسم است. اکثر فیلم هایی که هالیوود در زمینه جنگ جهانی دوم ساخته است با تاکید بر به نقش باصطلاح نجات بخشی آمریکا شکل گرفته اند. در همه آن فیلم ها این آمریکایی ها هستند که اروپا و به نوعی جهان را از شر فاشیسم نجات می دهند.
United States
سلام
زنده باد این کارگردان عزیز
Iran, Islamic Republic of
استاد نصیریان برای خودش باقیات و صالحات گذاشت. خدا اجرش بده
این سینماهایی که گفتی همشون برداشتن
Iran, Islamic Republic of
ای کاش در کشور ماهم سنتی باشد که هر هنرمندی در راه اسلام و علیه ظالمان و ایضا"صهیونیستها هر اثری خلق کند به شدت مورد حمایت وتشویق قرار گیرد.
Malaysia
بعد از سالها توليد و پخش فيلمهاي مخالف اسلام و مروج فحشا يا در بهترين حالتش مروج لودگي و مسخرگي كار بسيار زيبا و جسورانه اي توليد شد. اين فيلم بايد سريعا به انگليسي و عربي دوبله و پخش بشه.
سی دی اش را بفروشید بخریمش
Iran, Islamic Republic of
می رم می بینم ان شاء الله
Iran, Islamic Republic of
اين فيلم قرار بود در گروه سينما هاي آزاد (به سر گروهي سينما آزادي) اكران شود. چند روز هم اكران شد. اما الان شما به سايت سينما ازادي هم كه سر بزنيد، اين فيلم را برداشته.

اين فيلم از اكران سينما ها برداشته شده.
فقط سينما عصر جديد، يك سانس آن را نشان مي دهد.
فقط يك سانس در يك سينما...

علتش هم معلوم نيست...
Iran, Islamic Republic of
دست آقاي شيخ طادي درد نكنه و مطمئنا روح آقاي سيد مرتضي آويني (ره) شاد خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
لطفا تبلیغات کنید. سینماهای نمایش دهنده را درست معرفی کنید.
خدا قوت و موفق باشید.
طرف برداشته اسم هر چی بازیگر آمریکایی هستش رو نوشته میگه صهیونیستن!بدون اینکه از این افراد اطلاعاتی داشته باشه!بعضی ها اصلا تو یه عالم دیگه سیر میکننا!
خواهش میکنم نگید سی دی اش را میبینیم!
مساله گردش مالی سینمای انقلابی مساله بیسار مهمی است که ما از آن غافلیم!
متاسفانه ما حزب اللهی ها عادت کردیم به مفت خونی و مفت بینی!
از بس مجله و کتاب مجانی بهمون رسیده زورمون میاد یه ذره دست تو جیبمون کنیم کتاب بخریم یا مجله بخریم و یا فیلمهای خودمون رو توی سینما ببینیم!
منتظریم توی یه همایشی، نمایشگاهی، دانشکده‌ای یادواره‌ای چیزی بهمون بدن یا نشونمون بدن! اونوقت کتابهامون باید به زور به چاپ دوم و سوم برسه و فیلمهامون هم مثل همین فیلم به زور فروش 10 ملیونی داشته باشن!
یه کم هم از اونوریا یادبگیرید که اشغال ترین محصولات فرهنگی خودشون رو چطور حلوا حلوا میکنن و پز روشنفکری هم میدن!
Iran, Islamic Republic of
چون بعلت گرفتاري زياد نميتوانيم به تهران برويم بهتر است اين فيلم با ارزش در شهرستانها نظير كرج هم به نمايش گذاشته شود
United States
جهان این کاری خوبی است.فیلم های خوب را معرفی کنید.به نظرم حتی کتاب های خوب را هم معرفی کنید.مهم نیست که به نفع اقتصادی یه عده تمام شود.محصولات فرهنگی بچه های متدین باید تبلیغ شود
Iran, Islamic Republic of
درد و بلای پرویز خان شیخ طادی بخوره تو سر کارگردانان و تهیه کنندگان وطن فروش مثل مهملباف و پناهی
علتش معلوم است صهیونیست های خونخوار تهدید کرده اند هر سینمایی اکران کند سینما را آتش میزنیم
United States
چرا باید هر فیلمی که حکومتی است را ما برویم ببینیم.وقتی قدر افرادی مثل فرهادی دانسته نمی شود همین می شود که هر کسی فیلم ساز می شود.شما ها هم براشون تبلیغات کنید.الحق که فرهادی بهترین کارگردان این مملکت است و امثال شما فراری اش دادید.
United States
به هر حال تبدیل کودکی بی گناه به کودکی جنایتکار چه از قوم یهود ، چه مسیحی ، چه مسلمان و هر دین و آیین دیگر امری به شدت نکوهیده و زشت است وآقای پرویز شیخ طادی با مهارت بسیار بالا ، فیلمی ساخته که ضمن نشان دادن کشت و کشتار های مذهبیون متعصب یهودی ، از تعمیم آن به مومنین متعصب ادیان دیگر نیز غافل نبوده و این موضوع باعث افتخار هنرمندان مسلمان این دیار است که هنرمندی متعهد با تیزهوشی بسیار ، قشری و دهکده ای فکر و عمل نکرده و به تماشاچی اجازه تعمیم موضوع فیلمش را به سایر مذهبیون متعصب داده است.
United States
با تمام کم‌مهری‌ها به «شکارچی شنبه» اگر مروری بر کارنامه فیلمسازی پرویز شیخ‌طادی داشته باشید درخواهید یافت که اتفاقا این یکی از آثار خوش‌اقبال او بوده چه اینکه نه مانند «سینه سرخ» اکران تک‌سئانس آن هم همزمان با برگزاری جشنواره نصیبش شد و نه مانند «دایناسور» به محاق «توقیف نرم» (اصطلاحی که شیخ‌طادی خود برای این فیلم به کار می‌برد) افتاده‌ است. «شکارچی شنبه» اگرچه پس از 2 سال انتظار این روزها روانه پرده سینماها شده ‌است و به نسبت رقیبان گردن‌کلفتی که در رقابت گیشه‌ها دارد خوب هم می‌فروشد.
United States
جهت اطلاع شیخ طادی در یک مصاحبه گفته است:این فیلم در هیچ‌یک ‌از جشنواره‌های بین‌المللی در کشورهای مختلف پذیرفته نشده‌ است. حتی جشنواره‌هایی چون بیروت و بغداد هم فیلم را نپذیرفتند. مسؤولان جشنواره هند هم پس از مشاهده فیلم، دیگر پاسخ مکاتبات ما را ندادند. بر همین اساس هم فکر می‌کنیم اکران این فیلم در خارج از کشور چندان مقدور نباشد. فراموش نکنیم که لابی صهیونیست‌ها خیلی قوی‌تر از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم بویژه درباره این فیلم که انگشت روی مبحثی گذاشته ‌است که در شرایط عادی شما حتی حق نوشتن درباره‌ آن را هم ندارید. خیلی از نویسندگان در فرانسه، آلمان‌ و دیگر کشورها در این زمینه کارهایی کرده‌اند اما هیچکس تاکنون چه در ایران و چه در خارج، مباحثی را که «شکارچی شنبه» مطرح کرده طرح نکرده‌است.
United States
گلایه ای بس بزرگ از بچه حزب اللهی ها است که چرا نرفتند این فیلم را ببینن و سینماهایی که نام برده اید فیلم را از روی پرده برداشته اند؟!
سوال و درد بزرگی است...
پیشنهاد می شود هزینه نمایش این فیلم از بودجه فرهنگی کشور پرداخت گردیده و تا دیر نشده در تمام شبکه های ایرانی چه داخلی و چه برون مرزی به نمایش درآید تا آلامی باشد بر مظلومیت اسلام و مسلمانان جهان خصوصاً مسلمانان مظلوم فلسطین.
باید حتما در خارج از کشور تبلیغات گسترده ای بشه تا همه دنیا بتونن این فیلم رو ببینن تا دست این صهیونیستها رو بشه
سینماهای نمایش دهنده کجان؟ این فیلم تو ایران تحریمه ؟
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل باید از صفحه ی روزگار محو بشود.حتما.شک نکنید
اونم فقط در تهران نمایش شهرستان نداره


واااااااااقعا جای تاسف داره...
United States
اکران این فیلم در سراسر کشور با شرکت جبرائیل است
تماس بفرمائید تا در این مبارزه همسنگر باشیم
88461293
88417662
فخار
سلام. چه اتفاقی افتاده که فیلم های بی محتوا در اغلب سینماها اکران می شوند ولی برای پیدا کردن این فیلم تو سینما گویی دنبال سوزن تو انبار کاه می گردی و سینماهای نمایش دهدنده نیز در سانس های آخر شب آن را اکران می کنند!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما که به هر سینمایی زنگ می زنیم این فیلم جزو فیلم هاش نیست ااااا هنوز دو هفته از روی پرده رفتنش نمی گذرد که از روی پرده برداشتن ااااا انوقت یک سری فیلم های سخیف بعد از هفته ها هنوز نمایش داده میشوند.
نمی بینیم
خیلی افراطیه
Latvia
سینما میلاد 1 سانس برای این فیلم در روز داره که شنبه رفتیم گفت چون تعداد کم است نمایش نمی دهیم
Iran, Islamic Republic of
سلام
خسته نباشید
واقعا باید برای این سالنهای سینما تأسف خورد.
بعد از چند وقت که یک فیلم با محتوا درست شده و میخواد اکران بشه اکثر سینماها یا ندارند این فیلمو یا اگه دارند سانس 11 شبه.
اونوقت اون فیلمهای به درد نخور رو تا هر وقت بخوای روی پرده هست.
Iran, Islamic Republic of
فیلم جالبی است دعوت می کنم ببینید.
United States
این فیلم در سینماهای اصفهان هنوز اکران نشده
البته فکر کنم اصلا اکران نشه
یعنی ماسون ها در ایران هم نفوذ دارند
Iran, Islamic Republic of
من فیلم رو دیدم و ارزش داره یک بار هم که شده بتونید و برید ببینید تا با خصوصیات این صهیونیست ها بیشتر آشنا بشید
Iran, Islamic Republic of
باید ما و همه عدالت طلبان ـ بسیجی و غیر بسیجی ـ جنبشی علیه اکران نشدن این فیلم راه بیندازیم تا فیلم مسخره ای مثل ... با آب و تاب بر پرده نباشد و این دیگری در پرده !!!!