دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

آلمان، یونان بحران‌زده را در هم کوبید/ شادی مرکل و چهره مغموم نخست‌وزیر یونان

شنبه ۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب: 229857
این مسابقه با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر در یونان و دخالت های آلمان در امور مالی این کشور، کاری کرده بود که بازی کاملا رنگ و بوی سیاسی به خود بگیرد، اما ژرمن ها با زدن 4 گل کاری کردند که مردم یونان علاوه بر ریاضت اقتصادی، مدتی هم با ریاضت فوتبالی دست و پنجه نرم کنند. مقامات سیاسی دو کشور همچون صدراعظم آلمان و نخست وزیر یونان نیز از نزدیک به تماشا نشستند.
آلمان با پيروزي پرگل مقابل يونان به نيمه نهايي يورو ۲۰۱۲ رسيد. به اين ترتيب آلمان راهي ديدار نيمه نهايي شد و بايد در اين مرحله به مصاف برنده جدال دو تيم انگليس و ايتاليا برود. روز گذشته نيز پرتغال با برتري يك بر صفر مقابل جمهوري چك به نيمه نهايي يورو ۲۰۱۲ رسيده بود.

به گزارش جهان به نقل از تابناک، دو تيم آلمان و يونان در يك چهارم نهايي رقابت‌هاي يورو ۲۰۱۲ به مصاف يكديگر رفتند كه اين بازي در پايان با برتري چهار بر دوآلمان به پايان رسيد تا ژرمن‌ها راهي نيمه نهايي شده و يوناني‌ها با اين رقابت‌ها وداع كنند.

در نيمه نخست، يوناني‌ها كاري جز دفاع كردن نداشتند. اين موضوع به خوبي از درصد مالكيت توپ در نيمه اول كه ۷۰ – ۳۰ به سود آلمان بود مشهود است. در دقيقه ۴، خديرا شوت محكمي را روانه دروازه يونان كرد كه سيفاكيس توپ را دفع كرد و در برگشت شورله اين توپ را درون دروازه جاي داد اما پرچم كمك داور به نشانه آفسايد بالا رفت و گل را مردود اعلام كرد.

در دقيقه ۱۶، سامي خديرا درون محوطه جريمه يونان در حالي كه سعي داشت براي زدن ضربه سر اقدام كند پس از برخورد با مدافع حريف نقش زمين شد اما داور اعتقادي به خطاي پنالتي نداشت. در دقيقه ۳۲، كلوزه با يك پاس مناسب اوزيل را صاحب توپ كرد اما ضربه اين بازيكن هم با درخشش سيفاكيس وارد دروازه يونان نشد.

در دقيقه ۲۴، ريس با يك پاس عرضي توپ را براي كلوزه فرستاد ولي تكل بلند اين بازيكن بي‌فايده بود و توپ از مقابل دروازه خالي يونان عبور كرد. يك دقيقه بعد، ريس شوت محكمي را روانه دروازه يونان كرد كه اين بار نيز توپ راهي اوت شد.

در دقيقه ۳۲، نينيس در يكي از معدود فرصت‌هاي يونان در نيمه نخست، اقدام به شوت‌زني كرد اما نوير در حالت درازكش، توپ او را در اختيار گرفت. در دقيقه ۳۶، خديرا دروازه يونان را هدف گرفت اما سيفاكيس توپ را دفع كرد.

حمله‌هاي آلمان سرانجام در دقيقه ۳۹ نتيجه داد و اين تيم به گل رسيد. فيليپ لام كاپيتان ژرمن‌ها پشت محوطه جريمه يونان صاحب توپ شد و پس از چند گام حركت، با يك شوت قدرتمند و دقيق دروازه حريف را باز كرد تا نيمه نخست با برتري يك بر صفر آلمان به پايان برسد.

در نيمه دوم، با وجود اينكه يوناني‌ها با يك گل عقب افتاده بودند، اما باز هم ميل به حمله نداشتند و تيم آلمان بود كه به فشار خود ادامه داد. با اين حال، يوناني‌ها موفق شدند در دقيقه ۵۵ روي يك ضد حمله سريع به گل برسند. ساماراس مهاجم يونان توپي را كه از سمت راست به صورت زميني روي دروازه آلمان ارسال شده بود، وارد دروازه اين تيم كرد تا بازي يك بر يك مساوي شد.

در دقيقه ۶۱، بواتنگ از سمت راست، توپ را دورن محوطه جريمه يونان سانتر كرد و خديرا موفق شد با يك ضربه محكم و سرضرب براي بار دوم دروازه يونان را باز كرده و آلمان را يك بار ديگر پيش بيندازد.

در دقيقه ۶۸، بازيكنان آلمان صاحب يك ضربه كرنر شدند و خروج اشتباه سيفكايس دروازه‌بان يونان باعث شد كه ميرسلاو كلوزه بتواند با ضربه سر دروازه اين تيم را براي بار سوم باز كند تا احتلاف به دو گل رسيده و خيال هواداران آلمان بيش از پيش راحت شود.

اين پايان كار نبود و آلماني‌ها يك بار ديگر در دقيقه ۷۴ به گل رسيدند. كلوزه در موقعيت تك به تك با سيفكايس اقدام به شوت‌زني كرد كه توپ او پس از برخورد با دروازه‌بان حريف، جلوي پاي ريس افتاد و اين بازيكن نيز كار مشكلي براي باز كردن دروازه بدون سنگربان يونان نداشت تا آلمان با نتيجه چهار بر يك از حريف خود پيش بيفتد.

در دقيقه ۸۸، توپ دروم محوطه جريمه آلمان با دست بواتنگ برخورد كرد و داور به نشانه پنالتي در سوت خود دميد. سالپينگيديس مهاجم يونان پشت اين ضربه پنالتي ايستاد و توپ را در خلاف جهت حركت نوير وارد دروازه آلمان كرد تا يونان يكي از گل‌هاي خورده را جبران كرده و بازي چهار بر دو شود. در نهايت اين مسابقه با همين نتيجه به پايان رسيد.

به اين ترتيب آلمان راهي ديدار نيمه نهايي شد و بايد در اين مرحله به مصاف برنده جدال دو تيم انگليس و ايتاليا برود. روز گذشته نيز پرتغال با برتري يك بر صفر مقابل جمهوري چك به نيمه نهايي يورو ۲۰۱۲ رسيده بود.

محل برگزاري مسابقه: ورزشگاه آره‌نا گدانسك لهستان

هوا: ابري، ۱۷ درجه سانتي‌گراد، رطوبت ۷۰ درصد

داور: دمير اسكومينا (اسلووني)

تركيب دو تيم:

آلمان: نوير، هوملس، بادشتوبر، لام، بواتنگ، خديرا، شوانشتايگر، اوزيل، شورله (مولر ۶۷)، ريس (گوتسه۸۰)، كلوزه (گومس ۸۰)

يونان: سيفاكيس، مانياتيس، تزاولاس (فوتاكيس ۴۶)، پاپادوپولوس، توروسيديس، پاپاستاتوپولوس، ماكوس (ليبروپولوس ۷۲)، نينيس (گكاس ۴۶)، كاسورانيس، ساماراس، سالپينگيديس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *