کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک روزنامه اصلاح طلب:

روحانی با معرفی کرباسیان به دانش اقتصاد بی‌احترامی کرد

23 مرداد 1396 ساعت 10:06

وزیر اقتصاد هم قرار است فردی انتخاب شود که مدیریت خوانده و حتی نمی‌تواند مکانیسم خلق پول را برای دانشجویان ترم اول اقتصاد شرح دهد!


گروه اقتصادی جهان نیوز: روزنامه جهان صنعت در گزارشی نوشت: همان‌طور که انتظار می‌رفت، آقای کرباسیان به دلیل اینکه به دانش اقتصاد اشراف ندارد و بیش از سه دهه است در معاونت‌های وزارتخانه‌ها کار اجرایی کرده، هرگز در قامت وزیر اقتصاد حاضر نشده.

کرباسیان با استفاده از تجربه درازمدتش در گفت‌وگوهایی با افراد و احزاب از پاسخگویی به پرسش‌های دقیق بخش‌خصوصی در چند موضوع بسیار بااهمیت به ویژه تنگنایی که مالیات بر ارزش‌افزوده برای تولید و صنعت ایجاد کرده است، طفره رفت و وعده داد در نشست‌های جزیی‌تر این مسایل را حل خواهد کرد. مسعود کرباسیان در گفت‌وگو با بخش‌خصوصی گفتار و رفتار خاصی داشت که نشان می‌داد وی لابی کافی برای کسب رای اعتماد از مجلس را در آستین دارد. آقای روحانی با معرفی کرباسیان به عنوان وزیر اقتصاد به دانش اقتصاد بی‌احترامی کرد. مسعود کرباسیان، مدیری توانمند در امور اجرایی است اما فقدان دانش اقتصاد نزد وی کار را دشوار خواهد کرد.

از سوی دیگر، شقاقی‌شهری اقتصاددان نیز معتقد است: روحانی می‌توانست تیم اقتصادی بهتری برای کابینه دوازدهم بچیند و کرباسیان دانش اقتصادی ندارد و در میان اقتصاددانان فرد پذیرفته شده‌ای برای وزارت اقتصاد نیست.

پرویز جلیلی کامجو، اقتصاددان نیز گفته است: وزیر اقتصاد هم قرار است فردی انتخاب شود که مدیریت خوانده و حتی نمی‌تواند مکانیسم خلق پول را برای دانشجویان ترم اول اقتصاد شرح دهد.در دوران مدیریت کرباسیان اتفاق خاصی در گمرک نیفتاده است.

بهمن آرمان اقتصاددان حامی دولت نیز معتقد است: تیم اقتصادی دولت دوازدهم دهن کجی به رای مردم است و کرباسیان تجربه اداره یک اقتصاد از هم پاشیده را ندارد


کد مطلب: 540973

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/540973/روحانی-معرفی-کرباسیان-دانش-اقتصاد-بی-احترامی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com