سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۷۱

نامه یک زن خانه‌دار به احمدی‌نژاد

دوشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 175316
روزنامه خراسان در سرمقاله امروز خود نامه یک زن خانه­دار به رئیس جمهور را منتشر کرده است.

به گزارش جهان در بخشی از این نامه آمده است:

*من یک زن ایرانی ام. یک زن مسلمان ایرانی. نه معنی راست و چپ را می فهمم و نه کاری به آبی و سبز و قرمز دارم. اصلا اهل سیاست نیستم. من یک زن و یک مادرم که مانند همه زن ها و مادرهای دیگر باید چرخ زندگی ام را بچرخانم.

*روزی که حرف از هدفمندی یارانه ها شد و بر این تصمیم خود اصرار می کردید زیرا معتقد بودید که با نقدی شدن یارانه ها این پول به طور مساوی و بین همه تقسیم خواهد شد. با خود گفتیم ما که خانه های چند هزارمتری ، ویلا ، استخر و جکوزی نداریم که پول مصرف انرژی مان سر از ناکجاآباد درآورد. مانند آدم های پولدار چند تا، چندتا، ماشین چند صدمیلیونی هم نداریم که غصه بنزین آن را بخوریم پس حتما از پول یارانه ها چیزی برایمان می ماند تا اندکی از چاله های زندگی مان را با آن پرکنیم و چه نقشه هایی که برای این یارانه ها نکشیدیم. اما با برداشتن یارانه ها و آزاد شدن قیمت ها آن قدر همه چیز گران شد که وجود این پول اصلا در زندگی ما احساس نمی شود حتی اگر آن مبلغی را که بر کالاها و اجناس افزوده شده حساب کنیم می بینیم که از پول یارانه ها نیز بیشتر است.

* من اقتصاددان نیستم و معنی رشد اقتصادی و تورم تک رقمی را هم نمی فهمم اما می بینم که قیمت گوشت آنقدر زیاد شده که باید به طور کلی از صفحه زندگی مان حذف کنیم باید به بچه هایمان آموزش دهیم که دیگر از ما میوه نخواهند زیرا قیمت آن با پول جیب ما جور در نمی آید و در بعضی موارد اجناس حتی تا صددرصد هم گران شده اند.آقای رئیس جمهور گرانی های بی حد و حصر کمر مردم را شکسته است. اجاره های بالا داد مردم را درآورده است. قبل از هدفمندی یارانه ها بارها گفتید که با اجرای این قانون سفره های قشر محروم جامعه رنگین تر خواهد شد اما چیزی که ما امروز می بینیم سفره هایی است که هر روز خالی تر می شود. دیگر نمی توانیم سر سفره گوشت بگذاریم زیرا توان خرید آن را نداریم حتی نان خالی را با قناعت باید بخوریم و حالا باید کم کم یادبگیریم که شیر هم نخوریم.

*وقتی مجری برنامه تلویزیون از یک مسئول می پرسد اگر شیر گران شود ممکن است مردم نتوانند آن را بخرند و این موجب می شود شیرها بمانند و دامدار ضرر کند این مسئول می فرمایند اگر چنین شد ما شیرها را تبدیل به شیرخشک می کنیم و آن را صادر می کنیم. این یعنی این که برای ما مهم نیست مردم نتوانند از شیر استفاده کنند برای ما مهم نیست کودکان فقر آهن بگیرند، دچار کمبود کلسیم شوند و یا حتی بمیرند.

* آقای رئیس جمهور درآمد کم و مخارج بالای زندگی هر پدری را نزد فرزندش شرمنده می کند و هزینه های بالای زندگی انسان را به زانو در می آورد. باور کنید همه واقعیت آن چیزی نیست که شما در تلویزیون می گویید و همه چیز را خوب و زیبا جلوه می دهید، واقعیت آن چیزی است که ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم.

*من می دانم شما تمام توان و تلاش خود را به کار می برید تا ما بتوانیم راحت تر زندگی کنیم و به عنوان کسی که به شما رای داده هنوز هم شما را حامی قشر محروم و مستضعف جامعه می دانم اما خواهش می کنم هر تصمیمی که می گیرید تمام جوانب آن را بسنجید زیرا عمر ما کفاف آزمون و خطا را به ما نمی دهد و مردم ما به اندازه کافی امتحان خود را پس داده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این نامه زنی نیست که معنی چپ و راست و آبی و قرمز رو نفهمه نمیدونم چرا اینروزا هرکی میخواد یک انتقاد بکنه اول خودشو به اون راه میزنه ؟
قیمت گوشت هم اونقدر گران نشده که نشه خرید تازه گوشت نسبت به خیلی چیزا از نوسان کمتری برخوردار بود
میوه هم الحمد لله یکسری که از بس امسال زیادن که قیمتش از پارسال کمتره
چرا بعضیا خودشونو به اون راه میزنن نمیدونم!
هد فمندی بدون کنترل قیمتها یعنی ظلم درحق بازنشستگان و حقوق‌بگیران
اول کار را خوب امدید اما حالا کار را رها کرده اید
Iran, Islamic Republic of
ساز در دست تو سوز دل ما مي گويد
Iran, Islamic Republic of
موافقم
هميشه همينطور بوده. اون ثروتمنده كه سونا و جكوزي و چند تا ماشين داره؛ تمام هزينه هاي انرژي مصرفيش رو حتي قبل از هدفمندي از فقيره ميگيره.
Iran, Islamic Republic of
تایید.

امیدوارم آقایان مسئول چشمشان را به این حقیقت که مردم در شرایط بد معیشتی هستند ، باز کنند.
آقایان مسئول و مدیر و وزیر و .... پس کی می خواهید برای این مردم که همه چیزشان را برای این انقلاب و مملکت داده اند کاری کنید؟!!!!
(فعلا که آقایان مسئول مشغول استعفا دادن مشروط برای انتخابات مجلس هستند!!!!)

داد مردم از این وضعیت در آمده! کاری کنید!!!!
Iran, Islamic Republic of
هدفمندی قشر متوسط رو اذیت می کنه
دولت باید تدبیر کنه
جانا سخن از زبان ما ميگويي...
Iran, Islamic Republic of
من هم از صحبت هاي اين خواهرمان ناراحت شده ام اما در جريان هستم كه خيلي از خانم ها و اقايون در سفرهاي استاني رئيس جمهور به او نامه ميدهند و دروغ مينويسن و با سياست اشتباه رئيس جمهور جهيزيه يا كامپيوتر به اونها داده مي شود جناب احمدي نژاد به جاي اين كه ماهي بدي دست مردم ماهيگيري ياد بده
Iran, Islamic Republic of
اگر خدایی آنرا بخواهیم یکی باید جواب این نامه را بدهد!! حتی اگر رئیس جمهور جواب ندهد.
Iran, Islamic Republic of
نامه ای است که شخصی نوشته و به اسم نامه یک مادر جا زده

تابلو است.
Iran, Islamic Republic of
بايد به اين خواهر محترم عرض كنم به دنبال داشتن زندگي راحت نباش؛ اگر نگويم همه مسئولان ولي متأسفانه غالب آنها به فكر قشر ضعيف جامعه نيستند. اصلاً قشر ضعيف كيلو چنده؟ اگه كسي تونست زندگي‌شو با اين هزينه‌هاي سرسام آور و گروني‌ها بگذرانه كه هيچ اگر نه بايد بره بميره.
Iran, Islamic Republic of
البته آن خانواده ی پول دار که چند ماشین چند صد میلیونی دارد غصه ی بنزین نمی خورد!
اما خداییش این قدر هم هزینه ها افزایش پیدا نکردند. برای ما که مقداری از پول اضافه می ماند. اما من تعجب کردم که چگونه حقوق مردم 10 درصد افزایش پیدا می کند اماکرایه اتوبوس سی درصد-پنجاه درصد- صد درصد.
Iran, Islamic Republic of
تمام حرفهای این خانم حرف دل ماست و مشکل اکثر مردم که در گوشه و کنار می شنوی مردم زیر بار این تورم که روزانه بالا می رود کمر خم کرده اند پس کی به داد مردم می رسه ؟
Iran, Islamic Republic of
هر كس كه نوشته درست نوشته كاش هدفمندي صورت نميگرفت چون در جامعه ما نتيجه معكوس دارد كسي كه ساختمان و ماشين آنچناني دارد برايش فرق نمي كند كه شير يا گوشت يا ..........چقدر بشود . خدايا خودت بفرياد برس
Iran, Islamic Republic of
اون کسی که گفتی یکی نوشته و به اسم مادر جا زده باید بگم مهم نیست کی نوشته مهم اینه که حقیقته
من با درامدی حدود 1 میلیون در ماه در موندم و هر روز کم میارم. نمی گم به سختی می گذرونم نه ولی واقعا 1 میلیون معلوم نیست چطوری خرج می شه. اجاره خونه، قسط وام، قبض های مختلف و غیره. شاید بگید با 1 میلیون که دیگه مشکل نیست ولی هست باور کنید یا نه از این مدار نه چیزی می تونه پس انداز بشه نه صرف تفریح. همین گذران زندگی و بس.
حالا تصور کن کارگری با 400 تومن حقوق ماهانه و 3 تا بچه را
هر روز هم اوضاع بدتره که بهتر نیست
Iran, Islamic Republic of
بابا جالبه نامه مردم به احمدی نژآد دست روزنامه هاست . به قول یکی از نظر دهندگان تابلو بود که خودشون نوشتن قابل عرض به آقایونی که فقط بلدن با روشهای غیر اخلاقی احمدی نژاد را بکوبند .
1- من منکر تورم ناشی از طرح تحول نیستم ولی اینگونه مطالب بنظر می رسد غیر واقعی و با مقاصد خاص تهیه شده قیمت گوشت بعد از تحول رشد انچنانی نداشته اگر باور ندارید سری به قصابی محل بزنید .
2 دم احمدی نژاد گرم که حداقل با خواندن نامه های مردم آنان را به حساب می آورد
3 - این خانم خانه دار چقدر به اصول نگارش روزنامه نگاری واقف است پیشنهاد می کنم ایشان را به عنوان مشاور در امور زنان خانه دار در روزنامه خراسان منصوب کنند
همه این ها حقیقت است و رییس جمهور باید جواب بدهد جیب و شکم ما آمار واقعی است نه کاغذهای آمار
Iran, Islamic Republic of
درسته که این نامه رو یک زن خانه دار ننوشته و بیشتر یک کلک سیاسیه ولی فراموش نکنیم که این واقعیته و فشار به قشر متوسط خیلی خیلی زیاد شده چه برسه به اقشار ضعیف
Iran, Islamic Republic of
این ها حرف حساب است. چه آنرا یک مادر نوشته باشد یا یک نفر دیگر
Iran, Islamic Republic of
این نامه را چه یک مادر نوشته باشه یا هرکی دیگه حق رو گفته.آقایونی که از این نامه انتقاد کردن یا در جامعه نیستن و خریدشون را مستخدم یا سرایدارشون انجام میده یا نمی خوان واقعیات را ببینند.
آقا ما به عنوان طرفدار این دولت چقدر باید حرف بشنویم؟هرکی که ما رو میشناسه میگه این بود دولت عدالت محور و طرفدار مستضعفان؟یارانه شیر که برداشته شد...این طوری می خوان بیماری ها رو کم کنن؟با این وضعیت بنزین و قیمت آن آیا مسافرت و صله رحم کم نمیشه؟
قیمت برنج و روغن و ... میره بالا بعد آقای وزیر میاد میگه ما راهکارهای خود را پیاده می کنیم و قیمت را می اوریم پایین.آفرین بر شما!!!!!
احمدی نژاد سوپر من نیست ... بالاخره برای پیشرفت و رشد اقتصاد ممکنه مشکلاتی هم باشه ... در ثروتمند ترین کشور های دنیا هم افراد فقیر متاسفانه وجود دارند...
Iran, Islamic Republic of
باید گفت که اینها همه واقعیت نیست چرا ما همیشه منکر واقعیت هستیم .دیروز برای خرید شکر به سوپر مارکتی رفتم گفتم شکر دارید یک بسته آورد گفت 1600تومان گفتم یک کیلویی است گفت بله می خواستم پولش را بدهم گفتم رویش را بخوانم ببینم وزنش و تاریخ تولیدش چیه باکمال تعجب دیدم وزنش 750گرم است ( توخود بخوان حدیث مفصل ) درهمین مورد شیر یارانه ایی که یارانه ای بود ودیگر نیست قیمت در استان ما 600 شد و وزن هم 50 گرم کم قبلا 750را به 350 می فروختند ، حالا 700 را به 600تومان . اینها نشانه چیست فکر کرده اید تحمل مردم چقدر است . در این خصوص بهتر است سری به بازار بزنید ببینید از هفته گذشته تا حالا چه خبری شده است قیمت سیمان ، آهن و..............
Iran, Islamic Republic of
حالا من کاری ندارم که این نامه توسط کی نوشته شده ولی واقعا" درد دل من واطرافیانم است. آقای رئیس جمهور ، شما که ادعای نوکری این ملت را میکنید ودر این خصوص سینه چاکی میفرمائید آیا رسم نوکریتان این بود که ما شرمنده اهل وعیال وخودمان باشیم وهمیشه با اضطراب زندگی کنیم.
Iran, Islamic Republic of
مشکلاتی هست درسته.گرانی هم هست.فکر می کنم شاید کمی از برنامه های دولت برای هدفمندی هم اشتباه باشه اما
هدفمندی یارانه ها باید اجرا بشه!
Iran, Islamic Republic of
من يک کارمندزاده هستم. يادم هست که در دوران سازندگي که بچه بودم هفته ها ميوه و گوشت در خونه ما يافت نمي شد. اما الان ميوه و گوشت مرغ و قرمز نسبتا مي توانيم استفاده کنيم و آبروداري در مقابل مهمان. وضعيت از گذشته بهتر شده. مقاله فوق به جاي درد مردم بوي سياسي مي دهد.
United States
به نظر من بعضی از این کامنت ها هم مشکوک می زنه فکر نکنم ادمهای معمولی بنویسند مخصوصا کامنت هایی که سنگ بعضی ها رو به سینه می زنن !!!!
Iran, Islamic Republic of
ولی خیلی هم بی سیاست ننوشته ها!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا خرید گوشت که به قول خودتون از نوسان کمتری برخوردار بوده برای همه میسره، یا میوه مثلا توت فرنگی که قیمتش تا آخر از نوبرانه هم خیلی پائین تر نیامد تا به حال، که میوه های تابستانی الحمدالله به وفور موجوده ولی قیمتها انصافا بالاست
بعضیها با این بی انصافی ها فقط خودشون رو مدیون مردم می کنند!
اگر کمی دست گیر مردم باشید و از نزدیک با فقرا معاشرت داشته باشید متوجه درد بی نانیشون می شید
Iran, Islamic Republic of
توي فيلم تبليغاتي ميرحسين هم يك خانمي با ضجه و زاري درباره اعتیاد بچه اش سخن مي گفت ؛ بعد معلوم شد كه فیلم بود.
اين افرادي كه به هر انتقاد و خواسته بجاي مردم انگ سياسي مي زنن و مشكلات اقتصادي عامه مردم رو كتمان مي كنن 2 حالت داره يا از قشر مرفه بي درد جامعه هستن كه دردي و احساس نمي كنن يا واقعا جيره و مواجبشون از همين حزب و گروه‌هايي تامين ميشه كه سنگشون و به سينه مي زنن ...
چرا بعضیا الکی جو سازی میکنن
والا ماهم از همین نوع خانواده ها هستیم پول یارانه ها خیلی هم به دردمون خورده این تورمی هم که میگید همیشه بوده به قول اون دوستمون قبلتر از این مردم هفته ها میوه گیرشون نمیومد
Iran, Islamic Republic of
آقاي احمدي نژاد بايد دنباله رو سياست هاي كلي نظام وتابع تحولات اقتصادي دنيا باشد يعني چاره اي جز اين ندارد ليكن يك دولت مقتدر ومدعي با توجه به منابع غني وامكانات كشور بايد طوري برنامه ريزي كند كه مردم دچار كمترين آسيب ها شوند.
البته كارشكني واميال سياسي گروه ها ، عدم كفايت وشايستگي بعضي از اعضاي دولت در پست مورد تصدي از عوامل مهم ناكامي ها است.
بطور كلي هرگاه مردم كشورمان به بلوغ فكري و درك عميق مسائل درهمه ابعاد برسند ، آنگاه نه تنها اسيرمطامع سياستمداران نخواهند بود بلكه قطعا" به رفاه وآرامش و كمال مطلوب مي رسند.
برخي ها خودشان رابه ناداني ميزنند آخه مهم نيست اين مطلاب رو كي نوشته مهم اينه كه واقعيت رو نميشه كتمان كرد.
Iran, Islamic Republic of
در جواب دوستمان كه فرمودند كارمند زاده هستم بايد عرض كنم كه من هم كارمند زاده ام. پدرم كارمند شركت نفت بود و من هم الان كارمندم در همان اداره ولي با مدرك بالاتر. يادم مياد هميشه پدرم گوشت رو بصورت لاشه كامل مي خريد يا گوسفند سر مي بريد. مرغ هم فراوان و ميوه هم به وفور بود. بماند از چيزهاي ديگر. ولي در حال حاضر من در ماه توان خريد يك كيلو گوشت قرمز و دو كيلو چرخ كرده و دو بسته سينه مرغ را دارم. ميوه هم هفته اي يك نوبت. سفر رو فراموش كردم. قديما تابستانها سفر به راه بود. به هر حال حرف اين مادر هموطن حرف بسياري از اقشار جامعه است. ممنون از جهان نيوز بخاطر درج اين نامه يا بهتر بگويم رنج نامه
Iran, Islamic Republic of
دوستاني كه مي فرمايند چيزي گرون نشده و همه چيز آروومه و از اينگونه حرفها. خواهشا سه ماه حقوق و درآمدشون رو با من كارمند عوض كنن و بيان توي شرايط امثال من زندگي بفرمايند. دستشون رو هم مي بوسم. اگه نظرشون عوض نشد منم ديگه حرف نمي زنم. ما كه بخيل نيستيم. خدا اموال شما رو زياد كنه. ما فقط مي گيم آقا اين رسمش نبود. كم كم اين هدفمندي رو انجام مي دادين. سالي چند درصد كه به جايي بر نمي خورد. ممنون از همه
Iran, Islamic Republic of
اين نامه نوشته ي هر كسي كه باشه فرق نمي كنه به فرمايش حضرت علي (ع) نبينيد، كه مي گويد ببينيد چه مي گويد . الان هم نياز نيست كه آدم سياسي باشه تا خيلي چيزها را بگه يا بنويسه چون رسانه ها اينقدر زيادن كه اطلاعات حسابي به مردم ميدن حتي به يه خانم خانه دار . درست نوشتن گذران زندگي خيلي سخته ولي بايد ديد كه براي چه چيزي داريم اين همه سختي رو تحمل مي كنيم خدا به حق محمد و آل محمد (ص) خودش به مردم رحم كنه و مشكلات كشورمون برطرف بشه و الا آقاي رئيس جمهور دارن تلاش خودش رو بيشتر از توانشون ميكنن خدا بهشون اجر بده و بتونه اون آسايش و راحتي‌ای رو كه به مردم قول داده با كمك خداوند براي مردم فراهم كنه .
Iran, Islamic Republic of
من تمام نظرات را خواندم تمام نظرات مصداق اين مثل معروف است كه :
هركسي از ظن خود شد يار من
از درون من نجست اصرار من
ولي بيايم كلاهمون قاضي كنيم اين نامه را هركي مي خواد نوشته باشد يا سردبير روزنامه يا نامه يك مادر آيا تورم و گراني بيداد نمي كنه؟ تمام اين ها رو به تحريم و يارانه ها ربط مي دن ولي به عقيده من اختلاف بين رجال مملكت باعث تمام اين اوضاع و احوال است و تمام موارد نامه درست مي باشد
United States
اینایی که نوشته شده عین حقیقت هستش و خیلی ها با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم میکنند. اما اصلا قضیه این نیست که اوضاع از قبل بدتر شده باشه، اتفاقا برعکس! آخه قبل تر ها همه ملت کمابیش مثل هم بدبخت و بیچاره بودند و به همین خاطر هم کسی احساسش نمی کرد، اما الان سطح زندگی اکثر مردم پیشرفت چشمگیری داشته (بچگی هاتون رو یادتون بیارید) به همین خاطر افراد کم بضاعت خیلی بیشتر در رنج و عذاب بخصوص از نظر آبرویی هستند.
Iran, Islamic Republic of
من یک معلم هستم ماهی 550تومان حقوق می گیرم 250تومان هم کرایه خانه می دهم قبل از هدفمند کردن یارانه ها کمتر می توانستم میوه بخرم ولی الان می توانم حداقل هفته ای سه مرتبه با دست پر از میوه به خانه بیایم و شرمنده بچه هایم و خانواده ام نشوم فرهنگ صرفه جویی هم بسیار بهتر از قبل شده است با مدیریت دخل و خرج می توان با مشکلات کنار آمد سعی کنید از فروشگاه های معتبر خرید کنید که بی حساب قیمت ها را بالا نمی برند
Iran, Islamic Republic of
از سیاست پرداخت یارانه چه کسانی بیشتر سود می بردند و میبرند؟
ایا فراموش کردید یک کار دولت در شفاف سازی طلافروشی چه اعتصابی به راه انداخت/ یا ارزش افزوده و بالا و پایین کردن قیمت محصولات به میل برخی؟
مشکل این است کسانی در بدنه دولت های قبلی از هیچ به همه جا رسیده اند اما باز شوق خدمت رسانی دارند!!!! همان ها از سیاست مردمی احمدی نژاد بیمناک شده اند. تازه آقای احمدی نژاد 6 سال بر سر کار است انها 26 سال. آیا در آن 26 سال که مشغول زراندوزی (ببخشید خدمت به مردم) بودند این مسائل نبود؟ مگر قرار است بنیان ویران شده اقتصاد یک کشور با 2 سال کار رفع شود؟ با این حرف های مخربی هم که با انگیزه انتخاباتی گفته می شود و ... مثلا شما دیدید که قوه قضائیه در قضیه دیه 5 سال معطل مانده ان کودکان سوخته چه کرد؟ تازه این یک نمونه کوچک بود. به نظرم باید به این فکر کنیم اگر طرح هدفمندی ملغی شود ایا این مسائل را نخواهیم دید؟ اتفاقا اجرای هدفمندی باعث شد بفهمیم اقتصاد ما چقدر بی در و پیکر است و متکی بر رانت خواری.
Iran, Islamic Republic of
چند کار که می توان دخل و خرج را مدیریت کرد
1استفاده از فروشگاه های معتبر به جای خرید از سوپر مارکت محله
2خرید کلی یک یا دو هفته از این فروشگاه ها برای صرفه جویی در وقت و ایاب و ذهاب
3 کاشت سبزی در خانه حتی در آپارتمان در گلدان
4استفاده از تابه هایی که کمتر روغن مصرف می کنند
5 استفاده درست از لوازم التحریر بچه ها
6صرفه جویی در مصرف برق و استفاده از لامپ های کم مصرف
7 استفاده از کاهنده های شیرهای آب
8 استفاده از پنجره های دو جداره
9 استفاده در ست و به جا از تلفن و موبایل
10تعویض کم کم وسایل پرمصرف و استفاده از وسایل کم مصرف

شاید بعضی از این موارد هزینه بردار باشند ولی در دراز مدت آن هزینه ها با سودشان به ما برگشت داده می شود باید فرهنگ زندگیمان عوض شود باید بپذیریم کشور پر مصرفی هستیم
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در مملکت ما حذف اصلاح طلب ها از آسایش مردم بالاتره!! بخاطر همین همه مسئولین اسیر بازیهای سیاسی اند تا راحتی مردم!!! از مناظره های تلویزیونی شون هم معلوم بود که کسی به کار مردم کاری نداره بلکه عقده های سی ساله خودشون رو باید بروز می دادند!!!
در هدفمندی ، یارانه ها قرار بود هدفمند بشود یعنی اینکه وقتی یارانه ها آزاد شد، اون مبلغ آزاد شده به قشر کم درآمد جامعه برسد مانند انواع سوخت و اجناس و غیره ، این مبلغی که دولت به حساب مردم میریزد بسیار کم است و فقط مبلغ آزادی یارانه بنزین است ( تازه باید این مبلغ هم بیشتر از این باشد) پس مابقی یارانه ها چه شد . قرار شد هدفمندی کنیم نه آزاد سازی یارانه ها! یعنی اون سوبسیت به جیب خود مردم بره!
Iran, Islamic Republic of
رکسی میخواهد نوشته باشد چون حقیقت دارد ما که مسلمان هستیم نباید حقیقت را کتمان کنیم حق همیشه حق است
Germany
در جواب اون دوست شرکت برخی نفتی باید بگم نفتی ها هیچ کار سختی انجام نمیدن ولی حقوق کلان و خفن میگیرن
Serbia
همه چی آرومه
من به تو رای میدم
...
Iran, Islamic Republic of
حتماً اين متن را يك خانمي كه نه اقتصاد بلد هست و هم معني راست و چپ را نمي‌داند، نوشته!!!! ما هم باور كرديم. اصلاً هم اين خانم محترم اهل سياست نيست!!
Latvia
آقاي احمدي نژاد به شما راي دادم و بشدت نگران از دست رفتن وجهه مردمي شما بخاطر اجراي نادرست توام با كارشكني طرح هدفمندي يارانه ها كه در حال اعمال فشار بر مردم ايران است مي باشم.
اقای شرکت نفتی لطفا شما یکی از سختی و فشار صحبت نکن
کیه که از وضعیت کارکنان شرکت نفت بی خبر باشه ( شغل موروثی .در امد بالا و امکانات ورزشی رایگان و بیمارستانهای مجهز و دارو درمان رایگان و ویلا ی رایگان برای تعطیلات و ام تحصیلی و وام مسکن و غذا خوری های رایگان و...البته ما هم منکر مشکلات اقتصادی نیستیم ولی اینم میدونیم که این مشکلات مختص این دوره نیست .
و اینکه پول یارانه ها تو همین تهران به درد خیلی ها خورده و گوشه ای از مشکلاتشون را حل کرده حالا ببینید با این حرفای مغرضانه میتونید اینم از مردم دریغ کنید یا نه ؟
Iran, Islamic Republic of
این نامه را یک نفر که هم اقتصاد می فهمد و اهل سیاست است قطعا نوشته است و تا حدود زیادی هم نوشته های او صحت دارد اما این سرکار خانم خانه دار مخاطبش را اشتباه نوشته است این سرکار خانم باید مستقیما با " مشایی" درد دل می کرد و مکاتبه ایشان خطاب به " مشایی" می بایستی باشد .امروز تصمیم گیرنده اصلی " مشایی" است مشایی و نه کس دیگر!!!! مادرم نامه ات را به آدرس " اسفندیار مشایی" ارسال کن.
Iran, Islamic Republic of
این مادر نویسنده فرداهنرپیشه ازآب درنیاد
Iran, Islamic Republic of
ما شاالله امسال ميوه اونقدر فراوونه که نگو بعضي از باغدارهاي سمت ما(آزادشهر ) ميگن جمع کردن نمي صرفه
هلوجعبه اي 1000
هندوانه150
موز850
بابا يکم بخرين تا کشاورزا ورشکست نشن
Iran, Islamic Republic of
حاج خانم اتفاقا میوه که خیلی ارزونه
کاش کسی که این نامه را به عنوان زن خانه دار نوشته قیمت میوه را اول می پرسید و بعد می نوشت!
Iran, Islamic Republic of
دوستمون راست ميگه. كجاي دنيا به گاوهاشون هلو مي دن؟ خدارو شكر. نعمت فراوون ولي كاش پولش هم توي جيب همه ملت بود. اي خدا براي همه مردم اين سرزمين آرزوي سلامت و سربلندي دارم. جيبهايشان رو هم پر پول بفرما. الهي آمين
Iran, Islamic Republic of
حقیقت تلخ است
کمتر میشه که کسی تلخی حقیقت را قبول کند و بیشتر سعی میکنند آنرا حاشا کنند
Iran, Islamic Republic of
بعد از هدفمندی همه اجناس گران شدند اقای رییس جمهور گفتند ما اجازه نمی دهیم غیر منطقی و خودسر جنسی گران شود ولی هر تولید کننده ای برای افزایش قیمت اجناسش پیش رییس جمهور رفت دست خالی بر نگشت سیمان. مواد غذایی . مواد شوینده.فولاد و ... اگر این افزایش قیمت ها منطقی است و دلیلش فشار هزینه های ناشی از هدفمندی است پس چرا این طرح را با این فشاری که به همه صنایع میاورد به این شکل و یکدفعه اجرا کردند واگر به گفته رییس جمهور این طرح فشاری روی صنایع ندارد چرا با درخواست های افزایش قیمت موافقت میشود
Iran, Islamic Republic of
ديشب زمزمه افزايش قيمت بنزين و عرضه با قيمت 1100 تومن هم به گوش رسيد. اين رو هم به موارد مطروحه اضافه بفرماييد. يك جهش ديگر در قيمتها در راه است. خدا بخير كند
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب، جواب نداره
Iran, Islamic Republic of
نفت رتبه 16 حقوق را در بين وزارت خونه ها داره !!چرا مغرضانه و از روي جهل صحبت مي كني شركت نفت مرد! تمام امكاناتش را گرفتند همه چي پوليه حتي درمان و فقط من شركت نفتي بايد در كارخانه اي با فشار گازي برابر بمب و استرس ناشي از نشت نفت و گازتا 60 سالگي(نه 30 سال سابقه) كار كنم تازه وقتي بازنشسته ميشم كلكسيوني از بيماري دارم ، گرماي جهنمي خوزستان وگرد وخاك و دوري از خانواده بماند.
Iran, Islamic Republic of
هدفمندی یارانه ها، یک اصل بدیهی در اجرای عدالت است، پشتوانه علمی این کار مثل روز روشن است. کسانیکه هدفمندی را نشناخته و آن را انکار می کنند، به مفهوم عدالت بیشتر فکر کنند.
جالبه برخی این رو هم سیاسی میدونن! چه سیاسی باشه چه نباشه واقعیت اینه که گرونی به مردم فشار آورده نمونه آخرش هم شیر! البته شاید برای برخی از ما درد یک عده از مردم قابل درک نباشد، خانواده من هم دچار مشکل شده اند اما نه مثل برخی اقشار ضعیف.
Iran, Islamic Republic of
يارانه ها فقط به درد كساني خورد كه بچه داشتند.والا من وهمسرم با 500 تومن حقوق در اين تهران واقعا تحت فشاريم.تمام يارانه ما كه براي دونفر چيزي نميشود صرف بنزينمان ميكنيم وخلاص.
"يارانه ها فقط به درد كساني خورد كه بچه داشتند.." شوخی میکنی؟ بابای بنده خدای من بیشتر درامدش خرج من و برادر میشه !با این خرج دانشگاه و.. تازه من سعی میکنم صرفه جویی کنم توی فیش حقوقی هم حدودا 50.000 تومن برای حق اولاد گذاشتن آخه یکی نیست بگه فرق کسی که 2بچه داره با کسی که نداره 50.000 تومنه؟!واقعا این انصافه؟ توی همین یارانه هام کلی خرج رفت و آمد من و برادرم بالا رفته ما که نمیتونیم پیاده بریم کلاس .تازه به فقیرها که خیلی بیشتر فشار اومده!
ما با 33سال سن از زمانی یادمون می آید.تورم هر سال بوده حتی گاهی بیشتر از زمان اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها.بهتر است به جای شکایت همه سازمانهاونهادهاوجناحها،اصناف.مردم و دولت و مجلس دست بدست هم بدهند تا این دور باطل سوبسید از اقتصاد حذف شود.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز. من همون كسي هستم كه با بي احترامي تمام فرموديد: "اقای شرکت نفتی لطفا شما یکی از سختی و فشار صحبت نکن"
آيا پدر شما هم در زمان جنگ و در زير بمباران هواپيماهاي عراقي براي حفظ توليد شهيد شده است؟
عزيز دلم اينگونه سخن گفتن صحيح نيست. ببينم شما طاقت داري در دماي بالاي 60 درجه روي دكل حفاري از ساعت 6 صبح تا 6 بعداز ظهر مدام كار كني.
وقتي همكارم رو روي انفجار دكل نفت شهر در خرداد ماه شهيد شد به خانواده اش چيزي رسيد.
اصلا برج تقطير مي دوني چيه؟
شما چه مي دونين. با اينها اونقدر هم در آمد نداريم كه شما فكر مي كنيد. ما با جونمون بازي مي كنيم و سقف توليد رو حقظ مي كنيم. آسايش شما مرهون همين بچه هاي سخت كوش وزارت نفت است. سرمايه مملكت از نفت است. شما حتي حقوقتان رو هم از درآمد فروش نفت داريد. كلا زندگيتان به نفت بسته است
Iran, Islamic Republic of
آقاي احمدي نژاد من يك زن كارمندم. پا به پاي شوهرم كار مي كنم تا خرج زندگي مان را بدهم. يارانه ها را كه برداشتند زندگي ما سخت كه بود سخت تر هم شد. خودم تحصيلكرده دانشگاه دولتي هستم ولي اين تحصيلات به قدر يك دوزاري به دردم نخورده.
در هر حال، با همه صحبت هاي اين احتمالا خانوم خانه دار موافقم.
ولي آقاي احمدي نژاد با اين حال دستت درد نكنه كه شير رو داري از سبد خريد خونه ما حذف مي كني. آخه اين شيري كه به ما مي فروشن آب خاليه. بهتر كه نباشه. چون مي دوني هر وقت مي رم دكتر ميگه بايد روزي يك ليوان تا دو ليوان شير بخوري. مي گم به خدا هر روز مي خورم. ولي مي گه نمي خوري. خوب راست مي گه من شير نمي خورم كه آب مي خورم؛ آبي كه توي پاكت به جاي شير به ما مي فروشن. هم هزينه شير رو دادم هم شير نخوردم. خدا خيرت بده آقاي احمدي نژاد.
ولي خداييش بعدش نيايي بگي كه ما قيمت شير رو بالا مي بريم تا كيفيت شير رو ارتقا بديم. نگو جون من نگو.
آخه درباره نون گفتي كه قيمتش رو بالا مي بريم تا كيفيتش بالا بره، حتي هنوز يك روز از اجراي هدفمندي يارانه نون نگذشته بود كه خبرنگاراي صدا و سيما مي رفتن بين مردم نجيب و جوگير ايران و مي پرسيدن كيفيت نون بهتر شده؟ مردم هم با آب و تاب از بهتر شدن كيفيت نون مي گفتن.
خوب خداييش حالا كه گذشته، همه مي بينن كه كيفيت نون بدتر هم شده.
Iran, Islamic Republic of
اينهايي كه نامه ي سركشاده مينويسند ماشاا... دست به قلمشون عاليه. هركي ندونه فكر ميكنه خود اصحاب رسانه دارن زحمت ميكشن و بجاي مردم از اين نامه ها مينويسن !
نامه ی جالبی بود وحقایق رو نوشته بود
Iran, Islamic Republic of
تمام موارد نامه کاملا صحت داره ! عزیزانی که دم از ارزونی میوه و .. میزنند و راهکار کمتر خرج کردن میدن یا از مرفهین بی دردن که گیلاس کیلویی5000 ت براشون ارزونه یا هنوز از پول تو جیبی باباجون استفاده میکنند و یا دستشون تو خرج نیست ! اونهایی که فکر میکند مشکل وجود نداره تو رو خدا به مناطق پایین شهرشون بروند و طبق سنت ائمه (ع) ببینند حال و روز فقرا رو . عزیزان چشماتونو باز کنید و مادرایی که برای خرج شکم بچه هاشون تن به خود فروشی میزنن ببینید ! این یک حقیقت تلخ و ناگواره اما شرمگنانه وجود داره و هرچه سریعتر باید مسئولان در سال جهاد اقتصادی به معنای واقعی جهاد کنند و مردم رو نجات بدهند .
من هم یک خانم خانه دار هستم برخلاف نظر این خانم در جمع 4 نفره خانواده ما پول یارانه ها خیلی هم به دردمون خورد و ما که 7 سال بود مشهد نرفته بودیم با ذخیره کردن بخشی از آن توانستیم به مشهد مشرف شویم البته اگر بخوای بریز و بپاش کنی ذخیره رو بی خیال بشوید مجموع پول گاز و برق و تلفن و آب و بنزین ماهیانه ما 80 هزار تومان میشود و 80 هزار تومان باقیمانده را ذخیره کردیم