کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرور سریع؛

قدم‌های مثبت دولت سیزدهم به نفع معیشت مردم/ همراهی خوب مجلس و دولت در جهت رفاه عمومی

1 آبان 1401 ساعت 14:17

دولت و مجلس با همکاری و همراهی یکدیگر اقدامات قابل توجهی در راستای تقویت معیشت و بالا رفتن رفاه عمومی جامعه انجام داده اند.


گروه سیاسی جهان نیوز: دولت سیزدهم در تنگنای اقتصادی که سکانداری قوه مجریه را در دست گرفت علاوه بر یک جراحی اقتصادی که موضوع بسیار مهمی بود و بسیاری از کارشناسان اقتصادی اقدام شجاعانه دولت را با نگرانی بسیاری همراه می دانستند اما علی رغم بیم و واهمه هایی که در خصوص وقوع تورم شدید پس از حذف ترجیحی مطرح می شد دولت توانست به نسبت کارنامه خوبی در این حوزه ثبت کند و از وقوع تورم سرسام آور جلوگیری کند. 

این درحالی است که دولت در کنار اجرای طرح های اصلاح اقتصادی نگاه ویژه ای نیز به معیشت مردم داشته و با تغییرات ویژه‌ای که در حقوق و دستمزدها ایجاد کرده سعی شده به رفاه مردم آسیب وارد نشود. 

اقدامات دولت سیزدم در این راستا برای تقویت بنیه اقتصادی مردم قابل توجه است و نشان دهنده این امر مهم است که دولت به واقع به فکر معیشت مردم است.

یکی از این موارد قابل توجه افزایش مبلغ یارانه های نقدی از ۴۵ هزار تومان برای هر فرد به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان است که با این که بار مالی زیادی به دولت می افزاید اما دولت رییسی در این حوزه اقدام کرد که مورد استقبال مردم قرار گرفت. میزان یارانه های نقدی بعد از چندین سال افزایش یافت درحالی که مسئولان دولت قبل شب واریز یارانه های نقدی را شب عزای دولت مطرح می کردند. 

دولت در اقدام شجاعانه دیگر حقوق کارگران را در سال جاری ۵۷ درصد افزایش داد. این درحالی بود که کارگران همواره به پایین بودن حقوق شان نسبت به تورم گلایه داشتند و با اقدام دولت برای افزایش حقوق کارگران فشارها برای عدم تصویب و اجرای آن به دولت وارد می شد و برخی نسبت به تورمی که افزایش حقوق کارگران ایجاد می کند هشدار می دادند اما دولت قاطعانه پای تصمیم خود برای تقویت معیشت کارگران ایستاد‌.

اخیرا خبری دیگر در راستای تقویت بنیه اقتصادی قشر کارمند و بازنشسته منتشر شده و با تصویب مجلس از اول مهرماه به حقوق کارمندان یک میلیون تومان و به حقوق بازنشستگان ۹۰۰ هزار تومان افزوده شد درحالی که در اوایل نیمه دوم سال قرار داریم و افزایش حقوق در این موقع سال اصلا مرسوم نیست! 

از سوی دیگر دولت طرح بزرگ نهضت ملی مسکن را با قوت برای خانه دار شدن قشر کمتر برخوردار کلید زده است. مسکن هم در تورم و هم در سبد خانوارها هزینه و سهم بالایی دارد و در این راستا مگاپروژه نهضت ملی مسکن کلید خورده و در سراسر کشور در حال اجراست.

همچنین آیت الله رئیسی نگاه ویژه ای به طرح های کمکی اقتصادی به مردم داشته است و در راستای اصلاح شبکه بانکی کشور موضوع اعطای تسهیلات خرد بدون ضامن مطرح و اجرا شد که در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام شد و وام های دیگری تحت عناوین وام ازدواج، ودیعه مسکن، مسکن روستایی و ... به مردم اعطا شد.

به هر جهت دولت رئیسی با وجود تورم و ناسامانی های اقتصادی اقدامات مناسبی با همراهی خوب مجلس در جهت اصلاح و هم بهبود وضعیت معیشت مردم انجام داده است که این اقدامات درخور توجه است و با توجه حجم بالای کار اقتصادی و بودجه ای نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

بیشتر بخوانید:
۳ دستاورد برجسته دولت و یک رخداد بسیار مهم/ مواردی که به دلیل اغتشاشات کمتر به آن پرداخته شد

 


کد مطلب: 816031

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/816031/قدم-های-مثبت-دولت-سیزدهم-نفع-معیشت-مردم-همراهی-خوب-مجلس-جهت-رفاه-عمومی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com