کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیریت‌های خسارت بار؛

پرونده‌های «ترک فعل» برای وزرای برند!/ ژنرال نفتی و آقای نظریه پرداز محاکمه خواهند شد؟

آخوندی در «ساختمان وارتانا» چه می‌کرد؟

تسنیم , 25 مرداد 1399 ساعت 14:13

نماینده مردم نجف آباد در مجلس از طرح شکایت نمایندگان از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی سابق خبر داد.


گروه سیاسی جهان نیوز: همواره یکی از دغدغه های مهم مردم این موضوع بوده است که آیا فقط باید صرفا نظاره گر دوران پایان مسئولیت یک مسئول ناکارآمد باشند و یا راهی برای محاکمه یک مدیر خسارت زا وجود دارد.

این دغدغه مهم پس از موضع گیری چندباره و قابل تقدیر ریاست جدید قوه قضائیه وارد دوران جدیدی شد. حدود یک ماه پیش، آخرین باری بود که آیت الله رئیسی یک بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد و گفت: «گفته‌ام که طبق قانون باید مدیرانی که به مسئولیت خود عمل نکرده‌اند مواخذه شوند».

جهان نیوز در همان مقطع که آیت الله رئیسی برای بار اول این موضوع امیدبخش را مطرح کرد، گزارشی با عنوان «قوه قضائیه به نحوه مدیریت آخوندی و زنگنه ورود می‌کند؟» را منتشر کرد و رسیدگی به پرونده مدیران برند(!) دولت تدبیر و  امید را به عنوان اولویت این کار مطرح کرد.

در همین باره، امروز ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم از طرح شکایت جمعی از نمایندگان مجلس از عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی خبر داد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از نمایندگان طرح شکایت از عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی را امضا کرده و تعداد امضاها در حال افزایش است، افزود: قرار است طرح شکایت از آقای آخوندی به زودی تقدیم آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس درباره موضوع شکایت نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی سابق، اظهار داشت: ترک فعل، کوتاهی در انجام وظایف قانونی اتلاف بیت المال و همچنین اتلاف اموال خصوصی و عمومی از جمله محورهای شکایت از آقای آخوندی است.

ابوترابی با تاکید بر اینکه ترک فعل برای مسئولین باید مجازات داشته باشد، اضافه کرد: آقای آخوندی هم باید در دادگاه پاسخ دهد که چرا در 6 سال وزارتش هیچ خانه ای نساخته است که در نتیجه عملکرد وی در حال حاضر تمام مشکلات بر روی دوش مردم و مستأجران است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته برخی از مسئولان با ترک فعل های بزرگ، مهلک ترین ضربه ها را به منافع یک کشور و ملت زدند وحالا باید روشن شود که آقای آخوندی عمدا ترک فعل کرده یا غیر عمد بوده است، اظهار داشت: آقای آخوندی یک ساختمانی با عنوان «ساختمان وارتانا» به عنوان پاتوق سیاسی برای هم حزبی های خود راه انداخته بود و گروه های مختلف سیاسی را برای گعده های حزبی دور هم جمع می کرد.

نماینده نجف آباد در مجلس با تأکید بر اینکه آقای آخوندی وظایفی را که در حوزه مسکن به عهده داشت رها کرد و همین باعث شد 6 سال کشور معطل این بی برنامگی ها شود، افزود: وقتی مسئولان وظایف خود را انجام نمی دهند به یک بهمن تبدیل شده و بر سر مردم خراب می شود. آقای آخوندی با ترک فعل وزارتی بزرگترین ضربه را به نظام و ملت زد و مردم به خصوص قشر کم درآمد به خاطر گرانی مسکن به مسئولان بی اعتماد شدند.

روز گذشته هم ابوترابی طی گفتگویی از شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از بیژن زنگنه و عباس آخوندی خبر داده و گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شکایت‌نامه را امضا و آماده کرده و هفته آینده تقدیم قوه قضائیه خواهیم کرد.

وی درباره ترک فعل وزیر نفت گفته بود: وزیر نفت نیز تمام اقدامات بزرگ نفتی ما که باعث می‌شد از وابستگی به نفت خام جدا شویم و به سمت فراورده آن حرکت کنیم را متوقف کرده است.

درباره «زنگنه» بیشتر بخوانید:
زاکانی: زنگنه مسئول مبارزه با فساد شده؟!
روحانی برای پیدا کردن فساد به وزیر نفت خود بنگرد
انتقادهای زاکانی به عملکرد زنگنه در آنتن‌زنده

گفتنی است آخوندی که بعد از استعفای از دولت رو به نظریه پردازی آورده است در تازه ترین گفتگوی خود، گزینه های محتمل برای انتخابات ریاست جمهوری را افرادی معرفی کرده که چنگی به دل نمی زنند و تلویحا از داشتن ایده برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری صحبت به میان آورده است.

وضعیت امروز مسکن نتیجه قصور آخوندی است
اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با تسنیم، با اشاره به مشکل مسکن در کشور اظهار داشت: وضعیت امروز مسکن نتیجه قصور و کوتاهی آقای آخوندی در زمان مسئولیتش در وزارتخانه راه و شهرسازی است.

وی افزود: دولت و آقای آخوندی اراده‌ای برای پیگیری طرح مسکن مهر نداشتند تا از این طریق قیمت‌ها در حوزه مسکن و اجاره‌بها ثابت نگه‌ داشته شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه مجلس دهم هم به خاطر عدم نظارت کافی بر عملکرد آخوندی مقصر است و کوتاهی کرده، گفت: دولت موظف به ارائه لایحه است. این لوایح در مجلس مصوب می‌شود و نظارت بر حسن اجرای مصوبات از وظایف اصلی مجلس است.

درباره «عباس آخوندی» بیشتر بخوانید:
آخوندی تحلیلگر مسائل فلسفی شد!
کار آخوندی به تحلیل اعدام‌ها رسید

بعد از انقلاب بحران هویت ایرانی بیشتر شد

حسین زهی یادآور شد: مجلس یازدهم به موضوع مسکن ورود کرده و طرح دو فوریتی آن به زودی ارائه  می‌شود که با آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار نیازمندان قرار گیرد، متأسفانه این پیگیری‌ها باید در مجلس دهم صورت می‌گرفت تا مسکن به مشکلات امروزی دچار نشود.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس به قصور آقای آخوندی در حوزه مسکن ورود کرده‌ و در صدد سؤال از دولت هستند، اظهار کرد: رئیس جمهور خود به کوتاهی دولتش در حوزه مسکن اذعان کرده لذا راه برای پاسخگویی دولت باز است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت طرح مسکن ملی را مطرح کرد اما مجلس معتقد است باید خانه‌هایی ساخته شود که با قیمت تمام شده ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.


کد مطلب: 736963

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/736963/پرونده-های-ترک-فعل-وزرای-برند-ژنرال-نفتی-آقای-نظریه-پرداز-محاکمه-خواهند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com