سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱۶
۲۵۱

هاشمی رفسنجانی: جام زهر بر امام تحمیل نشد؛ خودشان انتخاب کردند که بنوشند

يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 382730
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره قبول قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران گفت: امام با آن هوشی که داشتند جمله «جام زهر را می نوشیم» درست بکار بردند، یعنی انتخاب کردیم که بنوشیم، یعنی بر ایشان تحمیل نشد که بنوشند.
هاشمی رفسنجانی: جام زهر بر امام تحمیل نشد؛ خودشان انتخاب کردند که بنوشند
به گزارش جهان، آقای هاشمی رفسنجانی درباره رویدادهای جنگ تحمیلی با پایگاه اطلاع‌رسانی شخصی خود گفتگو کرده است که بخشی از این مصاحبه درباره ماجرای جلسه ۵ نفره سران قوا با امام راحل در ادامه می آید:

_ در جلسه ای ما ۵ نفر خدمت امام رفته بودیم برای اینکه بگوییم وضع جنگ اینگونه است . آیا می خواهیم ادامه بدهیم و یا نمی خواهیم ادامه بدهیم؟ نظر قاطع خود را گفتیم که مصلحت نمی بینیم . برای امام سخت بود که در آن شرایط بپذیرند ما قطعنامه را امضاء و قبول کنیم . لااقل تا آن مقداری که ما صحبت می کردیم . جلسه ما در آن شب طول کشید . راهکارهایی هم پیشنهاد شد . ایشان گفتند که ما به مردم گفتیم اگر جنگ ۲۰ سال هم طول بکشد ، ما ایستاده ایم و در و دیوار پر از جنگ جنگ تا پیروزی و تا رفع فتنه است . اگر الان یکدفعه بیاییم و اینگونه عمل کنیم ، جواب مردم و رزمنده ها را چه باید بدهیم ؟ دل آنها می شکند .

-در آن جلسه از اینگونه بحثها بود . ما اینها را قبول داشتیم و روی آنها بحثی نداشتیم . ولی بحث این بود که آیا مصلحت است که الان به این صورت ادامه بدهیم ؟ بحثها اینگونه بود . امام قانع شدند که الان باید این کار را بکنیم و به این مسئله رسیدند که مصلحت است که بپذیریم . منتها بحث بر سر کیفیت بود من پیشنهاد کردم که اگر برای شما اعلام آن سخت است این مشکل را من حل می کنم . من جانشین شما هستم و حق امضاء در این مسائل دارم من می روم و می پذیرم . ممکن است جنابعالی بعد بلافاصله بگویید که او تخلف کرده و باید از من به عنوان فرماندهی کل قوا اجازه می گرفت . شما آنموقع می توانید مرا محاکمه کنید . فدا کردن یک نفر بهتر از اینهمه مشکلاتی است که پیش آید .ایشان نگاه مهربانانه ای کردند و گفتند : نه ، این خوب نیست . خودشان پیشنهادی دادند که ما از آن پیشنهاد بیشتر متاثر شدیم و آن را قبول نکردیم و گفتیم که این درست نیست .

-(این پیشنهاد را هرگز جنابعالی در جایی مطرح نفرمودید؟) نه در جایی نگفتم .

-(اسامی ۵ نفر حاضر در آن جلسه را می فرمایید؟) سران قوا بودیم . رئیس مجلس ، رئیس جمهور ، رئیس قوه قضائیه و نخست وزیر به همراه حاج احمد آقا که معمولا در جلسات ما بودند .

-(آیا غیر شما ، دیگر آقایان هم پیشنهادی دادند ؟) یادم نیست . امام پیشنهادی دادند که ما پیشنهاد ایشان را رد کردیم . بعد پیشنهاد سوم این شد که امام گفتند : حالا که باید بپذیریم ، شما وجوه قوم و بزرگان را از همه جا دعوت کنید و همین حرفهایی را که اینجا زدیم ، برای آنها هم بگویید و در یک جلسه خاص آنها را توجیه کنید ، بدون اینکه پخش شود .آنها قانع شوند و بعد آنها هم از کاری که می کنیم ، دفاع کنند .اصلا بنا نبود که امام نامه بنویسند . این کار را به عهده ما گذاشتند . رئیس جمهور هم آن جلسه را برای همان کار تشکیل داد که توجیه کنیم . عده ای را دعوت کردیم . در این بین حاج احمد آقا خبر داد که امام خودشان یک نامه نوشتند و اعلام می شود.

-ما اصلا انتظار این را نداشتیم . بعدا از مضمون نامه مطلع شدیم . پس امام با در نظر گرفتن مصلحت رفتار کردند . پس از یک جلسه طولانی و مذاکرات ایشان با سران قوا که کاملا به آنها اعتماد داشتند تصمیم گرفتند . شرایط اقتصادی و شرایط صدور نفت و شرایط میدان و شرایط نیروهای ایثارگر را گفتیم که نمی توانیم درست اداره کنیم .مشکلات خانواده های آنها و اسراو خیلی چیزهای دیگر را گفتیم . وقتی همه اینها توضیح داده شد . قبول کردند .
بیشتر از همه اینها، خطر استفاده عراق از سلاحهای شیمیایی در شهرهای بزرگ بود . گفتم اگر مثلا فردا تبریز را مثل حلبچه زدند ، ما چه کاری می توانیم بکنیم ؟ چه اتفاقی می افتاد ؟ خیلی آسان می توانند تبریز ، ارومیه و حتی تهران را بزنند . همه اینها را بررسی کردیم . همه می دانستیم که غربی ها و روسها آماده اند همه چیز را بدهند برای اینکه ما بترسیم و قبول کنیم .

-با این شرایط مصلحت روشن شد . اینکه بپذیریم یا نه و برای امام تلخی داشت و مانند جام زهر بود ، مربوط به مسائل بعد می شود که چطور به مردم بگوییم؟ . گفتن آن به رزمنده هایی که در جبهه هستند و خانواده شهدا و جانبازان حقیقتا برای امام تلخ بود . تا نتیجه این کار روشن شود مدتی زمان لازم دارد . پس مسئله مصلحت همیشه اینگونه است . یعنی وقتی که انسان به خاطر مصلحت یک کار خلاف مسیر عادی انجام می دهد ، در آن لحظه مشکلاتی دارد ، خیلی ها ناراحت و بعضی ها خوشحال می شوند و لذا می بینیم بعد از اعلام پذیرش قطعنامه به دستور امام گروههایی به همراه نامه امام به جبهه ها رفتند برای توجیه رزمندگان .

-امام با آن هوشی که داشتند جمله " جام زهر را می نوشیم " را درست بکار بردند . یعنی انتخاب کردیم که بنوشیم . یعنی بر ایشان تحمیل نشد که بنوشند . حالتی بود که بخاطر مصلحت انتخاب کردند . فکر می کنم ایشان با تفکر و پیش بینی شرایط آن جمله را بکار بردند . هم مصلحت را رعایت کردند و هم ناراحتی خودشان را به مردم نشان دادند که دلشان نمی‌خواست اینگونه شود و هم آینده را در آن جمله نهادند که مردم می‌بینند چه فتحی کردیم؟
https://jahannews.com/vdcaeunew49na01.k5k4.html
jahannews.com/vdcaeunew49na01.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا باید پرسید که از قبل، چه شرایطی ایجاد شد که خودشان انتخاب کردند؟!!
آنچه مهم است فرمول و ترکیبات این جام زهر است که انحصارش دست حاج آقاست !
البته بارها ( مثل فتنه 88 ) سعی شد که زهر این جام (البته به صورت کاملا انتخابی ! ) ...
رزمنده
امام خمینی تحت تاثیر کسی نبود بلکه همه تحت تاثیر امام بودند قبول قطعنامه هم از هوش بالای امام خبر میدهد در شرایطی که یک جنگ جهانی به ما تحمیل شده بود اگر ما یک هواپیمای دشمن را سرنگون میکردم دو هواپیما به آنها می دانند اگر یک تانک آنها را منهدم میکردیم دو تانک به آنها میدانند غرب و شرق آخرین مدل سلاحهای خود را به عراق میدانند و برخی از کشورهای مرتجع هم پول آنها را تامین میکردند تا آنجا که در روزهای پایانی جنگ توان جنگی عراق حد اقل به دو برابر زمان آغاز جنگ رسیده بود در حالی که ما در محاصره شدید اقتصادی بودیم و حتی اجازه وارد کردن سیم خاردار را هم نداشتیم با این حال ما با تمام وجود جنگیدیم و در پایان با قبول قطعنامه درس دیگری به ابر قدرتها دادند
به نظر من باید اداره نظامی جنگ رو به سپاه میدادند و ارتش رو از جنگ بیرون میکشیدند و اونایی الی الله و با عقیده جنگ میکردن رو میبردن خطوط اول جنگ تا این همه سال که صحبت از قبول قطعنامه میشه به خاطر آدمای ترسوش امام تحت فشار قبول آتش بس قرار نمیگرفت.
ایرانی
برادر شرمنده نبودی اون موقع تا از ایده شما که به فکر هیچ کس نرسید حتی امام به عنوان مشاور ایشان استفاده کنند تا اینچنین نشود. شما به بزرگواری خودتان ببخش. حیف شد شما در جنگ احد هم نبودید تا به پیامبر هم یک مشاوره جنگی می دادید تا شکست نخورد.
نوای وحدت
این کوته فکری هست!من بسیجی ام،برادران ارتش هم در جنگ زحمات زیادی کشیدن،مخصوصا مخلصان نیروی هوایی که از جان مایه گذاشتن،ارتش و سپاه دو بازوی توانمند انقلابن.
با وجود رزمنده هایی با دیدگاه تو فاتحه اسلام خوندست....

بهتره به سوره انفال یه نظری بندازی که حساب کتاب دستت بیاد
رزمنده
با وجود جبهه و جنگ ندیده هایی مثل شماها که ادعاتون گوش فلکو کر کرده جایی برای رزمندگان نمانده ادعای بصیرت دارین در حالیکه کورترین افراد هستین ادعای مسلمانی دارید ولی از هر گونه و تهمت و افترا روی گردان نیستید اگر رزمنده بودن جبهه نرفتنه من رزمنده نیستم اگر بصیرت اینه که شما مدعییش هستین من کور مادر زادم و ...
دانشجو
صحبت دقیق امام این بود :
" بدا به حال من که هنوز مانده‌ام و جام زهرآلود قبول قطعنامه را سر کشیده‌ام "

این جمله به هیچ وجه اختیار در نوشیدن زهر را نمی رساند ، ضمن اینکه خود هاشمی هم قبول کرده که اطلاق جام زهر بر آن اقدام صحیح بوده !
رزمنده
دانشجوی عزیز بله درست است که امام مجبور شد جام زهر را سر بکشد ولی این اجبار از طرف شخص خاصی نبود بلکه شرایط جنگ طوری پیش میرفت که حضرت امام مجبور به قبول قطعنامه شدند
مجبور شدند ؟
یا مجبورش کردند ؟
جونیور
سردار کرسنت هم آقازاده ایشون بودن !!!!
جونیور
راستی آقای خاطره !
تو خاطراتتون مرقوم فرمودید که وقتی خانواده احساس کردند که قرار است بمباران صورت بگیرد عیال خویش را برداشتید و به سمت سد لتیان رفتید و مشغول موج سواری شدید !
آنهم در روز عاشورا ؟؟؟؟؟
کمی بصیرت .........
کسی که در سخنرانی خود در سوادکوه سوریه را جنایتکار می خواند و بدنبال ملاقات با ملک عبدالله است که داعش رو تقویت و ارباب ان است چگونه می توان به سیاست های ایشان اعتماد کرد و در ان زمان هم قطعا مسائلی گذشته که حضرت اما وادار به نوشیدن جام کذا شدند که خدا نبخشد کسانی را که اینطور با رهبر و امام ما رفتار کردند .
مصطفی
خداییش متخصص نبش قبرن این اصولگراها...
United States
واقعیت تلخه آقا مصطفی! شما خودش رو ناراحت نکن
جناب مصطفی @
زحمت کشیدن متن رو به خودت بده ، این مصاحبه رو خود سایت هاشمی انجام داده ...
هادی
Iran, Islamic Republic of
بازگو کردن تاریخ و فهمیدن اشتباهات خودمان نبش قبره!!؟؟
نشناختن تاریخ وافراد مصلح ومفسد نبش قبره؟!؟!؟؟
اصغری
حد اقل اینو شناختیم که آیت الله هاشمی جانشین فرمانده کل قوا بوده امری که سالها مخالفانش سعی در مخفی کردن آن داشتند ولی ماه پشت ابر نماند
Germany
به به .....اصغری جون عزیز دل اصلاح طلبون !!!!!!!!!!
حالا به اربابت یه چند روز پست ومقام دادن دلش نشگنه اینکه دیگه اینهمه پز دادن نداره !!!!!خوبه منم بگم چند روز پیش تو دانشگامون مپسر کلاس شدم ؟؟من که نمیگم ؛ ولی خوبه بگم؟؟!!!!!!!!!!!!خخخخخخ
بالاترین مقام نظامی زمان جنگ رو به سخره میگیری بعد میدونی اگه همین هاشمی نبود...
اصغری
اینا جز خودشون کسیو قبول ندارن حسادت آنچنان کورشان کرده که چیزی نمیبینند بعد از انتخابات مجلس چششون باز میشه که انوقتم براشون خیلی دیره
توفیقی از قزوین
بنی صدر ملعون هم فرمانده کل قوا بوده می دونستی ؟
اصغری
توفیق جان بنی صدر در زمان امام برکنار شد ولی حضرت آیت الله هاشمی تا امام زنده بود فرماندهی کل قوا را در اختیار داشت من قبلا گفتم برید از بزرگتراتون بپرسید بعد اینجا نظر بدین ولی بازم گوش نکردین
تازه فهميدی؟!
بنی صدر هم جانشين فرمانده کل قوا بود ولی امام از او گرفتند.
رئیس مجلس هم بوده ولی تا حالا ماها پنهانش کرده بودیم!!
خخخخخخخخخخ
salam
چه ربطی به اصول گراها داره؟
کی تا حالا حاج آقا خاطره اصول گرا شدند؟!؟!؟!؟!؟
اصغری
آقا مصطفی این نبش قبر خوب بود بعضی تازه دارن میفهمن که هاشمی از طرف حضرت امام فرمانده کل قوا بوده کاری که خیلی سعی در سانسورش داشتن ولی بالاخره از دستشون در رفت و واقعیت بر همگان روشن شد و حالا سعی بر اشتباه بودن تصمیم قبول قطعنامه دارند که بازهم تیرشان یه سنگ خواهد خورد
اشغری
اینو خود سایت هاشمی مصاحبه کرده !
خوبه اول متن رو بخونی !
چی میزنی اخوی؟
بنی صدر هم فرمانده کل قوا بود و البته کسی هم سعی در کتمانش نداشته!!!!
پس شما اهل تاریخ وحقیقت تاریخ نیستید چون تاریخ رانبش قبرمی دانید البته هنوزازوقایع جنگ وماجرای قطعنامه نیم قرن هم نگذشته !!
امثال شما هم متخصص پر کردن قبرها با کشتن
حالا یک دور هم وقایع 88رو مرور کنی بد نیست
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم... فقط ساده لوح نیستند و پای اعتقاداتشون محکم ایستادند.. بر خلاف افساد طلبها
سرور
چیزی که هاشمی فراموش کرده این است که جام زهر مشهور به حکیم سقراط تعارف نشد بلکه تحمیل شد و نوشیدن آن به اختیار وی نبوده است.امام خمینی(ره) بدون دلیل تشبیه نفرمودند.
بنابراین اگر هاشمی بی تقصیر است چرا باید ماهیت موضوع را منحرف و انکار کند!
رزمنده
اخوی طوری حرف میزنین که انگار امام بچه بودند و هاشمی جام زهر را با حیله به امام خوراندند واقعا براتون متاسفم چون اصلا امام را نمیشناسید ای کاش بزرگترهاتون یه راهنمایی بهتون میکردن که امام کی بود. برادر عزیز امام خمینی تحت تاثیر کسی نبود بلکه با توجه به شرایط آنزمان بهترین راه را در قبول قطعنامه دانستند که با این کار عملا دشمنان را خلع سلاح کردن
abbas
جناب رزمنده ، کمی در حرفهای طرف مقابلت دقت کن و با درک مقصود قضاوت کن ، این افراد امام را خیلی بهتر از شما می شناسند، فقط فرقشان با شما این است که درک صحیح دارند و شما ندارید. هیچ کس نمی توانست ، چیزی را بر امام تحمیل کند. امام شخصیت عظیم و مستقلی بودند که پس از مشورت ، خود تصمیم می گرفتند و با درک صحیح هم تصمیم می گرفتند. البته تصمیم ایشان در پذیرش قطعنامه هم صددرصد درست بود و بجا و نشانه هوش و ذکاوت و عظمت شخصیت ایشان بود. اما آنچه که این برادران می گویند ، همان است که ما درصلح امام حسن(ع) می خوانیم ! همه می دانیم که امام حسن(ع) بهترین تصمیم را گرفت ، اما چه شد که این تصمیم بهترین تصمیم شد؟ سؤال این است. آیا اگر همه همراهان امام حسن (ع) وظیفه خود را انجام می دادند و به او خیانت نمی کردند، امام صلح را می پذیرفت ؟ اگرامثال عبیدالله بن عباس که یکی ا زسرداران امام بود به او پشت نمی کرد، امام صلح می کردند؟ و....... آیا اگر مسئولان آن زمان مسئولیت های خود را در قبال جنگ انجام می دادند ، امامی که تا یک هفته قبل بر ادامه جنگ پافشاری می کرد ، قطعنامه را می پذیرفت؟ منظور از تحمیل این است که آنان با فراهم کردن زمینه ها مجبور کردند امام را که برای مصالح کشور قطعنامه را بپذیرد. شما بسیاری از اسرار پشت پرده را خبر ندارید ، ولی قظعاً در آینده روشن خواهد شد.
رزمنده
برادر عزیز عباس اگه بهتر به حرفای من توجه میکردی میتونستی منظورمو بهتر بفهمی من در کامنت بالاتر توضیح دادم که شرایط جنگ طوری پیش نمیرفت که بشود در آن پیروزی قاطعی را پیش بینی کرد ما مهمات و منابع مالی بسیار محدودی در اختیار داشتیم ولی دشمن از طرف همه دنیا حمایت میشد ما هر چه از زمان جنگ میگذشت سلاح و مهمات و منابع کم میشد ولی در عوض دشمن هر روز سلاحهای جدیدی بدستش میرسید با این حال رزمندگان اسلام پا پس نکشیدند و هر روز حماسه ای تازه می آفریدند تا اینکه آمریکا در خلیج فارس وارد عمل شد و وقتی هواپیمای مسافربری ما را مورد هدف قرار داد فهمیدیم از هیچ جنایتی کوتاهی نخواهند کرد حتی شهرهایمان نیز در معرض بمباران شیمیای بود قبول قطعنامه در چنین شرایطی از دور اندیشی حضرت امام خبر میدهد مقصر شخص خاصی نیست بلکه شرایط اینگونه اقتضا میکرد
abbas
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز منظق قرآن با منطق شما متفاوت است. قرآن می فرماید:«كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَ اللَّهُ مَعَ الصَّابِرين» (بقره/آیه249) چه بسا گروهی کوچک بر گروهی بزرگ غلبه کند به اذن خدا .سپس داستان داود را نقل می کند که با یک فلاخ سنگ جالوت سرتا پامسلح و برخوردار از امکانات را کشت . حقیر افتخار داشتم د ر سخت ترین روزهای جنگ و در محاصره سوسنگرد حاضر باشم ، فقط با تعدادی تفنگ M1سه روز در مقابل چندین تیپ زرهی عراق مقاومت شد و بالآخره هم سوسنگرد سقوط نکرد. یعنی با حداقل امکانات ولی امیدوار به نصرت الهی ، پیروز شدیم . این فرهنگ جنگ بود که دوستانی که شما از آنها حمایت می کنید ، کمتر درک می کردند و به همین دلیل فشار می آوردند. وضعیت ما در آخر جنگ بسیار بهتر از اول جنگ بود ولی فرهنگ قرآنی آن در اواخر جنگ در برخی افراد خشکیده بود لذا وضعیتی را فراهم آوردند که امام دیگر از آنها ناامید شد. ضمانت پیروزی خداوند همانگونه که در آیه آمده است صبر و استقامت است، آنچه که شما برشمردید روش های دشمن است باید اینها را درجنگ محاسبه کرد اما نه برای کوتاه آمدن بلکه برای مبارزه ! اگر اخبار جنگ روزی برملا شود خواهید فهمید که خیلی ها مقصر بودند و نزد خداوند متعال و شهیدان عزیز روز قیامت باید پاسخگو باشند.
رزمنده
برادر عزیزم عباس خداوند به اندازه وسعمان از ما توقع دارد و چیزی از ما نمیخواهد که در توانمان نباشد لا یکلف الله الا وسعها دوست دارم اینو باور کنی که ما تا آخرین نفس و تا انتهای توانمان جنگیدیم و دقیقا عنایت خداوند همراهمان بود که با دست خالی با دو ابر قدرت آنزمان و کشورهای وابسته به آنان جنگیدیم و اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشور اسلامیمان به تاراج برود از روز اول عنایت خداوند با ما بود که اگر اینگونه نبود کشور باید سفوط میکرد ان تنصرالله ینصرکم
سلام.
به غیر از دو خط اول،بقیه مطالب بسیار زیبا و جامع بود.
سلام.
امامی که همه کارها را برای رضای خدا انجام میدادند اصلا لزومی نداشت که برای پذیرش قطعنامه چنین حرفی بزنند .میتوانستند نامه را بدون این جمله بیان کنند و قطعا کسی هم اعتراضی نمیکرد.در نتیجه ... .
توفیقی از قزوین
تقصیر این اکبرخان است که در خاطراتشان آورده اند امام راضی نمی شد ما باصرار به ایشان قبولاندیم ...!
گل گفتی همشهری
.... مامون چطور امام رضا(ع) رو شهید کرد؟...
عمو جان اینو خود هاشمی داره می گه !
متن رو بخون ...
سرور
رزمنده یا غیر رزمنده بزرگوار بنده حرف منطقی و مستدل زده ام.در ضمن بزرگان ما به ما یاد داده اند در مورد بزرگ خود(امام خمینی (ره)) به بزرگی سخن گوییم.
خدا عاقبت همه مارو از جمله هاشمی رو ختم به خیر کنه
آفرین.تحلیل موشکافانه و دقیق و صحیحی کردید
Iran, Islamic Republic of
آی اکبر آقا:سلام امام خمینی خویبم خوبید؟ شوما سه تا گزینه روی میز دارید گزینه اول قبول قطع نامه، گزینه دوم پذیرش قطع نامه، گزینه سوم همونی که من دارم میگم. قبوله؟ قبوله دیگه؟ باشه میگم قبول کردید.
مجاهد
امام خمینی معتقد به خرد جمعی بودند و وقتی که جانشین فرمانده کل قوا حضرت آیت الله هاشمی و سران قوا به این نتیجه رسیدند که قبول قطعنامه در این شرایط به نفع مملکت هست به این تصمیم احترام گذاشت و قطعنامه را قبول کردند.
پس چطور از قبول حام زهر آنهمه ناراحت شدند و فرمودند کاش من هم نبودم و این روز را نمی دیدم ؟
مجاهد
نه تنها حضرت امام بلکه هیچکس دوست نداشت قبول قطعنامه را ولی از روی ناچاری و شرایط سخت کشور مجبور به قبول قطعنامه شدیم همه دوست داشتیم متجاوز را نابود کنیم که البته در آن زمان نشد ولی زیاد طول نکشید که متجاوز به سزای اعمالش رسید
Iran, Islamic Republic of
نه بابا.. شوخی میکنی...
نوید
همون خرد جمعی که میگه من یادم نیست کسی دیگه نظری داده باشه او اولا فقط خودش را داره مطرح می کنه که مغز متفکر جنگ بوده و مملکت به دست او اداره می شده دوم چطور کسی که ریزترین مطالبش رو به عنوان خاطره مینویسه اینچنین جلسه ای رو یادداشت نکرده بوده؟؟؟؟؟؟؟
مجاهد
نوید آقا پیشنهاد قبول قطعنامه از طرف سران قوا بوده که از طرف امام مورد پذیرش قرار گرفت
نادر
درود بر امام خمینی و فرمانده کل قوایش هاشمی کبیر
توفیقی از قزوین
درود بر امام خمینی و خدا لعنت کند فرمانده کل قوای معزول ابوالحسن بنی صدر را
فکر کنم بیشتر برا رودربایستی اولی رو گفتی و استفاده از بزرگی امام و گرنه منظورت بیشتر دومی بود کلک
امیر علی
هر خاطره هاشمی تیری به قلب مخالفاش اونایی که تا دیروز سعی در پنهان کردن نقش هاشمی در جنگ بودند امروز بد جوری آب تو لونشون افتاده
خاطره درمانی !
هر خاطره هاشمی واسه جلبک ها مفیده ، دوا درمانی از نوع خاطره درمانی
ميناب
Iran, Islamic Republic of
به همين جهت ايشون به حاج آقا خاطره معروف شدن
United States
یعنی چی؟
شما باور میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟
ایشون گفتند و ما باور کردیم صحبتهای ایشان با دیگر گفته ها منافات دارد و غیر قابل قبول است ...
عبد الله ترابی
بنازم به این همه هوش و زکاوت و عجیب تر از همه صبری که در مقابل اتهامات نا جوانمردانه ای که سالها قبل توسط برخی از انقلابیهای تند وخشک -که خودشان را همه کاره می دانند -در همین سایت جهان به شما زده شد که شما زهر را به امام نوشاندید !!!!
قرآن در سوره یوسف می فرماید : انه من یتق و یصبر ان الله لایضیع اجر المحسنین .
و دیدیم که نامه سردار سپاه اسلام آقای رضایی مهر باطلی بر گفته های ناصواب آنان شد و تایید تحلیل و گفته های مجاهد فی سبیل الله جناب آقای هاشمی
مجید مجد
United States
بابا خجالت بکشید از این همه مجیز گویی و حرفای صد من یه غاز!آقای ترابی خجالت هم خوب چیزیه.چی به شما وعده دادن که اینگونه چش و گوشتون رو بستن؟یه مقدار مطالعه خودتون رو درباره قطعنامه 598 افزایش بدید همه چی دستتون میاد.حالا از هر منبعی که شد.بنده خدا اون ماهواره لعنتی رو خاموش کن خیلی چیزا دستت میاد.
United States
مگه شما مجیز گویی دیگران را نمی کنید؟؟؟
شما شخص پرست هستین.
طرفداران اقای هاشمی هروقت انتقادی از ایشون داشته باشند می گویند
یعنی این انتقادپذیری حاج آقا و طرفداراش منو کشته ! اساسا کپسول انتقاد پذیری هستن اینها !
Iran, Islamic Republic of
شوما فیلتر شکنت آمریکاییه یا از آقازاده های اکبر اینایی که با بورسیه رفتی اونور و موندگار شدی؟؟؟؟!!
مجید مجد
United States
اون ویپی ان رو خاموش کن برات بدآموزی داره
ضمنا بنده کجا مجیزگوی کسی شدم؟کافر همه را..
جالبه هرکی پرچم آمریکا و سایر کشورها رو داره با فیلتر شکن میاد وب الا جنابعالی که هشت ساله آمریکا هستی برای تحقیق!!!!!!
تو چه بورسی گرفتی که هشت ساله تموم نمیشه؟ ؟
عالیجناب سرخپوش
آره احتمالا منظورت همون عالیجناب سرخپوشه ؟
مرتیکه جیگرکی تو آمریکایی اونوقت این بنده خدا ماهواره رو خاموش کنه؟ تو چی بهت میدن که انقدر از هاشمی و روحانی بد میگی همیشه؟
در ثانی شبکه هایی مثل بی بی سی و سی ان ان که وابسته به جبهه پایداری ببخشید حواسم نبود منظورم امریکاست!!! همیشه مخصوصا تو دو . سه هفته اخیر و بعد از عیادت صمیمانه هاشمی از حضرت آقا هرچی تونستن به هاشمی توهین کردن.
راستی این دوره تحقیقاتی که به اجبارررر و زوررررر و علیرغم میل شخصیت فرستاندنت امریکا هنوز تموم نشده که به آغوش ملت برگردی؟؟!!
United States
ممنونم از همه افرادی که تربیت خانوادگی خودشونو در این قسمت نظرات به رخ همگان می کشن.شما ظاهرا بی بیسیتون لهجه داره که اشتباه متوجه شدید که توهین شد.بنده خدا همه چی رو چرا با هم قاطی می کنی؟من یکی از منتقدین جدی جبهه پایداری هستم ولی این دلیل نمی شه که هموطنانمون رو با یه مشت بی بی سی چیه حیوون صفت مقایسه کنی.خوبه ما شما وطن فروشها رو با صهیونیست ها مقایسه کنیم؟؟؟؟
ضمنا بنده نزدیک به هشت سال است درگیر این تحقیق هستم.چیکار کنم وجدانم اجازه نمی ده با اینکه اکثر مردم آمریکا تو آدمکشی و خوی حیوانی بی نظیر هستن اما من همینطوری این قضیه رو به همه نسبت بدم و یه تحقیق الکی تحویل کشور بدم.دقیق کار می کنم تمام بشه با افتخار به آغوش ملت و همه هموطنان عزیزم برمی گردم.
Germany
میشه بفرمایید تحقیقاتتون درچه زمینه ایه؟؟!!!!!!!!!!!
از رو هم نمیره خالی بند!!!!!!!!!!!!
مجید مجد
United States
شما اول هویت خودتونو در این سایت مشخص کنید بعدا من بهتون جواب می دم.صدبار این مسئله رو اعلام کردم اما فایده ای نداشته ظاهرا بعضی ها حسودیشون می شه.
بابا وجدان، احساس مسئولیت!!!!
ملت نخوان تو احساس مسئولیت به خرج بدی و به آغوش کشور برگردی باید به کی بگن؟؟
مجید مجد
United States
ملت نخوان مهم نیست مهم اینه من هموطنان عزیز و کشور رو دوست دارم.و بالاخره بعد از اتمام تحصیل و تحقیقاتم به تهران بازمی گردم.
خداییش این چه تحصیلیه که 8 ساله طول کشیده؟ ؟
جان عزیزات از اول ابتدایی شروع کردی؟ آمریکا هم نهضت سواد آموزی مگه داره؟ ؟
مجید مجد
بنده خدا تحصیل بنده از سال 2010 میلادی و 1389 شمسی آغاز شده.اما قبل از آن با مدرک فوق لیسانس از یک دانشگاه وطنی (داخلی) به منظور تحقیق عازم شهر برکلی واقع در شرق خلیج سان‌فرانسیسکو و در ایالت کالیفرنیا شدم.البته بنده اصلا موافق این نبودم که به کشوری اعزام شوم که بزرگترین صادراتش سلاح است و بزرگترین افتخاراتش نسل کشی.کشوری که قتل و تجاوز در ان حرف اول و آخر را می زند و در دنیا بسیار نزد مردم جهان منفور است.اما قسمت بر این بود.
باز این قرصاش عقب افتاد شروع کرد به هزیون گفتن!!!!!!!
معلومه تو خودت از این قرص های می خوری !!خودت رو لو نده جلبک
تارینه
من حاضرم به شرافتم قسم بخورم این مجید خان ایرانه وبا idامریکا کامنت میزاره !!!!تحصیلاتش رو هم که دیگه خودتون از لحن کامنتاش متوجه بشید!!!!!!!!!!یه سوال :شما چه اصراری داری اینقدر خودت رو به همه بشناسونی وهمش اطلاعات شخصیت رو فاش میکنی؟؟!!!!خلاصه اینکه بنده قصد رو کردن دروغ های شما رو نداشتم ونیتم فقط نصیحت وراهنمایی بود امیدوارم به راه راست هدایت بشید وبدونید که باحرفهای دروغ نمیشود عزت واحترام خریدیک مرد ایرانی اینقدرغیرت وصلابت داره که احتیاجی به گدایی کردن ارج واحترام اون هم با دروغ ندارد .والسلام.
مجید مجد
United States
قسم نخورید قسم نخورید.شما به جای این قیم خوردن ها برامون توضیح بدید داستان این پرچم آلمان و نام شما چیه.یبار هست یه بار نیست.بنده یکی از مخاطبین ثابت این سایت هستم همه رو می شنوسم.اگر این غیرت نیست که از خانه و کاشانه دور شی بیای یه کشوری که آدمکشی توش حرف اول و اخرو می زنه برای تحقیق و تحصیل پس چیه؟؟؟بیکاری و بیسوادی بد دردیه کلا توهم میاره که ظاهرا این آمر برای شما اتفاق افتاده.خودی نشون دادن اون هم با دروغ و سیاهنمایی اون هم با پرچم آلمان.....
بابا جان هرکس دوس داری برگرد، خدا شاهده ما راضی نیستیم تو انقدر غیرت به خرج و بدی و بخاطر مردم انقدر تو کشور آدمکش شکنجه شی
خداوکیلی تو کی تحقیق میکنی؟ تو که 24 ساعته تو جهان نیوزی و در حال کامنت گذاشتنی
نکنه موضوع پژوهشت رصد سابت های داخلی خصوصا جهان نیوز با فیلتزشکنه؟؟
برو عمو انقدر ملت رو سرکار نذار
فارض
تارينه عزيز! ضمن تائيد فرمايشات جنابعالى بايد پرسيد: آيا ادب و ادبيات كسيكه هشت ساله كه در حال تحقيقاته و قاعدتا در مقطع دكترا تحصيل ميكند اينه؟ صرفنظر از انشاء ضعيف و بعضاً غلطهاى فاحش املائى چرا اين بزرگوار خلاصه اى از رزومه علمى و همچنين رشته تحصيلى خود را ارائه نميكنه؟ آخه اون كدام تحقيقاتى است كه هشت سال طول بكشه؟
مجید مجد
بنده بارها رزومه و سوابق علمی خودم را برای سایت های مختلف که در بخش نظرات آنها فعال هستم برای انتشار ارسال کردم که متاسفانه انتشار داده نشد.امیدوارم این نظرم منتشر بشه.در ضمن بنده در هنگام تحقیق در هر منطقه و زمانی با گوشی و تبلت نظر می دم این مشکلیه؟ ضمنا از جهان نیوز خواهشمندم به بحث های حاشیه ای توجه نکنه و فقط نظراتی که درباره مطلب هست منتشر کنه.زندگی شخصی بنده به کسی مربوط نیست.خواهشا اینو دیگه سانسور نکن.(چون تند تایپ می کنم کلا غلط املایی دارم.اونم بمونه برای ملا لغتی ها بیکار نباشن)
ادب شماها هم در حد رئیس ..تونه....
بیش از این ادب بی ادبانه ات رو به رخ نکش جیره خوار ...
درود بر پایداری خار چشم دزدان و آقازده ها ...
اصغری
مجید جان دلبندم این شمایی که مجیز میگید نمیدونم چرا اینهمه سعی بر این داری که همه رو مثل خودت بدونی؟
اشغری بازم نکشیدی؟
مجید مجد
United States
شما یه کامنت از من پیدا کن که مجیز گفته باشم؟؟؟؟
فارض
آقا مجيد!
طرز تفكر و ادبياتتون نشون ميده كه از سن و سال كمى برخورداريدو احتمالا به سن رشد نرسيده ايد وگرنه در پاسخ به كسى كه به آيه كريمه استناد كرده نمى گفتيد حرفهاى صد من يه غاز.ضمنا به وى توصيه كرديد تا ماهواره را خاموش كند! شما چرا از وى پى ان غير قانونى استفاده ميكنيد؟
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا نامه آقای رضایی تحمیل کردن و چیدن شرایط برای امام به گونه ای که چاره ای جز پذیرش نداشتند را اثبات کرد...
Iran, Islamic Republic of
خودش با خودش گفتگو کرده! امان از کهولت سن! طبیعیه! جای نگرانی نیست! آدم توی این سن و سال با خودش زیاد حرف می زنه...
Iran, Islamic Republic of
باحال گفتی! :)
باصطلاح پیشکسوت جنگ
Latvia
جناب آقای ترابی !
بنا بر اذعان فرماندهان جنگ وقتی عراق 85 درصد نیرو و امکانات کشورش را همراه با پشتیبانی های تام مالی و... ابرقدرتها در جنگ و علیه کشور و مردم ما بکار گرفته و دولت وقت جمهوری اسلامی به رغم تاکیدات رهبرو فرماندهان جنگش بر ضرورت حمایت و پشتیبانی از جنگ و جبهه ها فقط 3 درصد امکاناتش را مصروف داشته است . اون موقع توقع دارید امام جام زهر ننوشند ؟ حالا شما پیدا کنید پرتغال فروش را !!!!
رزمنده
کشور عراق در زمان جنگ به هیچ عنوان با ما قابل مقایسه نبود همه دنیا از شرق و غرب و کشورهای منطقه به او کمک میکردند ولی ما با دست خالی در مقابل همه آنها ایستادیم ما هم اگر میخواستیم 85 درصد امکانات مملکت را در خدمت جنگ قرار دهیم دیگر چیزی از مملکت باقی نمیماند که برایش بخواهیم بجنگیم دولت چاره ای نداشت هم باید مملکت را داره کنه هم جنگ را با توجه به تحریم شدید و همه جانبه دشمنان
abbas
آقای رزمنده توجیه گر، بدن انسان وقتی مورد حمله ویروس یا میکروب خطرناکی قرار می گیرد، تمام انرژی خود را صرف نابودی آن می کند ، شدت دفاع به اندازه ای است که انسان تب می کند. تمام فعالیت های عادی خود را تعطیل می کند تا متجاوز را از کشور بدن بیرون کند. اگر آقایان در سال های 62 و63 و 64 که وضع اقتصادی نسبتاً خوب بود ، در تأمین جنگ خست بخرج نمی دادند، در همان روزها جنگ تمام شده بود. اگر نه همه امکانات ، بلکه فقط 50% را صرف جنگ می کردند. کار تمام شده بود. عراق در آغاز جنگ 12 لشکر داشت در پایان 70 لشکر از مردم خود را بسیج کرد. آن.قت در آن دوره آقایان حتی در اعزام مجروحان به تهران و شهرهای دیگر امکانات نمی دادند. دل ها پر است از خاطرات سختی که مدت هاست بنا به مصلحت گفته نمی شود. اما تاریخ آنها را روشن خواهد کرد و چهره ملوث دروغ گویان روشن می شود.
رزمنده
عباس آقا. رزمندگان ما داوطلبانه به جبهه میرفتند اگر دولت همه امکانتاتو به جنگ میداد و در مملکت قحطی میشد چطور رزمنده ای که در خانواده اش محتاج به نان شب بود میتونست به جبهه بره؟ ما چاره ای نداشتیم هم باید نگران مردم باشیم و هم جبهه ها وضعیت ما با عراق که همه دنیا کمکش میکرد کاملا فرق میکرد شما و امثال شما باید به تصمیم حضرت امام احترام بگذارید و خودتان را جلوتر از امام ندانید
abbas
Iran, Islamic Republic of
اسخ تان را در بالاداده ام ، ما مطیع امام و ولایت هستیم، هر تصمیم آن بزرگوار برای ما حجت بوده وهست و هیچ وقت در درستی آن شک هم نکردیم.اماشما مغلطه می کنید، ما چه می گوئیم شما جی می گید. بهتر است قدری به با تأمل بیشتر موضع گیری کنید من دهها رزمنده به شما معرفی می کنم که با وجودی که به نان شب نیاز داشتند، خالصانه جبهه را ترجیح دادند زیر آنها خوانده بودند که در جنگ تبوک یاران پیامبر گاه می شد که یک خرمارا بین چند نفر تقسیم می کردند، با این وصف در رکاب پیامبر ثابت قدم ماندند. اینها نصوص قرآنی است که نوع نگرش شما به مسائل با آنها زاویه دارد.
معلومه رزمنده نبودی وگرنه میدونستی اون چیزی که برای رزمنده مهمه دفاع از اسلامه نه نون شب خانواده
چراغعلی
عبدالله ترابی حرفهای یک طرفه و بی پشتوانه ... هوش و ذکاوت لازم نداره این بابا به گفتن این جور حرفها و خاطره های من در اوردی مشهوره حنای این فرد مدتهاست که فاسد شده و رنگی ندارد
توفیقی از قزوین
جناب ترابی اندیشه امام بر تنبیه متجاوز بود و ارامش امروز ما هم ناشی از این دکترین است وبر این اساس بنا ایشان بر این بود که اگر جنگ ۲۰ سال هم طول بکشد ما ایستاده ایم ولی از نامه رضایی هم مشهود است که مجلس هاشمی و دولت موسوی به این امر به هیچوجه به دیده یک اولویت نگاه نکرده و با همین الفاظ شما مثل تندروها ....بجای حمایت از رزمندگان پای برخی واداده را به جنگ باز کردند مثل سید محمد خاتمی که شده بود مسیول تبلیغات جبهه وجنگ!!!!!
اصغری
توفیقی قزوینی تو چه میدونی جنگ چیه مبارزه چیه مبارز کیه اگه میدونستی از دولت و مجلسی که جنگ و اداره کرد واز جانشین فرمانده کل قوای امام خمینی که با دست خای جنگ و اداره کردن بچه گانه انتقاد نمیکردی
توفیقی از قزوین
جناب اصغری عزیز !
اول اینکه یک فکری بحال املایت بکن مثلا این خط را باید برای تشخیص هویت بفرستیم اداره بوق توجه کن !" که با دست خای جنگ و اداره کردن بچه گانه انتقاد نمی کردی"!!!
دوم اینکه اگر یادتان باشد امام فرمود اگر این جنگ 20 سال هم طول بکشد ما تا آخر ایستاده ایم ! متاسفم که امروز در نامه آقای رضایی به هاشمی می خوانیم"
اب- مهم‌ترین قسمت این طرح تهیه و در اختیار قرار گرفتن بودجه لازم است که با توجه به تجربه سال گذشته بعید می دانیم دولت و ستاد به تعهدات خود عمل کند. تعهد نشان از توان و تصویب یک طرح دارد که به آن عمل نشده نه اینکه امکان نداشته در سخنان سایر فرماندهان هم گلایه عدم تجهیز نیروها و امکانات برای دفاع جانانه امده است
سوم اینکه : این متن از خاطرات جناب هاشمی به آدرس http://www.hashemirafsanjani.ir/content/است :...آقاي [سید محمد] خاتمي [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی] و معاونان آمدند. درباره سياست تبليغات درباره جنگ، صلح و آينده قطعنامه مذاكره شد. خطوط كلي مشخص گرديد...
نخست وزیری موسوی و حمایت هاشمی و مشاورت خاتمی و گلایه فرماندهان از عدم اجرای تعهدات به نظر من نتیجه اش جام زهر است (بماند که ظاهر صلح طلبی خاتمی کجا و جنگ کجا؟!!!)
ضمنا من هم جبهه رفته ام و فقط نظر خودم را دادم شما هم با ادله نظر بده وگرنه جانشینی فرماندهی کل قوا دلیل نیست زیرا بنی صدر یک روز فرمانده کل قوا بوده!
اصغری
توفیق جان اشتباه تایپی بود زیاد سخت نگیر داداش
خدایی به حرفهایی که میزنی یقین داری؟؟؟؟!!!
اشغری
اشغری تو می دونی جنگ چیه ؟ واسه ما هم بگو
هاشمی لا مچکریم!
Iran, Islamic Republic of
الا اینی که گفتی جوک بوددیگه نه؟؟؟!!!!!!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخ.................!
Iran, Islamic Republic of
مجاهد چی چی الله؟ مجاهد علیه الله؟ اوه یس یو آر رایت!
عبدالله خان! بهتره يه سري هم در اينترنت به مصاحبه چند وقت قبل سردار صفوي (مشاورعالي فرمانده كل قوا ) در مورد نيات هاشمي و نحوه رفتار و عملكرد ايشان در زمان جنگ و بخصوص سالهاي پاياني جنگ بزنيد.
خاطره
United States
استاد حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی بر کسی پوشیده نیست رشادت های شما در زمان جنگ.خداروشکر که در خط مقدم سالم ماندید تا به کشور در آینده خدمت کنید.
پدر معنوی همه ما هستید.
مجید مجد
United States
جیز جیییز مجییییز!
خانم شما بهتره جوابگوی مخاطبین پرشمار این سایت باشید که چند می گیری گریه کنی؟پول اقامت شما در کشور کفر و دروغ امریکا از کجا تهیه می شه و ....
رضا
مجید خان از همان جا که از شما تهیه میشه !
درود بر هاشمی .نهضت زنده است تا هاشمی زنده است. امام خمینی
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
حالا اگر هاشمي بره پيش منتظري مرحوم نهضت هم ميميره و ميره اونجا ؟؟؟؟
مجید مجد
United States
بنده خدا من دارم نون بازومو می خورم.دارم زحمت می کشم دارم درس می خونم نیومدم اینجا تفریح اونم با پول مفت!اینو بدونید که بورسیه بنده کاملا قانونی و با معدل بالا صورت گرفته اما اطلاعات مستندی دارم که این خانوم با پول....در نیویورک در حال گشت و گذار هستند.
جهان نیوز خواهشا منتشر کن تا همه بفهمن
اخه به تو چه ربطی داره که کی چی کارست توخودت هنوز مجهول الهویت هستی معلوم نیست ایرانی ؛امریکایی چی کاره ای فقط جون مادرت نگو دکتری دارم ودارم تحقیق میکنم که گلاب بروت میشم یه بار زیر کامنتت پرچم ایران میاد یه بار پرچم امریکا میاد!!!ماخودمون همه روسیاه میکنیم اونوقت تو میخوای مارو رنگ کنی.مرتیکه جیگرکی.
مجیزگوی هاشمی @
زنده بودن هاشمی به زنده بودن نهضت است و نه بر عکس یه خورده فکر ...پلیز
از همون جایی که هزینه توی جیگرکی تامین میشه
مجید مجد
United States
ادب و تربیت خانوادگی رو خوب نمایش دادی
تو جیگرکی بزرگ شدی؟
نه کنار جیگرکی تو خیابون بوده احتمالا
تا جایی که ما می دونیم هزینه شما از آمریکا تامین میشه ، چون آمریکا واستون بودجه هم تامین کرده ...
فارض
مجيد جون چى شده به جيك جيك افتادى؟! اين خاطره خانوم- به قول شما- كى مدعى حضور در امريكا شد كه شما باهاش همذات پندارى ميكنى؟ ضمناً تا الان كسى به شما گير نداده كه پول اقامت در كشور كفر و.. از كجا بدست آوردى، چون اصل قضيه رو دروغ ميدونند!
میثاق مرادی زنده رودی
استاد حضرت آیت الله...................!!!!!!!!!
من دیگه حرفی برای گفتن ندارم!
داوود
میثاق مرادی زنده رودی ! از حق نگذریم رفسنجانی در بعضی کار ها استاد است شک نکن
آرزو
Germany
برمنکرش لعنت!!!البته ناگفته نماند که ایشان در خاطره گویی ... وتشویق جوانان برای پیوستن به ...
Germany
جهان جان...محافظه کار شدی !!!!!!لااقل یکی دو کلمه سانسور میکردی نه همه رو!!!!!!
مجید مجد
United States
آخر ما نفهمیدیم شما آقایی یا خانوم؟تار می زنی یا آرزو داری؟ایرانی یا آلمانی؟بیکاری یا بیکارارو دوست داری؟ما که نفهمیدیم
از سایت جهان نیوز خواهش می کنم کامنت های افراد هویت مختوش رو تو سایت منتشر نکنه تا مخاطبین سردرگم نشن.
خواهشا نظرات بنده رو هم سانسور نکن انقد
آرزو
این بنده خدا پاک زده به سرش!!!!!!!!!!!!!
Germany
یااااااابلفضل!!!!!!!!!مجید خان شما توهر خبر کمه کم پنج تا شیش تا کامنت میزاری اونوقت بازم به جهان میگی سانسور نکن!!!!!!!!!!!!!!!!!تودیگه چقدر بیکاری.
فارض
استاااااد؟!!!من دیگه حرفی برای گفتن ندارم.
خاطره زیاد می گه
Germany
رفسنجانی یک سیاست مدار واقعی است .برای زمان جنگ بسیار زحمت کشید.
مثلا در خاطره گویی ...
Germany
به به.......خاطره جان عزیز دل اصلاح طلبان!!!!!
استاااادد؛رشااادت؛پدرمععععنوی.....بکش ترمزو بابا..!!!!!
نمیگی پدر خوانده یه موقع این کامنتو میبینه از خوشی داشتن یه مجیز گوی قهارو وفااااداری مثل تو ذوق مرگ میشه و جیره تو وحاااااامد واصغری ومجاهد و...‌‌قطع میشه؟؟!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
پدر شما شاید! اما پدر همه نه! لطفا دیگران را وارد خاندان هزار فامیل خودتان نکنید، بلا به دور... روم به دیفال!
م.د
United States
ایشون کی رفته خط مقدم که ما خبر نداریم؟
کلا اینجور تحریف ها خوراک این خاندان و مجیزگویان دورو اطرافشون
ارسلان
خاطره خانوم چند میگیری مجیز نگویی ؟
آقای رفسنجانی اصلا پاش به خط مقدم رسید که بخواد سالم بمونه یا نه.
ان شالله با پدر معنویت محشور شی.
رضا
درود بر هاشمی
عصمت بابلی
دیگه درود افاقه نمیکنه
جیره خوار ه
با درود و سلام ره به جایی نمی بری عمو جیره خوار
نه برادر اون که پاش به خط مقدم رسید ... بود!!!!!!
محمد ناصر
اصلا هاشمی جانشین فرمانده کل قوا نبوده تو جنگ نبوده بچه هاش جبهه نرفتن ریس مجلس نبوده مبارز قدیمی نبوده این فقط شماها بودین همه این کارا رو کردین
سوفیا لوره
محمد ناصر اگر رفسنجانی تو چنگ نبوده و جانشین هم نبوده پس حتمٱ عمه مرحوم من به ایشان جام زهر داده
توفیقی از قزوین
بخصوص شرمنده فرزندان ایشان هستیم که سال ۸۸ به کشور خوب خدمت کردند!!!!!انقدر خوب که اسراییل و امریکا و انگلیس و منافقین وبهاییان و عبدالمالک ریگی هم به وجد امدند البته شرمنده همسر ایشان هم هستیم زیرا فرمان حمله راهم که صادر فرمودند /حاج اقاهم وقت نداشتند تا الان مواضع فتنه گران و هتاکان روز عاشورا ۸۸را تقبیح فرمایند
Iran, Islamic Republic of
... اینم شد پدر؟ بچه هاش همه ..هر روز هر روزم که یه پاشون دادگاهه! ب...
Iran, Islamic Republic of
برو بیرون بادی بودی بهت بخوره اینا همش آثار آلودگی هواست!
Iran, Islamic Republic of
خط مقدم 88 رو میگی؟آؤه دیدم گازشو گرفته بود داشت میرفت اول صف خط مقدم عکس یادوگاری بگیره!تکلیفش رو هم که روز جمعه ای اهدا کرد! خط مقدم نماز جمعه معروف مختلط چفش به پا!!!!!چفشم تو حلقتون!
Iran, Islamic Republic of
آره خوب! یه شمت دنیا طلبی که کم آورده بودند و از جهاد خسته شده بودند وجود نداشتند که جام زهر را بر امام تحمیل کنند!!!!!!!!!!!!

خدایا عاقبت همه را ختم به خیر کن....
خدا رحمت کنه امام راحل را که هر قدمی وهر کاری که میکرد به خاطر رضای خدا ومردم بود.همین پذیرش قطعنامه هم موجبات برکات بیشمار ی شد .
چراغعلی
خدا به منافقین مکر کرد فکر نمی کردند تمام تلاشش خیانت آمیزشان به نفع اسلام و نظام بشه
آقای هاشمی سکوت کنی بهتری
سوفیا لوره
سکوت ایشان به ضرر نطام است در حرف زدن و تحلیل کردن و نظر دادن و خاطره گویی ماهیت اصلی خود را افشاء میکنه که این به نفع نظام است
کریم
...چطور اونجا خوب بود؟؟؟؟؟
هاشمی نباید سکوت کنه باید واقعیت جنگو بگه دمت گرم هاشمی کبیر بازم سوزوندی مخالفاتو
آثار سوزش از کلامت معلومه جیره خوار جان !
احسنت
هاشمی رفسنجانی، فأین تذهبون؟؟؟
بابا قدرت
تل آویو
Iran, Islamic Republic of
الی جهنم
صداقت
... چه راحت حاضری واقعیات رو قلب کنی واقعیاتی مثل شعار مرگ بر آمریکا، ملاک حال فعلی افراد است واین هم جام زهر که با الفاظ زیبا میخواهی آن را به هوشمندی امام نسبت دهی نه به خیانت مسئولینی که ...
Iran, Islamic Republic of
ميشه بفرماييد شما با توضيحاتتون مگر چندتا راه پيش پاي امام گذاشتيد كه ايشون "انتخاب" كنند؟!
غير از قبول قطعنامه و صلح، چيز ديگري هم گفتيد؟؟!!
از صحبتهاي خود شما مشخصه كه فقط ترس از دشمن را تئوريزه كرديد.
در حالي كه بايد دشمن را مي ترسانديد.
زهر واقعی را تو بنوش ...
علی اصغر
به کاربران عزیز توصیه میشود که کتاب راز قطعنانه را حتما مطالعه کنند و بی طرفانه نظر بدهند . چرا رفسنجانی در مورد این کتاب پاسخی نداد چرا به توهین به نویسنده این کتاب که خودش بسیجی و شرکت کننده در جنگ بود اکتفا کرد خود این سکوت ثابت میکندکه در جنگ به امام و رزمندگان و ملت خیانت شد فتنه سال 88 تابت کرد که این افراد فتنه گر در جنگ هم خیانت کردند . در ثانی یک ایرانی با کمترین هوش دیگه به حرفای این بابا اعتمادی ندارد.
یه خاطره بگو حالم رو بد کن...حاجی خاطره....مثلث خاطره ولایتی محسن رضایی جام زهر را به امام راحل خوراندید و امسال هم کمر اصول گرایی را شکستید....البته اینو بگم که شماها پاس دادین وگرنه ابشار خیانت رو .. موسوی زد با ایجاد نارضایتی بین مردم....
اینکه امام حسن جام زهر را نوشید و با معاویه صلح کرد یا امام رضا با دستان مبارکش جام زهر را نوشید بر همگان روشن است نکته اینجاست که چه عواملی باعث نوشیدن جام زهر شد
ایا امام رضا فی البداهه خودشون جام زهر را نوشیدند یا فضا جوری شد که مجبور شدند و عواملی امام را مجبور به نوشیدن کردند
Iran, Islamic Republic of
من در زمان حیات خود به واسطه سالوس بازی و ....
توصیه می کنم کتاب قطعنامه را حتما مطالعه کنند. متوجه می شوند که بعضی افراد آمار اقتصادی غلطی به امام دادند برای همین امام فرمودند: جام زهر...
...
قاسمي
Iran, Islamic Republic of
مشخص است كه اين تعبير براي انتخاب بكار نمي رود وقتي همه ي عوامل موثر در اداره جنگ از موضع ضعف و وجود مشكلات گزارش مكرر بدهند امام (ره ) به اتكاء كدام يك مي خواسته است مدافع ادامه ي جنگ باشند . در قيامت و در پيشگاه خداوند متعال هم اين اقايان حرفي براي توجيه و پاسخ گوئي به شهداي عزيز داشته باشند .
محمد
آیا امام رضا هم جام زهر را با اختیار نوشید؟
طرف فکر کرده ملت ساده لوح هستند.
...
امير علي
Iran, Islamic Republic of
بازيگردان تمام صحنه هاي قطعنامه آقاي هاشمي بوده...و بقول سردار صفوي....هر طوري بود ميخواست جنگ رو تموم كنه و طبل اونهم به نام ايشون زده بشه.....
محمد
و البته میخواست که ایران بعد از جنگ برای خود و خانواده و همفکرانش باقی بمونه. با آسیب کمتر و سرمایه بیشتر. حزب اللهی هم که اکثرا شهید شدن.
یه توجهی هم به قضیه مک فارلین داشته باشین و قرائن روکنار هم بزاریم بهتر میشه فهمید.
امریکا با توجه به کهولت سن امام به این نتیجه رسیده بود که پس از فوت امام در ایران میانه رو های متمایل به امریکا به قدرت میرسن و باید با اونها ارتباط گرفت. ببینید چه کسانی با مک فارلین ملاقات کردن.
اما به حول و قوه الهی و درایت امام و ولایت رهبری موفق نشدن.
حالا که روحانی اومده رو کار بعضی ها فکر میکنن باز هم میتونن گربه رقصونی کنن.
غافل از اینکه اگر امام رفت رهبر معظم انقلاب هست.
ان كساني كه در دوران جنگ نبودند و دستي بر اتش نداشتتند بهتر است نظر ندهند چون با نظر خود صد در صد مرتكب اشتباه مي شوند
محمد
لازمه بصیرت داشتن درجنگ بودن نیست تمام زوایای تاریخ را دانستن است وتقوی که نوری است که حقایق را روشن می کند
بله صحیح میفرمایید
لازمه اش اینه که مثل اربابتون مص... بیرون گود بشینی و بگی لنگش کن
آرزو
Germany
جهان لطفا نظراتی رو که به این بزرگواران توهین میشه منتشر نکن.
چطور وقتی این همه نظرات توهین آمیز به هاشمی اونم بدون سانسور منتشر میشه فقط تشویق میکنید اما تا یه نظر راجع به .. منتشر میشه به رگ غیرتتون بر میخوره؟؟
جهان با این که از لحاظ سیاسی باهات هم عقیده نیستم اما واقعا از انتشار نطراتی که بر خلاف عقیده سیاییتونه تشکر میکنم کمتر سایتی حاضر به انتشار نظر مخالفه
شما هاشمی رو با مراجع تقلید وعظام یکی میدونید؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
اولا آخه بنده خدا تو هنوز نمیتونی درست این کلمه تلفظ کنی اونوقت اظهار نظر میکنی؟؟ مراجع عظام تقلید درسته با سواد نه مراجع تقلید و عظام! !!! ثانیا از کی تا حالا جناب مصباح رساله عملیه دادن و جزء مراجع شدن؟؟
....ما دهان هتاکان به ... را خرد می کنیم...پس مراقب خودت باش.....
مخصوصا هتاکان به هاشمی کبیرو
توهم کبیر زدی جلبی جون
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
آخ نگو خيلي ترسيدم !!!!!!
يه نگاه به عكس هامش اون بالا بنداز ببين چقدر صداقت از سر و صورتش ساطع ميشه يه پارژه نوره !!!!!!!!؟
چراغعلی
حقیقت اینه که این بابا خارج گود نشسته بود همیشه 200 کیلومتر دور تر از منطقه عملیات ) و حتی نمیگفت لنگش کن بلکه فریاد میزد نمیشه لنگش کنی جام زهر بنوش
ارباب اصطلاح شماست. ما آیت الله مصباح را استادی میدانیم که مقام معظم رهبری تعبیرات بی بدیلی درباره ایشان دارند. کار فرهنگی عظیم ایشان خیلی بابرکت بوده. خدا حفظشون کنه.
اگه به تعبیر باشه که بی بدیل ترین تعبیر های امام راحل و حضرت آقا در مورد هاشمی دارن البته اگه گوش شنوایی باشه و همه چیز انکار نشه
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
همون امام فرمود :‌
ملاك حال فعلي افراد هست /. و حال فعلي ايشان و قبلي ايشان در فتنه 88 و حمايت از فتنه گران مورد حمايت و تمجيد اسراييل و امريكا و انگليس بر هيچكس پوشيده نيست .
قصه دانشگاه آزاد را چي ميگي ؟؟؟كه جزء لاينفك دارايي هاي خاندان هاشمي شده ؟؟؟
محمد
این بد متوجه شده من نگفتم که جنگ نباید رفت من می گویم که منی که سن وسالم به جنگ نمی رسه می تونم وقایع تاریخی جنگ را بابصیرت تحلیل کنم
ميناب
Iran, Islamic Republic of
تو چي ميداني علامه كيست؟تو از شاگردان شهيدش چه ميداني؟ تحت القائات دشمن هر حرفي را بيرون نينداز
رزمنده
این مسلمه که اونایی که تو جنگ بودن واقعیتها رو از نزدیک لمس کردن مسایل را خیلی دقیقتر از کسانی که در جنگ نبودند و داستان جنگ را از منابع دست چندم میشنوند درک و تحلیل کنند. فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما
محمد
درطول تاریخ چه بسیار رزمندگانی بودنند که بصیرت نداشتند بصیرت آن است که بدانی چرا امام حسن صلح راپذیرفت ،خیانت فرماندهان امام
Iran, Islamic Republic of
اه پس شما راجع به اون جنگ خوارج هم نمیتونید حرف بزنید چون نبودید. محرم و صفر برای چی و کی گریه می کنید شما که نبودید؟ به امام زمان (عج) هم اعتقادی نداشته باشید از کجا میدونید واقعا ایشون بودن؟
این حرف رو به بز بزنی بهت چپ چپ نگاه میکنه ما که دیگه جای خود داره!
مغلطه نکنید
کلی حرف بی ربط رو بهم چسبوندی و نظر میذاری!!
مگه شما در زمان خوارج بودی؟؟ منظور من رو بز هم به راحتی متوجه میشه که این بوده که اگر کسی تو زمان جنگ بوده و ذره ای قدم در راه دفاع از دین و کشور در اون زمان برنداشته الانم حق اظهار نظر نداره
مثل اینکه کسی در زمان جنگ خوارج بوده و دست یاری به طرف مولا علی دراز نکرده و ایشون رو تنها گذاشته یا جواب هل من ناصر اباعبدالله رو نداده بعد از واقعه عاشورا بیاد با پررویی تمام راجع به جنگ و علل پیروزی و شکست حرفی بزنه و اعتراضی کنه.
پس خیلی از کسانی که در زمان جنگ کرسی تدریس در حوزه رو به حضور در جبهه ها و روحیه دادن به رزمندگان ترجیح داده و حتی مانع حضور شاگردانشون در جنگ میشدن و هیچ اطلاعی از مسائل آن ندارن حق اعتراض ندارن و نباید منم منم کنن و بگن فلانی جام زهر به امام نوشیده و...
اونایی که چندتا شهید دادن اینطور ادعا ندارن که شما دارید بزرگوار!
حتی فرماندهان هم ادعای این چنین ندارن. مراقب باشید.
محمد
من صاحب نظر لازمه بصیرت داشتن درجنگ بودن نیست هستم
یک سوءتفاهم شده من 27 ساله هستم وسن من به جنگ نمی رسه که این آقایون ما را راحت طلب می خوانند درصورتی که من بزرگترین آرزویم شهادت است...
محمد
والله جام زهر را امثال هاشمی ورضایی وموسوی به امام تحمیل کردنند ...
ميناب
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا خاطره جديدي به ياد مبارکتون نيومده بفرماييد محظوظ بشيم؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نظر هاشمی و روسای قوا در آن جلسه هوشمندانه بود و شاید میتوانست کمی زود تر هم گرفته شود.
البته به هوش شما نمی رسه !
Iran, Islamic Republic of
آقای خیلی باهوش سران قوا همه بودند یعنی حضرت آقا هم تشریف داشت و متقاعد شده بود که باید جنگ تمام شود.
در ضمن آقای محسن رضایی هم که نامه اش را قبلا نوشته بود. من نمیدانم اگر با آقای هاشمی بدین چرا بدیهیات رو انکار میکنین. ما هم نسبت به آقای هاشمی در سال های اخیر انتقادات جدی داریم اما همه چیز رو سیاه و سفید نبینید.
علی
Iran, Islamic Republic of
جهان ازت متنفرم...
شمای که منتقد هاشمی هستی زمان جنگ و ترورش کجا بودی؟...
جهان چرا نظرت مارو منعکس نمیکنی
Iran, Islamic Republic of
اینقدر متنفر باش تا جونت در بیاد
چوبین
Iran, Islamic Republic of
اگر تحمیل نبود، آدم عاقل جام زهر نمی خورد.
روحی
هاشمی با کارهاش هم خون به دل امام کرد هم خون به دل اقا میکنه
صد را
هم خون به دلت ملت
متاسفم برای این تفکر
احمدخواجوند
خدا هاشمي را براي ديگران نگهدارد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
براي كيا ؟؟
امريكا و انگليس و اسرائيل و سعودي ها ؟؟؟
بابا، فداکار!
داشتی خودت رو فنا میکردیا
...در اینجا مخالفت با هاشمی نیست...
xxx
Iran, Islamic Republic of
...خوب شما مردم رو با این اصلاح طلبان و اصول گرایان گذاشتند سرکار و از اونطرف خودشون هر کاری دوووست دارن میکنن ... اینا همش بازیه یه بازیه کثیف برای سرگرمیه من و شما ... به خدا مشکلات این مملکت اینا نیست ...
آرزو
Germany
3x جان.اختلاف حزبها وجناح ها هم هم جزئی از مشکلات مملکته.
اکبر جون اگه تو و خونوادت دست از سر مملکت بردارین همه چی آرومه
واقعا حرف حقی است .
در تاریخ همیشه انسان هایی بودند که با گذشتن از خود، دیگران را نجات دادند. در اسلام نیز این موارد کم نبوده و نیست. از امیرالمؤمنین (ع) که از حق خود گذشت تا اسلام پاره پاره نشود تا امام حسین (ع) که با نثار خون خود به اسلام حیاتی دوباره بخشید و تا....
در انقلاب نیز افراد زیادی با گذشتن از جان و آبروی خود، برای اسلام و ایران آبرو کسب کردند که نمونه بارز آن حضرت روح الله (ره) بود. او با نوشیدن جام زهر به ما آموخت که باید به وظیفه عمل نمود چه این وظیفه جنگ باشد چه قبول قطعنامه و چه نوشیدن جام زهر.
جناب هاشمی! تاریخ و رویدادهای تاریخی که بیان شد و بالاخص جنگ و دفاع مقدس و جام زهری که امام راحل (ره) نوشید، درس عبرتی است برای ما و آیندگان که نگذاریم تا تاریخ دوباره تکرار شود.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اگر هاشمي و خانواده اش از دانشگاه آزاد اسلامي بگذرند راضي مي شويد ؟؟
این بود یکی دیگر از خاطرات اکبر خان ...
اصغری
شب درازستو قلندر بیدار تازه اولشه اخوی خاطراتی بیرون بیاد که همه انگشت به دهن بمونین
مينا
Iran, Islamic Republic of
يعني منظورتان اين است كه امام (ره ) با آن هم علم و تدبير و آگاهي يك دفعه... ظرف جام زهر را براي خالي نبودن عريضه بخورند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بابا خيلي باهوشي آقاي هاشمي ممنون از اين همه تدبير و اميد ( منعكس بفرمائيد لطفا")
احمد
Iran, Islamic Republic of
.... كساني را كه جام زهر را به امام نوشاندند و الآن از نام ايشان متنعمند. ...
احمد
Iran, Islamic Republic of
اين حرفها هم در ادامه خوابهاي ايشان است. ارزشي ندارد
مراد
ارزششو بعدا میفهمی فعلا برو بخواب کوچولو
م
وای بجای پطروس فداکار باید بگوییم هاشمی فداکار.احسنت به این همه فداکاری حاج آقا
غریبه
...خودش انتخاب کرد؟!
عبدالرضا اسلامی مشهد
با سلام بهتر است دوستان کتاب راز قطع نامه 598 راکه توسط انتشارات کیهان منتشر شده را بخونند تا بفهمند چه کسانی به امام جام زهر نوشاندند....
اقای رفسنجانی، بد نبود شما هم در جریان فتنه 88 ،جام زهر را با میل خودتان نوش جان میکردید
حمید
همان طور که ائمه اطهار مجبور شدند از ناحیه دشمن مسموم شوند
مهدی
به نظرم دارید زیادی کش میدین موضوع رو
پیرمرد اخر عمری داره خاطره میگه شما خیلی جدی نگیرین
بهلول !؟
اقاى هاشمى ! فرمودى، با قاطعيت نظر خودتو !!؟؟ بيان كردى
همونجور كه؟ قاطع، ميگى !!! امام مخالف شعار مرگ بر
امريكا بود!!!؟؟؟ يا اينكه بخاطر،مصلحت! خلاف مسير عادى!
زيبايى زنانو،ديد زدن ! درسته، راستى ، فايزه خانم چطوره ؟! بچه ها اضافه شدن، پستها در، امپراطورى،دانشگاه ازادرو!! قبول دارن؟ يا طفلى ها! براى قوت لا يموت !! يه چند تا پست ، ديگه هم ! لازم دارند
بهلول !!؟؟
با موفقيت ارسال شد ولى از چاپ خبرى نيست !؟
راستى ! جهان! با من لجى ؟! نظرامو چاپ نميكنى???!!!
پس چرا امام فرمودند که مسائلی هست که در اینده مشخص خواهد شد
افشین
امام راحل:"از باب وظيفه به مردم و فرزندان پرشور انقلاب مي گويم كه مبادا بدون در نظر گرفتن محذورات سياسي و شرايط بسيار پيچيده و حساس كشور به طرح سوالها و اشكالاتي روي آوريد كه بازگو كردن و تحليل واقعي قضايا توسط مسئولين دلسوز نظام باعث كشف اسرار مملكت شده و براي نظام مسئله آفرين گردد و نه تنها گرهي را باز نكند كه بر مشكلات مملكت نيز بيفزايد...به بعضي از مسئولين هشدار مي دهم كه به شدت بايد مراقب بود كه خداي ناكرده آب به آسياب دشمنان نريزيم و آنان را با اقوال وجبهه گيري هايمان شادمان نگردانيم . به مسئولين و دست اندركاران در هر رده نيز مي گويم كه شرعا" بر همه شما واجب است كه همت كنيد تا آخرين رگ و ريشه هاي وابستگي اين كشور به بيگانگان را در هر زمينه اي قطع نماييد - كه ان شاءالله خواهيد كرد - و اگرمصلحت نظام و اسلام سكوت است ، دردمندانه سكوت كنيد كه اجر سكوت براي پيشبرد اهداف نظام و اسلام به مراتب بيشتر از دفاع از اتهام وابستگي است...ان شاءالله خداوند همه را از شر نفس اماره و شر دشمنان محافظت فرمايد...والسلام علي من اتبع الهدي " (پیام 11 مهر 67) http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=58950&vn=21&gpn=155&mi=9309 جالب اینجاست که ایشان در انتهای این پیام به جای "والسلام علیکم" از آیه شریفه " والسلام علي من اتبع الهدي"(سوره طه آیه 47) استفاده کرده اند و می دانیم این آیه خطاب به حضرت موسی(ع) برای نصیحت فرعون است(ایشان در انتهای نامه به گورباچف هم از همین آیه استفاده کرده اند که شرح این مطلب و دلیل آن در کتاب "بنیان مرصوص امام خمینی" اثر آیت الله جوادی آملی آمده است) با این مقدمه و توضیحات به این نتیجه می رسیم که ایشان از فاصله گرفتن برخی مسئولان از فرهنگ اسلام و انقلاب به خوبی اطلاع داشتند ولی به دلیل "محذورات سياسي" و "شرايط بسيار پيچيده و حساس كشور" و احتمال "کشف اسرار مملکت" به بیان "تحلیل واقعی قضایا" نپرداختند ولی به همه مسئولان توصیه کردند شرعا" بر همه شما واجب است...
Iran, Islamic Republic of
...، پس اسناد چه میشود ؟
خدا عاقبت همه مارو ختم به خیر کنه
فرزین
این هاشمی هر سری یه داستان تخیلی میگه و موجبات شادی و خنده ما رو فراهم میکنه ...
محمد مهدی
فرقی نمیکنه بزرگ و کوچیک نداره اهانت صحیح نیست اگر اهانت کردی یعنی راه اهانت به خودت را باز میکنی
مش مظفر
پس مراقب باش زیاد نخندی که برات گرون تموم میشه
شما چي را مي حواهيد ثابت کنيد- جنگ فرسايشي شده بود.. ...
Iran, Islamic Republic of
سوال جدي اين است كه چرا امام گفتند : «جام زهر»؟
اگر اون طوري كه حاج آقا خاطره ميگويد اين نبايد جام زهر براي امام باشد.
اصل مطلب اينه كه حاج آقا خاطره پيش خودش گفته كه امام كه پيره و داره ميره و مملكت بعد از امام دست منه پس بايد بيش از اين به مملكت خسارت وارد نشه و من بتونم مملكت را داشته باشم
جهت اطلاعات بیشتر کتاب آقای کامران غضمفری به نام راز پذیرش قطعنامه 598 را مطالعه بفرمایید.
علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که فقط نظرات دلخواه خودتون رو منعکس می کنید.
بدا به حال این مملکت که امثال شما که زمان جنگ تو دانشگاه بودید هاشمی رو مسخره می کنید.
هاشمی با باد که هیچ با طوفان هم تکون نمیخوره و هاشمی ولایتی همیشه ولایتی مونده.شما کوچکتر از این هستید به ایشون توهین کنید.هرچند نظرم منتشر نمیشه.
حق جو
واقعا ما موندیم از دست این هاشمی چه کنیم
گوهر
Iran, Islamic Republic of
من در زماني كه حاج احمد (ره) در مراسم تشييع امام شركت داشتند يك جمله بسيار كليدي اظهار داشتند و شايد كمتر كسي در آن زمان با آن همه حزن واندوه و استرسي كه از وفات امام(ره) داشتند بخاطر بياورند و آن اينكه" امام گنجينه اسرار بودند" و يا اينكه قلب ايشان صندوق اسراربود آن موقع خيلي توجه ام به اين جمله جلب شد ولي با شروع فتنه 88 و قبل از آن فهميدم منظور ايشان از اين جمله چه بود!!!!!!!!!!!!
فارض
آقا يا خانوم گوهر
اگه اشتباه نكنم اين جمله رو آقاى هاشمى در مورد يادگار امام مرحوم سيد احمد خمينى گفت
Iran, Islamic Republic of
كي بود كي بود من نبودم
Iran, Islamic Republic of
خلاف شرع ، آن هم از امام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما هم مثل امام عمل كنيد