شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

فاطمه رجبي: الهام 10شغل هم داشته باشد باز هم از دولت انتقاد مي‌كنم

يکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 72507
فارس: همسر غلامحسين الهام با اشاره به برخي شايعات مبني براينكه وي به دليل عدم حضور همسرش در دولت جديد، در حال انتقاد از دولت است، گفت: حتي اگر دكتر الهام 10 شغل هم در دولت جديد داشت باز هم من موضع خودم را عليه وزارت زن و اشتباهاتي كه مورد انتقاد بود، اتخاذ مي‌كردم.

فاطمه رجبي نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، با اشاره به كتاب جديد خود به نام "دولت دين " گفت: خود بنده جزو اولين دسته از دانشجويان بشريه هستم كه سال 62 اولين ترمي كه دانشگاه‌ها بعد از انقلاب فرهنگي بازگشايي شد ما جزو دانشجويان بشيريه بوديم و اولين ترمي بود كه وارد ايران شده و تدريس مي‌كرد.

وي افزود: اين از معضلات انقلاب اسلامي و انقلاب فرهنگي بود كه پس از سه سال و نيم تعطيلي دانشگاه براي انقلاب فرهنگي، اولين ترمي كه دانشگاه‌ها باز شد، ما با اساتيدي همچون بشريه و دكتر فرهنگ رجايي كه از انگليس آمده بودند، مواجه بوديم و جالب اينكه نام آن پاكسازي دانشگاه‌ها گذاشته مي‌شود؛ ما در همان كلاس‌ها مي‌ديديم كه در درس‌هايي همچون "نوسازي و دگرگوني سياسي " و "ارتش و سياست " ايشان ديدگاه‌هاي براندازانه دارد.

* بشيريه به عنوان تئوري‌پرداز براندازي، كتاب "دولت عقل " را نوشت

وي افزود: به تدريج بشيريه استاد افراد برانداز و تئوري‌پرداز براندازي شد و كتابي به نام "دولت عقل " با انديشه‌هاي هابرماس و ديگر افرادي كه مشروعيت غيرالهي را مطرح مي‌كنند، نوشت؛ هميشه منتظر بودم تا فرصتي مهيا شود و كتابي در خصوص مشروعيت الهي را در نظام جمهوري اسلامي را اثبات كنم، تا رديه‌اي بر كتاب دولت عقب بشريه باشد؛ اين فرصت فراهم شد و به زودي كتاب "دولت دين " در مقابل كتاب "دولت عقل " بشيريه منتشر مي‌شود.

همسر سخنگوي سابق دولت با اشاره به شايعات مطرح شده در برخي سايت‌ها مبني بر اينكه انتقادات وي از دولت نهم به دليل عدم حضور غلامحسين الهام در دولت دهم است، گفت: متاسفانه آزادي بيان و قلم در ايران باعث عدم سلامت رسانه‌اي در كشور شد و اين جزو تاسف‌هاي ما است كه يك ملت با فرهنگ نتوانست بهاي آزادي را درست بپردازد و برخي رسانه‌هاي ما تبديل به وسيله شايعه‌پراكني به جاي رفع شايعات شدند.

* با همان تندي كه عليه سران اصلاح‌طلب مي‌نوشتم، در دولت نهم 3 بار عليه مشايي مطلب نوشتم

وي افزود: در دور اول رياست‌جمهوري دكتر احمدي‌نژاد بنده سه بار نسبت به مسئله آقاي مشايي با تندترين قلم يعني همانگونه كه در مورد سران اصلاح‌طلب مي‌نوشتم، انتقاداتي را نوشتم و در خصوص آقاي جهرمي هم يك مقاله نوشتم در خصوص مصاحبه‌اي كه با رسانه‌هاي اصلاح طلب داشتند و موضع اپوزيسيون دولتي گرفته بودند؛ لذا بنده در خصوص مطالبي كه قابل انتقاد بود، در دولت نهم هم موضع گرفته بودم.

* به دليل برخي تبعات، دلايل شرعي و مخالفت مراجع، منتقد وزارت زنان بوده‌ام

رجبي در خصوص انتقاد خود نسبت به وزير زن در دولت دهم گفت: بنده نسبت به وزارت زن به دليل شرعي، مخالفت مراجع و تبعاتي كه در آينده دامن كشور را مي‌گيرد انتقاد داشتم؛ لذا دوست نداشتم احمدي نژاد بدعت‌گذار راهي باشد كه آينده خطرناك و غير شفافي دارد و چون اين كار صورت گرفت، بنده موضع انتقادي گرفتم.

وي تاكيد كرد: حتي اگر دكتر الهام 10 شغل هم در دولت جديد داشت باز هم من موضع خودم را عليه وزارت زن و مسائلي كه مورد انتقاد بود، اتخاذ مي‌كردم.

* انتشار كتابي عليه احمدي نژاد از سوي من، صحت ندارد

رجبي تصريح كرد: از برخي دوستان شنيدم شايعه شده كه من به دليل برخي اقدامات آقاي احمدي‌نژاد از جمله انتخاب وزير زن، مي خواهم كتابي عليه دكتر احمدي‌نژاد بنويسم، اما اين موضوع كذب است و به هيچ وجه صحت ندارد؛ درست است كه به برخي از تصميمات رئيس‌جمهور انتقاد دارم اما هنوز حامي ايشان هستيم.

* دوست داشتم آقاي الهام در دولت نباشد تا انتقاد و حمايت‌هايم مستقل باشد

وي افزود: افرادي كه در دانشگاه‌ها در سخنراني هاي من بودند و سوال مي‌كردند كه آيا آقاي الهام در دولت سمتي دارد گفتم كه من اميدوارم آقاي احمدي نژاد در انتخابات راي بالايي بياورد و آقاي الهام در دولت نباشند، تا من منتسب به دولت نباشم و تائيدم، تائيدي مستقل و اعتراضم، اعتراضي مستقل باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *