دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱۷
مطلب عجیب روزنامه ورزشی دولت؛

سجادی وزیر اشتباهی بود/ وزارتش برای ورزش آب نداشت، شاید برای خودش نان داشت/ با حمایت برخی جریان‌های قدرت به وزارت رسید/ اندک اعتبار باقی مانده‌اش در ورزش ایران را هم به باد داد

شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 845972
روزنامه ایران ورزشی نوشته است: «حمید سجادی با حمایت برخی جریان‌های قدرت و البته اقبال بلندش به وزارت ورزش رسید اما کمترین استفاده‌ای از آن نکرد. او نه تنها در این دو سال اندوخته‌ای برای خود دست و پا نکرد، بلکه اندک اعتبار باقی مانده خود در ورزش ایران را هم به باد داد».
سجادی وزیر اشتباهی بود/ با حمایت برخی جریان‌های قدرت به وزارت رسید/ اندک اعتبار باقی مانده‌اش در ورزش ایران را هم به باد داد
گروه ورزشی جهان نيوز: با معرفی وزاری پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم، «سید حمید سجادی» به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان معرفی شد تا در صورت اخذ رای اعتماد به عنوان چهارمین وزیر ورزش و جوانان راهی ساختمان سئول شود. مجلس که بررسی صلاحیت وزیر ورزش و جوانان را به عنوان آخرین وزارتخانه در دستورکار خود قرار داده بود با اعلام نظر کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد سجادی، بیان نظرات چهار نماینده مخالف و چهار نماینده موافق کار خود را دنبال کرد و در نهایت با کسب ۱۶۵ رای موافق، ۱۰۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع به سجادی اعتماد کرد تا به عنوان نفر اول ورزش کشور پس از  محمد عباسی (دولت دهم)، رضا صالحی امیری (سرپرست در دولت یازدهم)، محمد شریعتمداری (سرپرست در دولت یازدهم)، محمود گودرزی (دولت یازدهم)، نصرالله سجادی (سرپرست در دولت یازدهم) و مسعود سلطانی‌فر (دولت یازدهم و دوازدهم)  سکان هدایت این وزارتخانه را بر عهده گیرد و به عنوان چهارمین وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود.

سجادی چند روز پیش به دلیل صدمات ناشی از حادثه سقوط هلی کوپتر استعفا داد و رئیس جمهور ضمن پذیرش استعفای او، کیومرث هاشمی را به سرپرستی این وزارتخانه منصوب کرد.

مطلب عجیب ایران ورزشی درباره سجادی
روزنامه ایران ورزشی از زیر مجموعه های موسسه مطبوعاتی ایران(ارگان رسانه ای دولت) در مطلبی قابل تامل و شاید عجیب درباره حمید سجادی وزیر مستعفی ورزش نوشته است: حمید سجادی یکی از عجیب‌ترین وزیران ورزش و جوانان تاریخ ایران بود. وزیری که از روز اول تنها شاخصه برجسته‌اش داشتن عکس با شورت ورزشی بود و اینکه از جنس ورزش است. شاید هم بود اما آن بعدی از ورزش که مدیرانش دلخوش به نشستن روی یک صندلی هستند و سال‌های سال کاری از پیش نمی‌برند.

او چیزی حدود دو سال وزیر ورزش و جوانان بود. دو سال عجیب و بحث‌برانگیز که در نهایت منجر به کنار رفتن او شد. شاید هم اصلاً نباید می‌آمد. شاید همان روز اول که نامش در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد و تقریباً هیچ‌کس پشتیبان حضورش نشد، باید می‌فهمید که در حد و اندازه این صندلی نیست.

سجادی اما هر قابلیتی که نداشت، خوش‌اقبال بود. آنقدر خوش‌اقبال که در جلسه رأی اعتماد، نمایندگان به سبب رأی نیاوردن چند وزیر دیگر، به ناچار و با اکراه به او رأی دادند تا با یکی از کمترین آرای ممکن، وزیر ورزش و جوانان شود. او خوش‌اقبال بود که دولت گزینه مطرح دیگری در دست و بالش نداشت و با آغاز تصمیم‌های اشتباه هم آنقدر گرفتار بود که دیگر نوبت به رسیدگی به ورزش نمی‌رسید.


حمید سجادی با حمایت برخی جریان‌های قدرت و البته اقبال بلندش به وزارت ورزش رسید اما کمترین استفاده‌ای از آن نکرد. او نه تنها در این دو سال اندوخته‌ای برای خود دست و پا نکرد، بلکه اندک اعتبار باقی مانده خود در ورزش ایران را هم به باد داد و در نهایت تنها آورده‌اش ثبت جایگاه وزارت در رزومه خود بود. سجادی یک وزیر اشتباهی بود که چیزی به ورزش اضافه نکرد و حضور دو ساله‌اش اگر برای ورزش آب نداشت، شاید برای خودش نان داشت. شاید برای همین هم بود که زیر فشارهای طولانی و استعفاهای گرفته شده و هزار و یک حاشیه دیگر، خیلی محکم به صندلی وزارت چسبید و دو سال تمام دوام آورد.

سجادی در شرایطی از ورزش رفت که بعید به نظر می‌رسد حتی در دوران قدرت دوستان و نزدیکانش، باز هم به یکقدمی چنین پست‌هایی نزدیک شود. شاید هم حداقل مانند وقفه طولانی و 10 ساله بین مسئولیت قبلی و فعلی‌اش، حداقل یک دهه در ورزش آفتابی نشود و زمانی بازگردد که خیلی‌ها این روزهای تاریک را به یاد نیاورند.

دفاع رئیسی از سجادی در جلسه رای اعتماد
مطلب منتشر شده در ایران ورزشی فارغ از آنکه به نوعی شخص رئیسی و مدیریت دولت را زیر سوال می برد در حالی مطرح می شود که رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به سجادی در شهریور 1400، ضمن حمایت تمام قد از سجادی، او را یک چهره مقبول در جامعه ورزشی کشور، با تجربه و داری دانش ورزشی معرفی کرد.

فیلم

دلجویی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت از وزیر مستعفی
سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در رشته توئیتی از سجادی به دلیل مطلب روزنامه ایران دلجویی کرد و ضمن دفاع از کارنامه سجادی وعده داد گردانندگان روزنامه ایران قصور صورت گرفته را جبران خواهند کرد.

https://jahannews.com/vdccmpq4i2bq0o8.ala2.html
jahannews.com/vdccmpq4i2bq0o8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
کجاش اشتباهه؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی با دختر مکشفه عکس یادگاری می گیرد و علی کریمی را با آن همه رذالت، فرزند این کشور می‌داند، یعنی خیلی خیلی اشتباهیه!
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف دارد روزنامه دولتی این چنین درباره وزیر دولت مردمی که در یک سفر کاری و پیگیری امور ورزش سلامتش را از دست دادهچ چنین مطلبی منتشر کرده است
Iran, Islamic Republic of
اینا همش تعارف تکه پاره کردنه، او و برخی دیگر از دولتمردان در دولت واقعا اشتباهی اند
Iran, Islamic Republic of
این گزارش نشان میدهد برخی از خبرنگاران و خبرگزاری ها چگونه از مدار انصاف و حرفه خود خارج اند.
Iran, Islamic Republic of
لازم است این روزنامه بصورت رسمی از ایشان، دولت و مجلس بابت این گزارش عذر خواهی نماید
Iran, Islamic Republic of
منظور از حمایت برخی جریان‌های قدرت چیست. .
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
افسوس و صد افسوس از این گزارش روزنامه دولت
Iran, Islamic Republic of
بی انصاف سجادی رکورد دار دو و میدانی، تحصیل کرده حوزه ورزش و استاد دانشگاه و دارای سابقه مدیریت ورزشی است
Iran, Islamic Republic of
بررسی کن ببین سجادی معاونین یا مدیران وزارتخانه را خودش انتخاب کرده یا برایش انتخاب کرده اند
Iran, Islamic Republic of
حمید سجادی به عنوان یکی از نامدارترین و رکورددارترین ورزشکاران تاریخ معاصر ایران به واسطه تحصیلات و فعالیت‌هایش در حوزه مدیریت اجرایی از گزینه‌های مطلوب حتی در دولت‌های گذشته برای برعهده گرفتن مسئولیت وزارت ورزش و جوانان بوده
حسن
Iran, Islamic Republic of
واقعا سجادی این کاره نبود قهرمانی با مدیریت متفاوت است
Iran, Islamic Republic of
از عبدالملکی تا سجادی کدوم وزیر رییسی وزیر بودن .همون تفکر احمدی نژاد بودن.....
Iran, Islamic Republic of
اگر بنا بر اشتباه در انتخاب باشد ، تعداد فراوانی از وزرا قابلیت وزارت را نداشته وندارند
سید
Iran, Islamic Republic of
کاری بل دولتی ندارم ولی در طول این دو سال
چند ماه نصف کابینه این دولت انقلابی عوض شد انشا الله بتوند این دولت کار کند
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
نوبتی هم که باشه الان دیگه نوبت ضرغامیه!