کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزافه گویی جدید روحانی اصلاح طلب:

مداحان حکومتی، مقاصد سیاسی خودشان را دنبال می‌کنند/ مبارزه با بی‌حجابی نفاق و ریا را شدید می کند/ مردم انواع توهین‌ها را به روحانیت می‌کنند

4 مرداد 1402 ساعت 11:03

میبدی در پس پرده حمله به آیت الله رئیسی، ناخواسته ضربه محکمی به حسن روحانی و معرفی او به یکی از علت های دین گریزی مردم زده است.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدتقی فاضل میبدی، روحانی کم سواد اصلاح طلب و عضو تشکل اصلاح طلب مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم که در سوابق خود مواردی نظیر «حجاب از ضروریات اسلام نیست»، «فکر نکنید امام حسین(ع) جلوی کرونا را می‌گیرد»، « وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد»، «روش های امام خمینی حجت مطلق نیست!»، «امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم»، «برگزاری مراسم‌های محرم اصلا واجب نیست» و انتشار یادداشت «پس از مرگ پیغمبر»، در تازه ترین گزافه گویی خود به مادحین اهل بیت(ع) حمله کرده و سعی کرده با عنوان «حکومتی» آنها تخریب کند. در حالی که انتساب به جمهوری اسلامی که به تعبیر سردار سلیمانی «حرم» است بالاترین افتخار می باشد.

وی همچنین در پس پرده حمله به آیت الله رئیسی، ناخواسته ضربه محکمی به حسن روحانی و معرفی او به یکی از علت های دین گریزی مردم زده است. میبدی گفته است: «وعده‌های دولتمردانی که متاسفانه در کسوت روحانیت هم هستند، عمل نمی‌کنند خود از عوامل دین گریزی است». با این وصف جناب میبدی باید توضیح دهند بی توجهی روحانی به 700 کشته کرونایی، دروغ «من هم صبح جمعه فهمیدم» در آبان 98 و یا ادعای لغو همه تحریم ها در روز اول اجرای برجام چگونه قابل تفسیر است؟

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات فاضل میبدی را در ادامه خواهید خواند:

*این یک جریان هدایت شده‌ای است. اینکه امام حسین(ع) را برای اهداف سیاسی ابزار کنند، در تاریخ بوده ولی از بعد انقلاب به ویژه در این دو سه دهه اخیر بسیار بیشتر شده است. یعنی یک جریان سیاسی پشت پرده است که به فکر مصالح دین هم نیستند بلکه تنها به دنبال مقاصد سیاسی خودشان هستند.

*باورم این است که باید جلوی این کارها گرفته شود. اینکه از این مجالس به عنوان ابزار سیاسی استفاده شود، چه از طرف چپ و چه راست، خلاف پیام دین است. پیام‌های اصلی دین عدالت، آزادی، وفاق اجتماعی و کمال انسان است ولی این پیام‌ها فراموش شده است. در واقع از امام حسین (ع) بسیار صحبت می‌شود ولی از آن اصلی که ایشان به خاطرش شهید شدند، صحبت نمی‌کنند. جامعه‌ای که مسئله ‌اصلی‌اش حجاب باشد نه عدالت اجتماعی و اقتصاد سالم، دیگر جامعه دینی نیست. هویت جامعه دینی این است که تمام انسان‌ها در آزادی و رفاه و در فکر عقلانیت باشند. مداحان ما اگر می‌خواهند برای امام حسین (ع) مداحی کنند باید اهداف دین را تبیین کنند. به نظر من اینکه تنها برای امام حسین (ع) گریه کنیم تحریف دین است. مداحان حکومتی، مقاصد سیاسی خود را دنبال می کنند.

*کسانی که به شیوه‌های برخورد و حکم‌های شدید با بی‌حجابی مبارزه می‌کنند در واقع دارند نفاق و ریا را ترویج می‌دهند چراکه ارزش‌های دینی تحمیلی نیست.

*در مداحی‌های ما آنطور که باید از هدف اصلی امام حسین (ع) صحبت نمی‌کنند و فقط از مظلومیتش گفته می‌شود. در واقع به خود عدالت در جامعه ما ظلم شده است.

درباره «فاضل میبدی» بیشتر بخوانید:
حجاب را به خود مردم بسپارند و مسائل دولتی را حل کنند

روش های امام خمینی حجت مطلق نیست!
امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم

فیلتر اینستاگرام ایران را منزوی می‌کند!
وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد
برخی روحانیون عادت دارند که فقط از نظام تعریف کنند

برگزاری مراسم‌های محرم اصلا واجب نیست 
گرانی بنزین کار نظام بود ولی به دولت حمله می‌کنند
اهانت روزنامه اصلاح طلب با سرمقاله فاضل میبدی
ظریف با خردی که داشت ایران را از انزوا خارج کرد

*به هر حال این هم یکی از عواملش است. وعده‌های دولتمردانی که متاسفانه در کسوت روحانیت هم هستند، عمل نمی‌کنند خود از عوامل دین گریزی است. امروز جامعه ایران پس از 40 سال از انقلاب اسلامی هنوز مشکل فساد، مسکن و خودرو را حل نکرده است و فقط وعده می‌دهند. تا این مسائل حل نشود دیگر مسائل حل نمی‌شود اما متاسفانه این مشکلات را رها کرده‌اند و به پوشش چسبیده‌اند.

*من فکر می‌کنم آمار خوبی نباشد. روحانیت ملجا و پناهگاه مردم در زمان شاه بود اما اکنون همان مردم انواع و اقسام توهین‌ها را به روحانیت می‌کنند. بنابراین روحانیت دیگر جایگاه سابق خود را ندارد چون به وعده‌هایش عمل نکرد.


کد مطلب: 845083

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/845083/مداحان-حکومتی-مقاصد-سیاسی-خودشان-دنبال-می-کنند-مبارزه-بی-حجابی-نفاق-ریا-شدید-می-کند-مردم-انواع-توهین-ها-روحانیت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com