دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱۲
۳۸

بوی ساخت «ستایش» چهار به مشام می رسد یا نه؟

چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 705203
سریال ستایش با بازی نرگس محمدی در سری اول پخش با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد و همین ماجرا انگیزه ساخت فصل دوم این سریال را شکل داد. ساخت فصل سوم سریال ستایش از مدتها پیش با زمزمه هایی همراه بود که به سرانجام رسید.
بوی ساخت «ستایش» چهار به مشام می رسد یا نه؟
گروه فرهنگی جهان نيوز، حسام زبیراوی: طبق پیش بینی‌ها استقبال از ستایش ۳ با تمام حواشی که این سریال داشت زیاد بوده است. این شاید سوال تکراری هواداران این مجموعه باشد که آیا سریال ستایش ۴ ساخته خواهد شد یا خیر؟

«ستایش» با بازی نرگس محمدی در سری اول پخش با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد و همین ماجرا انگیزه ساخت فصل دوم این سریال را شکل داد. ساخت فصل سوم سریال ستایش از مدتها پیش با زمزمه هایی همراه بود که به سرانجام رسید.

این سریال که سال‌ها است مهمان بخش سریال سازی صدا و سیما است؛ نتوانست در فصل سوم هیچکس را بُهت زده کند.

اولین باری که سریال ستایش مورد توجه مخاطبان صداوسیما قرار گرفت، مربوط به سال ۱۳۸۹ می‌شود. داستان تلخ و عجیبی از دختر جوانی که مشکلات و دردسر‌های زیادی را در زندگی شخصی خود تجربه می‌کند و وجود نقش‌هایی مانند حشمت فردوس با بازی داریوش ارجمند مخاطبان را جذب این سریال می‌کند.
 

اما در همان سری اول انتقادات زیادی به فیلم‌نامه، پرداخت سوژه، گاف‌های کارگردانی و نویسندگی و تم تلخ و کش‌دار این سریال مطرح شد و خیلی‌ها را به آنجا رساند که این سریال می‌خواهد همه چیز را برای اشک گرفتن از مخاطب فراهم کند.
 

اما پخش سری سوم سریال ستایش دوباره حاشیه‌هایی را به همراه داشت. از تغیر بازیگر نقش نازگل گرفته تا استفاده از یک شبح به جای رامسین کبریتی در نقش صابر اما یکی از مهم‌ترین این حواشی این بود که نرگس محمدی بازیگر نقش ستایس که در سری دوم این سریال گریم زنی میان‌سال را داشت در سری سوم و جدید این سریال جوان تر از فصل دوم شد و حالا در این فصل ازدواج هم کرد همین دلیل سبب می‌شود که مخاطبان تصور کنند که کارگردان و نویسنده این فیلم تمایل دارند که این داستان همچنان ادامه داشته باشد و فصل بعدی ستایش را هم  می‌خواهند که بسازند.
 

اما باید این را هم در نظر داشته باشند که حشمت فردوس دیگر در فصل سه پا به سن گذاشته است و دیگر پیر شده است اما در این فصل می بینیم که نویسنده فیلم رابطه عاشقانه حشمت فردوس با خانم بزرگ را می نویسد و در نهایت این رابطه به ازدواج ختم می‌شود تا  شاید این داستان را بتواند برای فصل بعدی که اگر باشد ادامه دهد اما حشمت فردوس دیگر پیر است و برای فصل بعدی دیگر حضور آن تا حدی غیر قابل باور است.

بیشتر بخوانید:
چرا سازندگان «ستایش ۳» به مردم بی‌احترامی می‌کنند؟
ستایش باز هم بین مردم گل خواهد کرد
نسبت سریال «ستایش» با فیلم فارسی چیست؟

باید دید حشمت فردوس که نقش آن را داریوش ارجمند به زیبایی توانسته در این سریال ایفا کند و حضورش در این سریال نقش مهم و پر رنگی دارد و مخاطبان بیشتر به خاطر او این سریال را دنبال می کنند اگر در فصل بعدی حضور نداشته باشددیگر  این سریال می تواند مخاطب خود را نگه دارد یا خیر؟

هرچند سریال ستایش در فصل اول با داستان خود توانست مخاطبان زیادی را پای تلویزیون بنشاند اما رفته رفته در فصل دوم و سوم دارای یک پراکندگی موضوعی شد. در فصل دوم و سوم با حضور شخصیت های مختلف فیلم دیگر پایبند داستان خود نبود و بیشتر به بازی بازیگران خود توجه داشت و بیشتر سنگینی فیلم بر روی بازیگران این فیلم بود به خصوص داریوش ارجمند با بازی درخشان خود در این فیلم.

در ستایش سه، حضور شخصیت های مختلف برای جذاب تر کردن فیلم و جذب مخاطب سبب شد که سعید مطلبی نویسنده این فیلم به تک تک شخصیت‌های این فیلم بپردازد و داستان این فیلم در مقابل کم رنگ شود.

در فصل اول فیلم، بازی درخشان داریوش ارجمند در نقش حشمت فردوس سبب شد که مخاطبان بیشتر به خاطر این نقش ستایش را دنبال کنند و در فصل سوم این فیلم شاهد بازی پررنگ داریوش ارجمند بودیم و کارگردان و نویسنده از این فرصت به خوبی استفاده کردند و از داریوش ارجمند در فصل سوم بیشتر بازی گرفتند.
 

در چند سال اخیر در تلویزیون سریال های زیادی ساخته شده است که بعدها فصول بعدی آن روی آنتن رفته اما در بین آنها سریال «پایتخت» توانست جای خود را در دل مخاطبان تلویزیون باز کند. سریال پایتخت بر این اصول سریال سازی پایبند بود و در هر فصل با سوژه ای جدیدتر اما با همان بازیگران مخاطب خود را غافلگیر می‌کرد.

این سریال توانست با همان بازیگران اما با تغییر های اندک در گریم آنها جای خود را در دل مخاطب جا کند تا جایی که دیگرخانواده پایتخت انگار عضوی از خانواده ی خود ما شده بود و اگر این سریال ساخته نمی شد انگار یک چیزی در قاب تلویزیون کم بود و مخاطبان منتظر فصل های بعد آن بودند.

اما سریال ستایش در فصل های بعدی مثل فصل اول خود موفق نشد و نتوانست بر این اصول سریال سازی پایبند باشد و در فصل های بعدی بازیگران خود را حفظ کند و شاهد حضور بازیگرانی دیگر به جای بازیگرانی که در نقش های نازگل و صابر بازی می کردند بودیم.

با توجه به فصل سه که دیگر تمام شد و در آن حشمت فردوس زنده ماند و ازدواج هم کرد و بازهم شاهد این بودیم که همه چیز به خوبی و خوشی تمام شد قطعا این سریال که حالا بیننده خود را پیدا کرده است و مخاطبان با خانواده ستایش همراه شده‌اند و چند نقش در این سریال کشته و حذف شدند می‌تواند فصل بعدی هم داشته باشد اما باید برای فصل بعدی موضوعات کلیشه‌ای فیلم،فیلم‌نامه، پرداخت سوژه، گاف‌های کارگردانی و نویسندگی و تم تلخ و کش‌دار آن کمتر شود و ستایش با داستانی جدید‌تر و موضوعی جذاب‌تر و به روز تر برای فصل بعدی ساخته شود.

حال باید دید آیا مخاطبان تلویزیون و این سریال که نتوانست در فصل سوم خود کسی را بهت زده کند علاقه دارند این سریال فصل بعدی هم داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خیلی سریال مسخره ای
Iran, Islamic Republic of
قشنگ آب بستن توی سریال!
Iran, Islamic Republic of
در نبوغ داستان‌پردازی این سریال همین بس که سرنوشت دختر محفوظ‌به‌حیاء یک استاد قلم‌زن رو گره زد به کار در میدون‌بار!!! بهتره دیگه ادامه پیدا نکنه
Iran, Islamic Republic of
سریال آبگوشتی تلویزیون
Iran, Islamic Republic of
چرا این سریال ها باید ساخته شوند
Iran, Islamic Republic of
ستایش سه هیچ موضوعی نداشت
Iran, Islamic Republic of
این سریال چی میخواست بگه
Canada
هروقت فهمیدید به منم بگید لطفا
Germany
میخواست بگه
یک مادر مهربان که تمامی زندگی شو می داره واسه بچه هاش میزاره
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
صدا وسیما با پخش این سریال به شعور مردم توهین کرد.
Iran, Islamic Republic of
کلیشه،کلیشه و دیگر هیچ
Canada
مسخره و بی مزه
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه سریال ضعیفی بود. مثلا سناریو کشته شدن پری سیما یا بعضی از قسمت ها که اصلا با مخاطب ارتباط برقرار نمی کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چرا مردم این طور برداشت کردن کجای فیلم ایراد داشت خیلی هم عالی بود بد نظرها
Iran, Islamic Republic of
از مدل سریالهای پایتخت و گاندو بسازید. ..
Iran, Islamic Republic of
ستایش چهار فکر کنم دیگه ستایش باید بره تو کوچه با بچه ها بازی کنه
Germany
حتما میره توی کوچه با بچه هاش
بازی میکنه
چرا که بچه هایی از مهدی خواهد داشت
علی
Iran, Islamic Republic of
تو هم سریال بساز از آقای دهنمکی یاد بگیر، هی اعتراض هی اعتراض به جایی رسیدی؟ چندتا کارگردان خوب از طیف خودتان سراغ دارین؟
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
به عنوان بیننده ی همه ی قسمتهای سه فصل ستایش ضمن عرض خسته نباشید به همه ی عوامل سریال بخصوص کارگردان خلیق آن و استاد ارجمند، ضرورتی برای ساخت فصل چهارم سریال نمی بینم.
Iran, Islamic Republic of
آره Yes
Iran, Islamic Republic of
واقعا توهین آمیز بود...
حسن
Iran, Islamic Republic of
اصلا فیلم جالبی نبود.بهتره که فصل چهارم ساخته نشه.
Iran, Islamic Republic of
خوب
Iran, Islamic Republic of
در قسمت چهارم فردوس ميره تو كار اختلاس اوضاع توپ توپ ميشه و ژن هاي برتر جديدي بوجود ميايند ...
Mohamad
Iran, Islamic Republic of
این سریال نکته مثبت هم داشت ، اول اینکه تمام شخصیتهای مثبت زن سریال چادری بودن ، دوم اینکه خانم بزرگ به حشمت گفت باید بازنشسته بشی و کار رو به فردی جوان بسپاری یعنی اینکه به دولت تیکه انداخت ، سوم توانایی زن ایرانی در انجام امور ، از ستایش گرفته تا اکرم محمدی و نازگل
منتقد
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا بس کنید با این فیلمهای بدکیفیت و به درد نخور.تلویزیون چرا از فیلمهایی که خشونت و لجبازی رو تو جامعه ترویج میده تهیه میکنه؟ کشورما این همه تاریخ پرشکوه داشته،چرا تلویزیون از اینجور فیلمها نمیسازه؟ما با ساخت فیلمهای تاریخ ایران، اینجوری باید فرهنگ و تمدن و اصالت خود را به دنیا و خاورمیانه معرفی کنیم.
Germany
عشق ستایش به مهدی
خیلی هم جالبه نگاه هاشون به هم
زیبا شدن زندگی هاشون در کنار هم بودن
ممد
United States
۲ قسمت آخر فصل ۳ خیلی کند و کشدار بود و دیالوگها بسیار مصنوعی بودند..... برای هر بازیگر ۵ ثانیه طول میکشید تا به دیگری سلام کند..... فقط به هم نگاه میکردند و بعد از ۲۰ ثانیه فقط ۲ کلمه حرف میزدند.....!!! برخلاف فیلمهای آمریکایی که خیلی سریع و طولانی حرف میزنند..... نه ..... بهتر است دیگر ادامه پیدا نکند..... بدون پری سیما که موتور محرک داستان بود دیگر فایده ندارد!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت آور و مشمئز کننده است ادامه این سریال ... خواهشا باد زیر بیرقش ندهید ....
اصلا فکر ستایش ۴ رونکنید مزخرف بود
Iran, Islamic Republic of
اصلا فکر ستایش ۴ رو نکنید مزخرف بود
Iran, Islamic Republic of
یعنی حالم به هم خورد از این سریال
nili
Iran, Islamic Republic of
فیلم هندی بود ...،
زهرا محشور
Iran, Islamic Republic of
خیلی مسخرست توی فصل سوم ستایش که همه چیز تغییر کرد به نظر من اگه فصل ۴ نسازی بهتره
Iran, Islamic Republic of
من خیلی منتظره ساخت فصل ۴ ستایش هستم
امید وارم که این سریال ادامه داشته باشه
وحید اکبری
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشید سریال ستایش خیلی اموزنده هست....
امیر
Iran, Islamic Republic of
سریال ستایش علیه خواهش میکنم که فصل بعدی سریال ستایش را پخش کنند خیلی هم خوبه ...
رسول ندرلو
United Arab Emirates
میوه فروشی تخصص خودمه
مهرگان
Iran, Islamic Republic of
نظرات شما بی معنی ن سریال ستایش
این سریال خیلی هارو روشن میکنه ک تو همیشه تو خوابن