پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۴
یک روزنامه اصلاح طلب:

روحانی با معرفی کرباسیان به دانش اقتصاد بی‌احترامی کرد

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 540973
وزیر اقتصاد هم قرار است فردی انتخاب شود که مدیریت خوانده و حتی نمی‌تواند مکانیسم خلق پول را برای دانشجویان ترم اول اقتصاد شرح دهد!
روحانی با معرفی کرباسیان به دانش اقتصاد بی‌احترامی کرد
گروه اقتصادی جهان نيوز: روزنامه جهان صنعت در گزارشی نوشت: همان‌طور که انتظار می‌رفت، آقای کرباسیان به دلیل اینکه به دانش اقتصاد اشراف ندارد و بیش از سه دهه است در معاونت‌های وزارتخانه‌ها کار اجرایی کرده، هرگز در قامت وزیر اقتصاد حاضر نشده.

کرباسیان با استفاده از تجربه درازمدتش در گفت‌وگوهایی با افراد و احزاب از پاسخگویی به پرسش‌های دقیق بخش‌خصوصی در چند موضوع بسیار بااهمیت به ویژه تنگنایی که مالیات بر ارزش‌افزوده برای تولید و صنعت ایجاد کرده است، طفره رفت و وعده داد در نشست‌های جزیی‌تر این مسایل را حل خواهد کرد. مسعود کرباسیان در گفت‌وگو با بخش‌خصوصی گفتار و رفتار خاصی داشت که نشان می‌داد وی لابی کافی برای کسب رای اعتماد از مجلس را در آستین دارد. آقای روحانی با معرفی کرباسیان به عنوان وزیر اقتصاد به دانش اقتصاد بی‌احترامی کرد. مسعود کرباسیان، مدیری توانمند در امور اجرایی است اما فقدان دانش اقتصاد نزد وی کار را دشوار خواهد کرد.

از سوی دیگر، شقاقی‌شهری اقتصاددان نیز معتقد است: روحانی می‌توانست تیم اقتصادی بهتری برای کابینه دوازدهم بچیند و کرباسیان دانش اقتصادی ندارد و در میان اقتصاددانان فرد پذیرفته شده‌ای برای وزارت اقتصاد نیست.

پرویز جلیلی کامجو، اقتصاددان نیز گفته است: وزیر اقتصاد هم قرار است فردی انتخاب شود که مدیریت خوانده و حتی نمی‌تواند مکانیسم خلق پول را برای دانشجویان ترم اول اقتصاد شرح دهد.در دوران مدیریت کرباسیان اتفاق خاصی در گمرک نیفتاده است.

بهمن آرمان اقتصاددان حامی دولت نیز معتقد است: تیم اقتصادی دولت دوازدهم دهن کجی به رای مردم است و کرباسیان تجربه اداره یک اقتصاد از هم پاشیده را ندارد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
همیشه از جائی ضربه میخوریم که چندبار خورده ایم . یعنی تو این کشور با اینهمه اقتصاددان ایشون بشوند وزیر اقتصاد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این با با گمرک را نمیتونست ادا ره کنه واین همه جنس قاچاق که از گمرک وارد میشد .... حالا میخاد و زیر اقتصاد بشه علی برکت ا
احمد
Iran, Islamic Republic of
به نظر من وزرات اقتصاد نیازی به یک اقتصاد خونده نداره مگه این اقتصاد خونده ها چه گلی تا حالا به سر مملکت زدند نمونه روشنش هم همین طیب نیا که بزرگترین فجایع رو برای ممکلت به بار آورد. آقای کرباسیان مدیر خوبی بوده و عملکرد خوبی داشته افزایش 9 برابری درآمدهای گمرکی بدون افزایش چشم گیر در واردات و درصد عوارض و همچنین سامانه جامع گمرک از این نمونه هاست.
Iran, Islamic Republic of
انقدر به وزرا نپردازید...آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب...