کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید پروانه سلحشوری:

مردم را قلع و قمع کردند!/ جواب اعتراضشان را با گلوله و بازداشت دادند!/ مردم کشورهای منطقه ما را نفرین می‌کنند

9 آذر 1398 ساعت 17:54

عضو فراکسیون امید گفته است: دست دولت و مجلس شوراي اسلامي براي برنامه‌ريزي و اقدام در راستاي خارج کردن اقتصاد کشور از گرداب تحريم‌ها بسته است و کسان ديگري تصميم‌گيري مي‌کنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح طلب تهران که جزو نمیاندگان برتر مجلس دهم در جدول حاشیه سازان قرار دارد، در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان دست دولت و مجلس برای خارج کردن کشور از گرداب تحریم را بسته دانسته و تصمیم گیر را افراد دیگر معرفی کرده است. مثال سلحشوری هم در این باره رد لوایح خطرناک FATF توسط شورای نگهبان است که وکیل الدوله‌های مجلس بدون پاسخ به شبهات عدیده آن برای همکاری با دولت مورد علاقه‌شان آن را به تصویب رساندند. سلحشوری در بخش دیگری ناخواسته اذعان داشته که مردم بعد از سه انتخابات 92، 94 و 96 به خیابان آمده و اعتراض خود را اعلام کرده اند. سلحشوری که همسرش هم از مدیران ارشد دولت روحانی است با فرافکنی حاضر نشده از خود بپرسد که ارتباط تنگنای معیشیتی مردم با منتخبان این سه انتخابات چیست؟ و همین ناراحتی مردم که به آن اذعان دارد به دلیلی غیر از ناکارآمدی دولت و مجلس همراه آن به دست آمده است؟ برای نمونه خود این خانم نماینده چقدر وقت خود را به جای مسائل اساسی در حاشیه سازی‌ها تلف کرد؟

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات سلحشوری را در ادامه خواهید خواند:

* بعد اتفاقاتي که در انتخابات رياست جمهوري سال 1392 رخ داد، مي‌شود گفت يک آشتي نسبي ميان دولت و ملت برقرار شد و مردم با حضور فعال در انتخابات‌هاي 92، 94 و 96 نشان دادند که اميدوارانه به‌دنبال پيگيري مطالبات خود از طريق صندوق رأي هستند. از دي‌ماه 96 اما مجددا ورق برگشت. يکسري مطالبات اقتصادي و معيشتي وجود داشت که مردم به هر دليلي تصميم گرفتند آنها را از طريق خيابان پيگيري کنند و برخورد خوبي با آنها صورت نگرفت.

*زماني که دولت براي کاهش آسيب تحريم‌ها به معيشت مردم لوايح FATF را به مجلس مي‌فرستد و اين لوايح توسط نمايندگان تاييد مي‌شود، اما در سطوح ديگر آن لوايح تاييد نمي‌شوند. اين يعني دست دولت و مجلس شوراي اسلامي براي برنامه‌ريزي و اقدام در راستاي خارج کردن اقتصاد کشور از گرداب تحريم‌ها بسته است و کسان ديگري تصميم‌گيري مي‌کنند.

*هر اتفاقي که مي‌خواهد اعتماد مردم به نهادهاي انتخابي را بالا ببرد،‌ هزار مانع بر سر راهش قرار مي‌گيرد.

بیشتر بخوانید:
«امر به معروف» حال مردم را بد می‌کند!
داد و بیداد پروانه سلحشوری برای چند محکوم امنیتی
عمل کردن گردنم و درد دستم، ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود!


*مردم ايران مردم کره شمالي نيستند و ساختار اجتماعي کشور ما قابل تبديل به ساختاري نظير آنچه در کره شمالي وجود دارد، نيست. ما نه اقتصادي پويا مانند چين داريم و نه مثل روسيه توانسته‌ايم نقاط اتکا براي خود دست و پا کنيم. تمرکز خود را بر کشورهاي منطقه گذاشتيم و امروز مردم آن کشورها نيز ما را لعن و نفرين مي‌کنند.

*اعمال خشونت و سخت‌گيري‌هاي بي‌مورد افرادي که مي‌توانند حلقه واسطي براي بهبود اوضاع باشند، چه ثمري براي ما خواهد داشت؟ اين فعالان مدني، فعالان صنفي و دانشجويان هستند که مي‌توانند در راستاي بهبود رابطه با بدنه ملت گام بردارند. وقتي اينها را دستگير مي‌کنيم کار دست کساني مي‌افتد که جز ناراضي‌تر کردن مردم کاري از دستشان برنمي‌آيد.

*اول بايد يک مساله را روشن کنم. ما نمي‌توانيم بگوييم مردم و معترضاني که آمدند همه خشونت‌طلب بودند. مگر خارجي‌ها چند شهر ما را مي‌توانند بهم بريزند؟ بايد بپذيريم مردم مشکل معيشتي دارند و به‌واسطه همين مشکل معيشتي معترض‌اند. بسياري از مسئولان چون آن مشکلات را ندارند، حس کارگر را نمي‌فهمند، حس آن حاشيه‌نشين را نمي‌فهمند. فکر مي‌کنند اينها از خارج خط مي‌گيرند که اين‌گونه خشمگين و عصباني هستند. نياز است يک بررسي جامعه‌شناختي و امنيتي روي اين مساله صورت بگيرد.

سلحشوری همچنین با انتشار توئیتی نوشته است: «مردم صدای اعتراضشان را رساندند اما با گلوله و بازداشت، جواب کوچک و بزرگ را دادند... قلع و قمع مردم با جنگ جهانی دوم و کربلای چهار مقایسه شد».

ظاهرا این نماینده اصلاح طلب که در سابقه خود دفاع از محکومان امنیتی را دارد، از پایان اغتشاشات در هفته پایانی آبان ناراحت شده است؛ چرا که بدون شک مردم معترض به گرانی اهل حمل سلاح گرم و شلیک به دیگران، آتش زدن محل کار هموطنان خود یا سوزندان قرآن نیستند. بر طبق آمار وزیر کشور، آشوبگران در طول دو سه روز 731 بانک، 140 مکان دولتی، 9 مکان مذهبی، 307 خودرو و 1076 موتورسیکلت را به آتش کشیدند و در بسیاری از حرکات خطرناک مانند آتش زدن مخازن بنزین شهرستان ناکام ماندند. این بار در تور ماهیگیری خانم سلحشوری چیزی صید نخواهد شد چرا که مردم به خوبی صف جدای معترض از آشوبگر را می‌شناسند و با پخش اعترافات عوامل میدانی این توطئه وسیع و عمیق بار دیگر بی آبرویی برای خانم نماینده باقی خواهد ماند. این صراحت سلحشوری در دفاع از اغتشاشگران هم شاید به این دلیل باشد که وی احتمال عدم تائید صلاحیتش برای انتخابات دوم اسفند را پایین ارزیابی می کند.


کد مطلب: 709322

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/709322/مردم-قلع-قمع-کردند-جواب-اعتراضشان-گلوله-بازداشت-دادند-کشورهای-منطقه-نفرین-می-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com