دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۳
در حاشیه کودک‌کشی صهیونیست‌ها؛

رزمندگان انقلاب اسلامی اینگونه می‌جنگند/ دو مثال شیرین از انسانیت در دل نبرد +فیلم

شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب: 875885
مدافعان وطن و انقلاب اسلامی حتی در سخت‌ترین لحظات نبرد هم، همواره تلاششان بر این است که پا بر روی ارزش‌های خود نگذارند.
رزمندگان انقلاب اسلامی اینگونه می‌جنگند/ دو مثال شیرین از انسانیت در دل نبرد +فیلم
گروه سیاسی جهان نيوز، محمد هادی: جنگ هیچگاه دوست داشتنی نبوده و نیست، مخصوصاً زمانی که به خاطرات و روایات مستند به جامانده از جنگ‌های معاصر در جهان نگاهی می‌اندازیم چیزی جزء فضایی تاریک، کشتن یا کشته شدن، بی رحمی یا بدست آوردن غنایم جنگی نمی‌بینیم.
 
اما اینها خصایص جنگ است نه دفاع از وطن، دین و انسانیت. وقتی پای ارزش‌های انسانی، معنوی و الهی در میان باشد فضا تغییر می‌کند.
 
اخیراً سید محمد حسن حسینی خبرنگار میدانی و جنگ صدا و سیما با حضور در برنامه برمودا ماجرایی شنیدنی درباره یکی از عملیات‌های سپاه در سوریه را روایت کرد که کمتر به آن پرداخته شده است.
 
او در بخشی از صحبت‌های خود به عملیاتی اشاره می‌کند که طی آن قرار بوده پس از چند ماه کار سنگین اطلاعاتی، امنیتی و نظامی یکی از مراکز مهم داعش منفجر شود و جمع زیادی از سرکرده‌های داعش به هلاکت برسند.
 
درست در لحظه آخر زمانی که قرار می‌شود محل استقرار داعشی‌ها منفجر شود، فرمانده سپاه در سوریه بر اساس تصاویری که توسط پهپاد در همان زمان از منطقه عملیاتی گرفته و به اتاق عملیات ارسال می‌شده متوجه چیزی در تصاویر می‌شود.

پس از زوم کردن بر روی تصاویر چند کودک در پشت بام‌ یکی از خانه‌های روستایی اطراف در حال بازی دیده می‌شوند.
 
در اینجا این فرمانده می‌گوید که این انفجار خیلی سنگین است و به این کودکان هم آسیب خواهد رساند لذا عملیات لغو می‌شود.
 
 
این تنها نمونه‌ای از پایبندی رزمندگان و مدافعان انقلاب اسلامی به ارزش‌ها در میدان نبرد است که از روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی فراوان در میدان نبرد و مبارزه دیده شده است.

برای مثال در زمان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، دشمن شهرها و مردم ما را عامدانه مورد حمله هوایی قرار می‌داد اما زمانی که خلبان ایرانی برای زدن پل العماره مامور می‌شود وقتی به محل مورد نظر می‌رسد در شرایطی که در هدف و تیررس ضدهوایی بعثی‌ها قرار دارد، با وجود آن همه خطراتی که او را تهدید می‌کند از بالای پل دور می‌زند و مسافتی را طی می‌کند و سپس هدفش را مورد اصابت قرار می‌دهد.
 
این رفتار خلبان ایرانی میان آن همه گلوله‌ای که به سمتش روانه می‌شد، تعجب همگان را به خود واداشته و به هنگام بازگشت علت را از او سوال می‌کنند.

او ابتدا کمی سکوت می‌کند و بعد می‌گوید: شما بهتر از من می‌دانید که این پل درست وسط شهر قرار گرفته و آن وقتی که برای بمباران رفته بودیم اتومبیل‌هایی را دیدم که نشان می‌داد شخصی هستند؛ و همین طور می‌دانید من فرزند یک ساله‌ای دارم، همان لحظه فرزندم جلوی نظرم آمد که فکر کن درون یکی از همین ماشین‌ها بچه کوچکی مانند فرزند تو باشد و با شلیکت در آغوش پدر یا مادرش بسوزد آن وقت تو چگونه می‌توانی وجدانت را راضی کنی که پدری فرزند سوخته‌اش را بغل بگیرد، همین فکرها بود که به من اجازه شلیک نداد و حاضر شدم خطر را به جان بخرم تا آن اتومبیل‌ها از روی پل عبور کنند. نام این خلبان سرافراز ایرانی حسین خلعتبری است که در میانه جنگ عراق علیه ایران و در سال 1364 برای خاک وطن و دفاع از آن جان خود را نثار کرد و به قافله شهیدان پیوست.

مدافعان وطن و انقلاب اسلامی حتی در سخت‌ترین لحظات نبرد هم، همواره تلاششان بر این است که پا بر روی ارزش‌های خود نگذارند.

این نمونه‌ها را در کنار شیوه جنگیدن ارتش اسرائیل قرار دهید که با بهره‌گیری از صنایع نظامی پیشرفته، خرید تجهیزات و فناوری‌های نوین از آمریکا و غرب می‌توان گفت که یکی از مدرن‌ترین ارتش‌های جهان است اما در عین حال برای جبران ناکامی‌های خود در میدان نبرد دست به کودک کشی می‌زند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی از زمان آغاز تجاوزات خود به غزه در 7 اکتبر 2023 تاکنون بیش از 14 هزار و 350 کودک را قتل عام کرده است.
https://jahannews.com/vdcivwavwt1ayv2.cbct.html
jahannews.com/vdcivwavwt1ayv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عالی بود
لذت بردم
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
شهیدان را شهیدان می‌شناسند
Iran, Islamic Republic of
سوژه پردازی واقعا خوب بود در دل این اخبار جنگ