يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
۱
كشتي فرنگي قهرماني بزرگسالان جهان

اولین مدال فوق سنگين تاريخ كشتي فرنگي

سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب: 186260
'بشير باباجان زاده' با كسب مدال برنز پيكارهاي كشتي فرنگي قهرماني بزرگسالان جهان در شهر استانبول تركيه، نخستين مدال فوق سنگين تاريخ كشتي فرنگي ايران را بدست آورد.
به گزارش ايرنا، بشير باباجان زاده دارنده مدال هاي نقره و برنز جوانان زير ۲۰ سال جهان و قهرمان بزرگسالان آسيا كه براي نخستين بار در تركيب تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان ايران در مسابقه هاي جهاني قرار گرفته بود، سه شنبه شب در ديدار رده بندي پيكارهاي كشتي فرنگي قهرماني سال ۲۰۱۱ بزرگسالان جهان در شهر استانبول تركيه، حريف لهستاني خود به نام \'ليوشكاك باناك\' را شكست داد.
باباجان زاده كه در دور مقدماتي، سه كشتي گير از سرزمين پهناور اتحاد جماهير شوروي سابق مهد اصلي كشتي فرنگي جهان (كشتي گيران كشورهاي گرجستان، بلاروس و روسيه) را مقتدرانه شكست داده بود، در مرحله يك چهارم نهايي مقابل \'نونز لوپز\' دارنده پنج مدال طلاي جهان و بازي هاي المپيك ۲۰۰۸ پكن از كوبا مغلوب شد.
باباجان زاده با توجه به حضور كشتي گير نامدار كوبايي در ديدار فينال، به گروه بازنده ها راه يافت و توانست در اين مرحله، \'يوهان اورن\' از سوئد را مغلوب كند و به ديدار رده بندي راه يابد.
اين كشتي گير شايسته اي مازندراني، در ديدار رده بندي مقابل \'لوشكاك باناك\' از لهستان، در ابتداي وقت نخست با بيرون انداختن حريف، يك امتياز گرفت.
وي در وقت دوم، در حاليكه يك امتياز از رقيب سرسخت خود عقب افتاده بود، در ادامه مبارزه با هل دادن حريف به بيرون از تشك، صاحب يك امتياز شد و در نهايت در اين وقت نيز با نتيجه يك بر يك به پيروزي رسيد و با شايستگي صاحب مدال برنز جهان شد.
باباجان زاده، قبل از راهيابي به ديدار رده بندي، سهميه ورود به بازي هاي المپيك ۲۰۱۲ لندن را نيز كسب كرده بود.
\'بشير باباجان زاده\' با كسب مدال برنز وزن ۱۲۰ كيلوگرم پيكارهاي كشتي فرنگي قهرماني سال ۲۰۱۱ بزرگسالان جهان در شهر استانبول تركيه، در واقع نخستين كشتي گير كشتي فرنگي ايران است كه توانسته است در وزن فوق سنگين، كشتي فرنگي كشورمان را صاحب مدال جهاني كند.
ديگر مدال برنز مشترك وزن ۱۲۰ كيلوگرم مسابقه هاي جهاني كشتي فرنگي در شهر استانبول تركيه به \'نورماخان تينالي يف\' از قزاقستان رسيد كه در ديدار رده بندي توانست مقابل \'يوهان اورن\' از سوئد، در دو وقت پي در پي و با نتايج مشابه يك بر صفر به برتري دست پيدا كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
مرحبابر غیرت این دلاورمردان