سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۹
۶
سخنی با ساکنان جدید ساختمان میدان بهارستان؛

درباره یک قسمت مهم از پیام رهبری به منتخبان مردم/ آفتی که باید در همین ابتدا خشکانده شود

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب: 729185
همانگونه که رهبر انقلاب در این پیام به نمایندگان جدید مردم اطمینان دادند رعایت سرفصل های ذکر شده در این پیام، به ملت ایران ثابت خواهد کرد که انتخابشان درست بوده است.
درباره یک قسمت مهم از پیام رهبری به منتخبان مردم/ آفتی که باید در همین ابتدا خشکانده شود
گروه سیاسی جهان نيوز، سجاد کریم‌پور: پیام رهبر انقلاب به مجلس یازدهم در واقع اولین آزمون ولایت‌مداری مستاجران جدید خانه ملت می‌باشد که اکثریت آنها با شعار ولایت‌مداری و روی دست گرفتن شعارهای انقلاب اسلامی به مجلس یازدهم راه یافته اند می باشد.
 
بی شک تک تک جملات پیام رهبر انقلاب به مجلس یازدهم پر از نکاتی است که عمل کردن به آنها باعث جلوگیری از انحراف بهارستان نشین ها از وظیفه اصلی خود خواهد شد و همانگونه که رهبر انقلاب در این پیام به نمایندگان جدید مردم اطمینان دادند رعایت سرفصل های ذکر شده در این پیام، به ملت ایران ثابت خواهد کرد که انتخابشان درست بوده است.

 ما در این وجیزه به دنبال پرداختن به نکته ای از پیام رهبر انقلاب هستیم که شاید کمتر به این مهم توجه شده است. رهبر انقلاب در بخشی از پیام خود به نمایندگان مجلس یازدهم توصیه می‌کنند: «آفت عمده، سرگرم شدن نماینده به حواشی زیانبار، یا وارد کردن انگیزه های ناسالم شخصی و جناحی، یا سهل انگاری در کار، یا دسته‌بندی‌های احیاناً ناسالم قومی و منطقه‌ای و قبیله‌ای و امثال آن است».

به نظر نگارنده رهبر انقلاب با در نظر گرفتن آفت های بیشمار تشکیل فراکسیون های قومی و قبیله ای همانند فراکسیون ترک نشینان، فراکسیون زاگرس نشینان و فراکسیون البرزنشینان به نمایندگان توصیه می کنند که این گونه دسته بندی ها بیش از آنکه برای ملت منفعتی داشته باشند بیشتر سرگرم شدن نماینده به حواشی زیانباری است که وقت و ذهن نماینده ملت را درگیر می کند؛ اینگونه فراکسیون ها علاوه بر اینکه هیچ‌گونه مطالعه دقیق و نظریه منطقی پشتوانه خود ندارند همانگونه که قبلا نیز  در مجلس دهم تجربه شده بیشتر به لابی گری و خارج کردن روند منطقی تصمیم گیری نمایندگان منجر می شود که رهبر انقلاب این را جز آفات عمده نمایندگی ملت می‌دانند.
 
اگر بخواهیم فقط به یک مورد از حواشی این فراکسیون های قومی قبیله ای بپردازیم، دعوت از نمایندگان منتخب مجلس یازدهم در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۹۹ به هتل گرانقیمت اسپیناس تهران توسط غلامرضا تاجگردون نماینده اصلاح طب و البته پرحاشیه گچساران به نام فراکسیون زاگرس نشینان میباشد که شائبه هایی را از علت این همه ریخت و پاش های مالی و اسراف ایجاد کرده است که به راستی چه مسئله مهم و مغفول مانده است که ارزش این گونه هزینه‌های سنگین و استفاده از هتل‌های گران قیمت را دارد!؟
 
لازم به ذکر است که در این مورد ذکر شده آش آنقدر شور می شود که الیاس حضرتی نماینده ردصلاحیت شده مجلس دهم نیز به نشانه اعتراض در توییتر خود می نویسد: «در این اوضاع اقتصادی 16 اردیبهشت منتخبین زاگرسی مجلس یازدهم را به هتل اسپیناس دعوت کرده اند! کاری به مخدوش کردن مرزبندی سیاسی ندارم ولی از موکلین خود خجالت نمیکشید؟ جواب مدجویان کمیته امداد و نیازمندان را چه می دهید؟»
 
 همانگونه که در ابتدای این وجیزه گفته شد نمایندگان مجلس یازدهم باید ولایتمداری خود را در عمل به پیام رهبر انقلاب به موکلین خود اثبات کنند، مخصوصاً در این مورد مذکور علاوه بر این که از عضویت در چنین دسته بندی ها خودداری کنند باید با نمایندگانی -فارغ از جناح بندی- که با پیگیری این گونه موارد به دنبال به حاشیه بردن وظیفه نمایندگان می باشند به طور علنی برخورد کرده و این موضوع را از طریق سازوکار نظارت بر نمایندگان دنبال کنند تا لکه عملکرد بد چند نماینده بر پیشانی یک مجلس که با رویکرد انقلابی کار خود را آغاز کرده ننشیند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
مثلا این فراکسیون ها قراره چه دردی از مناطق را دوا کنند .
سعید
Iran, Islamic Republic of
.........
روحانی
......
.
United States
فقط همه نمایندگان یک فراکسیون تشکیل دهند و آن هم فراکسیون ایرانیان !
سعید
Iran, Islamic Republic of
خود مجلس فراکسیون بزرگ ملت هست
سعید
Iran, Islamic Republic of
.....