کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده پرحاشیه قید مجلس بعد را زد

پروانه سلحشوری: به خاطر نظارت استصوابی نیامدم!/ به خاطر بغض‌های فروخفته‌ نیامدم/ از بزرگان اصلاحات، زنان و جوانان عذر می‌خواهم + ۳ نکته قابل توجه

17 آذر 1398 ساعت 14:53

این بار به خاطر نظارت استصوابی نمی آیم، به خاطر اینکه برای من حکم صادر نشود که چه رایی در کمیسیون و صحن علنی بدهم، نمی آیم.


گروه سیاسی جهان نیوز، حسین خان بابازاده: پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح طلب و البته پرحاشیه مجلس دهم برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام نکرد. در همین باره روز گذشته خبرگزاری برنا ویدئویی با عنوان «خداحافظی تلخ نماینده تهران»(!) منتشر کرد که این عضو فراکسیون امید خطاب به مردم صحبت هایی را انجام می دهد و علت های نیامدن خود برای ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم را مطرح می کند.

در ادامه بخش هایی از اظهارات سلحشوری که در ویدئوی کوتاه سه دقیقه ای مطرح شده را خواهید خواند:

*فکر می کنم این 4سال خیلی زود گذشت تصور اینکه چهارسال باتمام سختی هایش بخواهد زود بگذرد شاید غیر قابل باور باشد، آنهایی که من رای دادند و آنهایی که به من رای ندادند بدانند با آنها صادق بودم.

*همیشه با مردم و برای مردم بودم. اگر الان هم نمی آیم به خاطر مردم و برای مردم و بری کنار مردم بودن است.

*این بار به خاطر نظارت استصوابی نمی‌آیم. به خاطر اینکه برای من حکم صادر شود که چه رایی در کمیسیون و صحن بدهم، نمی آیم. برای آنهایی که مدت ها اصلاح طلبان را کوبیدند، نمی آیم. به خاطر بغض های فروخفته‌ای که منتظر هستند تا من نیایم، نمی‌آیم.

*از بزرگان اصلاحات، زنان و جوانان پوزش می‌طلبم که به من گفتند در انتخابات ثبت نام کن ولی من نیامدم.



درباره اظهارات سلحشوری و ویدئوی ضبط شده از او نکاتی قابل بیان است:

1. پروانه سلحشوری، نماینده ای بود که با پوشش چادر وارد مجلس شورای اسلامی شد ولی آذرماه سال گذشته در اظهاراتی عجیب با بیان اینکه «ما باید نوع حجابی را تعریف کنیم که در ابتدا آسیب زننده نباشد»، گفت: «عمل کردن گردنم و درد دستم، ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود»! در ویدئوی ضبط شده سلحشوری که مثلا فیلم رسمی خداحافظی خود را منتشر می کند، خانم نماینده چادر خود را بر روی شانه ها قرار داده که عرفا یک حجاب نیمه رسمی برای خانم های دارای پوشش چادر محسوب می شود و حتی این تلقی هم می توان داشت که فرد مورد نظر اصطلاحا «مانتویی» است. این تغییر ظاهر سلحشوری طی هفته های اخیر در صحن علنی مجلس هم نشان داده شده بود و عکاسان خبری این تصاویر را ثبت کردند. باید دید منظور سلحشوری از این رفتار چیست؟


2. سلحشوری دم از مردم می زند ولی هفته گذشته در گفتگو با یک رسانه اصلاح طلب اغتشاش گران مسلح را جای مردم جا زد و گفت: «مردم را قلع و قمع کردند!/ جواب اعتراضشان را با گلوله و بازداشت دادند!». یا در جای دیگر سلحشوری از تریبون مجلس متعلق به بیت المال به طور علنی از چند محکوم امنیتی به حمایت پرداخت. ظاهرا خانم سلحشوری اسم مردم را بلد هستند ولی متوجه نشده اند که مردم چه کسانی هستند و تا امروز در کنار چه کسانی بوده‌اند؟ ایشان باید توضیح بدهند که در طول چهارسال گذشته که به قول خودشان خیلی هم زود سپری شد به جز اقدامات حاشیه ای، کدام حرکت واقعی را در جهت صحیح برای مردم برداشتند؟ به عنوان نمایندگان ملت برای نظارت بر دولت، کدام نظارت را بر مدعیان تدبیر اعمال کردند یا فقط وکیل الدوله‌ای صرف بودند؟!

3. می توان گفت تقریبا خانم سلحشوری روغن ریخته را نذر امامزاده کرده است. همان طور که بسیاری از اصلاح طلبان اعتراف کرده اند اوضاع این جریان سیاسی برای انتخابات پیش رو مطلوب نیست، خانم سلحشوری زودهنگام و قهرمانانه خود را کنار کشیده اند تا ترکش شکست نصیب‌شان نشود؛ البته اگر این نماینده اصلاح طلب با اظهارات ساختارشکنانه ای که در پرونده خود جا داده است، از فیلتر شورای نگهبان عبور می کرد.


کد مطلب: 710366

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/710366/پروانه-سلحشوری-خاطر-نظارت-استصوابی-نیامدم-بغض-های-فروخفته-بزرگان-اصلاحات-زنان-جوانان-عذر-می-خواهم-۳-نکته-قابل-توجه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com