کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جواد امام، چهره نزدیک به خاتمی:

برجام از توفیقات دولت روحانی بود/ یک عده در داخل کاری کردند که برجام با مشکل روبرو شود!/ تندروهای داخل ایران راه را برای ترامپ باز کردند!

10 اسفند 1398 ساعت 9:09

در دولت دوم آقای روحانی تلاش‌هایی صورت گرفت تا دولت توفیقی نداشته باشد.


گروه سیاسی جهان نیوز: جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و چهره نزدیک به رئیس دولت اصلاحات که پیش تر گفته بود: «اصلاح طلبان در سال ۹۲ و ۹۶ مصلحت نظام را در نظر گرفتند»، به تازگی در گفتگو با خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا مدعی شده است: «برجام یکی از توفیقات جدی دولت بود اما مسیری در داخل ایجاد کردند که با مشکل رو‌به‌رو شود». باید منتظر بود تا دید روزی هم خواهد آمد که اصلاح طلبان سیاست ورزی و سیاستمداری صحیح و صادقانه مانند پذیرش اشتباهات را بیاموزند؟ اصلاح طلبان نه حاضر هستند مسئولیت حمایت از روحانی را بپذیرند، نه می خواهند رفتار فراکسیون امید را گردن بگیرند و نه می‌خواهند اشتباه برجام پرنقص و حاصل اعتماد به کدخدا را عهده دار شوند. البته که تریبون داران این جریان خوب است به این تکذیب ها دلخوش نباشند چرا که مردم فهیم در قدم اول جواب یک بخش از این موضوعات را در دوم اسفند با انتخاب جریان مخالف دولت و مجلس کنونی دادند و در انتظار خرداد 1400 نیز نشسته اند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات جواد امام را در ادامه خواهید خواند:

*در دولت دوم آقای روحانی تلاش‌هایی صورت گرفت تا دولت توفیقی نداشته باشد؛ باید تاکید کرد رئیس‌جمهور از ابتدا هم آن‌طور که باید دستش باز نبود تا از کارگزاران مورد نظرش که افرادی توانمندی بودند، بهره ببرد. 

*به گفته امام به نتیجه نرسیدن «پالرمو و CFT» یکی از دلایل جدی بود که دولت نتواند در حوزه‌های اقتصادی موفق شود.

*برجام یکی از توفیقات جدی دولت بود اما مسیری در داخل ایجاد کردند که با مشکل رو‌به‌رو شود، در خارج هم ترامپ با نگاه به داخل با رفتارهای بی‌ربط این مسیر را ادامه داد و کار را به جایی کشاند که امروز وضعیت برجام رسیده است.

بیشتر بخوانید:
دلواپسان و دولت آمریکا دو روی یک سکه هستند!
جواد امام: معرف دامادم نبودم/ برکنارش کنند!


*تندروهای داخلی با بی‌اثر کردن برجام راهی را برای ترامپ باز کردند، در واقع آنان می‌خواستند دولت را ناکارآمد نشان دهند و نگذارند موفق شود.

*اگر انتخابات با حضور حداکثری مردم پر شور رقم می‌خورد اقلیت نمی‌توانست جای اکثریت را در مجلس بگیرد.


کد مطلب: 720209

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/720209/برجام-توفیقات-دولت-روحانی-یک-عده-داخل-کاری-کردند-مشکل-روبرو-شود-تندروهای-ایران-راه-ترامپ-باز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com