دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱۸
رفتار دولت هم جهت با ملت است؟

نتیجه نظرسنجی جهان نیوز مشخص شد/ چند درصد مردم به بهبود معیشت از طریق دیپلماسی واسطه‌گری با آمریکا امید دارند؟ +جزئیات و عکس

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 712343
جهان نیوز با برقراری یک نظرسنجی از مخاطبان خود پرسید: «چقدر به بهبود معیشت خود از طریق دیپلماسی واسطه گری با آمریکا امید دارید؟» و مخاطبان هم نظرات خود را از بین گزینه های «بسیار کم» و «بسیار زیاد» ثبت کردند.
نتیجه نظرسنجی جهان نیوز مشخص شد/ چند درصد مردم به بهبود معیشت از طریق دیپلماسی واسطه‌گری با آمریکا امید دارند؟ +جزئیات و عکس
گروه سیاسی جهان نيوز: هفته گذشته بود که خبر سفر روحانی به ژاپن و صحبت‌هایی پیرامون میانجیگری ژاپن در رابطه بین ایران و امریکا و اخباری که حول این محور مخابره می شد به سوژه داغ  رسانه های داخلی و بین المللی تبدیل شده بود. پیش تر از سفر روحانی به ژاپن، یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان با هدفی در همین موضوع به ایران سفر کرده بود. چند ماه پیش هم ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در قبل و همزمان با سفر روحانی به نیویورک به طور جدی پیگیر این واسطه گری بود.

فارغ از تقلای این کشورها نکته مهم تر ابراز تمایل صریح و ضمنی مسئولان ارشد دولت تدبیر و امید از این رخدادهاست که حتی در برخی اوقات اصطلاحا ذوق زده هم می شوند! این موضوع به خوبی نشان می دهد که دولتی‌ها هنوز بر همان نگاهشان به خارج و کدخدا ایستاده‌اند ولی امروز چون راه دیگری نمانده رو به انقلابی گری آورده‌اند؛ وگرنه علی رغم همه تجربیات گران سنگ و خسارت باری که طی این سالها  به دست آوردند، متاسفانه هنوز راه چاره را بیرون از ایران دیده و حاضر هستند به صرف پیدایش سرابی، دوباره به آمریکا و اروپای قلدر و عهدشکن دل ببندند و این موضوع را «فداکاری برای ملت» هم نامگذاری می کنند!

البته همان طور که رهبرانقلاب فرمودند نه تنها مخالفتی با تحرک دستگاه دیپلماسی نیست بلکه اتفاقا باید مسئولان وزارت خارجه با رعایت خطوط قرمز جمهوری اسلامی به طور جدی بر این امر همت کنند. اما اینکه کشوری با عظمت ایران اسلامی همچون شش سال گذشته معطل بیرون از کشور بماند، جز خسارت چیز دیگری ندارد.

پیرامون همین موضوع جهان نيوز با برقراری یک نظرسنجی از مخاطبان خود پرسید: «چقدر به بهبود معیشت خود از طریق دیپلماسی واسطه گری با آمریکا امید دارید؟» و مخاطبان هم نظرات خود را از بین گزینه های «بسیار کم» و «بسیار زیاد» ثبت کردند. 


در پایان مدت نظرسنجی، مشخص شد که 80.2 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی گزینه «بسیار کم» را انتخاب کرده و 19.8 درصد هم گزینه «بسیار زیاد» را انتخاب کردند. در حقیقت چهار پنجم مخاطبان به بهبود معیشت‌شان از طریق دیپلماسی واسطه گری با آمریکا «بسیار کم» امید دارند که شاید این بسیار کم را حتی بتوان در حد صفر تلقی نمود.


هرچند مفهوم این نظرسنجی کاملا گویاست اما از باب تاکید باید به دولت محترم توصیه نمود که همان طور که مردم به عنوان ولی نعمتان جامعه بارها وبارها تاکید کرده اند، دولت محترم حداقل در نوزده ماه باقیمانده از عمر دولت دوازدهم به طور واقعی از آمریکا، اروپا و واسطه گری برای تحقق این سراب قطع امید کند و به طور حقیقی نگاهشان را به داخل معطوف کنند. باید دولتمردان واقعا باور کنند که در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستند و به عنوان مسئولان اجرایی کشور کاری جز فعالیت شبانه روزی همراه با مدیریت جهادی ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *