يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
۹
در حاشیه اظهارات دوگانه از مسئولان وزارت علوم؛

آقای زلفی گل! تکلیف ماجرای «اردوی مختلط» مشخص نشد؛ لطفاً بیشتر توضیح بدهید

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 854623
ضروری است که وزیر علوم به صورت شفاف این موضوع را برای مردم توضیح دهد و بگوید که اساساً ماجرا چیست؟ چرا در رسانه ها، در این زمینه، دو نقل قول متفاوت از سوی مسئولین وزرات علوم مشاهده می شود؟
آقای زلفی گل! تکلیف ماجرای «اردوی مختلط» مشخص نشد؛ لطفاً بیشتر توضیح بدهید
گروه سیاسی جهان نيوز: چند روز پیش بود که عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادعا کرد: «در حال حاضر اردوهای مختلط با چارچوب مشخص توسط انجمن های علمی دانشجویان در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و ما در وزارت علوم نامه نگاری‌هایی با شوراهای بالادستی انجام داده‌ایم تا اردوهای مختلط علمی در دانشگاه‌ها برگزار شود. در صورت موافقت با این درخواست، دانشجویان می‌توانند با نظارت اساتید خود و یا کارشناسان فرهنگی دانشگاه ها به صورت مشترک و مختلط از این اردوها استفاده کنند».
 
 پس از آن، مهر به نقل از شمسی پور، سخنگوی وزارت علوم نوشت: «برگزاری اردوهای مختلط و یا پیگیری آن هرگز در دستور کار وزارت علوم نیست».

در اینجا چند نکته وجود دارد:
 
اولاً که یک فرد معمولی موضوع اردوی مختلط دانشجویی را مطرح نکرده است. این موضوع توسط معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و آن هم به طور رسمی بیان شده است. جملاتی هم که به نقل از ایشان مطرح شده، به معنی موافقت صریح با اردوهای مختلط دانشجویی است.
 
ثانیاً، وی مدعی شده است: «در حال حاضر اردوهای مختلط با چارچوب مشخص توسط انجمن های علمی دانشجویان در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود». این یعنی اینکه اصل موضوع، تحقق هم پیدا کرده است!
 
ثالثاً، معاون وزیر علوم این را هم گفته است: «ما در وزارت علوم نامه نگاری‌هایی با شوراهای بالادستی انجام داده‌ایم تا اردوهای مختلط علمی در دانشگاه‌ها برگزار شود». این هم یعنی اینکه اقدامات رسمی در این زمینه انجام شده است!
 
رابعاً، با تکیه بر گزارشی که به نقل از وی منتشر شده، اینگونه برداشت می شود که مواردی از اردوی مختلط دانشجویی در حال برگزاری است و در مواردی هم درخواست صورت گرفته و منتظر موافقت نهادهای بالادستی هستند. در اینجا این پرسش مطرح می شود که آن اردوهای مختلطی که در حال برگزاری است، چیست؟ آن اردوی مختلطی که به دنبال کسب موافقت از نهادهای بالادستی هستند، چیست؟
 
در هر صورت، ضروری است که وزیر علوم به صورت شفاف این موضوع را برای مردم توضیح دهد و بگوید که اساساً ماجرا چیست؟ چرا در رسانه ها، در این زمینه، دو نقل قول متفاوت از سوی مسئولین وزرات علوم مشاهده می شود؟ آیا باید به سخن سخنگوی وزارت علوم تکیه کنیم یا به سخنان معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم که اینگونه با صراحت، قضیه را مطرح کرده است؟ متأسفانه ابعاد این قضیه هنوز برای مردم روشن نشده است.
 
رهبر انقلاب در سال های گذشته، چند بار به طور مستقیم به موضوع اردوی مختلط دانشجویی واکنش نشان داده و صراحتاً از این موضوع نهی کرده اند. برای مثال، ایشان در این زمینه فرموده اند: «اینکه ما بیاییم دانشجوها را به خیال خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی، به اردوی مختلط ببریم یا کنسرت موسیقی در دانشگاه تشکیل بدهیم، جزو غلط‌ترین کارها است. برای تحرک دانشجویی و تلاش دانشجویی و نشاط دانشجویی، راه‌های دیگری وجود دارد؛ آنها را به گناه نباید کشاند، آنها را به سمت شکستن پرده‌های تقوا - که خوشبختانه جوان متدین امروزی بر حفظ آن اصرار دارد - نباید کشاند؛ آنها را به سمت بهشت باید برد، نه به سمت دوزخ. بله، این کارها در دانشگاه‌ها اصلاً وجهی ندارد. بنده البته نشانه‌های این قضیه و مشکل را خیلی سال قبل -که از سوی یک تشکل دانشجوییِ آن‌وقت، یک حرکتی در دانشگاه انجام گرفته بود- دیدم و هشدار هم دادم لکن متأسفانه دنبال نشد و چوبش را هم خوردیم؛ چند سال چوبش را خوردیم؛ امروز نبایست اجازه این کارها داده بشود».
https://jahannews.com/vdcf0jdcmw6dtva.igiw.html
jahannews.com/vdcf0jdcmw6dtva.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت انقلابی یقینا بهترین راه و انتخاب را در مسایل دارد و نگهبان واقعی دین است
Iran, Islamic Republic of
برای حجاب که خواست تمام مردم است فکری در دانشگاه ها شود.
خواست مردم این است
Iran, Islamic Republic of
از طرف مردم حرف نزن
از طرف خودت حرف بزن
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه رو تفکیک کنید ضمنا بجای دادن سرانه دانشجویی ... سرانه تاهل پرداخت کنید
Iran, Islamic Republic of
اردوی مختلط با نظارت اساتید و کارشناس فرهنگی؟!
Iran, Islamic Republic of
یکی باید اساتید و به اصطلاح کارشناسارو توجیه کنه!
Iran, Islamic Republic of
کارشناسای فرهنگی رو اول هدایت کنید بعد!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اونوقت اين كارشناسان فرهنگي را كي به دانشگاهها راه داده ؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
....