کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات قابل تامل عضو شورای شهر تهران

میرلوحی: استعفای نجفی را قاطعانه رد می‌کنیم/ مصالح اصلاح‌طلبان را هم باید در نظر بگیریم/ استعفا را راحت بپذیریم، اعتماد به شورا کم می‌شود

پایتخت قربانی بازی‌های سیاسی اهالی امید

16 فروردين 1397 ساعت 9:10

معاون اجرایی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه قاطعانه استعفای نجفی را رد می‌کنیم، گفته است: اگر به راحتی استعفا را بپذیریم، اعتماد به شورا کاهش می‌یابد.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران معتقد است: نظر قاطع شورای شهر رد استعفای نجفی است و بر این تصمیم اصرار دارد. نظر ما این است که این استعفا به صلاح نیست و این رویکرد دلایل مختلفی دارد.

معاون اجرایی شورای شهر در گفتگو با ایلنا گفته است که اگر به راحتی استعفا را بپذیریم، اعتماد به شورا کاهش می‌یابد.

*اگر استعفای نجفی را قبول کنیم باعث می‌شود، این ابهامات و سوالات باقی بماند. شورا حق دارد، اگر استعفا را به مصلحت شهر نمی‌داند با آن مخالفت کند. ما استعفا را به مصلحت شهر نمی‌دانیم و اینکه آقای نجفی در این رابطه و در واکنش به تصمیم شورا چه خواهد کرد به خودِ ایشان مربوط است.

* شورا می‌خواهد بگوید که تصمیم ما برای انتخاب نجفی درست و مناسب بود. شاید به برخی از اقدامات ایشان انتقاد داشته باشیم، اما تا وقتی که در شورای شهر احساس نکنیم که این رای به نفع و مصلحت مردم و شهر است، استعفا را نخواهیم پذیرفت.

* تلاش ما این است مصالح شهر، رای‌‌دهندگان، شورا، اصلاح‌طلبان و آقای نجفی را همه با هم ببینیم. اگر قرار باشد به همین سادگی به علت فشارها یا هزار دلیل دیگر استعفا را بپذیریم، در آینده فرد جدیدی که انتخاب می‌شود با چه اعتمادی به شورای شهر این سمت را خواهد پذیرفت؟

*کارکردن در شهرداری تهران بسیار سنگین است و همه می‌دانند در کار سنگین، "نه" گفتن هزینه دارد و انتظاراتی که از شهرداری تهران می‌رود، بسیار فراوان است و اینها همه نکاتی است که باید در این مرحله مدنظر قرار گیرد.

*اصلاح‌طلبان پشتوانه رای به لیست امید بودند و شورای شهر و مدیریت آقای نجفی در این مساله ذی‌نفع  هستند، درنتیجه باید منافع آن‌ها را نیز در نظر گرفت. اگر به هر دلیل دیگری نجفی از شهرداری رفت حداقل افراد بعدی به این مساله خواهند رسید که این شورا با نپذیرفتن استعفا براحتی پای نظر مردم ایستاده است و برنامه و رویکرد دارد.

*اگر مجبور شدیم که استعفا را بپذیریم یک مسیر دیگری است، اما فعلا براساس برایند هزینه و فایده‌ای که در پذیرفتن استعفای ایشان وجود دارد، تلاش برای ماندن ایشان است. البته ما توقع نداریم که ایشان استعفای خود را در این شرایط پس بگیرد، به هر حال دلایل ایشان واقعی است و شورا هم دلایل و نظرات ایشان را شنیده است و می‌داند که علاوه بر بیماری فشار سنگینی روی ایشان قرار دارد. البته برای حقوق شخصی آقای نجفی احترام خاصی قائل هستم، چراکه در هر صورت به یک بیماری جدید مبتلا شده‌اند و فشار بیماری جدید مزید بر علت شده است.


کد مطلب: 601630

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/601630/میرلوحی-استعفای-نجفی-قاطعانه-رد-می-کنیم-مصالح-اصلاح-طلبان-هم-باید-نظر-بگیریم-استعفا-راحت-بپذیریم-اعتماد-شورا-کم-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com