دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۱۷
سلام بر ابرقدرتی به نام جمهوری اسلامی ایران

چند نکته در مورد سیلی آبدار ایران به اسرائیل

دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 876804
جالب است که پهپادهای ایران، چند ساعت در مسیر بودند و اعلام رسمی هم شد که ایران در حال حمله به رژیم صهیونیستی است. یعنی اسرائیلی ها از ساعت ها قبل فرصت داشتند تا عملیات را خنثی کنند، اما نتوانستند. این هم به نوعی تحقیر آنها محسوب می شود.
چند نکته در مورد سیلی آبدار ایران به اسرائیل
گروه سیاسی جهان نيوز: حمله تاریخی و منحصر به فرد ایران به اسرائیل را از زوایای گوناگون سیاسی، نظامی و امنیتی و حتی اقتصادی و اجتماعی می توان مورد بررسی قرار داد. حمله ای که به این شکل، برای غرب و اسرائیل، غیر منتظره و گیج کننده بود.

در اینجا به چند نکته اشاره می کنیم:
 
یک: هر چند که در رسانه ها از این عملیات به عنوان بزرگترین حمله پهپادی در تاریخ یاد کرده اند، اما توجه کنیم که این عملیات، در مقابل قدرت فوق العاده جمهوری اسلامی، چیزی نیست. این اقدامات برای ما یک نوع نرمش محسوب می شود و ما اساساً وارد جنگ نشدیم! بلکه یک رژیم وقیح و جعلی را به تناسب، تنبیه کردیم. رهبر انقلاب، در خطبه های نماز عید فطر فرمودند: «وقتی به کنسولگری ما حمله می کنند، مثل اینکه به خاک ما حمله کرده‌اند؛ این عرف دنیا است. رژیم خبیث اشتباه کرد در این قضیه؛ باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد».
 
دو: عملیات «وعده صادق»، در طول تاریخ ایران و همچنین از زمان شکل گیری رژیم جعلی صهیونیستی، بی سابقه بود. در کنار موفق بودن این عملیات، قطعاً تجربه خوبی برای آینده به دست نیروهای مسلح ما  داده است. در نظر بگیرید که در همین عملیات «وعده صادق» و با توجه به اولین بار بودن این اتفاق، با همه ادعاهایی که صهیونیست ها پیش از این داشتند و با وجود حمایت های آمریکایی ها، سپردفاعی رژیم صهیونیستی تبدیل به آبکش شد! رژیم صهیونیستی از این به بعد نمی تواند بگوید که جلوی موشک های ایران می تواند بایستد. در واقع اگر جنگی رخ دهد، حرف از نخوردن نیست، حرف از کمتر خوردن است!

در هر صورت، رژیم صهیونیستی که از پشتیبانی غرب و آمریکا بهره می گیرد، هر آنچه داشت رو کرد تا بتواند از خود دفاع کند و البته موفق هم نبود. در اینجا شرایط به دست آوردن اطلاعات جدید برای ایران فراهم شده که می تواند در آینده به کار آید.

سه: موشک هایی که روانه سرزمین های اشغالی شد، از چند شهر ایران، شلیک شد. این موضوع، هم نشان داد که ایران چه ظرفیت و زیرساخت گسترده ای برای موشک های خود آماده کرده است و هم اینکه می تواند به نوعی یک تمرین و آزمایش برای روز مبادا باشد. البته جمهوری اسلامی هنوز قدرت واقعی خود را نشان نداده، دنیا را تکان داده است. این موشک ها و پهپادها تنها بخش کوچکی از ظرفیت و قدرت ایران هستند.
 
چهار: نوع واکنش سران آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کارشناسان نظامی و امنیتی آنها پس از حمله اخیر در نوع خودش جالب بود. در هر صورت، حمله اخیر یک بار دیگر به خوبی به آمریکا و رژیم صهیونیستی فهماند که اگر در آینده، جنگی را علیه ما آغاز کنند، آغازگر جنگ، آنها هستند، اما پایان و سرنوشت آن به دست ماست.
 
پنج: کشورهای بزرگ و کوچک، از ایران درخواست کرده بودند که این عملیات را انجام ندهد، خویشتنداری کند و ... . مدت ها بود که همه دنیا و رسانه ها منتظر بودند که چه زمانی دست ایران به روی دکمه می رود؟ این نشان از اقتدار و جایگاه بالای ایران در دنیا دارد. عملیات ترکیبی «وعده صادق» نشان داد که جمهوری اسلامی اگر اراده کند، خاورمیانه را بر سر آمریکا و اسرائیل خراب می کند و کسی هم نمی تواند جلودارش باشد.
 
شش: ماجرای حمله ایران به پایگاه آمریکایی عین الأسد را باید شروع یک تاریخ جدید دانست. در مورد حمله ایران به اسرائیل نیز باید تاریخ را به ماقبل و ما بعد این حمله تقسیم کرد. اتفاقات چند سال اخیر، نشان داده که جهان چند قطبی شکل گرفته و دنیا باید به ابرقدرت جدیدی به نام ایران سلام کند.
 
هفت:
پیش از عملیات، سپاه پاسداران، یک کشتی باری متعلق به رژیم صهیونیستی را توقیف کرد. در هر صورت، این اقدام یک هشدار به همه دنیا و همچنین تنبیه اقتصادی و تجاری علیه رژیم صهیونیستی بود و نشان داد که تنبیه کردن اسرائیل، فقط ابعاد نظامی ندارد. در صورتیکه این کشتی آزاد نشود - که بعید است چنین اتفاقی رخ دهد – این را باید به نوعی دریافت غرامت از اسرائیل هم دانست.
 
هشت: در گذشته، برخی حکام و سران منطقه، گهگاهی در مورد جمهوری اسلامی دچار توهم می شدند. هر چند که به مرور، حساب کار دستشان آمده است، اما قطره های سیلی آبدار ایران به اسرائیل، به روی آنها هم پاشیده شده است و آنها پیام واضح این اتفاق را به خوبی دریافته اند.
 
نه: رمز عملیات شب گذشته، «یا رسول الله» بود. این عبارت می تواند این را برساند که جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای خودش، بلکه به نیابت از همه مسلمین، در حال تنبیه کردن اسرائیل است.
 
ده: جالب است که پهپادهای ایران، چند ساعت در مسیر بودند و اعلام رسمی هم شد که ایران در حال حمله به رژیم صهیونیستی است. یعنی اسرائیلی ها از ساعت ها قبل فرصت داشتند تا عملیات را خنثی کنند، اما نتوانستند. این هم به نوعی تحقیر آنها محسوب می شود.

فیلم
https://jahannews.com/vdcawinay49n0a1.k5k4.html
jahannews.com/vdcawinay49n0a1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نوری
Iran, Islamic Republic of
تحلیلی عالی واقعی وعالی است.ممنون.جانم فدای وطن ونظام اسلامیم.
سعادتی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل جالبی بود ، در مورد کشتی باری اسراییل باید گفت از زمان شاه وام گرفته بودند هرگز پس ندادند ما نباید این کشتی وبارش را پس بدهیم بلکه بعنوان غرامت باید ضبط کنیم .
Iran, Islamic Republic of
بعد اسراییل به سراغ بد حجابها باید رفت
Canada
جنگ بد است
United Arab Emirates
واسه غزه که ۷۰ ساله تو خاک و خون و غارت توسط اسرائیل هست بد نیست؟ واسه هر انسان پاک سرشتی که سکوت کند شرم آور نیست؟
Canada
جنگ برای همه بد است.
جنگ بد است
Canada
دوستانی که به "جنگ بد است" منفی میدن و اعتقاد دازند که "جنگ خوب است"، احتمالا خیالشون راحته که خودشون و خانواده‌شون یرار نیست توی جنگ آسیبی ببینند
United Arab Emirates
خیر. ما اطمینان داریم که به فضل خدا، دست برنده با سپاه ایران است و دشمن غلطی نمیتواند بکند.
امید
Iran, Islamic Republic of
وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً
آمریکا و انگل لیس اسم بچه حرومزاده شان را گذاشتند اسرائیل سرطانی که مثل یک کفتار هار پاچه همه را بگیره و آمریکا و انگل لیس هم نفت و منابع عربها را در خاورمیانه و غرب آسیا بدزدند.
حامد
Iran, Islamic Republic of
تعداد نسبتا بالای موشک و پهپاد باعث شد سامانه های ضد موشکی و و هواپیماهای آمریکا، اسرائیل و .. در رهگیری موفق نشوند. موشک ها از ایران حرکت کردن و با عبور از همه سامانه های پدافندی و هواپیماهای پیشرفته آمریکا و اسرائیل دقیقا به دو پایگاه مهم اسرائیل برخورد کنند. رژیم اشغالگر از ترس آبروریزی هر گونه انتشار فیلم و خبر از ویرانی های این دو پایگاه و تلفات رو ممنوع کرده.
در صورت شلیک صدها موشک به جای برخورد 15 موشک 200 موشک برخورد خواهند کرد.
با موشک های با سر جنگی بارانی چه خواهند کرد! اگر صدها پهپاد از ده ها محل پرتاب شوند و ده ها کیلومتر از هم فاصله داشته باشند رهگیری غیر ممکن خواهد بود.

حمله موفق ایران به خاک اشغالی اسرائیل در تاریخ ثبت شد
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین حمله پهبادی تاریخ، سیلی نیست. شخم زدنه
Sri Lanka
دقیقا به چه اهدافی آسیب زدن؟
Iran, Islamic Republic of
به هیمنه آمریکا، اسرائیل، انگیس و فرانسه که آن شب همگی به کمک اسرائیل آمده بودند و 1.5 میلیارد دلار خرج کردند برای 4 ساعت ولی نتوانستند مانع عبور همه موشک های نسل قبلی ایران از اسرائیل شوند.
دانا
Iran, Islamic Republic of
باز هم از سرداران و نیروها و مهندسان عزیز کشورمان تشکر می کنم و امیدوارم حالا که با تکنولوژی کلاس a که بهتره بگم a مثبت( چون بر بهترین سامانه های دنیا پیروز شدند ) در این عملیات پیروز شدند بتوانند رو به جلو برای ادامه نبرد راهبردیمان تلاش کنند.
Iran, Islamic Republic of
با توجه به موفقیت ما در شکستن حیمنه رژیم صهیونیستی ، و با توجه نقاط ضعف آنها باید همیشه شیوه های جدیدتری در طراحی مبارزه با این رژیم منحوس در دست داشته باشیم .
Iran, Islamic Republic of
خودشون اعتراف می‌کنند آمریکا و انگلیس فرانسه همه با f35 و گنبد آهنیشون اومده بودن وسط، خدایش دل و جگر میخاد . دمتون گرم خسته نباشید.
Denmark
یکی از برادران حوثی در یمن خواب مانده بود پهپادش را امروز فرستاده به میدان جنگ. متحدان ناتو مجبور شدند ۲ جنگنده اف_۳۵ را پرواز بدهند کلی دردسر برای جناب امپر یالیزم در منطقه.