جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

رتبه چهاردهم ايران در توليد برق جهاني

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 260894
ایران از نظر تولید برق در رتبه چهاردهم جهان قرار گرفته است در حالی که که تا دو سال پیش، در رتبه شانزدهم قرار داشت.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: براساس آخرین آمار سازمان انرژی جهانی، جمهوری اسلامی ایران به جایگاه چهاردهم تولیدکنندگان عمده برق در جهان صعود کرده است.
 
محمد بهزاد اظهار داشت: خوشبختانه ایران از نظر تولید برق در رتبه چهاردهم جهان قرار گرفته است در حالی که که تا دو سال پیش، در رتبه شانزدهم قرار داشت.
 
وی افزود: براساس آخرین آمار سازمان انرژی جهانی، جمهوری اسلامی ایران رتبه 14 در تولید برق جهان و رتبه نخست خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.
 
بهزاد ادامه داد: در زمان حاضر ظرفیت تولید برق ایران بیش از 68 هزار مگاوات است و از لحاظ ظرفیت نامی نیروگاه‌های کشور و ظرفیت تبادل برق در رتبه نخست منطقه قرار داریم.
 
وی افزود: شکوفایی صنعت برق در کشور حاکی از توانمندی های این بخش است و تحریم ها بر روی صنعت برق نیز هیچ گونه تاثیری نداشته است و امیدوار هستیم که روز به روز جایگاه این صنعت در کشور ارتقا یابد.
 
وی در پایان با اشاره برپایی جشن خودکفایی 100 درصدی صنعت برق کشور تا پایان سال جاری، گفت: در 33 سال گذشته برای رسیدن به مرز خودکفایی تلاش های زیادی کرده ایم و به موفقیت های قابل توجهی در بخش کمی و کیفی دست یافته ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *