جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۶۶
اظهارات جدید پروانه سلحشوری

ما باید نوع حجابی را تعریف کنیم که در ابتدا آسیب زننده نباشد/ عمل کردن گردنم و درد دستم، ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود!

شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب: 655826
من ۱۰ سال در هند زندگی کردم. در آنجا چادر و مقنعه چانه‌دار به سر می‌کردم، اما به نظرم واقعا نیاز است نگرش جدیدی را حاکم کنیم. این نحوه پوشش برای خود من آسیب‌زا بود.
ما باید حجابی را تعریف کنیم که آسیب زننده نباشد/ عمل کردن گردنم و درد دستم، ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود!
گروه سیاسی جهان نيوز: پروانه سلحشوری -نماینده اصلاح‌طلب مجلس- گفت: بعد از انقلاب نه تنها در مورد حجاب بلکه در بسیاری از موارد ایدئولوژیک عمل شد. ما فقط روی ظاهر اسلامی کار کردیم و ریاکاری کردیم. در حالیکه محتوا را رها کردیم و اصل دین را به جوانان آموزش ندادیم.

به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دولتی ایسنا، پروانه سلحشوری در همایش «پوشش بانوان ایرانی پس از انقلاب» که در دانشکده ادبیات دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد حجاب را از مباحث پر چالش بعد از انقلاب عنوان کرد و گفت: خصوصا بحث حجاب اجباری از موضوعاتی است که مطرح می‌شود. تا قبل از سال ۶۲ حجاب اجباری وجود نداشت اما بعد از آن این مسئله به وجود آمد. اوایل انقلاب اعتراضاتی به حجاب اجباری بود. موضوعاتی از این دست مطرح شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بیشتر مردم ایران هنوز معتقد به حجاب هستند و آن را باور دارند، یادآور شد: البته دختران و زنانی هستند که باور به حجاب ندارند. سوال این است آیا ما پس از ۴۰ سال از انقلاب توانسته‌ایم دختران و زنان‌مان را باورمند به حجاب کنیم؟ قطعا نهادهای سیاستگذار و مجری اشتباهاتی داشته‌اند که نه تنها نتوانسته‌ایم حجاب را برای اقشار جامعه نهادینه کنیم بلکه گاهی آموزه‌های ما اثر عکس داشته است.

سلحشوری خاطرنشان کرد: من معتقدم که الزاما پوشیدن چادر به معنای حجاب کامل نیست. گاهی برخی با همین پوشش چنان آرایشی دارند که خود حجاب را زیر سوال می‌برد. باید بگویم ما نه تنها باعث اعتقاد جوانان‌مان به حجاب نشده‌ایم بلکه باعث گریزان شدن آنها از خیلی از آموزه‌ها شدیم.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه دخترانی که پوشش بهتری دارند زودتر ازدواج می‌کنند و در رابطه عاطفی با جنس مخالف موفق‌تر عمل می‌کنند ادامه داد: در مورد آینده حجاب نمی‌توانیم بگوییم معتقدان به حجاب بی اعتقاد می‌شوند. اشکال کار در جای دیگری است. متاسفانه بعد از انقلاب نه تنها در مورد حجاب بلکه در بسیاری از موارد ایدئولوژیک عمل شد. ما فقط روی ظاهر اسلامی کار کردیم و ریاکاری کردیم. در حالیکه محتوا را رها کردیم و اصل دین را به جوانان آموزش ندادیم.

سلحشوری با اشاره به سابقه تحصیل و زندگی خود در هند گفت: من ۱۰ سال در هند زندگی کردم. در آنجا چادر و مقنعه چانه‌دار به سر می‌کردم، اما به نظرم واقعا نیاز است نگرش جدیدی را حاکم کنیم. این نحوه پوشش برای خود من آسیب‌زا بود.

وی با ابراز این عقیده که «همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌هاست درد می‌کند ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود» افزود: ما باید نوع حجابی را تعریف کنیم که در ابتدا آسیب زننده نباشد.

وی با تاکید بر اینکه باید ادراک مشترکی نسبت به نوع پوشش تعریف شود، ادامه داد: این نوع پوشش هم باید اسلامی باشد و هم در عین حال تمام جوانب را در نظر بگیرد. ما که ایزوله و بی ارتباط با دنیا نیستیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برخی معتقد به حق انتخاب در پوشش هستند، گفت: اینکه ما در سیاستگذاری‌های خود به نتیجه برسیم که حق انتخاب یک پوشش عرفی را تعریف کنیم مسئله خیلی مهمی است. ما باید برای خودمان تعریفی از حجاب داشته باشیم. اگر توانستیم دختر و پسرمان را بدون خصومت و بدون بحث ایدئولوژیک به اسلام و حجاب گرایش دهیم در این شرایط اصلا نیازی به اجبار نیست.

وی همچنین گفت: در دین اسلام حجاب مورد تاکید قرار گرفته و من به عنوان یک زن مسلمان به آن معتقدم و آن را رعایت می‌کنم. اما سوال این است آیا برای کسی که نماز نمی‌خواند یا روزه نمی‌گیرد گشت ارشاد تعیین می‌شود؟ حقیقت این است که ما به سمت ایدئولوژیک کردن حجاب رفتیم و حجاب از ابتدا به عنوان یک امر سیاسی و نه فرهنگی مطرح شده است. همین سیاسی شدن کار را خراب کرد.

وی همچنین یادآور شد: سوال این است چرا کشورهای خاورمیانه و خصوصا ایران بیشترین آمار مصرف لوازم آرایش را دارند؟ حتی زنان ایرانی ما در خارج از کشور هم به این نوع آرایش عادت کرده‌اند. ما یکی از مظاهر جامعه اسلامی را حجاب تعریف کردیم ولی نتوانستیم آن را به نسل بعد از خودمان منتقل کنیم. ما شاهد این هستیم در ترکیه با وجود فیلم‌هایی که فرهنگ منحطی را نشان می‌دهند زنان با حجاب هر سال افزایش پیدا می‌کنند و این تغییر در ترکیه بسیار ملموس است، اما ما نتوانسته‌ایم کاری کنیم که جوان حجاب را با دلش بپذیرد. زیرا ظاهر را ترویج کرده‌ایم. مگر اخلاق دروغ نگفتن، ریا نکردن و ده‌ها صفت دیگر جزو صفات اسلامی نیست؟ پس چرا دروغگویی در کشور ما بیداد می‌کند؟

سلحشوری تصریح کرد: مهم این است که ما برای بهتر شدن و دیندارتر شدن جامعه به فهم مشترکی برسیم. ظاهر دیندار ما لزوما نشان دهنده باطن دیندار نیست.

این مدرس جامعه شناسی درباره موضوع ازدواج سفید نیز گفت: ازدواج سفید یک پدیده اجتماعی نوظهور است که نمی‌توانیم آن را کتمان کنیم. بلکه باید آن را آسیب شناسی کنیم. کسی در جامعه چنین چیزی را ترویج نمی‌کند. من در همایشی در همین رابطه شرکت کردم و در نتایج بحث آنچه گفتیم این بود که در ازدواج‌های سفید این دختران هستند که ضرر می‌کنند و به خاطر رابطه عاطفی ایجاد شده آسیب می‌بینند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به بودجه میلیاردی صدا و سیما اظهار کرد: نهادهای مختلفی در حوزه فرهنگی مسئولیت تبلیغات را بر عهده دارند. ما باید بپذیریم سیاستگذاری‌های گذشته ما موفق نبوده است وگرنه تلویزیون به صورت انحصاری تبلیغات می‌کند. الان چند سال است که شبکه‌های مجازی باب شده است. سوال این است این دستگاه‌ها با چنین بودجه‌هایی چرا موفق نشده‌اند جوان مسلمان تربیت کنند؟ مثلا حوزه علمیه با بودجه میلیاردی چرا در این زمینه موفق نبوده؟ چرا دستگاه‌های تبلیغاتی با این بودجه‌های هنگفت در بحث حجاب ناکارآمد بوده‌اند؟

این عضو فراکسیون زنان مجلس درباره فعالیت زنان مجلس برای جلوگیری از کودک همسری یادآور شد. ما روی این موضوع کار می‌کنیم. زیرا دو سوم ازدواج‌های زیر سن باروری منجر به سرطان دهانه رحم می‌شوند. آنچه ما در طرح‌مان پیش بینی کردیم ممنوعیت ازدواج زیر ۱۳ سال و مشروط شدن ازدواج بین ۱۳ تا ۱۶ سال به اذن پدر بود؛ چرا که در این ازدواج‌ها بیشتر زور پدر می‌چربد تا عشق دختر. ما در چنین مواردی نباید به گرایش سیاسی کار داشته باشیم که مملکت را نابود می‌کند. متاسفانه مخالفان طرح ما با گرایش سیاسی با ما مخالفت کردند. این در حالیست که ۴۵ هزار کودک داریم که زیر ۱۳ سال ازدواج می‌کنند.

سلحشوری در پایان ضمن ابراز مخالفت با بالا رفتن میانگین سن ازدواج نیز گفت: میانگین سن ازدواج با احتساب کودک همسری به ۲۹ سال رسیده، من اصلا موافق بالا رفتن سن ازدواج نیستم و معتقدم باید نسبت به کاهش میانگین سن ازدواج اقدام شود.
https://jahannews.com/vdcj8iemmuqeioz.fsfu.html
jahannews.com/vdcj8iemmuqeioz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دروغ نگفته
لا اکراه فی دین هیچ اجباری در دین نیست
یا مثلا در ایه ای دیگر خداوند خطاب به پیامبر می فرمایند ای پیامبر به زنان با ایمان بگو که سر و بدن خود را از وجود نا محرم بپوشانند ...
مطمئنا در این ایه خداوند زنان با ایمان رو خطاب قرار داده نه همه زنان رو وگرنه می فرمود به همه زنان بگو
نفس انسان به نحویست که اگر چیزی رو به زور بخوای بهش تحمیل کنی قبول نمی کنه و این دلیل دین گریزی جوانانه
البته فکر نمی کنم از فیلتر سانسور چی رد بشه ولی خوب خود سانسورچی هم بخونه مطلبو بد نیست
Romania
...
Iran, Islamic Republic of
زن در حجاب همچون گوهری است در صدف .
Iran, Islamic Republic of
بله ولی نه با قل و زنجیر
هاشمی : به ۱۶:۵
Iran, Islamic Republic of
یعنی این همه زن که استاد دانشگاه و پزشک و یا تخصص های دیگر با حفظ حجاب دارند به مردم خدمت می کنند یا در مدارس تدریس می کنند اینها در غل و زنجیر هستند؟ !!!
واقعا که ...
Iran, Islamic Republic of
نه منظور دوستمون به زوره
Iran, Islamic Republic of
یک نمونه نشان دهید که به زور چادر سر کسی کرده باشند
Iran, Islamic Republic of
این یعنی شما باید دیگران مجبور به کاری کنی که دوست ندارند ایا در زمان پیامبر اگر کسی بی حجاب بود حد می خورد یا شما کاسه داغتر از اشید ؟
Iran, Islamic Republic of
اقایی که نظر اول رو دادی

تلویحا قبول کردی که زنهای بیحجاب ایمانی به خدا ندارن
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
خانم سلحشوری!! شما لطف بفرمایید کمتر افاضه نمایید!! برای حفظ شخصیت خودتان هم که شده کمتر خود را در معرض لغزش های بزرگ قرار دهید! متاسفانه با معلوماتی که دارید نمی توانید ارزیابی درستی از قضایا داشته باشید!!!
سیاهکلی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
همشیره شما حدود بیست کیلو وزن کم کنید تا مشکلات برطرف بشه .
اگر قرار بود زنهای چادری دچار دیسک گردن بشن الان سه چهارم زنان ایران باید فلج می بودن
Iran, Islamic Republic of
شرم کن! یکی به مادر و آبجیت اینجوری بگه خوشت می آد؟
عقل
Iran, Islamic Republic of
...
این روزها معضلی شده برای خانم ها این ازدیاد وزن،...
حامد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به نكته خوبي اشاره كرديد. اما اون مي تونه كمتر بخوره؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت
ادیب بزرگ سعدی هم در این مورد فرموده:
اندرون از طعام خالی دار
تا در آن نور معرفت بینی
تهی از حکمتی به علت ان
که پری از طعام تابینی!
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم.چه جوابی!!!
Iran, Islamic Republic of
بانوان دهات هندوستان و عشایر ایران کوزه ها و تشت های چند کیلویی تا چند ده کیلویی رو سرشون حمل میکنند اگه حرف این نماینده مجلس درست بود الان باید گردن نداشتند!
شوهر
Iran, Islamic Republic of
...
سیاهکلی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
برداشت شما از این آیه درست نیست

با تفسیر شما جامعه دچار هرج و مرج میشه و ااین ابتدایی ترین دلیل بر رد نظر شماست
من با شما موافقم تفسیر شما جامعه رو داره یکدست میکنه اونم تو بدحجابی
Iran, Islamic Republic of
رفتارهای غلطی که به وسیله اکبر پونز که تحت حمایت هاشمی رفسنجانی بود انجام می شد و گشت ارشاد که بنیان گذار اون علی مطهری است جامعه زنان رو به اینجا کشونده ، نه اندیشه اسلامی
Iran, Islamic Republic of
همین بعضی از اصلاح طلب ها بودن که اول انقلاب رو دست افرادی که لباس استین کوتاه پوشیده بودن رنگ می پاشیدن و یا حجاب رو....
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت زدم
Iran, Islamic Republic of
به هر حال نظرمو دادم و نظر شما هم برای من محترمه
سلدوزیان
Iran, Islamic Republic of
آسانی دین درامورفردی است قرآن هم نفرموده باشندباید
طبق عرف وفطرت حجاب داشت نه تنهابرای زن بلکه برای مردهم لازم وواجب است
Iran, Islamic Republic of
لطفاً دقت کنید!! لا اکراه فی الدين مربوط به حوزه اعتقادات است. اساسا باورها اکراه نمی پذیرند نمی توان افراد را به زور مسلمان کرد!! اما در فروع دین الزام وجود دارد باید نماز خواند! باید حجاب داشت ! باید دروغ نگفت!!!
سلدوزیان
Iran, Islamic Republic of
شماهم همان حرف مرازدیدمگراعتقادامرفردی نیست؟
Iran, Islamic Republic of
بله اعتقادات امر فردی است و الزام و اکراه نمی پذیرد افراد می توانند هر دینی را برای خود اتخاذ کنند اگر شخصی مسلمان شد باید ملتزم به دستورات اسلام باشد باید به فرامین عمل کند حجاب امر الزامی است اگر مسلمان نیست باید به قانون کشور اسلامی که رعایت حجاب است ، التزام داشته باشد رعایت قانون لازم است!!
سلدوزیان
Iran, Islamic Republic of
جناب پروفسورمتن راخوب نخواندی عرف وفطرت معنی آن
چیست؟قوانین عرف جامعه است
Iran, Islamic Republic of
لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى لَا انْفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿۲۵۶﴾ در قبول دين، اكراهي نيست. (زيرا) راه درست از راه انحرافي، روشن شده است. بنابراين، كسي كه به طاغوت (بت و شيطان، و هر موجود طغيانگر) كافر شود و به خدا ايمان آورد، به دستگيره محكمي چنگ زده است، كه گسستن براي آن نيست. و خداوند، شنوا و داناست. (۲۵۶)

نصف آیه را آمدی و بقیه اش را نگفتی و از یک نصفه تفسیر به رای کردی.
فدات شم ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ببینید این درسته ولی خداوند به انسان حق انتخاب داده این درسن نیست که شما این حق رو ازش بگیرید شما می تونید چشمانتون رو بپوشونید و نگاه نکنید
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
ولی یک نفر حق نداره در یک اتوبوس عمومی سیگار بکشه
همینطور کسی هم که حجاب را قبول نداره حق نداره در مکانهای عمومی قانون حجاب را که در کشور جمهوری اسلامی به دست مجلس و در یک سیستم برآمده از رای مردم تصویب شده ، زیر پا بگذاره
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خداوند به انسان حق انتخاب داده ولی حق و باطل را هم نشان داده گفته اگر حق را انتخاب کنی سعادتمند خواهی شد و الا در قعر جهنم خواهی بود این جور نیست که هر انتخابی کنیم در نزد خدا یکسان باشه لطفا کمی دقت داشته باشید.
Iran, Islamic Republic of
خوب این یعنی حجاب اجباری یا نه ؟ دقت کنید خداوند برای بهشت و جهنم حق انتخاب قائل شدند
خیلی ها دوست دارند برن جهنم شما چرا مایلی که جلوشونو بگیری ؟و بزور به جایی ببری که نمی خوان برن . برادر من بیشتر دقت کن و ببین این همه فساد جنسی که در وجود ناپاک ما هست ریشه اش کجاس ؟ چرا بیشتر جوونها فکر و ذهنشون همش جاهایی میره که نباید بره ؟ ثمره این اجبار ایا الان درست کرده همه چیز رو ؟ تامل کن برادر
خداوند در فرمایشاتش انسانهای با ایمان رو خطاب قرار داده تا خوب و بد از هم تمیز داده بشن ولی حالا ایا می تونی خوب و بد رو تشخیص بدی ؟؟؟ نه چون همه همشکل و در لباس خوبی هستیم . تامل کن
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
این یعنی قانون لازم الاجرا برای همه است . البته در مکانهای عمومی
شما اسمش رو هر چی دوست داری بذار
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز برداشت جنابعالی از این آیه(لا اکراه فی الدین...)اشتباه است به اعتقاد همه مفسرین:هیچ اجباری در {پذیرش دین }نیست.نه اینکه در احکام دین هر کی هر جور دلش خواست عمل کند اگر کسی مسلمان شد عادتا دستورات دین را باید اجرا کند وبه آن عمل کند پس معنای هیچ اجباری یعنی کسی مجبور به پذیرش دین اسلام نیست...
اصولا بحث حجاب قبل از اینکه دینی باشد اجتماعی است و حقوق کل جامعه با ناهنجاری ها پایمال میشود در اروپا هم مشکل تظاهرات برای برای لخت و عور شدن هست هم جامعه و هم حاکمیت در مقابلشان ایستاده اند
هاشمی : به ۱۸:۱۸
United States
طبق تفسیر شما
گروهی از زنان از بدو تولد با ایمان متولد می شوند و بعضی بی ایمان ، و خداوند در قرآن گفته آنکه با ایمان متولد شد باید حجاب را رعایت کند و در غیر اینصورت لازم به رعایت حجاب نیست ! که واقعا خنده دار است
اصلا تعریف شما از ایمان چیست و با ایمان کیست و بی ایمان کیست اصلا ایمان به خدا چه نقشی در زندگی انسان دارد و تا چه حد ضرورت دارد
یک چیزی شنیده ای و بکار می بری در حالی که مطمئنم یک بار کل قرآن را نخوانده ای
Iran, Islamic Republic of
این که قران را خوندم یا به خودم مربوطه البته شما عادت به تجسس دارید اما در جواب شما باید بگم دینی که بصورت مادر زادی و بدون تفکر قبولش کردی هم خدا قبول نداره . خداوند حق انتخاب داده تا با علم به حقیقت برسی دوست عزیزم هیچ اجباری در دین نیست تا انسانها در لباس ریا و ریش و ... مثل بقیه نشن
خداوند قصدش از ازادی برای انسانها تمیز دادن اونهاست ولی من برای هر تفکری از شمایی که موافق حجاب هستین هم احترام قائلم خیلی ها از اینده دختر هاشون می ترسن و من هم از این قائده مستثنی نیستم و شاید اگر یه روز حجاب ازاد بشه خودم نمیدونم باید چه کنم در مقابل همسر و دخترم و چه جوابی بدم بنابراین قصدم از گفتن اون ایات توهین به تفکری نیست
و من همه شما رو دوست دارم و مطمئنم هر نظری میدی قطعا برای جامعه مفیده
بحث و مشورت بسیار عالیه حتی اگر جوابی در نیاد از درونش
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
من هم قبول کردم که شما بنده را دوست داری
البته این لطف شماست
بنده شما و همه دوستان را دوست دارم حتی اگر نظر مخالف بنده بدهند
قصدم این بود دوست عزیز که با خواندن یک ترجمه تحت اللفظی از قرآن نمی توان نظر قطعی داد که خدا چنین گفته و نتیجه بگیریم
این که در هر رشته ای به کارشناس آن رشته باید مراجعه کرد یک اصل عقلانی است چه پزشکی چه مهندسی چه ریاضی و حسابداری و اقتصاد و ...
پس در تفسیر آیات قرآن بهتر است به کارشناسان آن رشته که علمای دین و مجتهدین می باشند رجوع کنیم
به نظر جنابعالی این حرف اشتباهه؟
Iran, Islamic Republic of
نه درسته دوست من قانع شدم
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
ضمنا از کجای کامنت بنده نتیجه گرفتی که عادت به تجسس دارم دوست عزیز ؟
Iran, Islamic Republic of
منظوری نبود از حرفم کلی گفتم
Iran, Islamic Republic of
عزیزم
لا اکراه فی الدین یعنی در پذیرش دین اجباری نیست
ولی وقتی دین رو پذیرفتی، باید بدونی که دین بازیچه دست شما نیست که بگی« نومن ببعض و نکفر ببعض»
اصل پذیرش دین اختیاریه، ولی احکام اختیاری نیست و رعایت نکردنش در دنیا و آخرت برای شخص میتونه مستوجب عقوبت باشه
Iran, Islamic Republic of
اکراه در اصل انتخاب دین درست نیست
ولی زمانیکه دینی رو پذیرفتید باید به قوانینش پایبند باشید.
Romania
عجب! ولی خانم های ایرانی از قبل از اسلام چادری بودند (اصلا کلمه چادر مال قبل از اسلام است) و نقل نشده که دست درد و گردن درد گرفته باشند....
Iran, Islamic Republic of
پیامبر و امام علی که حکومت دینی تشکیل دادند در هیج جا ذکر نشده که حجاب را اجباری کردند و کسی را به خاطر بی حجابی حد بزنند
Iran, Islamic Republic of
میشه حد رو تعریف کنید?!
Iran, Islamic Republic of
چون زنها خودشون رعایت می کردن
باسمه تعالی
لا اکراه فی الدین معنایش اینی نیست که شما افاضه فرمودید.
اصل دین است. فعلا در دنیا. وگرنه احکام واجب و حرام دارد.
و همچنین در آخرت کسی که دین اسلام را نپذیرفته باشد عذاب می شود.

ببینم فقط شما چادر می پوشی؟ اون هم با اون چادر پوشیدنت!!!!
چرا مادر گل من این مرض شما را نگرفته؟؟....
خب نپوش
...!!!
France
شما را تو قبر خودتون میطارن و ما را هم تو قبر خودمون .حق پوشش یک حق هست و به کسی هم مربوط نمیشه .یکی دوست داره محجبه باشه و یکی دوست داره حجاب نداشته باشه هر ۲ قابل احترام و باید از هر ۲ دفاع کرد .
Iran, Islamic Republic of
محجبه بودن حقی از کسی ضایع نمیکنه ولی بیحجابی و بدحجابی حق افرادی رو که نمی خان گناه کنن و با دیدن انها دچار لغزش میشن و یا حتی لغزش نشن فقط بادیدنشان معذب میشن ضایع می کنه و این عین حقوق شهروندی است پس لازم که رعایت بشه این حق
United Kingdom
شما اگر زن بی حجاب دیدی چیزیت میشه برو دکتر مریضی .
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اگه کسی زن بد حجاب ببینه
و چیزیش نشه مریضه
Iran, Islamic Republic of
میتونی خودتو به اون راه بزنی اما حقیقت تغییر نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
یکی از این دو انتخاب مطابق با رضایت خداست و محترم است ....
Netherlands
البته لا اکراه فی الدین ادامه داره ها حتما بقیشم بخون.مگه زنان بی ایمان حجاب دارن .
United Kingdom
به کسی ربطی نداره کی حجاب داره و کی نداره . شما وکیل و وصی کسی نیستید ....
Iran, Islamic Republic of
مسائل اجتماعی به‌همه مربوطه. یکی جلوی بچه شما مواد مصرف کنه، بعد بگه به خودم ربط داره هم همین رو میگی؟
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
زنان بی ایمان تا همین جا هم ما را شرمنده خودشان کرده اند که این حجاب نیم بند تحمیلی را تحمل کرده اند پیشنهاد میکنم برای جلوگیری از گردن درد و دست درد و هزار عیب دیگر کلا حجاب را کنار بگذارند!!!!!!!!!!!!!!
سید رضا - پاسخ 18:18
Iran, Islamic Republic of
لا اکراه ... تا قبل از پذیرش اسلامه ! وقتی که اسلام رو پذیرفتی ، باید احکام اون رو هم رعایت کنی و در چارچوب اون زندگی کنی ! همه ادیان ( حتی غیر توحیدی ها ) و جوامع هم ؛ برای خود قوانینی دارن و فرد وقتی پیرو اون ادیانه و یا تو اون جوامع زندگی می کنه ؛ مجبوره اون قوانین رو رعایت کنه ! وقتی دین می گه ؛ نباید مشروب بخوری! اگه خوردی ، باید مجازات های دنیوی و اخروی اون رو هم تحمل کنی ! نمی تونی بگی ؛ من نمی خوام عذاب بشم ! اگه از چراغ قرمز رد شدی ، جریمه می شیی ! نمی شه بگی من دلم می خواد رد بشم !!
سیاهکلی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه شما درابتدایی ترین مسایل مانده اید ودارید تفسیر به رای می کنید .....این کارتان اشتباه است ...برای چند روز دنیا اصل ایات را سلیقه ای تفسیر نکنید ....
Iran, Islamic Republic of
لا اکراه فی الدین. بله صحیحه اما به شرطی که تفسیر به رأی نشود. در دین هیچ اجبار و اکراهی نیست. اما این در صورتی ایست که وارد در دین نشده باشی. وقتی شخصی قبول کرد که مسلمان هست باید هنجارهای جامعه مسلمین را هم رعایت کند.در هیچ جامعه ای حتی غیر دینی، نمیشود در آن زندگی کنی و بگی من هنجارهای شما را قبول ندارم. یا فلان قانون شما را قبول ندارم چون با دمکراسی طبق قرائت من مطابقت ندارد! در نتیجه نمیشود در جامعه مسلمین زندگی کرد و گفت من قانون حجاب که ضروری دین است را قبول ندارم.
سعید
United Arab Emirates
اکراه در این ایه در مورد قبل از پذیرش دین است نه بعد از قبول ان
Iran, Islamic Republic of
این آیه مربوط به قبول اولیه دین هست نه اجرای احکام
فخرالزمان قاجار
Iran, Islamic Republic of
چه وگویی حضرت اعظم ،
زنای پیامبر فقط شامل آیه اند؟ عجبا "
برا دست درد پروانه خانم هم یه پیشنهاد داره :برگردیم به حجاب زمان قاجار یعنی چادر قخری با روبند .وای یعنی میشه تصویب شه تو مجلس
مریم
Iran, Islamic Republic of
ما سالهاست چادر می پوشیم نه دست درد کردیم نه گردن درد
بیماری شما ناشی از چادرتان نیست ....!!!
Iran, Islamic Republic of
مريم خانم سلام، اين بنده خدا اين همه حرف حساب زده (به گرايش سياسيش كاري ندارم) بعد شما فقط همون يه جمله رو گرفتي؟ (شايد هم فقط تيترو خوندي)
Iran, Islamic Republic of
خوب وقتی حرف،حرف ناحساب وبی ربطی باشه بقیه ی حرفادیگه چه فایده ای داره؟؟؟؟
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما بپوش ولی حق نداری دیگران رو زیر سوال ببری چون به راه تو نیستن
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی این است که امثال این خانم نماینده و خیلی های دیگر فکر می کنند به صرف اینکه مسئولیتی دارند، می توانند در همه امور اظهار نظر کنند. اما همین ها برای مسائل پزشکی خود دنبال بهترین متخصص و پزشک حاذق می گردند ؛ اما حاضر نیستند برای مسائل شرعی و دینی، نظرات علما و مراجع عظام را مطالعه و مد نظر قرار دهند.
هاشمی
United States
چرا به غربیها کسی نمی گوید به زنان با حجاب سخت نگیرند ولی در ایران هر کس که از کل قرآن شاید غیر از حمد و سوره و دو سه تا سوره کوچک قرآن چیزی از قرآن را حتی در حد روخوانی بلد نیست به خود اجازه می دهد قرآن را تفسیر کند....
United States
اقای هاشمی شما یک روحانی هستید و فکر می کنید اگر حجاب نباشه کر شما سخت میشه در حالیکه این طرز فکر الان اشتباه . هر چی بیشتر فشار بیارید مشکلاتتون بیشتر میشه . ...!!!
هاشمی: به ۵۶: ۱۰
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا بنده روحانی نیستم
شغل بنده حسابداری است و با این مسائل لطمه به کارم نمی خورد
ولی البته به حفظ دین بنده و هموطنانم با بی حجابی لطمه می خورد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خانم نماینده یعنی چادر 100 گرمی باعث اسیب دیدن گردنت شد تو فردا جواب خدارا چه می دهی....!
وزن سنگین
Iran, Islamic Republic of
بانو، جسارتا مشکل از وزن چادر نیست مشکل از وزن شماست
جناحي برخورد نكنيم
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز 19:17، دكتر به ايشان گفته مشكل بيماري T.O.S ايشان (كه عوارضي مشابه بيماري "دنده گردني حاد" دارد) چادر سر كردن ايشان است. يكي از جراحان مشهور ايراني نيز مي گفت كه اكثريت بانوان ايراني با اين مشكل مواجه هستند ولي خود نمي دانند. (علامت آن اين است كه اگر 30 ثانيه دست خود را بالا بگيرند دستشان خواب مي رود) اما اقوام عرب ايراني اين مشكل را ندارند چون چادر عربي (عبا) كاملاً روي سر مي نشيند و نيازي به نگه داشتن آن با دست نيست.
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
من و تمام اقوامم تقریبا همه چادری هستیم، چنین حرفی برام عجیب و غریبه. تا حالا چنین موردی نداشتیم. بعد این خانم اگر به فکر سلامتی زنان هستند، چرا از ضررهای مواد آرایشی که حاوی مواد شیمیایی خطرناک هستند و به وفور استفاده می شود صحبتی نمی کنن؟؟؟!!! معلومه این حرفها همش سیاسی هست
Iran, Islamic Republic of
نه جناحی برخورد کنیم و نه از روی غفلت
از کجا می دانی آن متخصص مشهور واقعا بی طرفانه نظر داده ؟
A
Iran, Islamic Republic of
. چادر چه ربطی به گردن درد داره مادر بزرگ من تا 80سالگی چادر سرش کرد. شما دنبال اثبات چی هستید؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
من ۴۰ سال چادر سر کردم و با دستم نگهش داشتم سرکار ودانشگاه رفتم ولیهیچ مشکل گردن و دست ندارم
مادربزرگم خدابیامرز ۹۰ سال چادری بود و هیچ مشکلی نداشت

....
چوبین
Romania
خب چادر نمی پوشیدی!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Canada
نماینده مجلس !!!!!?????!!!!! ...
Iran, Islamic Republic of
واقعا که!
اولا مشکلات جسمی شما میتواند دلایل مختلفی داشته باشد.
از جمله عدم استفاده مناسب از حجاب که به عدم تدبیر و مشکل شخص است نه حجاب.
بعضی هر نا ملایمتی می بینند به گردن دین می اندازند حالا اینگونه باشد یا نباشد.
ادم یاد کشته سازی های بعد فتنه ۸۸ می افتد....
البته باید حجاب در فضایی متعادل بدور از نگاه های سیاسی و جناحی بر مبنای فهم دقیق فقهی و دینی و برداشت مجتهدانه از قرآن و سنت پیامبر توسط اهلش بیان شود.
نه هر غیر متخصصی در فضای تخصصی نظر دهد
دلواپس
United Arab Emirates
خانم شما مجبور نیستی چادر سرت کنی...اصل حجاب با تمام جوانب ایه ی قرآن ومایه ی حفظ عفت جامعه است...
انقدر خانمهای بی حجاب هستند که دست درد دارند!
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
فرانک
Romania
....
احمد
Iran, Islamic Republic of
نماینده محترم مجلس از خدا می خواهم شما با این زمزمه های خطرناکی که در مورد نوع حجابتان کرده اید به سرنوشت نماینده سابق - خانم حقیقت جو - دچار نکند و شما تا پایان عمر با حجاب باشید و از اظهار نظرهای غیرعلمی در مورد چادر به دور باشید , از گمراه کردن دیگران بار خود را سنگین و آب به آسیاب دشمن نریزید.
سرور
Iran, Islamic Republic of
....
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
هاشم
Iran, Islamic Republic of
خانم محترم از افاضات شما خسته شدیم آیا کافی نیست؟ تشریف ببرید به زنگیتون برسید!
حقگو
Iran, Islamic Republic of
...
زهرا
Iran, Islamic Republic of
خانم محترم اگر شما به وایزه ریا و عوام فریبی چادر سر کرده اید بنده 30 سال است که با علاق خودم چادر به سر دارم با همین چادر دانشگاه رفتم ، مادر شدم ، ساعتها پیاده روی کردم ، با همین چادر به دانشجویانم درس دادم و با همین چادر دو فرزند کوچک خود را به پارک میبرم و ... از این مشکلاتی که برای شما پیش امده به نظرم بهتر شما قبول زحمت بفرمایید و با اندکی از حقوقتان ترازویی تهیه کرده و خود را وزن بفرمایید و یا حداقل در ایینه نگاهی جانانه به خود انداخته
انشاءالله رفع کسالت شود فکر کنم وقت استراحت و انشاءالله بازنشستگی شماست
Iran, Islamic Republic of
سالها در بازار تجریش و بازار بزرگ تهران رفت و آمد داشتم تمام تعرض ها و دست درازی هایی که طی این مدت در کوچه های بازار دیدم به خانم های بدحجاب آرایش کرده تحریک کننده بوده و اگه دقت کرده باشید همه تجاوز به عنف ها هم، قربانی هایش خانم هایی بوده اند که اندامشون رو به پشت ویترین مانتوی تنگ برده و آرایش غلیظ کرده بودند....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جدیدترین راه و روش درمان چاقی
به دلیل فراگیر شدن چاقی و اضافه وزن و نیاز انسان های به راه و روشی برای لاغری سریع شکم و پهلو و بخش های دیگر بدن محققان مدام در حال انجام تحقیقات و مطالعات در این زمینه هستند، روش درمان چاقی.روش درمان چاقی

گروهی از محققان دانشگاه آیووا متوجه شدند افراد به واسطه فعالیت میکروب های مفیدی که در روده آنها وجود دارد، شب ها هنگام خواب نیز کالری می سوزانند.
این محققان با استناد به یافته های خود، تغییرات ناسالم در باکتری های روده را موجب افزایش وزن می دانند و امیدوارند که یافته های آنها بتواند به ابداع روش های درمانی جدید برای چاقی منجر شود.
Iran, Islamic Republic of
رسیدن به وزن سالم
افراد چاق اغلب تصور می کنند از دست دادن این همه وزن مزیتی برایشان ندارد و در نتیجه دلسرد می شوند. حال این که از دست دادن ۵۰ درصد اضافه وزن باعث بهبود قابل توجهی در یلامت خواهد شد. نکته مهم اینجاست که بدانید یک افت کوچک در شروع می تواند یک دستاورد بزرگ باشد. محققین به این نتیجه رسیده اند افرادی چاقی که به صورت آهسته و پیوسته وزن کم میکنند مثلا هفته ای نیم تا یک کیلو در تثبیت کاهش وزن خود موفق تر هستن
Iran, Islamic Republic of
افراد چاق باید کل کالری مصرفی روزانه را کاهش دهند. بیشتر از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل استفاده کنند. مصرف قند و کربوهیدرات های تصفیه شده و برخی چربی ها را به طور قابل توجهی کاهش دهند. باید از یک رژیم غذایی متنوع استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی ضروی بدن شوید.
Iran, Islamic Republic of
عامل اصلی ازدیاد وزن و چاقی سرعت کند متابولیزم(سوخت و ساز) بدن می‌باشد، آیا تا بحال از خود نپرسیده‌اید چرا شخصی بیشتر از شما غذا می‌خورد اما دچار ازدیاد وزن نمی‌شود در حالی که شما با کوچکترین ناپرهیزی با افزایش چشمگیر وزن روبرو می‌شوید؟ زمانی که سرعت متابولیزم کند باشد، بدن به جای تبدیل مواد غذایی به انرژی، آن‌ها را به چربی تبدیل و در خود ذخیره می‌کند، در این حالت فرد دائما با کمبود انرژی روبروست و برای کسب انرژی تمایل به مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین مانند چای و قهوه و یا خوردن مواد غذایی بیشتر بخصوص مواد قندی و شیرین دارد. چرا که مواد شیرین سریعا باعث افزایش قند خون و انرژی می‌شوند، مواد شیرین علاوه بر داشتن کالری زیاد سبب ترشح بیشتر هورمون انسولین شده که خود باعث ازدیاد وزن می‌گردد، با ترشح بیشتر هورمون انسولین قند خون دائما افت می‌کند و فرد با عوارضی مانند بی‌قراری، ضعف، خستگی و غیره مواجه می‌شود و به ناچار به خوردن مواد غذایی و تنقلات بیشتر روی می‌آورد! به همین دلیل است که افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دو می باشند، زیرا غده پانکراس با ترشح بیش از حد هورمون انسولین سبب مصرف و تخلیه بدن از عناصر روی، منگنز و کروم می گردد، این عناصر برای تولید انسولین مورد نیاز می باشند و کمبود آن ها در بدن یکی از عوامل مهم در بروز دیابت نوع دو می باشد.
Iran, Islamic Republic of
واقعاً باید بحال داشتن نماینده ای که عضو کمیسون فرهنگی است و چنین اظهاراتی میکند، گریست....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم سلحشوری شما فرمودید "عمل کردن گردنم و درد دستم، ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود!" شما ها که دستتان در کار است لطفاً از لحاظ علمی هم این موضوع را ثابت کنید و گرنه..............
به داشتن چنین نماینده ای واقعاً متأسفم
محمد
Iran, Islamic Republic of
به والله آخر الزمانه
یا صاحب الزمان به دادمون برس
چادری
Iran, Islamic Republic of
خوب چادر سر نکن چه اصراری داری خودت را به جامعه محجبه های چادری بچسبونی ؟ اصلا در این سن وسال شما روسری هم از نظر فقه اسلامی برای شما واجب نیست.نگذار خانم .خودچادر هم دوست دارد از شماها دور باشد.
Iran, Islamic Republic of
بزرگوران تحمل شما سخته بازنشسته بشيد بريد دنبال كار و زندگيتون
...
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اصلاح طلبان غرب زده ....
....
Iran, Islamic Republic of
ثمره غربزدگی خاتمی....
مهدي
Iran, Islamic Republic of
...
امیر مسعود
Iran, Islamic Republic of
والا خانم خانواده های ما چادری هستند و این حرف هایی که شما می زنید بیشتر شبیه یک مزاح است. اولا احتمال زیاد آنچه که باعث گردن درد و دست درد شما شده گناهان شما است و نه چادر. علت بسیاری از بیماری ها گناه و یا عدم توجه به احکام اسلام است. ثانیاً ، به نام دفاع از برخی از احکام که نمی توان احکام الهی دیگر را که تأثیر بسزایی بر سلامت جامعه دارد را نادیده گرفت. انحراف فکری اصلاح طلب ها با موازین اسلامی نمی سازد و بجای اینکه رفتار خود را درست کنند می گویند بیایید اسلام را کج کنیم.
Iran, Islamic Republic of
انجام عملهای جراحی مذکور، نشاندهنده اضافه وزن شماست. لطفا در خورد و خوراک خود تجدید نظر فرمایید...
Iran, Islamic Republic of
از همین الان میخواد خودشو را برای دوره بعد مجلس مطرح کنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنم علت دست درد و گردن درد این خانم نماینده وزن زیاد و عدم تحرک و ورزش نکردن بوده واقعا که اگه استدلالشون تو ریشه یابی بقیه مشکلات هم اینقدر سطحی و غیر علمی باشه واقعا جای تاسف داره
Iran, Islamic Republic of
شیطان که بخواهد ارزشی را بکوبد، از راهی وارد می شود که به مخیله بنی بشری هم خطور نمی کند.
امیر مسعود
Iran, Islamic Republic of
..
امىرى
Iran, Islamic Republic of
اگرشما خانم سلحشورى به اسلام وحجاب ازته قلب وباجون ودل اىمان داشتى جاى خودنماءى وجود نداردواىن باىد ماىه افتخار باشد وفرض هم اىن باشد که خود چادر سخت است ولى مگرقران نمى فرماىد که ما انسان ا درسختى ومشقت آفرىدىم پس دىگر جاى آه وناله نىست ودست درد شما هىچ ارتباطى باچادر شما ندارد ...
Iran, Islamic Republic of
عملکرد شما اصلاح طلبان در دولت، مجلس و شورا خود پیامبر را نیز از دین گریزان می کند چه رسد به مردم عادی.
به حجاب گیر ندهید. از 40 سال انقلاب، 30 سالش کشور دست شما اصلاح طلبان بوده و هست. باید از عملکرد خود خجالت بکشید. نتیجه کارهای شما دین گریزی و کشور گریزی جوانان و نخبگان است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کلا مابایددینی راتعریف کنیم که همه جوره به ماحال بدهد...!!!!!
Iran, Islamic Republic of
حجاب بر زنهای سالخورده و ناامید از ازدواج ، در صورت پرهیز از خودآرایی و زینت واجب نیست: «و القوعد من النساء التی لایرجون نکاحا فلیس علیهن جناح ان یضعن ثیابهن غیر متبرجـت بزینة...» و زنان از کار افتاده‌ای که امید به ازدواج ندارند گناهی بر آنها نیست که لباسهای (روئین) خود را بر زمین بگذارند به شرط اینکه در برابر مردم خود آرائی نکنند... . [۱]
یک املت خور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تعجبم از مردمیه که به این خانم اعتماد کردنو بهش رای دادن...!
Iran, Islamic Republic of
آره خب مردم باید به قانون گرایش پیدا کنن وگرنه نیازی به مجلس نیست با این نماینده ها تعطیل بشه بهتره
تو که حجاب رو قبول نداری برا چی چادر سر میکنی این میشه ریا تو ریاکاری
United States
...
Iran, Islamic Republic of
مخالفم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درود بر مادران و دخترانی که سالهاست با افتخار و آگاهی حجاب برتر چادر را حریم بین خود و نامحرمان قرار دادند.آنان هیچگاه از داشتن حجاب کامل ابراز ناراحتی نمی کنند چون درک ضرورت استفاده از پوشش کامل را دارند و برای جلب توجه برخی افراد سخن لغو نمی گویند؛ضمن آنکه اگر افراد غیر چادری نیز پوشش حداقلی را رعایت کنند ایرادی بر آنها وارد نیست.حتما مردان هم باید به پوشش خود در حدی که باعث تحریک جنس مخالف نشود توجه کنند.حجاب برای زنان و مردان لازم است و اختیاری و اجباری حرفی بیهوده و انحرافی است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقایان اصولگرا مگر حجاب فقط چادر است؟
Iran, Islamic Republic of
اصولگرای بی چادرم هم داریم زیاد جوش نزنید
Iran, Islamic Republic of
اصولگراها خوبه بیشتر مطالعه و دقت کنند تا تهمتی الکی به دیگران نزنند
سجاد
Iran, Islamic Republic of
خانم سلحشوری سلام و عرض ادب
چندین بار مصاحبه شما را خواندم
به نظر خودتان این نظریات درست است؟
همسر و خواهران من چادری هستند
چرا مشکلات خودتان را به چادر پوشیدن بسط میدهید؟؟؟
چرا همسر بنده دچار این مشکلات نیست؟؟؟
چادر حرمت دارد
چادر ...
ای کاش انصاف و صداقت را پیشه می کردید
حسین
Iran, Islamic Republic of
از این جماعت اصلاح طلب غیر از این انتظاری نیست .....!!!!!
سیاهکلی
Iran, Islamic Republic of
مجبوری مگه چادر نذار...
دیگه نیمنویسم چون میدونم جهان نیوز این دو حرف رو هم انتشار نمیده
Iran, Islamic Republic of
حالا کی مجبورت کرده بود چادر سر کنی مثل بقیه خانم ها با مانتو حجاب میکردی .
ایران
Iran, Islamic Republic of
اقایون همه چیزدانه جهان نیوزی حجاب یه چیزه شخصیه و شماها نمیتونید واسه همه یه نسخه بپیچید. لطفا نظراتتون واسه خودتون نگه دارید. دیگه شورش دراوردین
یورتچی
Iran, Islamic Republic of
خانم وزنتان زیاد است علت از حجاب نیست مخصوصا" از موقعی که نماینده شده ای خوارک مجلس برای شما ساخته
Iran, Islamic Republic of
این سرکار خانم فقط یک حرف می زند تا در تیترهای خبری باشد این کافی نیست چند روزی هم با توجه به اینکه باید تایید صلاحیت بشه چادر سر کرده!!!!
Iran, Islamic Republic of
يك عده كه هم از سفره انقلاب مي خورند و هم حرفهای عجیب می زنند!!!
....
...
Iran, Islamic Republic of
كاش اين خانم نماينده چادر نمي پوشيد كه اينقدر منت سر ما نمي گذاشت
من از طرف تمام چادريها به شما ميگم چادر نپوشيدن شما ، بهتر از اين پوشيدن است!
Iran, Islamic Republic of
خانم نماینده ! از شما خواهش می کنیم لطفا چادرتان را بردارید و آسوده باشید و نظر خودتان را به مردم تحمیل نکنید در کشورما هرکس هرطور می خواهد زندگی می کند منت سر کسی نگذارید والسلام
ابی
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
...
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
"باید بگویم ما نه تنها باعث اعتقاد جوانان‌مان به حجاب نشده‌ایم بلکه باعث گریزان شدن آنها از خیلی از آموزه‌ها شدیم."...
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
نقل مطلب هم مشمول سه نقطه است؟
Iran, Islamic Republic of
آه افسوس جهان با پخش نکردن نظرات منطقی , معنی اش اینه که در بحث منطقی کم آوردی . متاسفم برات
Iran, Islamic Republic of
آقا بنویسید ما مردها هم از بس شلوار پا کردیم دچار مشکلات جسمی و روحی شدیم. بنویسید میخواهیم شلوارک پا کنیم!!!
Iran, Islamic Republic of
حقوقى که خانم بجاى خدمت براى هوچى گرى وجنجال آفرىنى وخودنماءى ازبىت المال مى گىرد باید فکری براش بکنه واگر حرف خودش راقبول داردکه الان چادروحجاب اجبارى است پس باید متوجه باشد که ایشان کارى جزءازخانه به مجلس وبالعکس رفتن و...نداره
مجید حیدر زاده
Iran, Islamic Republic of
...
پریا
Iran, Islamic Republic of
اسلام پوشش رو تعیین کرده و مراجع ما توصیف دقیق .
Iran, Islamic Republic of
مگه چادر چقدر وزن داره که یه نفر فقط به این دلیل دچار مشکلات گردن و دست بشه؟؟؟.