کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استعفای دوم نجفی مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت

نجفی از بهشت رفت/ تحلیل جهان نیوز تائید شد/ دوره شهردارهای کوتاه مدت در حال تکرار است/ مردم پایتخت قربانی مصالح حزبی می شوند

21 فروردين 1397 ساعت 11:01

تابستان سال گذشته، محمدعلی نجفی، با نظر اکثریت اعضا سکان مدیریت پایتخت را در دست گرفت اما اندکی نگذشت که ناکارآمدی، بیماری، سیاسی کاری و حواشی زیاد اطراف وی همان طور که پیش بینی می شد رخ نمایی کرد.


گروه سیاسی جهان نیوز: پس از کش و قوس های فراوان صبح امروز استعفای دوم محمدعلی نجفی مورد قبول اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. استعفای اول نجفی، علی رغم اصرار بیش از حد وی و دلایل اعلامی، به طور عجیبی با مخالفت اعضا روبرو شد و اعضای شورا حاضر شدند حتی نجفی در بیمارستان بستری باشد اما نامش به عنوان شهردار باقی بماند. تا جایی که محمود میرلوحی، عضو شورا در مصاحبه ای با آرمان پیرامون استعفای نجفی، گفته بود که باید مصالح اصلاح طلبان را هم درنظر بگیریم! 

جهان نیوز در ماه های ابتدایی انتخاب اعضای شورا، به هنگام معرفی بیش از 20 گزینه برای تصدی شهرداری، در تحلیلی با عنوان تجریه شهردارهای کوتاه مدت تکرار می شود؟! به بررسی و تحلیل این موضوع پرداخت و نوشت: 

با گذشت از همه حواشی رخ داده پس از نهایی شدن نتایج انتخابات شورا، بحث داغ این روزها موضوع انتخاب شهردار تهران است که شاید بتوان گفت در مرحله اول بزرگترین دلیل بر بی صلاحیتی و کج سلیقگی منتخبان شورای پنجم است و در مرحله دوم خالی بودن دست جریان حامی دولت و اصلاح طلب از معرفی یک گزینه قابل قبول برای شهرداری پایتخت را نشان می دهد.  مطرح شدن نام بیست و چند نفر که دلیل مطرح شدن آنان بعضا خنده دار به نظر آمده و اهداف دیگر را در پس پرده به ذهن می آورد تا انتخاب هفت گزینه نهایی برای معرفی برنامه ها فارغ از هر برداشتی، آینده خوبی را برای شهر تهران نمی توان متصور شد. هفت نفری که بیماری، مجرمیت و سوابق تند سیاسی در پرونده هایشان به چشم می خورد.

جدای از بحث عدم صلاحیت این افراد برای مدیریت پایتخت، بدون شک افراد معرفی شده توان مدیریت تهران برای چهارسال را به هیچ وجه ندارند و حتی نمی توان این موضوع را در ذهن به عنوان یک فرضیه قبول کرد. در بعد دیگر اختلافات داخلی اعضای شورا که از همین روزها نمایان شده است فرصت مدیریت چهارساله را به شهردار نخواهد داد و به احتمال قوی پایتخت همچون شورای اول تجربه چند شهردار در یک دوره را بالاجبار مرور خواهد کرد که بی شک دود حاصل از این اقدامات به چشم مردم تهران خواهد رفت. به موارد فوق می توان ترس از ناتوانی گزینه شهرداری تهران در رقابت با دوازده سال مدیریت جهادی قالیباف بر شهر و حجم گسترده خدمات به مردم را اضافه کرد که این موضوع در بین منتخبین شورا و در کل جریان حامی دولت و اصلاحات قابل کتمان نیست.


در هرحال تابستان سال گذشته، محمدعلی نجفی، با نظر اکثریت اعضا سکان مدیریت شهری پایتخت را در دست گرفت اما اندکی نگذشت که ناکارآمدی، بیماری، سیاسی کاری و حواشی زیاد اطراف وی همان طور که پیش بینی می شد رخ نمایی کرد و سرانجام پس از تائید و تکذیب های فراوان، نجفی چند روز مانده به پایان سال، استعفای خود را به اعضای شورا تقدیم کرد که با توافق صورت گرفته قرار بر این شد نجفی تعطیلات نوروز را شهردار تهران بماند اما بعد از پایان تعطیلات، شورا در اقدامی عجیب و علی رغم اینکه نجفی ادامه مدیریت خود را خیانت نامید، او را ابقا کردند. پس از دو روز، نجفی استعفای خود را مجددا نوشت و اینبار مورد موافقت اکثریت اعضای شورا قرار گرفت.

با وجود اینکه نجفی در اصطلاح قوی ترین و مدبرترین گزینه اصلاح طلبان برای شهرداری تهران بود اما تا پایان سال نتوانست دوام بیاورد. بعید و دور از ذهن است که گزینه های بعدی منتخب شورا بتوانند بار امانت شهرداری تهران را به پایان ببرند و همان طور که نجفی به خوبی نشان داد، دوره شهردارهای کوتاه مدت در حال تکرار است و نجفی اولین شهردار کوتاه مدت در دوره جدید برای حدود هشت ماه از چهارسال دوران سکان داری پایتخت بود.


کد مطلب: 602963

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/602963/نجفی-بهشت-رفت-تحلیل-جهان-نیوز-تائید-دوره-شهردارهای-کوتاه-مدت-حال-تکرار-مردم-پایتخت-قربانی-مصالح-حزبی-می-شوند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com