کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انصاری راد، فعال اصلاح طلب:

راه نجات درون کشور است اما الان شرایط مذاکره با بایدن فراهم است/ مردم از کینه‌توزی‌های بین‌المللی خسته شدند

1 خرداد 1400 ساعت 9:09

آقای جهانگیری را فرد سالم و کارآمدی می‌دانم و معتقدم اگر همه طیف‌های اصلاح‌طلب روی ایشان اجماع کنند شانس پیروزی خواهد داشت.


گروه سیاسی جهان نیوز: حسین انصاری راد، فعال سیاسی اصلاح طلب اذعان کرده است که باید راه حل مشکلات را درون کشور جستجو کرد اما الان برخلاف دوره ترامپ شرایط برای گفتگوی مستقیم با آمریکا مهیاست. به عبارت بهتر اصلاح طلبان از هر طرف که حرکت کنند در آخر به نقطه مذاکره با آمریکایی ها -بخوانید تسلیم- می رسند. منظور از آن قسمت نگاه به داخل هم رای مردم به گزینه غربگرایان در انتخابات است که نوعی آماده سازی مقدمات گفتگو با آمریکاست. باید یادآور شد شرایط کنونی نتیجه حاکمیت دولت غربگرایی است که هشت سال عمر دولت خود را به نتایج مذاکره سپری کرد و هنوز هم نماینده خود را در وین نگه داشته تا شاید با دستاوردسازی خیالی بتواند سراب را به آب تبدیل کند.

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات انصاری را در ادامه خواهید خواند:

*راه نجات را باید در درون کشور جست‌وجو کرد. اگر انتخابات رقابتی در کشور وجود نداشته باشد و مردم نتوانند در یک رقابت رقابتی منتخب خود را انتخاب کنند و مدیریت کشور مستند به آرای واقعی مردم نباشد، هر مدیریتی که سر کار بیاید مدیریت مجهولی خواهد بود و نمی‌تواند کامل به مطالبات مردم پاسخ بدهد و همه مشکلات آنها را حل کند. امروز یکی از مهمترین مسائل کشور سیاست خارجی است که به صورت مستقیم با مدیریت داخلی کشور ارتباط دارد. مردم ایران خواستار مذاکره و تعامل با همه کشورهای جهان هستند و از دشمنی و کینه توزی‌های بین‌المللی خسته شده‌اند.
 
*واقعیت این است که شرایط برای مذاکره با ترامپ فراهم نبود و وی را نمی‌شد فرد قابل‌اعتمادی قلمداد کرد. این در حالی است که بایدن با وی متفاوت است. از سوی دیگر خود وی به برطرف شدن مناقشات بین ایران و کشورهای غربی علاقه نشان داده است. در نتیجه باید فضای مذاکرات به سمتی هدایت شود که ایران و آمریکا بدون‌واسطه دیدگاه‌های همدیگر را بشنوند و تلاش کنند مناقشات فی‌مابین را از بین ببرند.

بیشتر بخوانید:
تشبیه وقیحانه جمهوری اسلامی به حکومت صدام و استالین
جهانگیری می تواند کشور را از این شرایط خارج کند!
هرکس جای روحانی بود با این شرایط به اداره کشور ادامه نمی‌داد
ظریف مرد درستکاری که به مصالح کشور پایبند است

*آقای رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته حدود 16 میلیون رأی داشتند و به نظر می‌رسد در انتخابات آینده نیز دارای شانس هستند.

*آقای جهانگیری را فرد سالم و کارآمدی می‌دانم و معتقدم اگر همه طیف‌های اصلاح‌طلب روی ایشان اجماع کنند شانس پیروزی خواهد داشت.

*و‌اقعیت این است که مردم دلیل اصلی شکست مدیریت کشور و وضعیت موجود را اصولگرایان می‌دانند. به همین دلیل نیز مردم اعتقاد و باور خود را نسبت به اصولگرایان از دست داده‌اند.
 
*بنده حمایت اصلاح‌طلبان از آقای لاریجانی را خطرناک‌تر از آقای روحانی می‌دانم. زمانی که اصلاح‌طلبان پایگاه اجتماعی خود را در اختیار آقای روحانی قرار دادند بزرگترین ضربه به گفتمان اصلاحات وارد شد. به همین دلیل اگر قرار باشد دوباره این اشتباه و این بار با حمایت از آقای‌لاریجانی تکرار شود باید منتظر ضربات سخت‌تری به جریان اصلاحات بود.


کد مطلب: 764148

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/764148/راه-نجات-درون-کشور-اما-الان-شرایط-مذاکره-بایدن-فراهم-مردم-کینه-توزی-های-بین-المللی-خسته-شدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com