پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۲
۲۲
نگاهی دیگر به پشت پرده آشوب‌ها؛

۳ دستاورد برجسته دولت و یک رخداد بسیار مهم/ مواردی که به دلیل اغتشاشات کمتر به آن پرداخته شد

دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 815424
درحالی که از دولت قبل نسبت به ترک فعل و اهمال کاری در امور مدیریتی کشور انتقاد می‌شد در دولت جدید انتقادات حول اقدامات مختلف دولت و نحوه اجرا با سلائق گوناگون مطرح و بحث می‌شود.
۳ دستاورد برجسته دولت و یک رخداد بسیار مهم/ مواردی که به دلیل اغتشاشات کمتر به آن پرداخته شد
گروه سیاسی جهان نيوز: بدون شک یکی از اهداف هیاهو و اغتشاش آفرینی ها آن است تا دستاوردهای دولت سیزدهم از دید مردم پنهان بماند اما همانطور که آیت الله رئیسی اخیرا به کشور قزاقستان رفت و در اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا) شرکت کرد، دولت بدون توجه به این ناآرام سازی‌ها به کار خود ادامه می دهد؛ چراکه ماموریت پیشرفت در عین امیدآفرینی در کشور را بر عهده دارد. فعل و انفعالات دولت و تلاش در مسیر پیشرفت و عدالت نیز موید همین موضوع است.

دولت همه ابزارهای لازم را به کار بسته تا وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور سامان یافته و اگر به طور منصفانه به وضعیت موجود بعد از ۸ سال دولت روحانی بنگریم که در اواخر آن برخی کالاهای اساسی کشور رو به مضیقه و تنگنا می رفت، قطعا امیدواری های به مرور زمان و مرحله به مرحله در کشور در حال ایجاد است و دولتی که یکسالگی و درواقع زمان جایگیری و استقرار خود را پشت سر نهاده، در این راستا در حرکت است.

نکته جالب در حول انتقادات از دولت اغلب خصوصا از سوی جناح اصلاح طلب این است که مطرح می کنند دولت برای گام‌های بزرگ برنامه ریزی و کار می کند و پاسخ دولت هم این است که برای برطرف کردن عقب ماندگی های گذشته مجبور است و توانایی کشور بیش از این هاست. این درحالی است که در دولت قبل انتقاد از قصور و اهمال مدیریتی و ترک فعل و بست نشستن برای برجامی بود که دولت رییسی در جای خود آنرا در کنار سایر موارد دیپلماتیک دنبال می کند.

با این اوصاف هیاهو و غوغاهای اخیر پرده بر برخی رخدادهای مهم و همچنین کارهای دولت سیزدهم نهاد که به مواردی از آنها اشاره خواهد شد:

بزرگترین همایش راهپیمایی اربعین حسینی: راهپیمایی اربعین حسینی بزرگترین همایش نوع خود در جهان است اما امسال بیش از پیش خیل عاشقان حسینی قدم در این راه نهادند و بیش از ۳ و نیم میلیون ایرانی با همه محدودیت های مرزی و ... زائر کربلای معلی شدند. بیش از ۲۱ میلیون زائر از اقصی نقاط جهان در کربلا جمع شدند تا اربعین سید و سالار شهیدان را هرچه پرشورتر برگزار کنند. دولت در این راستا در زمانی که بیماری کرونا کم و بیش وجود دارد این راهپیمایی از ایران را مدیریت کرد و دستاوردی بزرگ در این حیطه رقم خورد با همه جنگ روانی هایی که علیه نظام جمهوری اسلامی و راهپیمایی برای کم رونق تر شدن آن صورت گرفت اما زائران ایرانی اغلب با رضایت از امکانات و تسهیلات این سفر معنوی یاد می کنند که نشان دهنده تفاوت روایت دشمن و واقعیت ماجراست.
 

خبری از خاموشی نبود: درحالی که در سال گذشته خاموشی های مکرر در دولت دوم روحانی باعث آزار مردم و تولیدکنندگان و مانع تولید شده بود، دولت امسال توانست به خوبی این موضوع را مدیریت کند و با فعال کردن واحدهای تولید برق و همچنین مدیریت مصرف در ادارات دولتی و ... کمترین نارضایتی در حوزه شکل گرفت‌. اگر خاموشی در واحدهای صنعتی اتفاق می افتاد نیز دولت آنرا با برنامه گزارش می کرد و عملا مساله خاموشی ها توسط دولت سیزدهم مدیریت شد و مدیریت صحیح در این راستا مشهود بود. وزیر نیرو در آخرین ماه بهار سال 1401 به مردم قول داده بود که با مساعدت آنان خاموشی برای مشترکان خانگی نداشته باشیم و این موضوع انجام شد و خاموشی ها بسیار کم شد.



کرونا و مدیریت بهداشت عمومی: وقتی دولت سیزدهم سکان هدایت قوه مجریه را در دست گرفت، کشور در زمینه بهداشت دچار چالش های فراوانی من جمله اوج گیری بیماری کرونا بود.در همین حین کشور در حوزه اقلام دارویی هم مشکلاتی داشت. اما با هدایت دولت یک کار ملی میهنی و جهادی از سوی شبکه بهداشت کشور و با همکاری مردم صورت گرفت که واکسیناسیون عمومی در چند مرحله انجام شد و مردم توانستند نسبت به این بیماری ایمن شوند تا جایی که با وجود توصیه های بهداشتی با اطمینانی که ایجاد شده بسیاری از ماسک در معابر عمومی کمتر استفاده می کنند.
 
در حوزه دارو نیز کشور نگرانی خاصی ندارد و رییس جمهور خود در این حوزه آنقدر حساس است که به طور سرزده برای رسیدگی به مشکلات مردم به مراکز بهداشتی و داروخانه ها سر زده است. این درحالی است که دولت قبلی موضوع ایمنی گله ای را در دستور کار خود قرار داده و بی عملی در این زمینه بسیار آشکار بود.



دیپلماسی فعال چندجانبه به جای دیپلماسی التماسی: دیپلماسی در این دوران در سطح ریاست جمهوری و مخصوصا اجلاسیه های مهم و گروه های اقتصادی منطقه ای حائز اهمیت صورت می گیرد. بالا رفتن سطح دیپلماسی منطقه ای و جهانی تا حد ریاست جمهوری موید اهتمام دولت برای استفاده از ظرفیت های مختلف جهانی برای رونق کسب و کار و تجارت بین المللی است. سفر آیت الله رئیسی به قزاقستان  چهارمین سفر منطقه ای ریاست جمهوری کشورمان در زمینه موضوعات اقتصادی بود. آیت‌الله رئیسی پیش‌تر با حضور در اجلاس‌های شانگهای، بریکس و اکو موضوعات مهم منطقه ای و توسعه مناسبات تجاری با کشورهای همسایه را پیگیری و اکنون این مهم را با حضور در اجلاس سیکا دنبال کرد.
 

موضوعی که ضمن از کار انداختن ابزار تحریم ها علیه کشورمان باعث می شود جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای دست بالا را داشته باشد. در حوزه اقتصاد داخلی نیز درحالی که در دولت روحانی کارخانه‌های قدیمی و ریشه ای کشور مانند ارج تعطیل می‌شدند، در این دوره بازگشایی و فعال تر کردن کارخانه ها و مراکز تولیدی کشور در دستور کار قرار گرفته و هر روز گشایش و رونق تولید در کشور هستیم.
https://jahannews.com/vdcb5sbwarhb8ap.uiur.html
jahannews.com/vdcb5sbwarhb8ap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
در کنار مطالبی که در متن آورده بودید ، مهار اپیدمی کرونا را هم اضافه بفرمایید . بیماری همه گیری که در هروز تعداد زیادی تلفات انسانی داشتیم و تا مرز 700 نفر در روز هم رسید. در بحبوحه این اغتشاشات زحمات کادر درمان که دیده نشد هیچ ، متاسفانه تعدادی از خادمان سلامت و اورژانس کشور مورد حمله قرار گرفتند و تجهیزات پزشکی آنان مثل آمبولانس ها هم به آتش کشیده شد.
مجید
Iran, Islamic Republic of
سلام یکی از مهمترین کارهای خوب دولت آقای روحانی مخصوصا آقای ظریف همان برجام بود که ملت ایران توانست نفس تازه و راحتی بکشد اینجاست که می فهمیم آقای ظریف با درایت ومدیریت مدبرانه وفهم درست از روابط بین الملل برجام را بر امریکا تحمیل کرد اگر غیر از این بود ترامپ یکجانبه از برجام خارج نمیشد.
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
ترامپ از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد تا به برجام های موشکی و منطقه ای برسد گویا برجام هسته ای زیر زبان شون مزه کرده بود.
Iran, Islamic Republic of
در کنار اینها حذف رانت ارز 4200 هم بیار که قاچاق و ورانت و فساد را به حداقل رساند و یارانه ها 10 برابر شد.
Iran, Islamic Republic of
دولت قبل از تلبار حمله و انتقاد مگه فرصت نفس کشیدن هم داشت؟
مسعود
Iran, Islamic Republic of
دولت قبل 8 سال با برجام بی فرجام فرصت سوزی کرد و اقدام مثبتی انجام نداد.
حمید پی گیر
Iran, Islamic Republic of
نه که انتقادات ونظرات مردم وتشکل های سیاسی هم خیلی براشون مهم بود.
Iran, Islamic Republic of
دستاورد اقتصادی نداشت؟!!!
دستاورد اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
دولت رئیسی صادرات نفت را 3 برابر و صادرات غیرنفتی را 50 درصد افزایش داده و ارز حاصله را به کشور آورده و کمر تحریم ها را شکسته است.
Iran, Islamic Republic of
پس چرا حس می کنیم زندگی شخت تر شده، پس چرا قدرت خریدمون کمتر شده؟
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله با افزایش حقوق ها و یارانه ها وضعیت معیشتی مردم نسبت به دولت قبل بهتر شده است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
من یکی حاضرم دوبرابر افزایش حقوقی رو که داشتم پس بدم ولی قیمتها برگرده به زمان قبل
منصف
Iran, Islamic Republic of
تورم فعلی دستپخت دولت قبل است.
Iran, Islamic Republic of
قطار تورم را با افزایش حقوق ها ادامه ندهید بس است .
حسینی
United Arab Emirates
درود بردولت انقلابی جهادی ومردمی آقای دکتر ابراهیم رئیسی خدایارونگهدارت.
یهار
Iran, Islamic Republic of
خداقوت
United States
از زحمات دولت که در جهت بهبود امور انجام میشود کمال تشکر را داریم .
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
....
Denmark
آزاد سازی سواحل دریاها و پاکسازی آن اگر در دولت های قبل بود آن را انقلاب حقوقی تاریخ ایران معرفی می کردند، اما رسانه‌ها به سادگی حتی از نتایج آن عبور کردند.
فرج الله
Iran, Islamic Republic of
بااستعانت از خداوند متعال رئیسی دراین مدت یکسال کاری کرد کارستان خداقوتش دهد وبکوری چشم دشمنان قسم خورده اسلام واصلاح طلبان آمریکائی و انگلیسی وصیهونیستی دولت وملت شهید پرور ایران اسلامی راروسفید خواهد نمود دمش گرم وامام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف دعاگویش باشد انشاالله ودراخر مرگ برمنافقین خائن مزدور کثافت لاشخور وانگلیس وامریکا وصیهونیست
Iran, Islamic Republic of
بعضی از افراد انگار در ایران زندگی نمی کنند . اینهمه گشایش اقتصادی و مهار بیماری کرونا و امنیت و اسایش و ارامش و رفاه نسبی ایجاد شده در کشور مرهون زحمات جناب دکتر رییسی و تیم اقتصادی مجرب ایشان هست. بنده در دولت قبل هر ماه در هزینه های زندگی مشکل داشتم ولی حالا به برکت خداوند زندگی راحتی دارم .خداوند طول عمر با عزت به ایشان عنایت فرمایید.