جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
۲
الله کرم به شایعات مربوط به خود پاسخ داد

افشاگری از نسل جدید انجمن حجتیه در قدرت

شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب: 153211

در حالیکه طی روزهای اخیر یک سایت نزدیک  به مشایی از تغییر نام انجمن حجتیه به "راه حقیقت" خبر داده بود، حسین الله کرم تشکیلات "راه حقیقت" را مربوط به اسفندیار رحیم مشایی توصیف و تحلیل کرد. 

به گزارش جهان، وی در سخنان اخیر خود، مدعی شده است: اینها (مشایی و باند او) معتقدند که دوران ظهور فرا رسیده است و باید به ۴ کشور عربستان، یمن، اردن و مصر نزدیک شویم. 

الله کرم در تببین این رویکرد مشایی و اطرافیانش می گوید:این انحراف مشایی در مقابله با جریان کشورهای محور مقاومت قرار دارد. انحراف مشایی شکل جدیدی از انجمن حجتیه با نام جدید راه حقیقت می باشد. 

به گزارش پایگاه خبری عماریون وی در ادامه تحلیل خود از محورهای فعالیت مشایی و یارانش تاکید می کند: انحراف مشایی شکل جدیدی از انجمن حجتیه با نام جدید راه حقیقت می باشد که در ۴ محور قرار دارد:
۱- معنویت: از طریق عرفانهای کاذب و دروغی می توان به حقیقت رسید و راه حقیقت تنها شرعت نمی باشد.
۲- مهرورزی: پیام قرآن و پیامبر خاتم بر اساس مهرورزی و محبت شکل گرفته است، ما هم باسد آن را ترویج کنیم. طرح مسائلی مثل ما دوست مردم اسراییل هستیم در این راستا قرار دارد.
۳- صلح: جهاد در اندیشه جایی ندارد و واژه صلح باید جایگزین شود. اگر به صلح دعوت کنیم حدود ۵ میلیارد طرفدار داریم در حالی که اگر به جهاد دعوت کنیم حدود ۱ میلیارد یار و طرفدار داریم.
۴- عدالت: ما از مسیر مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم به عدالت نمی رسیم، بلکه بشر باید به سرشت خودش برگردد و این راه عدالت است که از طریق عرفانهای نو ظهور، مهرورزی و صلح به نتیجه می رسد نه از راه جهاد با ظالمین! 

در همین حال، چندماه قبل بود که اسفندیار رحیم مشایی در جلسه ای خصوصی عنوان کرده بود:بايد به سمت و سوي مدل تركيه پيش رفت. در جناحي كه من مد نظر دارم بايد از الله كرم تا گلزار در ان حضور داشته باشند. 

فعالان سیاسی افشاگری الله کرم را نوعی برائت از مشایی و تفکرات وی تحلیل می کنند. 

از سوی دیگر اگرچه جریان مشایی و نزدیکان رییس جمهور طی سالهای اخیر تبعیت ازتشکیلات انجمن حجتیه را تکذیب کرده اند اما با این افشاگری الله کرم باید منتظر واکنشها و پاسخهای جدیدتری در خصوص انتساب مشایی و یارانش به انجمن حجتیه بود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگرطیف اسفندیار درکشورحاکم شود تمام حزب اللهی هاراتصفیه خواهندکرد.خداعاقبت همه ماراختم به خیرکند.
عربستان و کلا سفیانی های امروزی (وهابی ها) به خون شیعه ها تشنه اند اگر بخواهیم به این دولتها نزدیک شویم بایستی اصول تشیع را زیرپا بگذاریم