دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۲۴
تخریب به هر قیمت؛

مسجد پارک قیطریه بهانه پروژه جدید سیاسی اصلاحات/ دوقطبی‌سازی سکولار باب طبع اصلاح‌طلبان به محاق رفته/ خادم‌ها اختلاف پیدا کردند!

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 876028
اصلاح طلبان و برخی سلبریتی های سیاسی که بر حسب اتفاق خود بانی و طراح ساخت مساجد در بوستان‌ها بوده‌اند حالا سعی دارند با فراموشکاری سیاسی و ایجاد دوقطبی‌های کاذب برای خود وجهه‌‎سازی کنند.
مسجد پارک قیطریه بهانه پروژه جدید سیاسی اصلاحات/ دوقطبی‌سازی سکولار باب طبع اصلاح‌طلبان به محاق رفته/ خادم‌ها اختلاف پیدا کردند!
گروه سیاسی جهان نيوز: به طور دقیق اگر به ماجرای ساخت مسجد در پارک قیطریه نگاهی بیندازیم متوجه یک موضوع مهم می‌شویم. این همه هیاهویی و حاشیه‌سازی که برای این مساله بوجود آمده است یک پروژه کاملا سیاسی است که اصلاح طلبان آنرا میانداری می‌کنند و ضدانقلاب نیز روی این موج حرکت می‌کند و برخی از سلبریتی‌های سیاسی نیز در این راستا برای جلب توجه افکارعمومی از آن بهره می‌گیرند.

هیاهویی که برای هیچ صورت می گیرد
«مهدی چمران» رئیس شورای شهر تهران درباره ساخت مسجد قیطریه اظهار می‌کند: « در یک پارک ۱۲۰ هزار متری می‌خواهند یک مسجد ۲۰۰ متری بسازند تا مردم در این محل نماز بخوانند که اقدامی کاملا منطقی است. در ۳۴ پارک، مسجد ساخته شده آیا اتفاقی رخ داده است؟ مگر در پارکِ گفتگو که مسجد ساخته شده، اتفاقی افتاده است؟ مردم در مسجدِ پارک نماز می‌خوانند می‌روند و ان‌شاءالله در مسجد پارک قیطریه هم برای نماز می‌آیند.»

هیاهویی که درباره از بین رفتن درختان هم به پا شده است چندان وجهی ندارد. در همین رابطه، «علی‌محمد مختاری» مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران درباره ماجرای ساخت مسجد در بوستان قیطریه و احتمال قطع برخی درختان اظهار داشت:  «مسجد پارک قیطریه قرار است درست جای یک انبار متروکه و در نزدیکی خیابان اصلی ساخته شود. در طرح اولیه قرار به جابه‌جایی چهار اصله درخت بود که پس از بازدید شهردار تهران و دستور اکید وی بر عدم جابه‌جایی این درختان، نقشه ساخت مسجد تغییر کرد. در نقشه جدید هیچ درختی حتی جابجا هم نخواهد شد. اساساً احداث مسجد هیچ تزاحمی برای هیچ‌کدام از درختان پارک ایجاد نخواهد کرد.»

امیر رضا خادم منتقد طرحی که برادرش طراح آن بود
اگر به زمان تصویب این طرح نیز نظری بیندازیم متوجه می‌شویم در شورای دوم در آذرماه سال 1383 طرحی به عنوان مشارکت شهرداری تهران درساماندهی وضعیت مساجد این شهر با امضای اعضای وقت شورا از جمله رسول خادم، حبیب کاشانی، حمزه شکیب و ... به تصویب می رسد. جالب است که در سنت ارائه طرح ها در شورای شهر تهران اولین فردی که نامش در طرح‌ها ذکر می شود، خود نیز به عنوان بانی اصلی و طراح طرح شناخته می شود که با این وجود «رسول خادم» عضو وقت شورای شهر دوم با توجه به اینکه نامش در صدر این طرح آمده است به عنوان طراح آن شناخته می شود.

این طرح دقیقا در دولت اصلاحات مورد تایید قرار می گیرد و بند الف آن نیز به ساماندهی مساجد و امکان‌سنجی ساخت مسجد در بوستان ها تاکید شده است.

«امیر رضا خادم» برادر رسول خادم که سابقه نمایندگی مجلس هفتم را در کارنامه کاری خود دارد،‌ در پست اینستاگرامی‌اش نسبت به لزوم ساخت مسجد در پارک قیطریه تشکیک ایجاد کرده و عنوان کرده چون در این محل مساجد دیگری وجود دارد دیگر نیازی به ساخت مسجد در این بوستان نیست. اما به نظر می رسد که وی باید با توجه به طرحی که برادرش در شورای شهر دوم ارائه و تصویب شده است این سئوال را از وی بپرسد که چرا چنین طرحی را ارائه کرده است.

امیر رضا خادم خود با توجه به سبقه نمایندگی‌اش بهتر با سازوکارهای تصویب و اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی آشنایی کامل دارد و بیگانه با این امور نیست. با این اوصاف وی باید خود نیز توضیح دهد که چه اتفاقی افتاده که بعد از این سال‌ها موضوع احداث مسجد در پارک‌ها و تلفیق فضای فرهنگی و فضای سبز مشکل دار شده است. این درحالی است که در فضای بوستان ها نه تنها مسجد بلکه شاهد ساخت فرهنگسراها از گذشته نیز بوده ایم و بسیاری از فرهنگسراهای تهران در بوستان‌ها بنا شده‌اند.


اصلاح طلبان و بازهم ایجاد دوقطبی سکولار
«علیرضا نادعلی» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۴۳ مسجد مشابه مورد قیطریه، در ادوار مختلف مدیریت شهری در بوستان‌های فرامنطقه‌ای شهر تهران ساخته شده، بیان کرد: « مسجد بوستان قیطریه چهل و چهارمین مورد آن است که قرار است ساخته شود. همچنین مصوبه ساخت ۳۴ مسجد از دوران قبل وجود دارد که هنوز اجرایی نشده است. در واقع در زمان‌های شهرداران سابق از کرباسچی گرفته تا قالیباف و دیگران، مساجدی در بوستان‌ها ساخته شده است و مصوباتی از آن دوران نیز وجود دارد که هنوز اجرایی نشده است.»

این طرح در همان سال‌ها نیز برای پالایش و فرهنگی‌سازی بوستان‌ها طراحی و اجرا شده است. اینکه بوستان‌های شهر تهران بعضا دچار مشکلات و معضلاتی است بر هیچ کس پوشید نیست. بعضا موارد آسیب بوستان‌ها باعث شده که خانواده‌ها نتوانند به طور بهینه از فضای سبزی که در شهرها به مانند نگینی سبز می‌درخشند، بهره ببرند. ایجاد فضای معنوی و فرهنگی در بوستان‌ها می‌تواند به مشارکت مردمی برای پالایش آسیب این فضاهای سبز کمک کند. اما به نظر می رسد عده‌ای نسبت به این موضوع با عناد و مخالفت برخورد می کنند تا فضای بوستان ها همچنان با این آسیب‌ها اداره شود و بهانه‌های واهی برای این مخالفت خود ابراز می‌دارند و ساخت مسجد را مساوی تخریب بوستان القاسازی می‌کنند.

به نظر می‌رسد دوقطبی های محیط زیستی و ماجرای قطع درخت و میراث فرهنگی و ... از جمله حربه‌های سیاسی بخشی از جریان اصلاحات است تا دوباره خود را در صحنه سیاسی کشور بازنمایی کند. اصلاح طلبان درواقع با ایستادن در طرف مخالف و پروژه سازی سیاسی سعی دارند یک دوقطبی سازی دینی سکولار بوجود بیاورند تا در این حوزه خود را به عنوان طرف سکولار و روشنفکر بازنمایی کنند.

دوگانگی رفتار اصلاح طلبان و نیروهای سیاسی در زمان های مختلف نشان دهنده عمق سیاسی کاری این افراد است. درحالی که این طرح ها در زمان اصلاحات کلید خورده اما اعضای این جریان در حال حاضر سعی دارند تاریخ را وارونه سازی کنند و حالا که دور از دسترس قدرت هستند در این جهت برای خود از بدنه سکولار یارگیری سیاسی کنند.

 اینکه ضدانقلاب و اصلاح طلبان در یک جایگاه در مقابل ساخت مسجد در این بوستان قرار دارند بسیار معنادار و به خوبی نشان دهنده پروژه سازی برای وجهه سازی سیاسی است. اصلاح طلبان حتی به صندوق رای به عنوان ابزار دموکراتیک نیز با سود و زیان نگاه می کنند. از همین روست که «سعید حجاریان» مطرح می کند که مگر از کیک قدرت و پول سیاسی که همان قدرت است در حوزه شرکت در انتخابات چه عاید اصلاح طلبان می شد که باید در این رویداد سیاسی مشارکت می کردند.

با این اوصاف اصلاح طلبان با بازنمایی سیاسی دینی سکولار و ایستادن در سمت سکولار سعی دارند برای خود وجهه سازی جدیدی کنند منتها در این پروژه سازی سیاسی فراموش کرده اند که خود بانی و طراح اولیه بوده اند و حالا با فراموشکاری سیاسی سعی دارند خود را درجایگاه منتقد تعریف کنند.

بیشتر بخوانید:
چه جریان‌هایی با ساخت مسجد در پارک قیطریه مخالف هستند؟
دوگانه سازی بین مسجد و محیط زیست، سیاست بازی است
واکنش نماینده مردم تهران به ساخت مسجد در بوستان قیطریه
https://jahannews.com/vdcirqavvt1ayu2.cbct.html
jahannews.com/vdcirqavvt1ayu2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
ما تو این محل به اندازه کافی مسجد داریم
Iran, Islamic Republic of
پارکها باید مسجد داشته باشند مساجد هم باید فضای سبز داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
چرا در ایستگاه های مترو نباید مسجد وجود داشته باشد؟!!!
Iran, Islamic Republic of
ساخت مسجد خواست تمام مردم است، مخالفین سکولار خارج از کشور هستند
Iran, Islamic Republic of
همان نمازخانه را تجهیز کنید تا بهانه گرفته شود
Iran, Islamic Republic of
وای که چطوری هستند این اصلاحاتی ها!!!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اصلاح طلبان سکولار هستن.
Iran, Islamic Republic of
اصلاً سکولار نیستند!!! سکولار یعنی طرفداران جدایی دین از سیاست..... تا به حال اصلاح طلبان همگی مخالف جدایی دین از سیاست بوده اند!!!
Iran, Islamic Republic of
به گفته خود محسن هاشمی اصلاح طلبان در 4 سال گذشته که مدیریت کردند حتی یک کیلومتر خط مترو هم نساختن
Iran, Islamic Republic of
به کجا رسیدیم که باید برای ساخت یک مسجد پاسخگو باشیم ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم به جای آسمان و ریسمان بافتن به توضیحات منطقی و مستدل جناب خادم پاسخ دهد
محمد
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان سرمایه های اسراییل در ایران هستند
Iran, Islamic Republic of
بله یقینا اصلاح طلبان سرمایه های اسراییل در ایران هستند. اما چرا آقای خادم نسبت به سگ گردانی و هرزگی و بی حجابی رگ غیرت دینیشان متورم نمی شود
Iran, Islamic Republic of
چرا درب آن بسته است ، و چرا تا حالا اهمیتی نداشته
Iran, Islamic Republic of
خدایا ما را از مسجد سازان قرار بده نه از ممانعت کنندگان از مسجد
Iran, Islamic Republic of
چه لقمه ای خورده است کسی که جلوی ساخت مسجد را می گیرد واویلا
Iran, Islamic Republic of
توی متروها و مالها و مرکز فروش هم مسجد بسازیم
Iran, Islamic Republic of
چگونه توی روی شهدا نگاه کنیم در پایتخت ایران اسلامی عده ای در مخالفت با ساخت مسجد تجمع کنند !!!؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
درخصوص گرانی ها و وضعیت اقتصادی نگران این نگاه کردن نیستید؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
باید مسجد قیطریه ساخته شود
تا محل دائمی هیأت رأیت العباس شمیرانات گردد تا همیشه محل تردد مردم متدین گردد نه قانون ستیزان عفت ستیز.
این علت خوف سکولار هاست
Iran, Islamic Republic of
نگران سگ گردانی در پارک ها نیستند ولی نگران مساجد شده اند.
Iran, Islamic Republic of
در پارک قیطریه باید مسجد مدرن و عالی ساخته بشه ودر شبهای جمعه و ایام عزاداری مراسم دعا و نیایش برقرار شود تا بواسطه ارتباط با دین و ائمه اطهار پلیدی و شیاطین از این محوطه دور شود درضمن بد نیست یک پایگاه بسیج مستضعفین هم در آنجا دایر و پایدار باشد
United States
دو نوع مسجد داریم، مسجد ضرار و مسجد قبا...مسجد ضرار (عربی: المسجد الضرار) یا مسجد اختلاف که در قرآن به آن اشاره شده‌است؛ مسجدی است که در مدینه نزدیک به مسجد قبا، ساخته شد و پیامبر اسلام محمد ص در ابتدا با آن موافقت کرد اما پس از نزول آیاتی هنگامی که از لشکرکشی از تبوک برمی‌گشت، آن را ویران کرد.
Iran, Islamic Republic of
منم موافقم آقا . مسجد و بسازید