دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۳
چرا به ایران بازگشتم؟

ماهواره عقل را نشانه رفته است

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 391733
ممکن است بگویید همه خانواده‎ها که با الگوی غربی دچار فروپاشی نمی‎شوند. درست است ولی یادمان باشد وقتی وبا آمد همه نمی‎گیرند ولی همه در معرض خطر قرار می‎گیرند.
به گزارش جهان، محمد لطفی زاده در وبلاگ "منبر اینترنتی" نوشت:
برنامه‎ی این شب‎ها در ساعات پایانی سه‎شنبه شب (20 آبان) میزبان دکتر محمد سمیعی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و نویسنده کتاب (خانواده در بحران) بود و البته در برنامه بعد (هفته آینده) هم مباحث ایشان ادامه خواهد داشت.
 
آنچه دکتر سمیعی در این برنامه گفت چیزی بود که کار صد منبر را می‎کرد و می‎کند. ضمن سپاس از ایشان شاخص‌ترین فرمایشات ایشان با اندکی ویرایش بازنشر می‎شود :
 
1 -  چرا از دهه‎ی 80 به بعد طلاق بیشتر شده ولی در زمینه‎ی اقتصادی بیشترین درآمد را داشته‎ایم. حال آنکه در دهه‎ی 60 بحران جنگ و اقتصادی بود ولی آمار ازدواج بیشتر و طلاق کمتر بود؟ ظاهراً چیزی وارد زندگی ما شده که موجب این اتفاق شده است. آن همان الگوی غربی ناشی از ورود ماهواره بوده است.
 
2 -  من بحث دینی و سیاسی نمی‎کنم اما می‎گویم وقتی تحقیقات نشان می‎دهد غرب درباره‎ی خانواده به قهقرا رفته و من هم عاقل هستم چرا باید ماهواره را به خانه بیاورم و خودم را نابود کنم؟ گیرم که اصلاً رسانه‏ ی ما هم عیوبی دارد ولی به قیمت این عیوب که نباید خودمان را نابود کنیم!
 

3 -  ممکن است بگویید همه خانواده‎ها که با الگوی غربی دچار فروپاشی نمی‎شوند. درست است ولی یادمان باشد وقتی وبا آمد همه نمی‎گیرند ولی همه در معرض خطر قرار می‎گیرند.
 
4 -  فیلم (گذشته) اثر آقای اصغر فرهادی به خوبی نشان می‎دهد که خانواده غربی از درون دچار نکبت است اما ظاهر آن شیک است.
 
5 -  به کسانی که به کشورهای اروپایی و آمریکایی مهاجرت می‏کنند می‎گویم تحقیقات نشان می‎دهد مهاجرین تا 7 برابر با احتمال فروپاشی خانواده و جدایی زوجین مواجه می‎شوند.
 
6 -  کسانی که خیال مهاجرت از ایران دارند هرچند بعضاً می‎گویند ما برای آینده بچه‎هایمان می‎رویم بدانند که معامله‎ای انجام می‎دهند. رفاه مادی بیشتری را در ازای در معرض خطر شدید قرار دادن خود و نسل‎ آینده‎شان بدست خواهند آورد. خطر فروپاشی خانواده آنان را تهدید خواهد کرد.
 
7 -  دلیل اینکه خود من به ایران بازگشتم این بود که خانواده‌ام را دوست داشتم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *