چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۶
۷

برای چهار شهید همراه سردار/ عطر قاسم مست کننده بود

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 714080
شاید شهدایی که همراه سردار سلیمانی به شهادت رسیدند را کمتر کسی بشناسد و حتی نامشان را شنیده باشد اما دوستی و هم نشینی با سید الشهدای مقاومت آنان را به چنان درجه ای رساند که پشت به پشت او در تشییع پیکرش، پیکر آنان هم بر دوش مردم تشییع شد.
گروه فرهنگی جهان نيوز: حسام زبیراوی، سردار دلها سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی از میان ما رفت اما یاد او و راه او همچنان ادامه دارد و همه ی ما می توانیم هر کدام یک حاج قاسم باشیم.
 

فقدان شهادت حاج قاسم آنقدر سنگین بود که کمتر در مورد افرادی که در کنار حاج قاسم به شهادت رسیدند حرف زده شد شهدایی که پا به پای حاج قاسم بودند و در نهایت با هم به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

شهدایی که همراه حاج قاسم تشییع شدند و هر کجا که پیکر او می رفت پیکر آنها هم پشت سر حاج قاسم بود.

این نشان می دهد که دوستی و هم نشینی با سردار سلیمانی که به درجات بالای اخلاق و معرفت الهی دست یافته بود و مردم این چنین در تشییع پیکرش سنگ تمام گذاشتند راهش سعادت است و چه راهی بهتر از شهادت در راه خدا.

رسول اکرم(ص) در حدیثی می فرمایند: همنشین شایسته همانند عطر فروش است ، اگر چیزی به تو ندهد بوی عطرش به تو خواهد رسید.  کنزالعمال جلد 9 حدیث 24676

شاید شهدایی که همراه سردار سلیمانی به شهادت رسیدند را کمتر کسی بشناسد و حتی نامشان را شنیده باشد اما دوستی و هم نشینی با سید الشهدای مقاومت آنان را به چنان درجه ای رساند که پشت به پشت او در تشییع پیکرش، پیکر آنان هم بر دوش مردم تشییع شد و آنان هم برای مردم عزیز شدند.

شاید دوستی با حاج قاسم  که برای مردم عزیز است آنان را تا این درجه بالا برد و بوی عطرش آنان را مست کرد و به این راه قدم نهادند خوشا به سعادتشان.

اما بوی این عطر آنقدر خوشبو است که همه را مست خود کرد و همه دیوانه وار عاشق سید الشهدای مقاومت شدند و همه دوست دارند که یک سردار سلیمانی باشند. آمریکا  باید بداند اگر یک سردار سلیمانی از ما گرفته شد اما میلیون ها سردار سلیمانی به ما اضافه شد و بوی عطر حاج قاسم هم چنان به مشام می رسد.

در روز جمعه در جریان حمله پهپاد آمریکایی به کاروان حشد الشعبی که منجر به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب‌رئیس حشد الشعبی عراق شد، ۴ نفر از همراهان سردار سلیمانی نیز به شهادت رسیدند.

 این ۴ شهید عزیز و همراه سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید:

شهید پورجعفری؛ مخزن اسرار و محرم حاج قاسم
 

سردار شهید حسین پورجعفری دستیار و محرم راز سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، از یادگاران دفاع مقدس و از جانبازان جنگ تحمیلی در سال 1345 در گلباف کرمان متولد شد و بیش از 40 سال تا پای شهادت همراه و همراز سردار سلیمانی گام برداشت.

پای صحبت همرزمان سردار شهید حسین پورجعفری که بنشینی، از سردار پورجعفری به عنوان مخزن اسرار لشکر 41 ثارالله و محرم ترین فرد به سردار سلیمانی یاد می کنند تا جایی که تلفن های خاص و قرار ملاقات و برنامه های ویژه ایشان را نیز شهید پورجعفری هماهنگ می کرد.

این شهید بزرگوار از معدود افرادی بود که حاج قاسم به وی اطمینان داشت و هماهنگ کننده برنامه و جلسات او بود و به نوعی دستیار ویژه و دست راست شهید سلیمانی از جانب بچه های همرزم این شهیدان قلمداد می شد که پیوسته کنار حاج قاسم در تمام مأموریت های داخلی و خارجی بود.

«هادی» در کنار «سردار» سَر داد
 
شهید طارمی که سال‌ها به برادر شهید بودن خود افتخار می‌کرد، حالا به دیدار برادرش شتافته است.

شهید طارمی فرزند رضا طارمی ساکن تهران بوده و اصالتاً اهل روستای قمچ‌آباد شهرستان ابهر هستند.

این خانواده انقلابی در سال ۱۳۶۹ نیز یک شهید والامقام تقدیم انقلاب و نظام کرده است و شهید «جواد طارمی» نیز دیگر شهید این خانواده است که در راه دفاع از وطن به شهادت رسیده‌ است.

حسرت شهادت شهید حججی بر دلِ شهید ترور
 
شهید شهرود مظفری‌نیا یکی از همراهان شهید سپهبد قاسم سلیمانی بود که در حمله تروریستی آمریکا در عراق به خیل شهیدان پیوست.

شهید شهرود مظفری‌نیا پاسدار سرافراز 41 ساله‌ای که تیرماه سال 1357 بدنیا آمد، اصالتاً تهرانی بود و در خیابان سراج شرق تهران (تهرانپارس) زندگی می‌کرد.

  ولایتمدار بود و دیگران را هم به این پیروی و تبعیت توصیه می‌کرد و می گفت: فقط پیرو ولایت باشید تا همیشه پرچم اسلام برافراشته بماند.

آرزوی شهادت داشت و همیشه حسرت می‌خورد که شهید مدافع حرم نشد! مخصوصاً در زمان شهادت محسن حججی، می‌گفت چه شهادت قشنگی داشت و حسرت این شهادت را می‌خورد.

مهربان و خوش‌اخلاق بود و دست به خیر داشت؛ حتی خسته از مأموریت و کار برمی‌گشت احساس می‌کرد کسی چه پدر و مادر و چه غریبه به کمکش نیاز دارند لباس از تن بیرون نمی‌آورد و به کمک و خدمت می‌شتافت. گذشت و بخشش را به همه توصیه می‌کرد.

«وحید زمانی نیا» شهید دهه هفتادی کنار سردار سلیمانی
 
وحید در سال ۷۱ در محله اتابک به دنیا آمد و شش سال بعد همراه خانواده‌اش به شهر ری آمد و تا لحظه شهادت در آنجا زندگی کرد.
 
وحید خیلی فرزند خوبی بود. او نمونه کامل فرزند صالح بود ۴ سال در سوریه به عنوان مدافع حرم حضور داشت تا اینکه توسط حاج قاسم سلیمانی به عنوان همراه و محافظ انتخاب شد.

وحید از سال ۹۴ در سوریه حضور داشت و به دست نیرو‌های تکفیری شیمیایی شده بود. البته هیچکس حتی خانواده اش هم از این موضوع اطلاعی نداشتند. پدر شهید می‌گوید: «۴۰ روز پیش که برای پی گیری مراحل درمانی به اصفهان رفت از اینکه وحید شیمیایی شده با خبر شدیم. ریه وحید عفونت کرده بود و برادرش که می‌دانست به خواسته او به کسی چیزی نگفته بود.

بچه هیئتی بود؛ وحید یک عمر نوکری امام حسین (ع) را کرد و بین اهل محل به بچه هیئتی شناخته می‌شد. «برای انجام کار‌های هیئت همراه بود و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کرد.

وحید از محافظان حاج قاسم بود. وحید از همه نظر نمونه و بسیار به حاج قاسم نزدیک بود. هر جا که حاج قاسم حضور داشت وحید هم همانجا بود و در نهایت به همراه حاج قاسم به درجه رفیع شهادت نائل شد.

روحشان شاد و یادشان گرامی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوش به سعادتشان
Iran, Islamic Republic of
ای کاش ما هم همراه سردار سلیمانی بودیم
United Kingdom
راهشان ادامه دارد
United Kingdom
آرزویم شهادت است
Iran, Islamic Republic of
خدا ترامپ لعنت کنه که چنین عزیزانی از ما گرفت.
Iran, Islamic Republic of
حاج قاسم ما هم با خود ببر
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرودخداوندبزرگ بر شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش ای سردارعزیز راهت ادامه دارد علم برزمین نمی ماند سردارم