دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۹

نمره قوه قضائیه و پلیس در برخورد با روزه خواران؟

شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 876502
اساسا عدم برخورد با روزه خواران باعث جری تر شدن این افراد می شود. روزه خواران عدد قابل توجهی نیستند اما ذات هنجارشکنی اینگونه است که به دلیل حرکت در جهت خلاف اکثریت به چشم می آید.
نمره قوه قضائیه و پلیس در برخورد با روزه خواران؟
گروه جامعه جهان نيوز، حسین خان بابازاده: «مسئله‌ی روزه بسیار مهم است. آنچه امسال به بنده خبر داده میشد، این بود که گاهی تظاهر به روزه‌خواری، در بعضی از معابر شهر تهران و دیگر شهرها دیده شد. یقیناً نظام جمهوری اسلامی درصدد آن نیست که کسانی را بزور وادار به دین‌داری کند امّا در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد؛ نباید کوتاهی کنیم، و مسئولین و آحاد مردم و آمرین به معروف و ناهین از منکر، در این زمینه وظیفه‌ی خودشان را باید انجام بدهند.»

این بخشی از فرمایشات رهبری معظم انقلاب در خطبه های نماز عید سعید فطر بود.

امسال به بهانه عید نوروز و حضور مسافران بازار روزه خواری داغ تر از سال های گذشته بود. البته که در روزهای شلوغ خرید پایان سال که مصادف با روز ششم - هفتم ماه مبارک بود که در برخی مراکز خرید نظیر خیابان ستارخان تهران -حد فاصل فلکه اول و دوم صادقیه- روزه خواران در میز و صندلی مقابل مغازه‌ها غذایشان را می خوردند. از سوی دیگر آش داغ در هوای بارانی می فروختند و می خوردند. کشیدن سیگار و خوردن آب معدنی هم که عادی است.

از سوی دیگر در سال های قدیم تر رستوران ها و اصطلاحا فست فودی ها از پذیرایی تا زمان افطار ممنوع بودند. چندی بعد فروش غذای سرد بدون پذیرایی در محل مجوز داده شد. امسال به دلیل نوروز به همه اجازه فعالیت داده شد با این قید که فقط در مغازه و به شرط مخفی بودن مجاز به فعالیت هستند.

نکته مهم تر آن است که اساسا عدم برخورد با روزه خواران باعث جری تر شدن این افراد می شود. روزه خواران عدد قابل توجهی نیستند اما ذات هنجارشکنی اینگونه است که به دلیل حرکت در جهت خلاف اکثریت به چشم می آید.

با همه تفاسیر، موارد مطرح شده جزو مسائل محرمانه نیست و دستگاه انتظامی و قضایی با توجه به نوع فعالیت خود از این موضوعات باخبر هستند. حتی از ابتدای ماه مبارک هم بسیاری از کاربران فضای مجازی به این موضوع انتقاد داشتند که چرا برخوردی با روزه خواران صورت نمی گیرد؟ بیان این موضوع در خطبه های نماز عید فطر از سوی رهبرانقلاب نشانگر آن است که متاسفانه در مورد جلوگیری و برخورد با این ناهنجاری دینی دو دوستگاه مذکور نمره قبولی دریافت نکردند.

این به آن معنی نیست که اساسا کاری صورت نگرفته بلکه به این معنی است آنطور که باید و شاید به مقابله با این پدیده اهتمام ورزیده نشده و صرفا بعضی گفته ها و بخشنامه ها که شکل تشریفاتی به خود گرفته اند انجام شده است.

باید جهت حفظ حرمت ماه ضیافت الهی و احترام به روزه داران برای رمضان آینده فکر جدی کنند.
https://jahannews.com/vdcfxvdc0w6deta.igiw.html
jahannews.com/vdcfxvdc0w6deta.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مسئولین مربوطه عملا موضوع رو رها کردند چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
فعلا حجاب در الویته
Iran, Islamic Republic of
با مراجعه به تاریخ قبل از انقلاب متوجه می شویم که حتی در زمان پهلوی سکولار و بیگانه با دین هم در ماه مبارک رمضان قوانین سختگیرانه تری در رابطه با روزه خواری علنی در سطح شهرها به اجرا می گذاشتند!
Iran, Islamic Republic of
روزخورها بدون هیچ حرمتی در ملاءعام روزخواری کردند
مجید
Iran, Islamic Republic of
در....که مانند ایام و شاید بیشتر عده ای مشغول تناول بودند و هیچ کس هم جلوگیری نمی کرد متاسفم .....
محمود
Iran, Islamic Republic of
فقط نیروی انتظامی اطلاعیه برخورد با روزه خواران داده است.که هرساله نیز این کار می کند
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
برخورد قانونی ؛ با هنجارشکنان و روزه خواران ، در رمضان امسال بد بود
Iran, Islamic Republic of
اینجا در اهواز توی روزروشن توی پیاده رو میزوصندلی گذاشته بودن ومثل آب خوردن روزه خواری می کردن.....!!!!!
بدترین سالی بودکه اینهمه هنجارشکنی می دیدم.

سالی که نکوست ازبهارش پیداست
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
برخورد قانونی ؛ با هنجارشکنان و روزه خواران ، در رمضان امسال ، بسیار ضعیف و در حد صفر بود !!!