يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۴

مبلغ عوارض آزادراه تهران - قم 3 برابر شد

دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 185919
معاون وزیر راه و شهرسازی از 3 برابر شدن مبلغ عوارض آزادراه تهران-قم براساس جدیدترین تصمیم دولت خبر داد.

به گزارش مهر احمد صادقی با اعلام این خبر که عوارض آزادراه تهران - قم با افزایش روبرو شده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی از حدود 3 ماه پیش پیشنهادی به دولت مبنی بر افزایش عوارض آزادراه تهران- قم ارایه کرد که این پیشنهاد به تازگی به تصویب رسیده است.

وی درباره میزان افزایش عوارض این آزادراه، اظهار داشت:عوارض خودروهای سواری به مبلغ 300 تومان، وانت و مینی بوس به 500 تومان و اتوبوس به یکهزار تومان افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره علت افزایش 3 برابری عوارض این آزادراه افزود: این آزادراه از سوی دولت ساخته شده است و به همین دلیل عوارض 100 تومانی برای خودروهای سواری تعیین شده بود اما سالها از ساخت آن می گذرد و نیاز به نگهداری، آسفالت، خط کشی، تعویض علایم و گاردریل دارد و باید هرچه زودتر تعویض شود.

صادقی با بیان اینکه از محل بودجه عمومی، اعتباری به آزادراه ها تعلق نمی گیرد، بیان کرد: به تازگی آزادراه ها از سوی بخش خصوصی ساخته و نگهداری می شوند که همین امر موجب افزایش عوارض آزادراه ها می شود.

وی با اعلام اینکه در همین راستا باید عوارض آزادراه تهران -قم هم افزایش پیدا می کرد، افزود: درمدتی هم که عوارض این آزادراه با افزایش روبرو شده است تغییری در میزان ترددها نبوده و به دلیل تعطیلات با افزایش تعداد عبور و مرور هم مواجه بوده ایم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه آزادراه درباره احتمال افزایش عوارض دیگر آزادراه های کشور، گفت: در حال حاضر افزایش قیمتی در عوارض دیگر آزادراه ها در دستور کار نیست.

صادقی درباره استقبال از آزادراه تهران- پردیس هم گفت: در تعطیلات اخیر در یک روز بیش از 48 هزار عبور وسیله نقلیه در این آزادراه به ثبت رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا نمی گویید بودجه کم اورده اید؟!
Iran, Islamic Republic of
هرچه زور داريد بر جيب ملت نجيب و مستضعف خودتان خالي كنيد چون ميدانيم كه زورتان به رفاه طلبها نميرسد، ما هم شما را به خدا واگذار ميكنيم.
ساعت خواب!
الان بيش از يك هفته است كه گران شده!
Iran, Islamic Republic of
افزايش کاملا معقول و منطقي است اما چرا يکدفعه 3 برابر. مي تونست دو برابر بشه.
ولي تو را خدا درباره عوارض اتوبان تهران -ساوه -سلفچگان هم بگيد که واقعا زياد مي گيرن : 200 تومن تا رباط کريم -600 تومن تا ساوه - 800 تومن تا سلفچگان -يعني کلا 1600 تومن.(البته اين نرخ حداقل از دو سال پيش شروع شده بعيد نيست بخوان دوباره افزايش بدن!!) و بجز چند تا پمپ بنزين امکانات ديگري مانند روشنايي و ...... نداره . واقعا خدا رو خوش مي ياد آقاي وزير راه !!!