دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۳
وقتی مکر صهیونیست‌ها به خودشان باز می گردد

۵ نکته در مورد شهادت فرزندان اسماعیل هنیه

شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 876532
"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس تنها اندکی پس از شهادت فرزندان و نوه هایش به دست اشغالگران صهیونیست به صراحت تاکید کرد که میان فرزندان او و مردم فلسطین، هیچ تفاوتی وجود ندارد. مساله ای که از قرار داشتن نخبگان سیاسی مقاومت و ملت فلسطین در یک جبهه واحد علیه اشغالگران صهیونیست حکایت دارد و البته که وحدت میان آن ها را بیش از پیش تقویت کرده است.
۵ نکته در مورد شهادت فرزندان اسماعیل هنیه
گروه بین الملل جهان نيوز: رژیم اشغالگر قدس به تازگی در بحبوحه جنگ غزه دست به جنایتی جدید زده است. جنایتی که در عینِ نشان دادن چندباره قساوت و ماهیت خونخوار صهیونیست ها، به یک رسوایی بزرگ برای آن ها تبدیل شده و به نوعی، سال ها تلاش آن ها در حوزه جنگ تبلیغاتی و رسانه ای را نیز به نقطه شکست کشانده و نوعی گل به خودی را برای صهیونیست ها تداعی کرده است.

در این راستا، اسرائیل اخیرا با حمله به خودروی حامل پسران و نوه های اسماعیل هنیه، موجب به شهادت رسیدن آن ها شده است. اتفاقی که در اردوگاه الشاطی در شمال غرب نوار غزه حادث شده و بازتاب های بین المللی گسترده ای را نیز کسب کرده است. رویدادی که به زعم بسیاری از ناظران و تحلیلگران، چالشی جدی را برای رژیم اشغالگر قدس ایجاد کرده و البته که آن ها را بیش از پیش بی‌اعتبار کرده است.

در این چهارچوب، به نظر می رسد که رویداد مذکور حداقل حامل 5 نکته و پیام محوری است.

یک: افشای ماهیت پوچِ جنگ رسانه ای صهیونیست‌ها
رژیم اشغالگر قدس سال هاست که با به راه انداختن کارزارهای رسانه ای و تبلیغاتی گسترده، به هر شکل ممکن سعی داشته تا میان ملت و رهبران جریان مقاومت فلسطینی ایجاد شکاف و اختلاف کند. در این راستا، سناریوها و داستان های مختلفی با محوریت اینکه مقام های ارشد مقاومت فلسطین و فرزندان آن ها در رفاه کامل به سر می برند و نسبت به وضعیت عموم مردم فلسطین بی اعتنا هستند، مطرح و ارائه شده است.

حتی علیه خودِ اسماعیل هنیه و فرزندان وی نیز به نحوی ویژه این اقدام رسانه ای و تبلیغاتی دنبال شده است. با این حال، شهادت فرزندان اسماعیل هنیه در اردوگاه الشاطی در شمال غرب نوار غزه، نشان داد که تا چه اندازه ادعاهای جریان ها سیاسی و رسانه ای صهیونیستی علیه مقام های ارشد جریان مقاومت فلسطین و فرزندان آن‌ها، دروغ و تحریف شده است و در عین حال، اهداف خاصی را دنبال می کند.

دو: بازتابی جدید از وحدتِ ملت و نخبگان سیاسی فلسطینی
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تنها اندکی پس از شهادت فرزندان و نوه هایش به صراحت تاکید کرد که بین فرزندان او و مردم فلسطین، هیچ تفاوتی وجود ندارد. مساله ای که از قرار داشتن نخبگان سیاسی و ملت فلسطین در یک جبهه واحد علیه اشغالگران صهیونیست حکایت دارد و البته که وحدت میان آن ها را بیش از پیش تقویت کرده است.

در حقیقت، رژیم اشغالگر قدس با یک اقدام ددمنشانه و جنایتکارانه، بار دیگر ماهیت جنایتکارانه خود را به نمایش گذاشت، با این حال، برکت خون شهیدان مذکور موجب نزدیک شدن و وحدت بیش از پیش رهبران مقاومت و ملت فلسطین شده است. موضوعی که سال هاست به نحوی جدی از سوی جریان های سیاسی و سانه ای غربی، هدفِ تهدید قرار گرفته و علیه آن جوسازی های سنگینی انجام شده است.

سه: رسوایی یک دروغ بزرگِ صهیونیست ها
رژیم اشغالگر قدس سال هاست که مدعی است غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهد و صرفا معطوف به اهداف نظامی است. این رژیم در اقدامات تروریستی برون مرزی خود نیز به نحوی ویژه در این رابطه مانور می دهد. با این حال، هم جنگ غزه و هم به طور خاص جنایت اخیر رژیم اشغالگر قدس در به شهادت رساندن فرزندان اسماعیل هنیه نشان داد که تا چه اندازه این ادعا دروغ است.

البته که همانطور که پیشتر هم گفته شد، این نخستین بار نیست که ماهیت جنایتکار صهیونیست ها افشا می‌شود با این حال، در قالب رویداد اخیر، این موضوع جلوه های عینی تری را به خود گرفته و بیش از پیش ماهیت اصلی صهیونیست ها را نزد افکار عمومی بین المللی افشا کرده است.

چهار: نمایش صبر و اراده جدی ملت فلسطین در نبرد با صهیونیست ها
به تازگی ویدئویی در فضای مجازی در مورد لحظه رسیدن خبر شهادت فرزندان اسماعیل هنیه به وی منتشر شده است. در قالب این ویدئو، وقتی هنیه این خبر را می شنود، برای فرزندانش طلب مغفرت می کند و چهره های با صلابت و با اراده را از خود به نمایش می گذارد. موضوعی که نشان می دهد تا چه اندازه مقاومت فلسطین در برخورد و تقابل با دشمن صهیونیست، با اراده و مصم است و در این زمینه، رهبران مقاومت و ملت فلسطین در یک جبهه واحد قرار دارند.

مساله ای که حقیقتا یک چالش بزرگ و معنادار را برای رژیم اشغالگر قدس و متحدان بین المللی آن به ذهن متبادر می کند.

پنج: بازگشت مکر صهیونیست ها به خودشان
در نهایت باید گفت که اقدام اخیر صهیونیست ها در به شهادت رساندن فرزندان اسماعیل هنیه در شرایطی انجام گرفت که فرزندان برخی مقام های ارشد اسرائیلی در بحبوحه جنگ غزه، حاضر به ماندن در اراضی اشغالی نشده‌اند و فرار را بر قرار ترجیح داده اند. در این زمینه به طور خاص می توان به فرزند نتانیاهو اشاره کرد که از ابتدای جنگ غزه، جنجال ها زیادی با محوریت حضور او در آمریکا و دور زدن خدمت نظامی اش، ارائه و مطرح شده است.

اکنون نیز وی در خارج از اراضی اشغالی است و حاضر نیست برای رژیمی بجنگد که پدرش نخست وزیر آن است. معادله ای که به خوبی نشان می دهد چرا ملت و مقاومت فلسطین پیروزی نهایی نبرد علیه صهیونیست ها هستند. فرزندان اسماعیل هنیه در شمال غرب نوار غزه به شهادت رسیده اند. منطقه ای که مدت هاست تحت شدیدترین بمباران ها و البته حضور میدانی نظامیان صهیونیست است و می توان آن را قلب معرکه و درگیری در نظر گرفت.
https://jahannews.com/vdcipqavrt1ayw2.cbct.html
jahannews.com/vdcipqavrt1ayw2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اسماعیل هنیه رو سفید شد اما اسرائیل و کشورهای غربی مدعی حقوق بشر رو سیاه و رسوا شدند.
Iran, Islamic Republic of
روسياهيش به شبكه عنترنشنال كه چند مدت پيش خبر فوري رفت فرزندان هنيه توي اروپا دارن سرمايه داري ميكنند
البته هنوز احمق هايي هستن كه شبكه دروغ رو باور ميكنند
محمد
خدا رحمت کنه فرزندان ایشان رو،در محل غزه موندن.