کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمتر از بیست روز بعد از ترور حاج قاسم سلیمانی؛

فاضل میبدی: چرا جنگ؟ چرا کینه؟ چرا مرگ بر این کشور و آن کشور؟/ چرا مثل نلسون ماندلا و گاندی کسی در میان ما قهرمان صلح نیست؟!

30 دی 1398 ساعت 13:09

از همان ابتدا مشخص بود که برخی اصلاح طلبان مانند فاضل میبدی که در روزهای تشییع شهید سلیمانی پیرامون شخصیت این شهید والامقام لب به سخن گشوده بودند، اساسا اعتقادی به سیره حاج قاسم سلیمانی نداشته و ندارند.


گروه سیاسی جهان نیوز: «چرا جنگ چرا کینه و نفرت چرا مرگ بر این کشور و ان کشو؟ چرا از شعار صلح و صفا و گفتگو خبری نیست؟ چرا ان طور که نظام پیامبر در مدینه الگو شد ما نتوانستیم برای جهان الگو شویم؟ چرا گاندی و نلسون مندلا قهرمان صلح و گفتگو هستند در میان ما کسی نیست؟ بیاییم شعار مرگ و جنگ را از بن برداریم».

 
این متن توئیت محمد تقی فاضل میبدی، از روحانیون سرشناس اصلاح طلب است که در بیان اتخاذ مواضع ساختارشکن ید طولایی دارد. میبدی که جزو تشکل اصلاح طلب مجمع محققین و مدرسین حوزه علیمه قم است تاکنون نظریات شاذی هم مانند «امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم»، «حضرت علی(ع) از معاویه تقاضای صلح کرد»، «عزاداری‌ها یک سال تعطیل شوند بهتر است»، «وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد» و... را در کارنامه خود ثبت کرده است.


هرچند محتوای منتشر شده در صفحه شخصی این روحانی اصلاح طلب، آن هم به فاصله گذشت کمتر از بیست روز از ترور بزرگترین فرمانده مبارزه با تروریسم، سخیف و مضحک به نظر می رسد اما نکته اصلی آن است که از همان ابتدا هم مشخص بود که برخی اصلاح طلبان مانند فاضل میبدی که در روزهای تشییع شهید سلیمانی پیرامون شخصیت این شهید والامقام لب به سخن گشوده بودند، اساسا اعتقادی به سیره حاج قاسم سلیمانی نداشته و ندارند. این افراد صرفا در آن زمان به دلیل گستردگی موج خبری به خود جرات بیان مواضع اصلی خود را نمی دانند. حال که احساس می کنند اندکی زمانی از آن روزهای پرافتخار گذشته است همان مواضع ذلیلانه تسلیم را از هر رسانه ای که در اختیار داشته باشند، جاری می کنند.

تاسف بار آن است که اظهارات این فرد کم سواد منتسب به جریان اصلاحات در  پوشش دین بیان می شود، غافل از آنکه این جنس تفکر اساسا هیچ نسبتی با اسلام عزیز نداشته و ندارد. میبدی که چندی پیش در اظهاراتی مدعی شده بود که «نه تها سیره امام خمینی بلکه حتی سیره معصومین هم حجت مطلق نیست»(!)، این بار گفته است چرا دوران جمهوری اسلامی مانند دوران پیامبر(ص) الگو نشده است؟ الگوگیری ملت های آزاده دنیا از رفتارهای جمهوری اسلامی امری است که بسیاری از افراد -حتی از دشمنان نظام اسلامی- بر آن اذعان دارند و اتفاقا یکی از همین رفتارهای الگوگرفته شده، روحیه مقاومت و تسلیم ناپذیری در مقابل جریان استکبار است که افرادی نظیر میبدی می‌خواهند در پوشش صلح و انسانی دوستی آن را به نفع دشمنان کم رنگ کنند. ظاهرا این جماعت انتظار داشته اند با تروریست های داعش و یا ارباب آنها یعنی دولت تروریست آمریکا بعد از شهادت سردار سلیمانی مذاکره کنیم!

شائبه‌ای مطرح می شود که شاید در یوم الله انتقام سخت سپاه از آمریکایی ها که مسئولان این کشور به خود جرات واکنش هم ندادند، حال افرادی نظیر میبدی چندان روبه راه نبوده است!

پرسش اصلی آن است که این حجم تلاش برای تسلیم یک ملت الگوشده جهانی مقابل دولت تروریست آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی، بابرنامه و هماهنگ شده است یا از سر جهل؟ سوالی که آقای میبدی پاسخ آن را بهتر می دانند.

بیشتر بخوانید:
وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد
برخی روحانیون عادت دارند که فقط از نظام تعریف کنند


کد مطلب: 715830

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/715830/فاضل-میبدی-چرا-جنگ-کینه-مرگ-این-کشور-مثل-نلسون-ماندلا-گاندی-کسی-میان-قهرمان-صلح-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com