سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

حضور فعال حوزه علمیه خواهران در نمایشگاه قرآن

يکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 178782

مدير ارتباطات حوزه‌هاي علميه خواهران از برگزاری نشست‌های تخصصی توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در نوزدهمين نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: تصميم داريم از تمامي طرح‌هاي اجرايي اين مركز رونمايي كنيم.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام علی مولایی در اين باره عنوان كرد: با توجه به اين كه مراکز مختلف حاضر در بخش حوزوي نمایشگاه قرآن درصدد برگزاري نشست‌هاي متعددي در اين عرصه‌اند، حوزه‌هاي علميه خواهران در طول برگزاری نمایشگاه حدود ۱۰ ه خواهران در نمنشست تخصصی برگزار خواهد كرد.

وي گفت: به دليل این كه فعاليت‌هاي قرآني، از جمله فعاليت‌هاي اصلي و اساسي مدارس علميه خواهران به شمار می‌روند، حوزه‌هاي علميه سعي مي‌كنند هر سال حضور جدي‌تري در نمايشگاه قرآن داشته باشند.

مدیر ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران این موضوع را موجب ایجاد رقابتي جدي ميان طلاب دانست و افزود: خوشبختانه هر سال با افزايش پايان‌نامه‌هاي قرآني، فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري قرآني، تلاش مي‌شود تا بهترين آثار در نمايشگاه قرآن ارايه شوند.

وی از رونمايي طرح‌هاي حوزه‌‌های علمیه خواهران در نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم خبر داد و گفت: در طول سال طرح‌های مختلف قرآنی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اجرا مي‌شوند و این طرح‌ها كه به عنوان طرح‌های آموزشی در مراکز مختلف قابل اجرايند، در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی می‌شوند تا مورد استفاده مراکز و نهادهای مرتبط قرار گیرند.

حجت‌الاسلام مولایی با اشاره به آثاری که در غرفه حوزه‌های علمیه خواهران در نمایشگاه قرآن ارايه می‌شوند، اظهار كرد: غرفه حوزه‌هاي علميه خواهران، در چند بخش اصلي ساماندهی شده است که بخشی از آن شامل ارايه آثار و محتويات تولید شده از سوی طلاب با محور قرآن و اهل بيت(ع) می‌شود.

وی از افزایش قابل ملاحظه توان مشاوره‌ای حوزه‌های علمیه خواهران ویژه بانوان در نمایشگاه قرآن امسال خبر داد و افزود: در این راستا، از استادان برجسته‌اي بهره‌گیری شده است تا در موضوعات مختلف از جمله موضوعات قرآني، پاسخ به شبهات ديني و مشاوره‌‌هاي خانوادگي در خدمت بانوان باشند.

نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم كه از پنج‌شنبه(۶ مرداد) آغاز به كار كرده است، تا جمعه(۴ شهريور) در مصلاي امام خميني(ره) برپاست
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *