سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵
۸۸
جدیدترین اظهارات رئیس دولت تدبیر؛

روحانی: باید مثل ژاپن بعد از جنگ جهانی روزی چند ساعت مجانی کار کنیم/ آقای روحانی! قبل از سخنرانی اندکی تامل کنید +فیلم

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 694514
در ذهن آقای روحانی وضع کشور همانند یک کشور جنگ زده مثل ژاپن و آن هم در مقطع تخریب گسترده بعد از جنگ جهانی است؟
روحانی: باید مثل ژاپن بعد از جنگ جهانی روزی چند ساعت مجانی کار کنیم/ آقای روحانی! قبل از سخنرانی اندکی تامل کنید +فیلم
گروه سیاسی جهان نيوز: رئیس جمهور در جریان اخرین سفر به اصطلاح استانی که به خراسان شمالی داشتند، گفته بود: «بعد از جنگ جهانی دوم ژاپنی ها گفتند دیگر روزی هشت ساعت نباید کار کنیم. جنگ شده، ویرانی شده، باید کشورمان را آباد کنیم. هشت ساعت کار می کنیم پول می گیریم، 4 ساعت، 5 ساعت هم مجانی کار می کنیم. باید این کار را کرد، چاره ای نیست. همه ما مسئولیم». جدای از آنکه روحیه اضافه کار بدون چشم داشت موضوع مناسبی است اما آقای روحانی پیش از هرچیر باید متوجه باشد که وضع اقتصادی کشور خصوصا نرخ بیکاری در چه وضعی قرار دارد و راندمان کاری در مشاغل موجود مثلا وضع تولید کارخانجات چگونه است؟ همچنین چه خوب است که ایشان به جای طلب کار اضافی اراده کنند تا ساعت کار مفید را در قوه مجریه ارتقا دهند.

اما مهم تر آن است که ایشان قبل از بیان هر اظهارنظری اندک تاملی انجام دهند تا به جای درمان، پیشگیری کرده باشند. استفاده از عبارت کشوری مانند ژاپن برای ملت بزرگ و مقاوم ایران به عنوان الگو از یک سو و همچنین عبارت «ژاپن بعد از جنگ جهانی» به چه معناست؟ یعنی در ذهن آقای روحانی وضع کشور همانند یک کشور جنگ زده مثل ژاپن و آن هم در مقطع تخریب گسترده بعد از جنگ جهانی است؟ قطعا آقای روحانی امروز باید بیشتر از همه از پیشرفت های گسترده و چشم گیر در چهل سال گذشته و در حضور همیشگی تحریم ها مطلع باشد. بدون شک این فرض آقای روحانی غلط است اما اگر این هم باشد بلایی است که در دولت های یازدهم و دوازدهم بر سر وضع اقتصادی کشور و به واسطه شرطی شدن اقتصاد کشور و بی توجهی به توان و امکانات داخلی آمده است. نکته بعد که در آنجا می توان به آن اشاره کرد آن است که آقای روحانی به عنوان رئیس دستگاه اجرایی قبل از بیان این اظهارات و طلب کار مجانی، باید نگاهی به خود و زیرمجموعه شان بیاندازند تا مشاهده کنند تصور مردم از دولت ایشان در افکار عمومی خصوصا با انتشار اخباری نظیر ثروت های نجومی، حقوق های نجومی، ویلاداری و بالاشهرنشینی برخی مسئولان دولتی منتسب به دولت اعتدال چگونه است؟ آقای روحانی چراغ اول را روشن کنید
در همین باره، حسن رضایی طی یادداشتی در واکنش به اظهارات روحانی در روزنامه وطن امروز نوشته است: آقای روحانی در جریان سفر اخیر به خراسان شمالی گفته‌اند: «باید مثل ژاپن بعد از جنگ جهانی روزی چند ساعت مجانی کار کنیم». حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای ایشان هم بلافاصله با هشتگ «هاشمی زنده است» در شبکه توئیتر نوشته است: «فرمایشات دکتر روحانی چراغی است در تاریکی. ولی افسوس. همان‌طور که تئوری ژاپن اسلامیِ امیرکبیر ایران را به باد تمسخر گرفتند، این هم به همان روز دچار خواهد شد». اینکه مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور آنقدر منفعل باشد که مهم‌ترین نگرانی‌اش، هجو سخنان آقای روحانی از سوی جامعه باشد، اصلا نشانه خوبی برای دولت نیست و در دل خود، حرف‌های ناگفته بسیار دارد. خبر تلخ‌تر اما این است که اصطلاح ژاپن اسلامی را ظاهرا آقای هاشمی هیچ‌گاه نه در خاطرات و نه در سخنان رسمی خود به کار نبرده‌اند!

شوت چرخشی زدن در این حد، آن هم راجع به ژاپن و حواشی آن، بیش از هر چیز آدم را یاد کاپیتان سوباسا اوزارا می‌اندازد تا آقای هاشمی یا حسام‌الدین آشنا و مسائلی از این دست! تا ۱۴۰۰ اما ظاهرا اوضاع همین است که هست! آقای آشنا اما خوب است برای خدمت به کشور، لااقل خودش را از دایره این توصیه آقای رئیس‌جمهور خارج کرده، کمتر توئیت بزند. شخص ایشان، اگر در ازای این کمتر توئیت زدن، بیشتر هم پول گرفت، من یکی حرفی ندارم و در دنیا و آخرت راضی‌ام. فارغ از این توصیه‌های شخصی به آقای آشنا اما باید انصاف داد که کلیت حرف آقای روحانی، غلط نیست. اما سوال؟ چرا باید مشاور رئیس‌جمهور نگران هجو سخنان ایشان در سطح جامعه باشد؟! پاسخ را بهتر است از مشاور کسی بپرسیم که تکرارهای او وضعیت کنونی را خلق کرده است.

عبدالله ناصری، مشاور محمد خاتمی دی‌ماه ۹۶ در گفت‌وگو با روزنامه فرهیختگان، گفته بود: «روحانی در مقایسه با همه رؤسای‌جمهور پیشین بعد از انقلاب، وقت برای دولت نمی‌گذارد. می‌گویند او از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۹ سر کار است! این را تردید ندارم و یکی از اعتراضات و انتقاداتی است که دوستان روحانی به او دارند. ناطق‌نوری در همین زمینه به روحانی اعتراض کرده و گفته: من که الان فقط یک حوزه علمیه در لواسان دارم از ساعت ۶:۳۰ صبح آنجا حاضر می‌شوم و شما باید کمی زودتر بروید و به سخن وزرای‌تان گوش کنید». حسام‌الدین آشنا در همان مقطع نیز در واکنش به سخنان ناصری در توئیتر نوشته بود: «آیا کارت ساعت حضور و غیاب رئیس‌جمهور در اختیار ایشان است؟» ناصری چندی بعد در مصاحبه با خبرگزاری مهر پاسخ آشنا را اما داد.

ناصری این‌بار- نقل به مضمون- گفته بود: بابا! خودم دیدم! وی گفته بود: «آقای روحانی ساعت ۱۰ صبح در محل کارش حاضر می‌شود. این مسأله را با چشم می‌بینم. وقتی می‌بینم نه یک روز، نه ۲ روز بلکه روزهای متعدد، «اسکورت» آقای روحانی، چه ساعتی دم در خانه ایشان حضور پیدا می‌کند تا ایشان را به نهاد ریاست‌جمهوری ببرد، ساعت کاری ایشان مشخص می‌شود!» اینکه چرا آقای ناصری و رئیسش در ۴ سال نخست ریاست‌جمهوری آقای روحانی به فکر اطلاع دادن ساعات کاری ایشان به مردم نبوده‌اند، بلکه اردیبهشت ۹۶ هم با تمام قدرت و – جسارتا- فریب، برایش تکرار کرده‌اند، خود بحث ظریف و مفصلی است. این هم که آقای رئیس‌جمهور اکنون رویه خود را تغییر داده تا حداقل نظر آقای ناصری را به خود جلب کند یا نه، مساله‌ای دیگر. ما در جایگاه عوام‌الناس اما به‌نظرم می‌توانیم یک واقعیت را براحتی از میان این گفت و شنودها، رفت‌وآمدها و زد و خوردها بیرون بکشیم: رطب‌خورده، منع رطب چون کند؟!

نگرانی قابل درک آقای آشنا از هجو شدن سخنان رئیس‌جمهور درباره مجانی و زیاد کار کردن هم ظاهرا به همین علت است. درباره لزوم تلاش بیشتر البته همانطور که گفتم با آقای روحانی موافقم. دولت اما اگر دوست دارد جامعه به جای هجو کردن اینگونه سخنان، با او همراهی کند، خوب است خود در این زمینه پیش‌قدم شود. راهش هم بسیار ساده است.

با وجود تکلیف قانونی برای شفاف‌سازی حقوق و مزایای مدیران و کارکنان و ثبت آن در سامانه حقوق و مزایا، نه‌تنها تاکنون این سامانه عملیاتی نشده، بلکه انتقال آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بلاتکلیفی آن، خود طنز دیگری از جنس همان درگیری لفظی مشاور محمد خاتمی و حسام‌الدین آشناست.

وزرا و مدیران ارشد دولت تا سطح فرماندار که بحمدالله وضع‌شان بد نیست، بسم‌الله! از امروز به جای دریافت حقوق‌های نجومی، رایگان برای مردم کار کنید. یا حداقل به حقوق قانون کار راضی باشید. مردش هستید آقای رئیس‌جمهور؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بسیار صحیح و دقیق
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این منظورش از "ما" کی بود؟!
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم همین پابرهنه ها و کسایی که چندین و چند ماهه حقوق نگرفتند و گلایه نکنند نه حقوق بگیران نجومی و ........
!!!
Iran, Islamic Republic of
آن ذخیر نظام کی بود؟که 57 میلیون حق خودش را از انقلاب برمی داشت؟...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
البته ایشون به 57 میلیون قانع نبود و نامه زده که 67درصد حقوقش را افزایش بدن و ناقابل 95 میلیون بگیره!
که موضوع حقوق های نجومی رسانه ای شد و ....
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهورهای ژاپن هیچ کدامشان حاصل زحمتهای چند ساله را با یک برجام به باد ندادند ....!!!!
Iran, Islamic Republic of
کیا باید سه چهار ساعت اضافه کار کنند

مسئولین رده بالای دولتی

یا

کارمندان زحمت کش پایین؟؟!!!!


از اینها که بگذریم ، مقصر وضع فعلی اقتصاد کیست؟ مردم یا تصمیم گیران دولت؟!! برجام؟!! نابودی هسته ای؟!! نابودی فضایی؟!!

وعده و وعید

100 روزه

یه هفته ای

و...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی در زمان وقوع سیل امسال که مصادف بود با ایام تعطیلات عید جنابعالی دلتان نیامد از مسافرت جنوبتان دل بکنید!
Romania
خوب راهکارهای دولت برای بهبود شرایط اقتصادی.خوردن روزی یک وعده غذا.روزی چهار پنج ساعت کار مجانی البته این وظیفه مردم است....
سعید
....
Iran, Islamic Republic of
عید فطر
خبرنگار: عیدی شما به مردم چیست،
روحانی: عیدی امسال ما به مردم این است که مردم توانستند با ایستادگی، تصمیمات آمریکا را به سمت دیگری هدایت کنند؛ خواهش می‌کنیم، همین را ادامه دهند.
Turkmenistan
با توجه به اینکه کار مفید انجام دادن با کار زیاد انجام دادن تفاوت دارد و این را مسئولین ظاهرا نمی دانند باید گفت اگر می خواهید هزینه های دولت کاهش یابد می بایست ساعات کاری ادارات دولتی را نه تنها زیاد نکنید بلکه کم هم بکنید یعنی از روزی 8ساعت به 5 ساعت در روز کاهش دهند که 2 فایده دارد . الف کاهش هزینه های آب برق گاز تلفن اینترنت و کاغذ و خودکار و بنزین و ب افزایش راندمان و نزدیک شدن فاصله کار زیاد با کار مفید . هدف بعدی دولت از این اقدام احتمالی ممکن است افزایش تولید باشد که برای اینکار باید در بخش خصوصی و غیر دولتی به جای افزایش ساعات کار یک فرد , در صورت نیاز و کشش بازار خط تولید را دو شیفته یا حتی سه شیفته کرد که باعث اشتغالزایی هم خواهد شد .
Iran, Islamic Republic of
پ ن پ، منِ کارمند ساده دولت که حداقل قانون وزارت کار رو میگیرم، مجانی کار کنم؟ اگه راست میگی از بالا شروع کنید؛ رئیس جمهور و وزرا و هیات دولت و معاونین وزیر و مدیران کل و جزء و معاونینشون .... نوبت به ما رسید، بی شرفیم انجامش ندیم!
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
...
ب
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
دولت روحانی باید بگوید دراین 6 سال چه کرده است.
Iran, Islamic Republic of
نمکی که شما در این دنیا بر زخم‌های ملت می‌زنید، اون دنیا فراموش نخواهد شد.
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ميتوانم بپرسم تمام اينها را دوباره انداختيد گردن مردم پس شما ها وظيفهتون چي چيه؟
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور با این وضعی که برامون ساختی روزی 17 ساعت داریم کار میکنیم باز هم هشتمون گروی نهمونه
ساعتی باقی نیست که برای شما مجانی کار کنیم!
Iran, Islamic Republic of
شما هم مثل دولت مردان ژاپني بابت بي عرضه گي هاراگيري و استعفا ميكنيد؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه این وقت باقی مونده تا ۱۴۰۰ صدسال طول بکشه. درسته له شدیم و تا ۱۴۰۰ خاکستر مون روهم به باد میدن ولی خداییش بساط خنده مون براست. ...!!
Iran, Islamic Republic of
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که برای حضور در نشست سطح عالی شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل در نیویورک بنظر توانی برای کار برای مردم و ملت ایران ندارد!!!1
Iran, Islamic Republic of
من نمیفهمم چی میگی آقای رئیس جمهور
یعنی دقیقا چه کار کنیم؟
متوجه نمیشم، انجامش بده یاد بگیرم.
Iran, Islamic Republic of
بنده بعد از بیست و چند سال به لطف دولت شما از کار بیکار شده ام و کارم شده نشستن در خانه و غصه خوردن شما عجالتا یک چهار پنج ساعتی کار برای بنده پیدا کنید بنده مشغول شوم ساعتهای اضافی کار پیشکش ...!!!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
سلام
جناب آقای روحانی مثل ژاپن هم عمل کنیم!!!!!
...
United States
...
کار اضافی و مجانی، اول از هیئت خواب آلود دولت شروع شود!
امیر
Iran, Islamic Republic of
من به این دولت رای دادم ...ولی تاریخ ایران دولتی این چنین خودش ندیده و نخواهد دید!!
Iran, Islamic Republic of
ايشان مي داند كه در اين 6 سال چه بلايي سر مملكت آورده كه ان را با ژاپن بعد از جنگ جهاني مقايسه مي كند./....
United Arab Emirates
بقیه نظر را نباید حذف می کردید
Iran, Islamic Republic of
خوب بله به وعده غذا بخورید و 12 ساعت کار کنید ...!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
حتما جنابعالی و وزرایت جز اولین کسانی هستند که مثل ژاپن کار می کنند
ناصر
United Arab Emirates
حق کاملا با رئیس جمهور هست . الان اوضاع ما خیلی بد تر از ژاپن در اون زمان هست .....!!!!
ناصر
United Arab Emirates
واقعا ادامه نظرم قابل پخش نبود که نقطه گذاشتید و حذفش کردید ؟ اینکه خرابکاری بمب اتم چند روز هست و خرابکاری آقازاده ها و دولت چندین سال واقعا قابل پخش نبود؟؟ شما طرفدار آقا زاده ها هستید؟
علی آقا
Iran, Islamic Republic of
مردم سالهاست مجانی کارمیکنند.....
Iran, Islamic Republic of
کار شماها با حقوقه چون بابت کارتان بالای سی میلیون حقوق میگیرید و الا کار ما با یک میلیون و هشتصد که مثل مجانی کار کردنه!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چطوره از خونه‌های چند ده‌میلیاردی شروع بشه آقای رییس
سلطانی
Iran, Islamic Republic of
کار مجانی بکنید مردم گرسنگی بکشید...
Iran, Islamic Republic of
مثل چینی ها غذا بخوریم روزی یه وعده
مثل ژاپنی ها کار کنیم 8 ساعت با پول سه چهار ساعتم مجانی
چرا نباید مثل ژاپن و چین امکانات و رفاه و درامد ارزانی داشته باشیم
ما لیاقتمان خیلی بیشتر از اینهاست چرا فرزندان ما باید اینهمه در رنج وسختی باشند چرا فرزندان ما باید تاوان سیاستهای لجبازانه شما را تحمل کنند
Iran, Islamic Republic of
ژاپن بعد از جنگ ! ؟ یعنی چی ؟ ژاپن تسلیم شده بمب اتم خورده ! این چیه که می بافی ؟ جمهوری اسلامی را با ژاپن مقایسه می کنی...
بشری
Iran, Islamic Republic of
.....
Denmark
مملکت ما علی رغم وجود تحریم ها آباد بود شما با برجام آنرا ویران کردید ! !!!!÷
اکبر
Iran, Islamic Republic of
در کشورژاپن همه مردم مفتی کار میکردند نه اینکه عده زیادی مفتی وعده کمی رانت ورانت بازی کنند
Iran, Islamic Republic of
...
ممد
United States
...
دایی
Romania
از خودت شروع کن و از وزرا و فرزندانتان چرا خون شما رنگین تر است . ؟!!!!!!
Romania
خانم موگرینی! با دم شیر بازی نکنید
خانم موگرینی نقشه ایران قابل دستکاری نیست و با دم شیر بازی نکنید.
خانم موگرینی نقشه ایران قابل دستکاری نیست و بهتر است با دم شیر بازی نکنید چرا که آزموده را آزمودن خطاست.
Iran, Islamic Republic of
جوانی هستم بیکار شما به من کار بدید قول میدم مفتی هم کار کنم
Iran, Islamic Republic of
کشوری که روی طلا خوابیده رو با ژاپن مقایسه میکنی .
Iran, Islamic Republic of
4000 هزار آقازاده در آمریکا و انگلیس و..... مشغول کیف کردن با پول مردم مستضعفند هر مدیری هم که دوتا اسکورت داره که خیلی ازین مدیرا هم تهدیدی برای کسی نیستن بهترین مکانها منزل دارند با اون حقوق های نجومی و تسهیلات ویژه از بانکها و موسسات ........
Iran, Islamic Republic of
اگه شما از اول دوره بجای دل بستن به برجام و روزی چهار ساعت کار کردن اونم در هوای برجام، روزی هشت ساعت کار مفید و اصولی میکردی، الان معیشت هر نفر با روزی هشت ساعت کار تامین میشد...چه کنیم که کل درآمد کشور رو ریختی به حلقوم چهار درصدی ها...
Iran, Islamic Republic of
یاد هاشمی رفسنجانی افتادم که یک کمک تاریخی هم از ژاپن در قضایای نظامی داشت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کسی جرات داره حرفی بزنه ممکن مشمول یکی القاب ایشون برای منتقدان قرار بگیره !!
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
لابد منظورش براي كساني بود كه سهم گيري از انقلاب ميخوان و گرفتند يا مديران ذخاير نظام نجومي بگير.
بي تدبيري
United Arab Emirates
چشم حاج آقا ؛ ما كارمندا الان با دريافتي منفي داريم كار ميكنيم اما حالا از پيشنهاد بجا و مدبرانه رييس دولت تدبير و اميد استقبال كرده و حاضريم بدون يك ريال دريافتي نقدي ٨ ساعت در شبانه روز كار كنيم فقط در قبال دريافت ابتدايي ترين امكانات زندگي براي خانواده
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با این مدیران و برخی کارکنان نجومی بگیر ،هر کاری میشه کرد !...!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
دولت بب تدببر=بمب اتمی
Iran, Islamic Republic of
البته پربیراه هم نگفته...!!!!
.
.
.
یه دولت بی تدبیروناکارآمد،ویرانی وخسارتش دست کمی ازبمب اتم نداره....!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
احمد
Iran, Islamic Republic of
...
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقای رییس جمهور حقوق نور چشمی هارو به ما بدید ما روزی ۱۰ ساعت برای شما مجانی کار میکنیم .خوبه
آجرلو
...
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برای رفع مشکلات خیابان‌های مناطق یک و 4 به ویژه لویزان، ازگل، هنگام که دارای چاله‌های زیادی است و به وسایل نقلیه شهروندان آسیب می‌زند با سامانه 137 و 1818 تماس گرفتیم گفتند بازدید شد ولی فعلا مرمت امکان ندارد یا به ما ربطی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
نوجوانانی که هر روز عصر در خیابان ولی‌عصر(عج) چهارراه پارک وی اقدام به گل‌فروشی و پاک کردن شیشه اتومبیل‌های عبوری می‌کنند با سماجت و بدپیلگی و اصرارهای خود روی اعصاب مردم راه می‌روند. بنویسید چه کسی باید به این امور شهری سر و سامان بدهد؟
Iran, Islamic Republic of
چرا فرزندان مسؤلان موسوم به آقازاده هادرریاضت ملی، هیچ سهمی نمی خواهند؟!!!!!! چرااین عزیزان درغرب،اروپا، آمریکا کانادا، به خاطر مردم مااینقدرخودشان رابه زحمت می اندازند؟!!!!
معلم
Iran, Islamic Republic of
شما هم مثل مدیران ژاپنی، هارا گیری بفرماییدتاماهم بشیم کارمندان ژاپنی مجانی کارکنیم با وزی یه وعده غذا
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی حرف دل مردم را شنیدید و دیدید
مردم ایران لیاقت شان خیلی بالاتر از مردم ژاپن و چین است ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
اکبر
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخ
مجید
Iran, Islamic Republic of
تمامش کن بس است ...!
سید
Iran, Islamic Republic of
...
حلما
Iran, Islamic Republic of
جهان اونی رو که گذاشتی برا بررسی نظرات مردمی فکر کنم نفوذی دولت هر چی به ضرر دولت باشه سانسور میشه.....نمیری جهان با این کارمندات......!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
گمونم حقوق های نجومی پیرو همین نظر هستش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
...
Iran, Islamic Republic of
کار مجانی پیش کش همان کار ممعمولی خودتان انجام بدهید .....!!!!
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
و مثل ژاپن ، مستعمره و نوچه آمریکا باشیم !!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.م..
رسول
Iran, Islamic Republic of
باسلام
متاسفانه این تفکر استثماری چندسالی است که در جاهای مختلف اجرا میشه و تعویق پرداخت حقوق کارمند و کارگر و نیز ندادن اضافه کاری ها از این جمله اند که با آن درگیر هستیم.