جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۹
۶
سهمیه آسیایی استقلال پرید!

شکست سرخابی ها، برد صدرنشینان

يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب: 422016
هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال با شکست سنگین استقلال مقابل تراکتورسازی، برد سپاهان ،نفت و ذوب آهن و توقف فولاد به پایان رسید تا سرنوشت قهرمانی به هفته آخر کشیده شود.
شکست سرخابی ها، برد صدرنشینان
به گزارش جهان ، هفته بیست و نهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با برگزاری هشت مسابقه همزمان به پایان رسید که با توجه به پیروزی تیم‌های تراکتورسازی تبریز، نفت تهران و سپاهان اصفهان تکلیف قهرمان این مسابقات به هفته پایانی کشید. هرچند صعود آنها به لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد.

استقلال تهران با باخت سنگین برابر تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی برای دومین سال متوالی سهمیه آسیایی را از دست داد. شاگردان تونی اولیویرا با این پیروزی شیرین که با هت‌تریک سامان نریمان‌جهان بدست آمد، به قهرمانی در لیگ نزدیک‌تر شدند. این تیم که در بازی آخر میزبان نفت تهران است می‌تواند با تکیه بر حمایت تماشاگران خود به قهرمانی برسد.

استقلال یک – تراکتورسازی ۴

گلزنان: امید ابراهیمی (۳۰) برای استقلال و سامان نریمان جهان (۶، ۵۶و ۸۷) و ادینیو (۴۵) برای تراکتورسازی

دیدار تیم‌های استقلال و تراکتورسازی با برتری چهار بر یک تیم تبریزی به پایان رسید. با این پیروزی تراکتورسازی در کورس قهرمانی باقی ماند اما استقلال اندک شانسش برای آسیایی شدن را هم از دست داد.

در اواخر نیمه دوم این دیدار استقلالی ها فشار زیادی روی دروازه تراکتوری ها ایجاد کردند ولی با توجه به ارائه بازی احساسیشان، حملاتشان آنقدر زهر دار نبود تا دروازه تراکتوری‌ها را باز کند و اندک فرصت های آنها هم یا راهی اوت شد یا اینکه حامد لک براحتی آنها را در آغوش خود گرفت.

در آخرین دقایق بازی باز هم سامان نریمان جهان توانست گلزنی کند و با هت تریک خود نقش بزرگی در پیروزی پر گل تراکتورسازی ایفا کند.

ترکیب استقلال: محسن فروزان، امیرحسین صادقی، هرائر مگویان، هاشم بیک زاده (یعقوب کریمی ۶۲)، میلاد فخرالدینی، امید ابراهیمی، جاسم کرار، بهنام برزای (خسرو حیدری ۳۰)، محسن کریمی (آرش برهانی ۴۵)، سجاد شهباززاده و رضا عنایتی.

تراکتورسازی: حامد لک، میرهانی هاشمی (سعید آقایی ۶۴)،‌ خالد شفیعی، دوس سانتوس، احمد کامدار(مهدی کیانی ۷۶)، محمد ایران‌پوریان، فرید کریمی، فرشاد احمدزاده، آندرانیک تیموریان، سامان نریمان جهان و لوسیانو ادینیو (مهرداد بایرامی ۶۳)

گسترش فولاد تبریز ۲ – پرسپولیس یک

* گلزنان: جابر انصاری (۱۳ و ۵۰) برای گسترش فولاد، تادئو (۸۷، پنالتی)

گسترش فولادتبریز با تحمیل دوازدهمین شکست فصل به پرسپولیس، بقای خود در لیگ برتر را قطعی کرد اما استقلال خوزستان هم در ثانیه‌های پایانی در زمین سایپا شکست خورد تا همچنان یکی از مدعیان سقوط به دسته اول باشد.
پرسپولیس تهران که با پیروزی هفته گذشته مقابل پیکان خودش را از منطقه سقوط دور کرد و ماندنش در لیگ مسجل شد، بدون حضور چند بازیکن اصلی خود از جمله محمد نوری و امید عالیشاه، نورمحمدی و طارمی به دیدار گسترش فولاد رفت که در نهایت شکست ۲ بر یک را در این بازی متحمل شد.

گسترش فولاد نیز که به سه امتیاز این دیدار برای فرار از سقوط نیاز مبرم داشت با این پیروزی ۳۳ امتیازی شد و به رده دهم صعود کرد. پرسپولیس نیز با شکست در این دیدار ۳۳ امتیازی باقی ماند و جای گسترش فولاد را در رده یازدهم جدول گرفت.

نفت تهران یک – صبای قم صفر

* گلزن: وحید حمدی نژاد (۵۴ پنالتی)

نفت تهران که با ۵۴ امتیاز و هم امتیاز با تراکتورسازی در رده دوم قرار داشت، با پیروزی در این دیدار همچنان رقابت خود را با سرخ‌پوشان تبریز برای رسیدن به قهرمانی حفظ کرد. نفت با سه امتیاز این دیدار ۵۷ امتیازی شد و کماکان به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتور در رده دوم قرار دارد. بدین ترتیب قهرمان لیگ برتر در هفته پایانی مشخص خواهد شد.

نفت مسجد سلیمان 1 – سپاهان اصفهان 3

* گلزنان: مهدی شریفی (۱۱)، عبدالله کرمی (۴۳) و خلعتبری94

زردپوشان اصفهان که رقابت تنگاتنگی با نفت و تراکتور برای رسیدن به قهرمانی دارند با کسب هر سه امتیاز این بازی ۵۶ امتیازی شدند و امیدهای خود را برای رسیدن به قهرمانی حفظ کردند. هرچند پیش‌بینی می‌شد با توجه به عملکرد ضعیف نفت مسجد سلیمان در این فصل سپاهان کار چندان سختی برای پیروزی در این دیدار نداشته باشد.

ذوب آهن اصفهان ۲ – ملوان بندر انزلی صفر

گلزنان: گل به خودی (۷۷)، مصطفی تبریزی (۸۷)

بهترین تیم نیم فصل دوم لیگ برتر در ادامه نتایج خوب خود این بار ملوان را با یک گل از پیش رو برداشت تا با ۵۱ امتیاز در رده چهارم باقی بماند.

فولاد خوزستان صفر – پدیده مشهد صفر

پیکان تهران ۲ – راه آهن 3

گلزنان: حسین کریمی (۵۶) و احمد جمشیدیان (۶۴) برای پیکان و موتومبا (۵۵)، رامین رضائیان 2 گل برای راه‌آهن

رقابت قعرنشینان لیگ برتر با پیروزی شاگردان صمد مرفاوی خاتمه یافت تا پیکانی‌ها همچنان امیدوار به ماندن در لیگ برتر باشند. پیکان با پیروزی در این دیدار ۲۸ امتیازی شد و با توجه به شکست استقلال خوزستان، به رده سیزدهم جدول صعود کرد. راه آهن تهران نیز با شکست در این دیدار به سقوط از لیگ برتر نزدیک‌تر شدند. آن‌ها با ۲۵ امتیاز در رده

سایپا البرز۳ – استقلال خوزستان ۲

گلزنان: میداوودی (۶) و مجتبی رمضانی (۲) برای سایپا، میثم مجیدی (۴۵) و سید مهدی سید صالحی (۷۷) برای استقلال خوزستان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مراد
قلعه نویی پر
آبی
تاکتیک یکنواخت استقلال و توپهای هوایی و بازی سنتی حال هواداران رو گرفت
مرادپور
خاک بر سرشون که لیاقت هوادار رو ندارند ما برای چی دلمون رو خوش کردیم به این فوتبال نمیدونم
محسن
ا م ی ر 4 حرف داره . ب ا خ ت ، چهار حرف داره !
آیدین
یاشاسین آذربایجان
بي اهميت ترين بازي
Iran, Islamic Republic of
تنها بازي که در سرنوشت قهرمانشدن، آسيايي شدن و سقوط به دست يک بي تاثير است يعني بي اهميت ترين بازي در سرنوشت ليگ دربي پايتخت مي باشد.