جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۹

حمله تند حسن عباسی به وزیر اقتصاد و معاونش

دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 198799
لیدر اینها آقای پژویان است که دو شاگرد اصلی‌‌اش، دبیر طرح هدفمند کردن یارانه و معاون اقتصاد‌ی وزارت اقتصاد و خود وزیر اقتصاد. اینها اساساً فریدمنی هستند، یعنی اقتصاد را از نگاه میلتون فریدمن می‌بینند.
به گزارش جهان به نقل از مشرق حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‏های دکترینال امنیت بدون مرز در سخنرانی اخیر خود گفت:

*نه دولت سازندگی که صراحتاً مدعی لیبرال است و نه دولت دوم خرداد، بلکه حتی دولت اصول‌گرای فعلی. تئوریسین‌های اقتصادی دولت فعلی از دانشگاه علامه طباطبایی هستند که رسماً در این دانشگاه، به لیبرال بودن مشهورند و خنده‌دار است که سیستم اقتصادی دولت اصول‌گرا در اختیار مرکانتیلیست‌ها است. لیدر اینها آقای پژویان است که دو شاگرد اصلی‌‌اش، دبیر طرح هدفمند کردن یارانه و معاون اقتصاد‌ی وزارت اقتصاد و خود وزیر اقتصاد. اینها اساساً فریدمنی هستند، یعنی اقتصاد را از نگاه میلتون فریدمن می‌بینند. مسئله من این نیست که مدیران کدام جناح سیاسی بی‌عرضگی کرده و موجب این اختلاس شده، مسئله من این است که چطور می‌شود تئوریسین اقتصادی جمهوری اسلامی لیبرال باشد؟

*دولت سازندگی که سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی آمد و رسماً اعلام کرد که ما لیبرال‌ـ‌دموکرات هستیم، صداقت داشت و آمد و حرفش را صریح زد و موضع خود را روشن کرد. دولت اصلاحات هم که آمد و گفت ما لیبرالیسم را قبول داریم. حکومت هم با اینها برخورد کرد، اما آیا دولت اصول‌گرا می‌تواند به این سئوال جواب بدهد که چرا مدیران اقتصاد‌ی شما لیبرالیست هستند؟ چرا تئوریسین اقتصادی دولت نهم و دهم یک چهره لیبرال است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جانا سخن از زبان ما می‌گویی
ظاهر اسلام باطن اسلامی می‌خواهد نه باطن کفر
اقتصاد اسلامی در ایران متاسفانه با باطن کفری و لیبرالی ممزوج شده است و این فقط در نگاه افراد سطحی بین اسلام را نا کارآمد جلوه می‌دهد.
اسلام و کفر با هم قابل جمع نیست.
Iran, Islamic Republic of
سلام بر مجاهدان علمی به خصوص استاد بزرگوار حسن عباسی
دیروز دفاع مقدس هشت ساله
امروز احیای تفکر اسلامی
پیروز باشید
Iran, Islamic Republic of
این حمله نیست
نهی از منکر است
Iran, Islamic Republic of
از جنبش وال استریت درس بگیرید که آنها از انقلاب درس گرفتند
دست از بت لیبرالیسم بردارید
خطابم با همان‌هایی است که می‌دانند...
Iran, Islamic Republic of
دکتر عباسی حقیقتاً دانشمندی است که نظیرش وجود ندارد و اگر می خواهیم تولید علم در جامعه ی اسلامی ایجاد و رواج پیدا کند باید شبیه ایشان زیاد شود. اما سوال اینجاست که چرا در دوره ی نهم و خصوصاً اوایلش این حرف ها یعنی معضلات و انحرافات عقیدتی و اقتصادی و ... مطرح نمی شد و یا لاپوشانی می شد و حالا ؟؟!!
Malaysia
فداتيم دكتر فدا! خدا شما رو براي امام زمان(عج)، رهبري و ما حفظ كنه. هلاكتيم در بست!
جناب عباسی آیا هردرس خوانده ای در دانشگاه با توجه به منابع غربی دروس حتما لیبرال خواهد بود؟!
آیا نمتوان درس خوانده یک مکتب غربی باتوجه به اعتقادات اصولی مجری و مدیر شود ؟
آیا شما باخواندن مکاتب غربی اکنون لیبرال شدید؟!
درود بر عمار بزرگ رهبر دکتر حسن عباسی
در جواب اون آقایی که گفته شما با خوندن درس های غربی لیبرال شدید: جناب آقا کسی با خوندن درس های غربی لیبرال نمی شه اما اگه از لحاظ معرفتی سطح پایینی داشته باشه روی افکارش بدجور تاثیر میذاره حالا این افکار دقیقا میشه روبروی اسلام و احکامش
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد اسلامی در بانک های لندن رایج است از اونا یاد بگیرید.
United States
من از اظهار نظر بعضی دوستان ابراز تعجب می کنم که چرا به جای پرداختن به متن موضوع به تقدیس فرد بیان کننده می پردازند فکر می کنم از مخاطبان جهان بعید باشه اینطور شیفته ومجذوب اشخاص باشند
آخه فدا شدن برای دکتر عباسی یعنی چی حرف دکتر عباسی را تحلیل کن واقعا که
Iran, Islamic Republic of
اون چیزی که شما تو کتاب خوندی اگه می تونی بیا و عملیش کن.دکتر جان شما تئوریسین هستی نه عملگرا.
بین تئوری های شما و این وضع آشفته مملکت که شما از قبل هم توش تئوریسین بودید هیچ سنخیتی وجود نداره.
Iran, Islamic Republic of
زنده باشی دکتر عباسی که همیشه سخنرانی هایت شجاعانه و روشنگرانه بوده
Iran, Islamic Republic of
عباسی قبلا حمله میکرد. این که فقط یه انتقاد بود.
سلام

درود بر استاد عزيز دكتر حسن عباسي

زنده باشي برادر
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر استاد گرامي جناب اقاي دكتر عباسي كه حقيقت را بطور اشكار و روشن بيان فرمودند . خداوند بزرگ حفظش كند كه حقيقت را بر همه چيز ترجيح داد و مفتون اصولگرائي دروغين جریان انحرافی مشكوك و ليبرالهاي فريبكار نشد . من متن سخنراني استاد عباسي را در رجا نيوز خواندم بسيار جالب و و كامل بود و راهگشا . از مسئولين محترم جهان نيوز خواهشمندم در صورت امكان متن كامل را به ديد مردم برساند و در تنوير افكار عمومي چون هميشه كوشا باشند .متشكرم
Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد دکتر عباسی به اسم و رسم دولتها کار نداره بلکه عمل دولت هارو ملاک انتقاداتش قرار میده
Iran, Islamic Republic of
اينكه آقاي عباسي عنوان داشته‌اند ديدگاههاي اين آقايان فريدمني و مركانتيليستي است كاملاً درست است . اما جناب آقاي عباسي مگر غير از ديدگاههاي فريدمني و كينزيني در حوزه علم اقتصاد ( و نه در حوزه نظام و مكتب اقتصادي ) ديدگاه ديگري هم وجود دارد ؟ و اين موضوع اختصاص به دانشگاه علامه و يا جاي ديگر ندارد .اگر شما اطلاعي از منابع متدولوژيك اقتصاداسلامي داريد كه بصورت كاملاً مدون (شبيه به كاري كه آقاي فريدمن و كينز از منابع ليبراليسم انجام داده‌اند )از منابع اصيل وحي وسنت استخراج شده باشد داريد خوشحال ميشوم به بنده حقير نيز معرفي نمائيد .(اينجانب دانشجوي دوره دكتري اقتصاد هستم و خوشحال مي‌شوم كه ببينم كسي توانسته باشد مباني روش شناسي اقتصاد اسلامي را استخراج كرده باشد ).
عبدالکریم یاسین صدری
با کمال تاسف میبینم امثال آقای عباسی بجای اینکه با دانشمندان دیگر همفکری کنند و چاره ای برای امور اقتصادی و حتی غیر اقتصادی کنند . به دیگران میتازند و عده ای احساساتی و سطحی نگر را همراه خود میکشانندتا قربانت گردم قربانت گردم راه بیندازند . آقای عباسی میدانیم به آقای پژویان انتقادهای بسیار وارد است بخصوص در عملکردش در قیمت گذاری خودرو که صنعت و در کل صنعت خودرو سازی را به نابودی کشانده که غیر قابل جبران است . اما خود شما چه خدمتی کردید متهم کردن دیگران به لیبرال و غیر لیبرالی راهکار نیست انسان عاقل از تمام علوم بشری استفاده میکند علومی که می بینیم در بسیاری از جوامع بشری جواب داده . والسلام علی من اتبع الهدی