سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۹
۳
همه چیز از برترین های فوتبال جهان

در مراسم انتخاب بهترین‌های سال ۲۰۱۵ فوتبال چه گذشت؟

سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب: 467121
سرانجام انتظارها به پایان رسید و پس از ماه‌ها انتظار و معرفی نامزدهای برترین‌های فوتبال جهان در سال 2015، همه نگاه‌ها به زوریخ بود؛ جایی که قرار بود از بین سه ستاره فعلی فوتبال جهان یعنی لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و نیمار بهترین بازیکن جهان مشخص شود که در پایان نابغه آرژانتینی به عنوان مرد سال جهان معرفی شد.
در مراسم انتخاب بهترین‌های سال ۲۰۱۵ فوتبال چه گذشت؟
به گزارش جهان، نتایج آرا اعلام شده در انتخاب مرد سال 2015 فوتبال دنیا لیونل مسی، ستاره آرژانتینی با اختلاف فاحش نسبت به کریس رونالدو و نیمار، دو رقیبش برای پنجمین بار مرد سال فوتبال دنیا شد.
 
 طبق آرای اعلام شده، مسی با 41.33 درصد آرا بالاتر از رونالدو با 27.76 و نیمار 7.86 درصد آرا بر بام فوتبال دنیا ایستاد تا حقانیت خود را ثابت کند.
مراسم توپ طلای فیفا که در آن بهترین های فوتبالی سال گذشته معرفی می شوند دوشنبه شب از ساعت 21 به وقت تهران در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد.
 
در این مراسم پنج جایزه مهم اهدا شد که می توانید در زیر آنها را مشاهده کنید:
 
* نامزدهای توپ طلا (بهترین بازیکن سال): کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، نیمار ----> که در پایان لیونل مسی جایزه را از آن خود کرد
 
* بهترین بازیکن زن سال جهان: کارلی لوید، آیا میاما، سلیا ساسیچ ----> که در پایان کارلی لوید جایزه را از آن خود کرد
 
* بهترین سرمربی مرد سال جهان: پپ گواردیولا، لوئیس انریکه، خورخه سامپائولی ----> که در پایان لوئیز انریکه جایزه را از آن خود کرد
 
* بهترین سرمربی زن سال جهان: ژیل الیس، مارک سمپسون، نوریو ساساکی ----> که در پایان ژیل الیس جایزه را از آن خود کرد
 
* جایزه پوشکاش (زیباترین گل سال): الساندرو فلورنزی، وندل لیرا، لیونل مسی ----> که در پایان وندل لیرا جایزه را از آن خود کرد
 
* جایزه فرپلی یا بازی جوانمردانه سال ----> این جایزه به تمامی افراد و موسسات فوتبالی که از پناهجویان حمایت کردند تعلق گرفت
 https://www.jahannews.com/images/docs/files/000467/nf00467121-1.jpg
در این مراسم همچنین 11 بازیکنی که تیم برتر سال 2015 را تشکیل می دادند نیز معرفی شدند که در زیر می توانید آن را مشاهده کنید:
 
دروازه بان: مانوئل نویر
 
مدافعان: دنی آلوز، مارسلو، سرخیو راموس، تیاگو سیلوا
 
هافبک ها: آندرس اینیستا، لوکا مودریچ، پل پوگبا
 
مهاجمان: کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، نیمار

بهترین بازیکنان جهان از دید مسی و رونالدو
 
با انتشار لیست آرای کاپیتان‌های تیم‌های ملی رای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو مشخص شد.
 
 پس از برگزاری مراسم برترین‌های سال 2015، لیست سرمربیان و بازیکنانی که به نامزدهای فیفا رای دادند منتشر شد .
 
بر این اساس آرای لیونل مسی به عنوان کاپتیان تیم ملی آرژانتین به ترتیب لوئیس سوارز، نیمار و اینیستا بود.
 
آرای رونالدو هم کریم بن‌زما، جیمز رودریگز و گرت بیل است.
 
اولین اظهار نظر مسی بعد از بردن توپ طلای پنجم
 
برای من بازگشت به این سکو جهت دریافت توپ طلایی دیگر پس از دو سالی که در آن به عنوان یک تماشاگر شاهد پیروزی کریستیانو بودم، لحظه‌ای بسیار خاص است. بردن پنجمین توپ طلا برایم باورنکردنی است. این افتخار فراتر از همه رؤیاهایی است که در کودکی‌ام داشتم. می‌خواهم از همه آنهایی که به من رأی دادند و از هم‌تیمی‌هایم تشکر کنم و آخر از همه می‌خواهم از جامعه فوتبال به خاطر همه چیزهایی که در خوشی‌ها و روزهای تلخ به من داده است، قدردانی می‌کنم، چون همه آنها به من برای درس گرفتن و پیشرفت کمک کردند.

فهرست کاپیتان‌هایی که به مسی رای ندادند

لیستی جالبی از افراد دارای حق رای که مسی را در در جمع افراد مورد نظر خود برای دریافت توپ طلای ۲۰۱۵ قرار ندادند، تهیه شد.
 
با وجود برتری مطلق لیونل مسی در رای‌گیری برای انتخاب بهترین بازیکن مرد سال 2015 فوتبال دنیا، 30 چهره سرشناس از رای‌دهنده‌ها، او را لایق قرار گرفتن در انتخاب 3 نفره خود ندانستند! 
 
از  جمع کاپیتان‌ها می‌توان به جدنیاک، کاپیتان استرالیا، فوچس، کاپیتان اتریش، روبرت لواندوفسکی، کاپیتان لهستان و باستین شواین‌اشتایگر، دیگو گودین و کریس رونالدو، صاحبان بازوبند تیم‌های ملی آلمان، اروگوئه و پرتغال اشاره کرد.
 
 سایر کاپیتان‌های  لیست مورد اشاره از این افراد تشکیل شده است:
 
 استفان امبیا( کاپیتان کامرون)،خمس رودریگس( کاپیتان کلمبیا)، مایکل میفسود( کاپیتان آلبانی)، پراسکلبرد( کاپیتان  نروژ)، کریس وود( کاپیتان نیوزیلند) و اسکات براون( کاپیتان اسکاتلند)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعیدی
فقط مسی کبیر تبریک به بارسایی ها
حسین
واقعا حق مسی بود با سه قهرمانی هت تریک کرد
صالح عباسی
United States
رونالدو ی چیز دیگست