کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جای خالی هاشمی رفسنجانی در این روزها

16 دی 1396 ساعت 11:37

اصلاح‌طلبان بیش از اصولگرایان جای خالی آیت‌ا... را احساس می‌کنند چرا که در برهه‌های مختلف با تدابیر او توانستند موفقیت‌هایی کسب کنند


گروه سیاسی جهان نیوز: : با نزدیک شدن به سالگرد وفات آیت الله هاشمی تعداد گزارش های تبلیغاتی درباره وی در میان رسانه های اصلاح طلب و حامیانش افزایش پبدا کرده است.

به گزارش جهان نیوز، روزنامه آرمان که به روزنامه خانوادگی هاشمی معروف هست، مدعی شده که اصولگرایان هم قائل به جای خالی آیت الله هاشمی در کشور هستند به‌ویژه آنگاه که با مشکلاتی مواجه می‌شوند! و می نویسد: " یک سال از درگذشت آیت‌ا...هاشمی می‌گذرد؛ یک سالی که هنوز هم باور آن سخت است و بارها این جمله که «کاش هاشمی بود» شنیده شد البته نه فقط از سوی اصلاح‌طلبان بلکه اصولگرایان حتی آنانی که در زمان حیات آیت‌ا... منتقد او بودند بیان شد. جای خالی آیت‌ا... به شدت احساس می‌شود. همان آیت‌اللهی که چپ و راست برایش معنا نداشت و تنها به منافع و مصالح ملی می‌اندیشید که همین سبب شد تا در یک سالی که از رحلتش گذشت، اصلاح‌طلب و اصولگرا بگویند «جای خالی‌اش» بسیار احساس می‌شود."

این روزنامه البته در ادامه معتقد است که اصلاح طلبان بیشتر از اصولگرایان جای خالی هاشمی را احساس می کنند و می نویسد: " اصلاح‌طلبان بیش از اصولگرایان جای خالی آیت‌ا... را احساس می‌کنند چرا که در برهه‌های مختلف با تدابیر او توانستند موفقیت‌هایی کسب کنند."

این گزارش تبلیغاتی در ادامه نیز با بازخوانی اظهارات برخی فعالین اصلاح طلب درباره وفات آیت الله هاشمی، می افزاید: " محمدرضا تابش در پاسخ به پرسشی درباره‌ فوت مرحوم آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی و تاثیر آن بر ساختار سیاسی کشور گفت: «این اتفاقی بد و ناگوار بود؛ فقدان آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی امری تاسف انگیز است اما راهی که ملت انتخاب کرده است که همان راه حفظ اهداف و شعائر اسلامی بر پایه رای مردم است و از این جهت ساختار سیاسی تغییر چندانی نخواهد کرد.» محمود صادقی عضو فراکسیون امید مجلس هم با بیان اینکه آیت‌ا... هاشمی شخصیت منحصربه‌فردی در انقلاب بوده و هیچ چیزی خلأ ایشان را پر نمی‌کند، گفت: آیت‌ا...هاشمی رفسنجانی برای خیلی از حوادث و وقایع سنگ صبور و لنگرگاه بود، در واقع مرد عبور از بحران‌ها و چالش‌ها بود. وی افزود: تاثیر فقدان وی در تحولات سیاسی دیده می‌شود به عنوان مثال یکی از جاهایی که این خلأ حس می‌شود مجمع تشخیص مصلحت نظام است؛ البته به طور کلی ایشان در هر جایی که حضور داشت، محور بود. همین طور در ابعاد بین‌المللی یا مساله فلسطین، آیت‌ا...هاشمی جزو پیشگامان بود. هاشمی الگویی ازشرح صدر، مدارا و نقدپذیری بود که همین وی‍ژگی‌ها را به مسئولان هم می‌توان توصیه کرد. قاسم میرزایی نیکو نماینده دماوند در مجلس تاکید دارد:«جای خالی مرحوم هاشمی رفسنجانی کاملا حس می‌شود. آن‌هم به دو دلیل؛ یکی بحث وفاق است که وقتی میزان تشتت را مشاهده می‌کنیم، جمع کننده‌ای وجود ندارد که بتواند این شیخوخیت را داشته باشد و همه را دور یک محور جمع کند. دوم اینکه ایشان مسائل مهم کشور را به‌گونه‌ای مدیریت می‌کرد و اجازه نمی‌داد که به نحو دیگری منتشر یا انعکاس پیدا کند لذا از این دو جهت جای خالی ایشان کاملا در عرصه سیاسی کشور احساس می‌شود.»"


کد مطلب: 579336

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/579336/جای-خالی-هاشمی-رفسنجانی-این-روزها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com