دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۷
درباره سخنان اخیر رئیس جمهور؛

کدام مسئول خاوری را روی کار آورد؟ +سند

سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 238065
ماجرای اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی یا همان فساد بزرگ بانکی در ایستگاه پایانی خود قرار دارد. تا چند روز دیگر حکم متهمان از سوی دادگاه منتشر شده و مجرمان این خیانت به بیت المال به جزای اعمال خود خواهند رسید.
به گزارش جهان، جدای از آن که مقصر شکل گیری این گونه فساد ها کدام نهاد یا اشخاص می باشند به نظر می رسد برخورد قاطع با متهمان این پرونده و سایر پرونده مشابه می تواند خود امری پیشگیری کننده باشد.

اما نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد فرار مسئولین از  مسئولیتی است که به گردن آنها نهاده شده و یا فرافکنی همراه با لفاظی هایی است که تقصیر اتفاقات این چنینی را به گردن دیگران انداخته و خود را مبرا از هرگونه اشکال در انجام وظایف می دانند.

نمونه این موضوع را می توان در موضوع فرار خاوری یکی از حلقه های اصلی فساد بزرگ مالی از کشور دانست. مسئولانی که در انتساب این فرد با تابعیت دوگانه مقصر بودند نه تنها از مردم عذرخواهی نکرده بلکه با متهم کردن دیگران به کم کاری خود را از دست داشتن در چنین مسئله ای کاملا بی گناه جلوه دهند.

رئیس جمهور اخیرا در دیدار با جمعی از دانشجویان در رابطه با خاوری گفته است: شش سال فرياد زديم كه كساني دارند پول مردم را از بانك‌ها وام مي‌گيرند و كسي به آن توجه نكرد اما با فشارهاي ما و دستور به وزير اقتصاد و رئيس بانك مركزي ماجراي 3000 ميلياردي افشا شد كه پس از آن عده‌اي جهت ماجرا را عوض كردند و آن را عليه ما مطرح كردند و موجب فراري دادن خاوري شدند.

وی گفته است: مدير عامل بانک ملي را چه کسي فراري داد؟ ما؟! من مکاتبه کردم با تمام مراجع مسئول، گفتم اين رد پا، اين آقا، اين آقا و اين آقا فراري دادند. اين کليد مسائل، بياوريد ببينيد تا مسائل روشن شود. چرا آن را بهانه کرده‌ايد و هر روز دولت را متهم مي‌کنيد؟ اين ماجرا را که من پيگيري کردم، افشا شد. با همين ارتباطات مردمي به من گفتند يک جريان سوئي در فلان جا دارد اتفاق مي‌افتد، من هم فوري به وزراي اقتصاد و رئيس بانک مرکزي گفتم این با این مشخصات، ببينيد چيست.
 
البته دکتر احمدی نژاد اذعان کرده است که "ما مي‌خواهيم مديريت کنيم، و در تشخيص‌ها، در عزل و نصب‌ها، اشتباه هست."



https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000238/nf00238065-1.jpg

با توجه به تصویر منتشر شده از حکم ابلاغ معاون اول رئیس جمهور مبنی بر حضور خاوری در بانک ملی باید از مسئولان پرسید چه کسی وی را منصوب کرد و فراری دهندگان خاوری چه کسانی می توانند باشند؟

بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در مهرماه سال گدشته در یک جلسه از بی خبری خود  از انتساب خاوری پرده برداشته و گفته بود من نمی دانم، کس دیگری او را انتخاب و تایید کرده است و حتی اصلا نمی دانم واقعا خاوری به کانادا رفته است یا نه؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نگفته نمي دانم کي به او پست داده که. گفته مي دانم کي فراري اش داده.
Iran, Islamic Republic of
یعنی نمی دانستند تابعیت مضاعف دارد؟ رییس بزرگترین بانک جهان اسلام چگونه از فیلترهای گزینشی رد شده است و منصوب می شود و در بزرگترین اختلاس تاریخ بانکی کشور شرکت می کند و با حکم ماموریت رسمی و به خرج دولت کشور را محترمانه ترک میکند !!!
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اولا دستگاههاي امنيتي و قضايي، صلاحيت خاوري را تاييد كردند. ضمنا نامه 170 نماينده مجلس در حمايت از خاوري را هم منتشر كنيد. خاوري در طول28 ماه صدارت، 28 مصاحبه با خبرگزاري فارس داشته است
Iran, Islamic Republic of
به اعتقاد اكثر كاركنان بانك ملي علت جابجايي آقاي خاوري بجاي آقاي صدقي آن بود كه مديرعامل قبلی فردي بانكي وآشنا به عقود ومقررات بانكي بود البته مسلمان واقعي و زير بار فشارهاي آقايان براي دادن تسهيلات تكليفي از سوي همين دولت خدمتگزاربدون چون وچرا نمي رفت اما آقاي خاوري فردي سياست باز بود تا آنجايي كه حتي پرسنل زحمت كش بانك را فريب داده بود وبادادن حقوق حقه شان آنان راجزو دستاوردهاي خود در طرح تحول بانك معرفي مي كرد همان زمان بودنداز پرسنل ريز بين وآگاه از فريبكاري آقاي خاوري كه به مسئولين اطلاع ميدادند اما در آن زمان كو كوش شنوا؟ كه اشاره شد170نفرشان در مجلس ازاو حمايت مي كردند ولي به اين تعداد ختم نمي شود چرا كه خود وزير و معاون اول رياست جمهور ومسئول دفتر شخص رياست جمهوري حاميان اصلي وي بودند البته افراد نفوذي در برخی نيروهاراهم نمتوانيم ناديده بگيريم حال اگر جناب آقاي ريس جمهور بخواهند معادله چند مجهولي طرح شده را حل كنند حتما به جواب ضعف مدیریت خود خواهند رسيد
Iran, Islamic Republic of
به نظر من این مهم نیست که چه کسی به او پست داد چون قبل از بانک ملی نیز در راس بانک سپه بود ولیکن همینکه هشداری توسط یکسری دلسوز به مقامات بالا می رسد جایگاه بررسی وضعیت شخص جدی می شود که این کار نیز صورت نگرفت نه تنها اینجا بلکه زیر مجموعه بسیاری از جاهای دیگر نیز به همین صورت بود بروید ببینید تاریخ انتساب آقای بهمنی به عنوان رئیس مناطق آزاد تجاری کیش چه تاریخی بود آیا براستی برای چنین پروژه هایی مقامات اطلاع ندارند
رفتار انقلابی و حراست از بیت المال مصلحت نمی طلبد اگر این درست نیست بگوئید جریان برداشت از حسابهای بانکها در شب عید با دستور چه کسی بود؟!!!!!!!
کسی فراری نداده امکان زندگی برای این شخص نبو ده رفته مگر کسان دیگر که ...داشتند نرفتند.......
Iran, Islamic Republic of
با آن امضا مشخص شد خاوری چگونه فرار کرده و پشت سرش چه کسانی هستند همان کسانی هستند که از سوی مسئولین تراز اول کشور بشدت حمایت شده اند.