دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱۳
۱۸۶
آقای رئیس جمهور! بفرمایید مسئولیت

سرپیچی روحانی از دستور رهبرانقلاب؟!/ چرا روحانی حاضر نیست سکان هدایت بحران کرونا را در دست بگیرد؟/ رئیس جمهوری که دنبال اختیارات بیشتر بود امروز چه می‌کند؟

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 721430
بحران کرونا یک بحران فراگیر است که بایستی با کمک همه نهادها از سد آن رد شد. ویروسی که می تواند همه جا را آلوده کند بایستی با نهادهای مختلفی که در همه جا حضور دارند، ریشه کن شود.  
سرپیچی روحانی از دستور رهبرانقلاب؟!/ چرا روحانی حاضر نیست سکان هدایت بحران کرونا را در دست بگیرد؟/ رئیس جمهوری که دنبال اختیارات بیشتر بود امروز چه می‌کند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: بحران شیوع ویروس کرونا در کشورمان که مردم را درگیر خود کرده است، ابعاد مختلفی دارد. از یک طرف بحث پیشگیری که بسیار مهم است و بسیاری بیان می کنند که بایستی کاری کرد که زنجیره شیوع این بیماری قطع شود باید مورد توجه قرار گیرد و از سوی دیگر بحث درمان است که بایستی با تمرکز زیادی صورت گیرد تا از مرگ و میر بیشتر هموطنانمان جلوگیری صورت گیرد.

در حوزه پیشگیری کار بسیار وسیع است. از بحث آموزش گرفته تا تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی و ایجاد سازوکاری برای هر چه کمتر شدن رفت  آمدها و تردد مردم، این موارد بایستی به طور ستادی انجام پذیرد. در این میان بسیاری از کارشناسان مطرح می کنند که یکی از اشتباهات مدیریتی در مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا انتخاب وزیر بهداشت به عنوان نفر اول برخورد با این بحران است.

کارشناسان معتقدند مقابله با این بحران لوازم و ملزوماتی دارد که از عهده و مسئولیت یک نفر بر نمی آید و دستور سطوح بالاتری بایستی برای هماهنگی و به کارگیری منسجم دیگر نهادها و سازمان های دولتی برای این موضوع نیاز است. 

 در حوزه تجهیز کادر پزشکی به لوازم درمانی و ضدعفونی شاهد گلایه های فراوان وزیر بهداشت بودیم که حتی وی از رئیس جمهور و وزیر صنعت در این حوزه گلایه کرد. 


این موارد نشان می دهد که وزیر بهداشت نه تنها قادر به هماهنگ سازی سازمان های مختلف نیست بلکه سمت و جایگاه وی به او اجازه نمی دهد که اینگونه در این مسائل وارد شود و نهادها را در زیر چتر مجموعه وزارت بهداشت برای مقابله با این بحران بسیج کند. از سوی دیگر تعدد این مسئولیت ها وزارت بهداشت را از مسئولیت اصلی خود که تمرکز بر درمان است تا حدی دور می سازد و از توان درمانی وزارت بهداشت می کاهد. بنابراین بسیاری از کارشناسان معتقدند که وزیر بهداشت بایستی در کنار مقامی بالاتر قرار گرفته و با پیشنهادهای مختلف وزیر بهداشت و دستورات و رسیدگی آن مقام مسئول این بحران مدیریت شود.

در همین رابطه، «سیامک مره صدق» عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که وزیر بهداشت اختیارات کافی برای مدیریت بحران کرونا را ندارد، بیان می کند: « در مواقع بحرانی یا باید بقیه وزرا به وزیر بهداشت تفویض اختیار کنند یا باید پیشنهادها و درخواست های وزیر بهداشت را عملی کنند؛ نمی شود که به وزیری اختیار کامل ندهند و بعد از آن مسئولیت کار بخواهند.»

آنچه امروز در کشور مشاهده می شود این است که همه بار بر روی دوش وزیر بهداشت است. در این میان رئیس جمهور و معاون اولش و حتی وزیر کشور که طبق قانون بایستی در موارد بحرانی پیش قدم بشود، چندان در مدیریت بحران دیده نمی شوند. این موضوع سبب شده است که عملا فرآیند مقابله با ویروس کرونا در کشورمان یک فرایند کند و ناقص باشد. 

جالب اینجاست که از لحاظ سیاسی رئیس جمهور همواره مطرح می کرد که اختیارات لازم برای اداره کشور را ندارد اما در بحرانی اینچنینی که اختیارات در دست قوه مجریه است، عملا شاهد برخی فعالیت های حاشیه ای رئیس جمهور هستیم. 

وزارت کشور، ستاد مقابله با بحران، هلال احمر که بیش از سه ماه است رئیس ندارد و وزارتخانه های دیگر دولت در این بحران چه نقش هایی دارند. تا به امروز تنها وزارت بهداشت را میدان دار این بحران دیده ایم که با کمک جهادگران و سایر نهادهای نظامی همراه بوده است. اما متاسفانه چندان مدیریت یکپارچه بحران دیده نمی شود. اینکه تنها به مردم بگوییم بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند اما در داروخانه ها و مراکز بهداشتی مواد ضدعفونی کننده و ماسک و ... وجود نداشته باشد، راهگشای کار نیست.

ویروس کرونا از همین اهمال کاری های مدیریتی سوء استفاده می کند و بیشتر منتشر می شود. اینکه نهادهای دولتی در تعطیلی ادارات با هم اختلاف دارند و در یک روز چندین اطلاعیه مبنی بر تغییر ساعات و تکذیب این موارد صادر می شود بیشتر باعث بهم ریختن سلامت روانی جامعه می شود. بحران کرونا یک بحران فراگیر است که بایستی با کمک همه نهادها از سد آن رد شد. ویروسی که می تواند همه جا را آلوده کند بایستی با نهادهای مختلفی که در همه جا حضور دارند، ریشه کن شود.  


سرپیچی از دستور رهبراتقلاب؟!
شب گذشته هم مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که در گفت‌و‌گوی ویژه خبری سخن می‌گفت، با اشاره به جلسه سه ساعته وزیر بهداشت و کارشناسان مربوطه در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: بعد از این جلسه رئیس مجلس نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتند و پیشنهاد تغییر ریاست ستاد مقابله با کرونا را مطرح کردند.  

وی افزود: تا جایی که اطلاع دارم پیشنهاد رئیس مجلس این بود که معاون اول و یا فرد دیگری ریاست ستاد مقابله با کرونا را برعهده‌دار شود.

پزشکیان در ادامه گفت: آنگونه که شنیدم مقام معظم رهبری فرموده‌اند که رئیس جمهور خود باید مسئولیت ستاد مقابله با کرونا را برعهده بگیرند.
 

با این حال در جلسه قبل از ظهر امروز هیات دولت، آقای روحانی تلویحا به این انتظارات پاسخ منفی داد و عملا ترجیح داد مسئولیت اصلی مدیریت این بحران بر عهده وزیر بهداشت باشد. روحانی گفت: دوستان بدانند حداقل هفته‌ای یک جلسه ستاد با ریاست و مدیریت خود من تشکیل می‌شود؛ در هفته‌ای که الان رو به پایان است، از شنبه جلسه گذاشته بودیم و هفته آینده هم جلسه داریم؛ در ایام تعطیلات عید هم باز جلسه خواهیم داشت؛ خود من جلسات را هفته‌ای یکبار می‌گذارم؛ اگر مشکلی داشتم معاون اول می‌گذارد و خود ستاد ملی به ریاست خود آقای دکتر نمکی به طور منظم در هفته هر چند بار لازم باشد جلساتش گذاشته می‌شود. این گونه تعبیر شده که رییس جمهور و وزیر کشور مسوولیتی ندارد و وزیر بهداشت و درمان گرفتار شده است و همه بار به دوش او است. البته وزیر بهداشت و درمان و همه همکاران آنها بار سنگینی را بر دوش دارند.

وی ادامه داد: بعضی ها فکر می کنند که در مبارزه با کرونا یک وزارتخانه به نام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درگیر است و گلایه می‌کنند که  کل کشور و همه وزیران و مسوولین باید بیایند.در این ستاد تمام دولت درگیر هستند. بخشی از دولت تلاش می کنند که زندگی عادی مردم بگذرد. زندگی عادی مردم یعنی یعنی برق، آب، گاز، بنزین و مسایل مالی و پولی و کالای اساسی باشد.

درخواست محسن رضایی از روحانی
در همین باره دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از روحانی خواست تا مانند شرایط جنگی در قرارگاه فرماندهی سلامت مستقر شود. محسن رضایی در یادداشتی نوشت: «در شرایط کنونی که مردم عزیزمان با یک ویروس و بیماری جهانی مواجهند حضور و ظهور مسئولان دولتی در میادین بحران می‌تواند مایه آرامش مردم و سرعت در حل مشکلات گردد. به بیان ساده‌تر، مردم اگر مسئولان را در قله‌های نگرانی در ملازمت خود نبینند دچار بی اعتمادی می‌شوند؛ بنابراین میدان‌داری مسئولین ارشد اجرائی فراتر از یک وزارت بهداشت می‌تواند از آلام روحی به نفع روان‌سازی تدبیر امور و امیدافزایی برای عبور از این دوره بکاهد و تجربه‌ای بالنده را به بار بنشاند. آقای رئیس جمهور باید شخصا مانند شرایط جنگی در قرارگاه فرماندهی سلامت مستقر شود.»
این اولین بار نیست که حسن روحانی با مدیریت نادرست و مشورت ناپذیری از بزرگان نارضایتی مردم را ایجاد میکند. برجام، پاتک بنزینی دولت به مردم و مدیریت نادرست اقتصادی در سال‌های اخیر این اتفاق را بارها نشان داده است.
 
آقای وزیر به تنهایی نمی تواند
واضح است که در شرایطی که بحران کرونا تمام کشور را فراگرفته و نیازمند هماهنگی همه دستگاه ها، وزارت خانه و ادارات و تصمیمات قاطع باشد یک وزیر به تنهایی نمیتواند همه امور را انجام دهد و نیازمند آن است تا شخص اول اجرایی کشور مسئولیت مستقیم مشکل اول این روزهای کشور یعنی کرونا را برعهده بگیرد اما آنچه توسط روحانی رخ میدهد امری دردناک و غیرقابل توصیف است. نامه گلایه آمیز چندی پیش نمکی به روحانی خود به خوبی موید بخشی از این موضوع است.
 
سابقه انتقاد اصلاح طلبان از خستگی و ناتوانی روحانی
کم کاری و خستگی حسن روحانی قبلا هم مورد انتقاد اصلاح طلبان و نزدیکان روحانی قرار گرفته بود. عبدالله ناصری 15 مرداد 97 در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این سوال که «شما در گفت‌وگویی عنوان کردید آقای روحانی ساعت ۱۰ صبح در محل کارش حاضر می‌شود؛ این حقیقت دارد؟»، گفت: بله، واقعیت دارد.
 
ناصری در ادامه در پاسخ به این سوال که «از کجا این مساله را شنیدید؟» تصریح کرد: نیازی به شنیدن ندارد. وقتی می‌بینم نه یک روز، نه 2 روز بلکه روزهای متعدد، «اسکورت» آقای روحانی، چه ساعتی دم در خانه ایشان حضور پیدا می‌کند تا ایشان را به نهاد ریاست‌جمهوری ببرد، دیگر شنیدن نمی‌خواهد! آقای روحانی قبل از اینکه به پاستور برود، در نیاوران و در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. بازه زمانی 2 ماهه، قبل از استقرار رسمی دولت، برای فرد انتخاب شده بسیار مهم است که باید وقت بگذارد و کار کند. اصل سازه دولت در همان 2 ماه گذاشته می‌شود. آقای روحانی در این 2 ماه (از زمان انتخاب ‌شدن در خرداد ۹۲ تا استقرار رسمی دولت در مرداد ۹۲) اکثر روزها وقتی هوا روشن بود، به خانه بازمی‌گشت. این نخستین باری نیست که میزان کار روزانه حسن روحانی در کسوت ریاست‌جمهوری در محافل سیاسی و رسانه‌ای کشور مطرح می‌شود. سال گذشته نیز برخی سیاسیون از کم‌تحرکی روحانی ابراز گلایه کرده بودند به‌گونه‌ای که حتی ادعا شد علی‌اکبر ناطق‌نوری نیز از کم‌تحرکی روحانی ابراز گلایه کرده است.
 
عبدالله ناصری  دی‌ماه سال گذشته در این‌باره به فرهیختگان گفت: «روحانی در مقایسه با همه رؤسای جمهور پیشین، برای دولت وقت نمی‌گذارد. می‌گویند او از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۹ سر کار است! این را تردید ندارم و یکی از اعتراضات و انتقاداتی است که دوستان روحانی به او دارند. ناطق‌نوری در همین زمینه به روحانی اعتراض کرده و گفته: من که الان فقط یک حوزه علمیه در لواسان دارم از ساعت ۶:۳۰ صبح آنجا حاضر می‌شوم و شما باید کمی زودتر بروید و به سخن وزرای‌تان گوش کنید».
 
این در حالی است که برخی نزدیکان روحانی همان زمان در انتقاد از این اظهارات گفتند همین روزی 10 ساعت کار برای روحانی نیز خوب و قابل قبول است. سیدرضا اکرمی از روحانیون نزدیک به روحانی در این‌باره به فرارو گفت: من در دفتر رئیس‌جمهور نیستم که بدانم آقای روحانی چند ساعت در روز کار می‌کند اما فرضا اگر از 5/9 صبح تا 7 شب کار کند می‌شود حدود 10 ساعت در روز. مگر روزی 10 ساعت کار کم است؟ اکرمی با اشاره به سوابق روحانی پیش از ریاست‌جمهوری او می‌گوید: کارنامه آقای روحانی نشان می‌دهد او هم پرکار است و هم کارها را خوب انجام می‌دهد. اینکه فردی از صبح ساعت 6 تا 12 شب کار کند دلیلی بر درایت نیست. ما باید کیفیت کار را ببینیم نه کمیت آن را. باید ببینیم نتیجه کار یک فرد چگونه است».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
جهان از جناب روحانی شعار و سخنرانی و انتقاد از این وآن ودولت قبل بخواه ولی کار نه؟
بی تدبیری
Iran, Islamic Republic of
سوء مدیریت دولت روحانی در بحران کرونا کاملا"مشهود است اکنون در کشور مدیریت بحران نداریم بلکه بحران مدیریت داریم.
Iran, Islamic Republic of
در انتخابات 92 و94 به کی رای دادی؟
سعید۱۱۰
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
بی تدبیری
Iran, Islamic Republic of
افتخار من این است که هرگز نام هاشمی و روحانی را بر روی برگه رای ننوشتم.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
United Kingdom
ربطی نداشت البته.ضمن اینکه سعی کن اینقد برچسب ب کسی نزنی.زود قضاوت نکن دوست عزیز.....
Iran, Islamic Republic of
تا ۱۴۰۰=مشتی حرف وشعار ودیگر هیــــــــــــــــــــــــــــچ !
خخ
Iran, Islamic Republic of
تا 1400 با ایشون هستیم!!
.
Iran, Islamic Republic of
نخیر مجلس باید او را استیضاح کند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اگه بخواهیم وضعیت مملکت و مردم از این بدتر نشود، باید روحانی ورود نکند. ....
Iran, Islamic Republic of
چرا انها ککه مانع قرنطینه قم شدند مسولیت قبول نمی کنند؟
Iran, Islamic Republic of
اول این سئوال رو از دولتی ها بپرس از خودت نپرسیدی چرا از قم قم فرودگاه داره و ..... ؟!
بی تدبیری
Iran, Islamic Republic of
قرنطینه نشدن شهر قم تصمیم وزارت بهداشت بود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
خیر تضمیم بهداشت نبود...
Iran, Islamic Republic of
.....
United Kingdom
....
United Kingdom
چرا تا از قم حرفی زده میشه سریع ی عده رگ غیرتشون باد میکنه؟؟...
Romania
....
Iran, Islamic Republic of
قرنطینه کردن برای همه در حالی که دوره پنهان بیماری تا 18 روز گزارش شده و خیلی از مردم رفت و آمد کردند کار درستی نیست.
United Kingdom
...
United Kingdom
مثل اینکه جون آدما برات مهم نیست.قرنطینه جلوی خیلی از آسیب ها رو میگرفت.از بین نمیبرد.ولی کم میکرد.
سعید۱۱۰
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگه این فاجعه در دولت قبل رخ میداد اصلاح طلب و اصولگرا هماهنگ احمدی نزاد را اعدام میکردن....
Iran, Islamic Republic of
. احمدی نژاد ....
United Kingdom
....
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد عدالتش مارکسیستی نبود؟!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
...
حين
Iran, Islamic Republic of
با سلام بله در مورد با اهميت كه رييس جمهور حضور فعالي ندارد واقعا جاي تاسف دارد......
دانیال
Iran, Islamic Republic of
روحانی بعنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی باید سکان هدایت بحران کرونا را بدست بگیرد.
باقر
Iran, Islamic Republic of
ایشان را خانواده اجازه نمیدهند!!!!!
رضا
Romania
خانواده اقای روحانی ایشان را از حضور در جلسات منع کرده است؟!!!!1
Iran, Islamic Republic of
خانواده اش که اتریش تشریف دارند!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
هنوز یادمان نرفته در هوای الوده تهران ایشان از خیابان پاستور به ولنجک رفتند.الان معلوم است ایشان کجا هستند
دولت بی رمق
Iran, Islamic Republic of
دولت اختیارات کافی دارد اما حال کار کردن ندارد.
Iran, Islamic Republic of
خسته است...!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ایشان بایدبداندوضعیت فعلی کشورفوق بحرانی است یعنی لحظه ای باید ستادوقرارگاه مرکزی بحران برابر داده های موجودتصمیم واین تصمیمات فوری عملیاتی شوند....
روحانی قشنگ میداند چه خبر است ....!!!!
Iran, Islamic Republic of
دراین نوع بحرانها وتلاطمات است که فرق مدیریت انقلابی وجهادی با رویکرد لیبرالی ومحافظه کارانه خود نشان میدهد
درپاسخ به حسن روحانی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی هیچ برنامه ای برای حل مشکلات اقتصادی مردم، بیکاری جوانان و... ندارد.
United States
ماموریت غیرممکن!!!
Iran, Islamic Republic of
گوشت 100 هزار تومان، خودرو تولید داخلی 121 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید!
Iran, Islamic Republic of
گوشت کجا۱۰۰هزاره از دامدار میخرن ۵۰هزار تولیدکننده هم بدبخت کرده
Iran, Islamic Republic of
انگلیس و اروپا درحال بازی سیاسی با با ما هستند.
نه تنها آمریکا و کشورهای اروپایی و سازمان های بین المللی به وعد ها یشان تاکنون عمل نکردند.
Iran, Islamic Republic of
تاکنون هزینه معاهده توافق هسته ای و برجام از جیب مردم بی گناه ایران تامین شده است.
Iran, Islamic Republic of
برجام به وزیر امور خارجه انگلیس اجازه داده است درسایه سکوت دولت روحانی، ظریف، عراقچی و مسئولین هر روز درامور داخلی ایران دخالت و مداخله کند.
Iran, Islamic Republic of
امروز جز حسن روحانی دیگر کسی برجام را قبول ندارد.
Iran, Islamic Republic of
آیا اروپایی‌ها میلیاردها یورو هزینه و خسارت وارده به ایران را جبران می‌کنند؟
رسول
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بی تفاوتی دولت درباره نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها
بی تفاوتی دولت درباره نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها/ ارز کوتاه آمد گرانی اجناس نه
Iran, Islamic Republic of
جای شهید سلیمانی سردار عزیز خالی است که در سخت ترین میدانهای نبرد حضور داشتند .امیدواریم در آن دنیا همنشین اولیاء و پیامبران باشند .
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
تمام مدیران دولت روحانی عاملان اصلی مشکلات اقتصادی مردم، بیکاری جوانان سراسرکشور و... هستند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقاي رئيس جمهور بايد پاسخ دهد که چطور حاضر شده است با کشور آمریکا جنایتکار که عامل جنايت در سوريه، ایران، لبنان، نوارغزه، فلسطین، عراق، افغانستان، پاکستان، لیبی، یمن، منطقه وجهان است پاي ميز مذاکره بنشيند و با آنها صحبت کند.
Iran, Islamic Republic of
محمد جواد ظریف ناتوان وزیر امور خارجه کشورمان تاکنون مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی و... درس عبرت نگرفته است باز هم به دنبال مذاکره با عربستان سعودی است
Iran, Islamic Republic of
باقی‌مانده شهروندان هندی‌ به زودی ایران را ترک می‌کنند
Iran, Islamic Republic of
۱۶۴ شهروند چینی ایران را ترک کردند
Iran, Islamic Republic of
پوتین: نباید فرقی میان آمریکا با دیگر کشورها در حقوق بین‌الملل گذاشت
Iran, Islamic Republic of
قیمت خودرو، گوشت، کالا، اجناس و... هنوز هم درکشور غیر قانونی است.
علی
Iran, Islamic Republic of
.....
جواد
Iran, Islamic Republic of
....
سعید۱۱۰
Iran, Islamic Republic of
....
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
....
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
مگرهمین رییس جمهورنمی گفت درزمان جنگ همه درخدمت جنگ بودند ورییس جمهور فرمانده بود....
کرونا
Iran, Islamic Republic of
....
ترس از کرونا
Iran, Islamic Republic of
...........
رر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی ؟... از بیمارستان مسیح دانشوری داشته باش
Iran, Islamic Republic of
.....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
حالا که همه اختیارات رو دادن بهش....!!!!
Iran, Islamic Republic of
.....
محمد
Japan
در میان سازمانهایی که نام برده شد بد نیست نقدی هم به سازمان پدافند غیر عامل داشته باشیم...
علی
Iran, Islamic Republic of
....
راد
Iran, Islamic Republic of
....
راد
Iran, Islamic Republic of
..
کرونا برای روحانی ضرر داره برای همین رفته قرنطینه ...!!!!
استاد
Iran, Islamic Republic of
اکرمی با اشاره به سوابق روحانی پیش از ریاست‌جمهوری او می‌گوید: کارنامه آقای روحانی نشان می‌دهد او هم پرکار است و هم کارها را خوب انجام می‌دهد. اینکه فردی از صبح ساعت 6 تا 12 شب کار کند دلیلی بر درایت نیست. ما باید کیفیت کار را ببینیم نه کمیت آن را. باید ببینیم نتیجه کار یک فرد چگونه است»......
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
به نظرمن وزارت بهداشت خیلی زحمت کشیده مردم هم باید رعایت کنند.
Iran, Islamic Republic of
سلام پیشنهاد می گردد ریاست ستاد کرونا به محمد باقر قالیباف واگذار گردد.چون سرداری مقتدر و مدیری جهادیست
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
خبر بیست و سی اعلام کرد که داروی ضد کرونا را ساختیم.بنابراین دیگر نیازی به ستاد مقابله با کرونا نیست و از فردا مردم می توانند از خانه بروند بیرون.دست مریزاد می گم به پزشکان حاذق ایرانی قرنطینه شکسته شد.؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سکان مدیریتو که دستش بگیره از این بدتر میشه ...!!!1
سعادتی
Iran, Islamic Republic of
...
United States
آقای روحانی سکان را به دست نگیرد بهتر است .
Iran, Islamic Republic of
قدر یار مهربان وقتی بدانی که درکارخود درمانی محمود کجایی که یادت بخیر
Iran, Islamic Republic of
....
رضا
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
کشف قیمت 13120ریالی هر سهم زکوثر
Iran, Islamic Republic of
کشف ۱۲۱ میلیارد تومان اقلام بهداشتی مبارزه با کرونا طی ۸ روز
Iran, Islamic Republic of
قیمت خودرو در کشور هنوز هم غیر قانونی است.
Iran, Islamic Republic of
وقتی در ترکیه با ۴۵۰هزار گردشگر چینی کرونا وجود ندارد!
فرمانی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
چه اصراری دارید که جناب روحانی در این کارهای سخت وارد شود؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ورود کرونا به ترکیه
Iran, Islamic Republic of
الحمدالله!
Greece
به نظرم توانایی مدیریت بحران کنونی باید بدست یکنفر نظامی عالیرتبه سپرده شود ....
صدای ایران
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
علی صوفی: برای اداره مجلس دوقطبی زاکانی-قالیباف رقم می‌خورد/ مستقلین و سنتی‌های اصولگرا به هر طرفی بروند آن قطب پیروز است/ قالیباف روی آرای اصلاح‌طلبان حساب نکند.....
Netherlands
....
.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگر مسیر مدیریت احمدی نژاد در ۶ سال گذشته ادامه داشت کشور به آرامش مطلق در تمامی زمینه ها می رسید..
Iran, Islamic Republic of
....
حمید
Iran, Islamic Republic of
دوسندارن الان خبر از اختلاف بزنم
ولی باید گفت خود کرده را تدبیر نیست.....
.
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
در این ایام کارهای دستگاه قضایی متعدد شده است. اما اثرات مخرب هراس‌افکنی‌ میان مردم راجع به ویروس کرونا کمتر از احتکار کالاهای بهداشتی و ... نیست. پس باید به شدت و بدون اغماض با روزنامه‌‌ها و رسانه‌‌هایی که در خدمت اهداف پلید استکبار مشغول به تخریب روحیه عمومی هستند برخورد جدی شود.
Romania
ضمن تشکر از اقدامات به هنگام و ضربتی ناجا و دستگاه قضا در مبارزه با محتکران اقلام بهداشتی و شروع دادگاه این خائنین، این اقدامات نشانگر روی ریل قرار گرفتن مبارزه با پدیده نحس احتکار در شرایط کنونی است..
Romania
این تصمیم قوه قضائیه که دادگاه محتکران اقلام بهداشتی و درمانی خارج از نوبت برگزار شود کاملا درست است. .....
Romania
.....
Romania
یک اتاق جنگ برای مبارزه با کرونا داریم اما هیچ اتاق فکری برای فرصت‌سازی از این تهدید نداریم..
Romania
چگونه از تهدید کرونا، فرصت بسازیم؟ پیشنهاد می‌‌کنم در یک اقدام خداپسندانه امسال هزینه‌های مسافرت و دید و بازدیدهای نوروزی را به مراکز نگهداری ایتام بی‌سرپرست، افراد نیازمند با آبرو، افراد مسن و کهنسال که قادر به تامین نیاز روزمره خود نیستند و منبع درآمدی هم ندارند و... هدیه کنیم. قطعا خداوند جبران خواهد کرد.
Romania
چرا مدیریت کرونا در دولت این‌قدر ناهماهنگ است؟...
Romania
چرا در این ایام حساس و توصیه‌ به عدم خروج از منزل وزارت راه و شهرسازی اقدام به ثبت‌نام در 17 استان برای فاقدین مسکن نموده که مجبورند وارد کافی‌نت‌ها شوند و تجمع نمایند تا ثبت‌‌نام کنند؟....
Romania
واقعا کسی نیست پاسخ دهد چرا بعد از 3 هفته هنوز ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی‌کننده در بازار یافت نمی‌شود؟ مگر دولت مسئول تامین آن نیست؟ پس چرا بی‌تفاوت است؟!
Romania
...
Romania
...
Romania
دست‌فروشان داخل واگن‌‌های قطار مترو باعث گسترش بیماری کرونا و حتی بیماری‌های واگیردار دیگر می‌شوند،...
Romania
روزنامه آرمان از روزنامه‌های زنجیره‌ای کشور با هدف عقده‌گشایی از شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات نوشته برخی متحجرین در انتخابات رای آورده‌اند! حقیقت این است که مدعیان دروغین اصلاحات همواره نشان داده‌اند با مقوله‌ای به نام احترام به خواست ملت بیگانه‌اند.
Romania
...
Romania
ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده هر روز به یک قیمت جدید در شهر اصفهان توزیع می‌شود. چند روز قبل قیمت ماسک 400 تومان بود امروز با قیمت 800 تومان به فروش می‌رسانند.
Romania
...
Romania
وزنامه دولتی ایران خبر از لایحه دولت در خصوص افزایش اختیارات رئیس جمهور داده است. بنده کاری به درست یا نادرست بودن این لایحه ندارم ولی عرض می‌کنم وقتی با اختیارات ویژه‌ای که رهبری به رئیس جمهور داده ولی ایشان کاری انجام نداده چنانچه قدرت دو قوه دیگر را هم به ایشان بدهند کاری صورت نمی‌گیرد، مشکل در جای دیگر است ...
Romania
قرائن حاکی از آن است که عامل انتشار ویروس کرونا شیطان بزرگ بوده است که با این روش قصد مقابله با جمهوری اسلامی، چین و دیگر کشورهایی را که در برابر آمریکا ایستادگی می‌کنند داشته است ...
Iran, Islamic Republic of
اگر به گفته شما توانایی ایشتادگی داشته باشند برای حمله بیولوژیکی هم برنامه مقابله دارند
Iran, Islamic Republic of
یک کارگر از صبح تل شب جون میکنه از ۶ صبح تا ۷ شب تو چ فرقی با یک انسان دیگ داری ....
Iran, Islamic Republic of
چ غلطی کردم ب تو رای دادم ..!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از سال احمدی نژاد ک خداپدرشوبیامرزع همون ۴۵ تومن الانم بعد ۸سال ک همه چی صدبرابر شد بازم همون ...
Iran, Islamic Republic of
بخدا ۴۵تومنو من بیا بهت بدم تو برو ی ماه ...
Iran, Islamic Republic of
ای دکترا ای پرستارا ای خدمات رسانا ازتون ممنونم بخدا پولی ندارم اگرن کمک میکردم خودمو قرنتینع کردم فقد دست همتونو میبوسم ایشالا مدیریت کشور عوض شع و شما سرمابع ها ب درجات بالا برسین خدا شاهده برا متون دعا میکنم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
من قرص اعصاب مصرف میکنم ۲۶ سالمه دکتر میگه افسردع شدی ...
United States
.....
Europe
دقیقایادآور.....
Europe
....
محمود
Iran, Islamic Republic of
خط آخر شما از قول آقای ناطق نوری خیلی جالب بود.« اینکه فردی از صبح ساعت 6 تا 12 شب کار کند دلیلی بر درایت نیست. ما باید کیفیت کار را ببینیم نه کمیت آن را. باید ببینیم نتیجه کار یک فرد چگونه است».
خدائیش این 10 ساعت کار آقای روحانی در روز کیفیت بسیار بالایی داشته و .....!!
Iran, Islamic Republic of
اگر دراین موقعیت یک دولت انقلابی میداشتیم.چی میشد....
Iran, Islamic Republic of
....
جانباز
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان محترم مجلس ، علت اصلی بروز این مشکلات شما هستید زیرا با وظائف و اختیارات خود آشنا نیستید و همچنین شجاعت استفاده از اختیارات محوله را ندارید چون وامدار هستید ، چرا مجلس را از راس امور بودن ساقط کردید ؟
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز درست می گویند....
علیرضا نجفی
Iran, Islamic Republic of
بسم تعالی
سلام
چرا در این بحران ، روسا یا فرماندهان اصلی تمام نهاد ها در یک مجمع همگانی به مانند مجلس، گرد نمی آیند و از تمام نیرو های تحت فرمان خود در رفع این بحران اجماع نمی کنند؟...
علی
Iran, Islamic Republic of
....
علی
Iran, Islamic Republic of
...
محمداز تهران
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Russian Federation
....
Iran, Islamic Republic of
......
مهدی
Iran, Islamic Republic of
...
سید
Iran, Islamic Republic of
اقایون اصول گرا اینقدر از اب گل الود ماهی نگرید . خوب نیست تو این وضعیت کرونا که همه باید با دولت هماهنگ باشن شما ها دنبال مقاصد سیاسی هستید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
جان همه ولایتمدار ها به فدای رهبر
Iran, Islamic Republic of
... ازش چه انتظاری دارید؟!!!
علی
United States
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی هیچگونه توان و تخصص لازم در مدیریت و اداره کشور را ندارد.....
Iran, Islamic Republic of
.....
تهامی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خوب معلومه دیگه مگه انتظار دیگه ای داشتید....
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
یاوری
Iran, Islamic Republic of
....
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - اختیار زیاد برای اینکه هیچ کسی نتواند به دولت چیزی بگوید و هرکاری که خود بخواهد انجام دهد . نه برای خدمت به مردم و نه کشور . افراد خدمتگزار لازمه اختیارات زیاد نیستند به هر شکلی که بتوانند به ملت و کشور خود خدمت می کنند .
احمدى
Iran, Islamic Republic of
...
احمدى
Iran, Islamic Republic of
...
قادری
Iran, Islamic Republic of
...
براتی
Iran, Islamic Republic of
.....
....
علی
United States
....
حزبالله
Iran, Islamic Republic of
....
تربتی
Iran, Islamic Republic of
یصیرت ....
کمال
Iran, Islamic Republic of
...