جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۳۳
استعفای دوم نجفی مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت

نجفی از بهشت رفت/ تحلیل جهان نیوز تائید شد/ دوره شهردارهای کوتاه مدت در حال تکرار است/ مردم پایتخت قربانی مصالح حزبی می شوند

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 602963
تابستان سال گذشته، محمدعلی نجفی، با نظر اکثریت اعضا سکان مدیریت پایتخت را در دست گرفت اما اندکی نگذشت که ناکارآمدی، بیماری، سیاسی کاری و حواشی زیاد اطراف وی همان طور که پیش بینی می شد رخ نمایی کرد.
نجفی از بهشت رفت/ تحلیل جهان نیوز تائید شد/ دوره شهردارهای کوتاه مدت در حال تکرار است/ مردم پایتخت قربانی مصالح حزبی می شوند
گروه سیاسی جهان نيوز: پس از کش و قوس های فراوان صبح امروز استعفای دوم محمدعلی نجفی مورد قبول اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. استعفای اول نجفی، علی رغم اصرار بیش از حد وی و دلایل اعلامی، به طور عجیبی با مخالفت اعضا روبرو شد و اعضای شورا حاضر شدند حتی نجفی در بیمارستان بستری باشد اما نامش به عنوان شهردار باقی بماند. تا جایی که محمود میرلوحی، عضو شورا در مصاحبه ای با آرمان پیرامون استعفای نجفی، گفته بود که باید مصالح اصلاح طلبان را هم درنظر بگیریم! 

جهان نيوز در ماه های ابتدایی انتخاب اعضای شورا، به هنگام معرفی بیش از 20 گزینه برای تصدی شهرداری، در تحلیلی با عنوان تجریه شهردارهای کوتاه مدت تکرار می شود؟! به بررسی و تحلیل این موضوع پرداخت و نوشت: 

با گذشت از همه حواشی رخ داده پس از نهایی شدن نتایج انتخابات شورا، بحث داغ این روزها موضوع انتخاب شهردار تهران است که شاید بتوان گفت در مرحله اول بزرگترین دلیل بر بی صلاحیتی و کج سلیقگی منتخبان شورای پنجم است و در مرحله دوم خالی بودن دست جریان حامی دولت و اصلاح طلب از معرفی یک گزینه قابل قبول برای شهرداری پایتخت را نشان می دهد.  مطرح شدن نام بیست و چند نفر که دلیل مطرح شدن آنان بعضا خنده دار به نظر آمده و اهداف دیگر را در پس پرده به ذهن می آورد تا انتخاب هفت گزینه نهایی برای معرفی برنامه ها فارغ از هر برداشتی، آینده خوبی را برای شهر تهران نمی توان متصور شد. هفت نفری که بیماری، مجرمیت و سوابق تند سیاسی در پرونده هایشان به چشم می خورد.

جدای از بحث عدم صلاحیت این افراد برای مدیریت پایتخت، بدون شک افراد معرفی شده توان مدیریت تهران برای چهارسال را به هیچ وجه ندارند و حتی نمی توان این موضوع را در ذهن به عنوان یک فرضیه قبول کرد. در بعد دیگر اختلافات داخلی اعضای شورا که از همین روزها نمایان شده است فرصت مدیریت چهارساله را به شهردار نخواهد داد و به احتمال قوی پایتخت همچون شورای اول تجربه چند شهردار در یک دوره را بالاجبار مرور خواهد کرد که بی شک دود حاصل از این اقدامات به چشم مردم تهران خواهد رفت. به موارد فوق می توان ترس از ناتوانی گزینه شهرداری تهران در رقابت با دوازده سال مدیریت جهادی قالیباف بر شهر و حجم گسترده خدمات به مردم را اضافه کرد که این موضوع در بین منتخبین شورا و در کل جریان حامی دولت و اصلاحات قابل کتمان نیست.


در هرحال تابستان سال گذشته، محمدعلی نجفی، با نظر اکثریت اعضا سکان مدیریت شهری پایتخت را در دست گرفت اما اندکی نگذشت که ناکارآمدی، بیماری، سیاسی کاری و حواشی زیاد اطراف وی همان طور که پیش بینی می شد رخ نمایی کرد و سرانجام پس از تائید و تکذیب های فراوان، نجفی چند روز مانده به پایان سال، استعفای خود را به اعضای شورا تقدیم کرد که با توافق صورت گرفته قرار بر این شد نجفی تعطیلات نوروز را شهردار تهران بماند اما بعد از پایان تعطیلات، شورا در اقدامی عجیب و علی رغم اینکه نجفی ادامه مدیریت خود را خیانت نامید، او را ابقا کردند. پس از دو روز، نجفی استعفای خود را مجددا نوشت و اینبار مورد موافقت اکثریت اعضای شورا قرار گرفت.

با وجود اینکه نجفی در اصطلاح قوی ترین و مدبرترین گزینه اصلاح طلبان برای شهرداری تهران بود اما تا پایان سال نتوانست دوام بیاورد. بعید و دور از ذهن است که گزینه های بعدی منتخب شورا بتوانند بار امانت شهرداری تهران را به پایان ببرند و همان طور که نجفی به خوبی نشان داد، دوره شهردارهای کوتاه مدت در حال تکرار است و نجفی اولین شهردار کوتاه مدت در دوره جدید برای حدود هشت ماه از چهارسال دوران سکان داری پایتخت بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


راستگو
United States
نجفی و دارو دسته اش باید همه برن و به جاش دسته ای دیگر از مسئولین پاک دست و خدوم جاشونو بگیرند.
خوشبختانه مملکت ما پر از مدیران شایسته و سلامت است. و شرایط کنونی کشور به درستی منعکس کننده این حقیقت است.
Iran, Islamic Republic of
مثلا، دار و دسته املاک نجومی بیایند
Iran, Islamic Republic of
شما هنوز تو تاریخ جا موندی. قوه قضاییه و دادستان حرف و حکم آخرشون رو دادن و رسانه های زنجیره ای هم نتونستن به اون چیزی که امیدوار بودن برسن. البته تا حدودی هم رسیدن و اون انحراف افکار جامعه از بحث املاک نجومی بود.
فقط جالب اینجاست که همون کسی که نقشه املاک نجومی رو مطرح کرد و الان شد شهردار دید که چاه نکن بهر کسی ...
Iran, Islamic Republic of
انحراف افکار جامعه از بحث حقوق های نجومی بود.
Iran, Islamic Republic of
مردم خوب می دونن که چه فشاری بر آقای نجفی وارد شد تا مجبور به استعفا شود ،...
Iran, Islamic Republic of
فعلا ک یکی از املاک نجومی ها شده شهردارتون خخخخ
United States
...
Iran, Islamic Republic of
شورای فله ای با حق ورود دومیلیاردی خروجی همینه و بدتر
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز نجران نباش
Iran, Islamic Republic of
فشار از بالا به این میگن
Iran, Islamic Republic of
شهرداری تهران مقام اجرایی سنگینی است که فقط قالیباف نشان داد که قدرت حملش را دارد
بی اغراق
United States
خدارو شکر که همه ی مسئولین ما (چه چپی، چه راستی) دارای صلاحیت هستند و خوشبختانه مملکت در حال پیشرفت روزافزون می باشد.
Iran, Islamic Republic of
حرف شما درست دلار در حال پیشرفت هست و در کشور ما هم اتفاق افتاده پس کشور ما هم پیشرفت کرده .
Iran, Islamic Republic of
این برگ زرینی دیگر است از مردم سالاری دینی به روش لیست امیدی ها و اصلاح طلبان
دوستان گازانبری نجفی را استعفا دادن راستی دادستان عزیز از پرونده های تخلفات قالیباف که نجفی به قوه قضاییه فرستاد چه خبر
Iran, Islamic Republic of
اونا توهمات اقای نجفی بود
سلام صبح بخیر خخخخخخ
United States
همه چی از دید شما توهم هست که!!!!
Iran, Islamic Republic of
...برو خدارو شکر کن
حسین دهباشی پژوهشگر و فعال رسانه‌ای در واکنش به استعفای محمد علی نجفی شهردار تهران در توئیتر خود نوشت:

از اولش معلوم بود به سالی نکشیده، اهل دارالخلافه چراغ برمی‌دارند در جستجوی یکی مثل شهردار قبلی! چرا؟ چون هرچقدر خوب حرف می‌زنند، خواب آلوده و شلخته و تنبلانه کار می‌کنند. دست‌هایشان برای کار سخت، زیادی نرم است و در برابر ناملایمات قهر می‌کنند.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز! جهان نیوز ! جهان نیوز!.......................ززززز
Iran, Islamic Republic of
ناظر جلسه رقاصی... رفت.
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
شما که از خداتون بود بره رفت خیالتون راحت شد برید دوباره احمدی نژاد و بذارید جاش
هیچکس
Iran, Islamic Republic of
چش نداری ببینی بعضیا حرف حق میزنن
United Arab Emirates
این پیام من کجاش ایراد داره شما انرا پخش نمیکنید
...
این ها روشن نیست دنبال چی هستن؟؟
هنگامیکه میخوان قدرت دست بگیرن هزاران تهمت افترا به رقیب میزنندتا قدرت به دست بیارن!
همینکه فدرت دست گرفتن مردم بینواراسرکارمیزارن با کارنکردنشان!
آن ازدولت،خسته،پیرشان به گفته هم باندیشان کرباسچی که برای رسیدن قدرت می گفتن اگر رقیب بیاید ایران میشه ونزویلا!!!!!! اینهمه به رقابایشان تهمت زدن و دروغ گفتن اکنون خودشان ارزش پول کشور را ازونزویلا کمترکردن!!!
شورای شهرو شهرداری راگرفتن مردم را سرکارگذاشتن یک نفرآدم بیمار را که خودش فریاد میزنه که بیمارم نمیتوانم
آقایان برای حفظ آبروی حزبشان میخوان بزور اورانگه دارن!!!
Iran, Islamic Republic of
مردم تهران حقشان هست
Iran, Islamic Republic of
نتیجه چشم بسته رای دادن همین ...میشه
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
اون آقایی که تَکرار میکرد الان کجاست؟؟
Iran, Islamic Republic of
«بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی که از ابتدا مخالف تصدی این پست توسط آقای نجفی بود با اهرم‌های قدرتی که در دست داشت ایشان را مجبور به استعفا کرد و وقتی شورای شهر تهران با استعفای او مخالفت کرد شورا را تهدید کرد و سرانجام شورا و آقای نجفی هم به بهانه بیماری که در بسیاری از مردان بالای ۵۰ سال وجود دارد و مشغول کار خود هستند، تسلیم این فشار‌ها شدند.

حاکمیت دوگانه در کشور ما کاملا مشهود است. مردم به شورایی به نام شورای شهر رای می‌دهند و از جای دیگر دستور می‌رسد که فلانی برای شهرداری تهران نباید انتخاب شود، اگر رای بدهید شش ماه بیشتر دوام نمی‌آورد و بعد به گونه‌ای عمل می‌کنند که همین اتفاق بیفتد.
.
شورای شهر تهران و آقای نجفی امتحان خوبی پس ندادند، ...
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت تان بکنه که نام زیبای بزرگراه نیایش را ... تغییر دادید .
Iran, Islamic Republic of
مردم تهران ,قبل از هرچيزي قرباني جوگيرشدنشون در زمان انتخابات و اهميت دادن به نظرات كاملا" تخصصي!! مشتي هنرپيشه و سلبريتي الكي مشهور شده سينما وتلويزيون و رأي دادن كيلويي به جماعت افسادطلبي كه بارها در ادوار گذشته امتحانات بسيار بدي پس داده بودن ,شدند.
متأسفانه بسياري از مردم تهران دراكثر مختلف ادوار انتخاباتي ,اعم از شوراها و مجلس و رياست جمهوري براي اينكه پز روشنفكري و آدم چيزفهم بودن !! را بدهندو چنين وانمود كنند كه ما پايتخت نشينها از همه مردم روستاها و شهرهاي ديگه بخصوص شهرهاي كوچك ,بهتر و بيشتر مي فهميم!! ...
Iran, Islamic Republic of
شورای فله ای ... همینه .